۱۹۹۳ - ۲۰۰۰ . C280

مرسدس بنز   ::   C CLASS

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل


هیچ مقداری ثبت نشده است.

در اکتبر سال ۱۹۸۶، سه سال بعد از تولید مرسدس بنز ۱۹۰E تحت عنوان W۲۰۱، شرکت به دنبال یک جانشین برای خودروی مذکور بود.در ماه می سال ۱۹۹۳ نسل اول خودروی C-Class با کد اتاق W۲۰۲ به عنوان جانشین برای خودروی ۱۹۰، معرفی شد.کار طراحی در سال ۱۹۸۷ آغاز شد.طرح نهایی توسط Murat Gunak کشیده شد و طراحی تولید توسط Olivier Boulay در سال ۱۹۹۰ نهایی و ثبت شد.بعد از آن نمونه های اولیه برای انجام تست های مختلف مورد آزمایش قرار گرفتند.بین سال های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۰ در مجموع ۱,۸۴۷,۳۸۲ عدد از W۲۰۲ در مدل های مختلف تولید شد.

موتورهای قابل سفارش در این خودرو خانواده مختلفی از موتورهای بنزینی و دیزل را در بر می گرفت.موتور C180 بنزینی با 1.8 لیتر حجم و 120 اسب بخار قدرت، C200 با 2 لیتر حجم و 134 اسب بخار قدرت و C220 با 2.2 لیتر حجم و 148 اسب بخار قدرت خانواده 4 سیلندر بنزینی این خودرو را تشکیل می داد.C280 بالاترین موتور قابل سفارش بنزینی (غیر از AMG)، با 4 سوپاپ به ازای هر سیلندر و موتور 6 سیلندر خطی که توانایی رسیدن به 190 اسب بخار را داشت، بود.موتورهای دیزل 2.0L و 2.2L چهار سیلندر و 2.5L پنج سیلندر بودند.

C-Class در ابتدای تولید فقط Airbag سمت راننده، ABS و سیستم یکپارچه جذب تصادف از کنار را به صورت استاندارد در اختیار داشت.Airbag سمت سرنشین جلو از سال 1995 به صورت استاندارد به آپشن های ماشین اضافه شد و از همان زمان کنترل کشش (ESP) و دیفرانسیل ضد لغزش (ASR) با هزینه اضافی در دسترس بودند.البته در سال 1997 ASR در مدل C280 به صورت استاندارد قرار داده شد.

در سال 1995 مرسدس بنز اولین مدل پرقدرت C-Class یعنی C36 AMG را تولید کرد تا برای مقابله با رقیب سنتی خود BMW M3 آماده باشد.طراحی و توسعه توسط AMG انجام شد که اول یک خانه تیونینگ بود اما الآن به یک شرکت تابعه دایملر بنز تبدیل شده است.در ابتدا یک سیستم تعلیق مسابقه ای با 25  میلی متر کاهش ارتفاع بر روی آن قرار داده شد.

موتور 3.6 لیتری آن توان تولید 276 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه و 385 نیوتون بر متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه را داشت.C36 AMG صفر تا صد کیلومتر را در 5.8 ثانیه سپری می کرد و سقف سرعت آن به صورت الکترونیکی در 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده بود.تست مدل بدون محدودیت نشان داد که خودرو قادر بود تا 272 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.از C36 AMG تنها 5200 دستگاه تولید شد.

در اواخر سال 1997، AMG یک گل سرسبد برای C-Class معرفی کرد.C43 AMG با 4.3 لیتر حجم و موتور 8 سیلندر که می تواند 306 اسب بخار قدرت و 410 نیوتون بر متر گشتاور تولید کند.بر خلاف C36، که در واقع یک C280 آماده برای فروش بود که برای تنظیم به کارخانه AMG برده شده بود، C43 اولین اتومبیل AMG بود که به طور کامل در کارخانه AMG ساخته و پرداخته شده بود.C43 در دو مدل سدان و استیشن تولید شد.

مدل سدان صفر تا صد کیلومتر را در 5.7 و مدل استیشن در 5.9 ثانیه می پیمودند.C43 اولین مرسدس C-Class بود که به موتور V8 مجهز شده بود.نسخه استیشن به T Version نیز معروف بود.C43 به مدت دو سال و نیم در خط تولید بود و در این مدت 4200 دستگاه تولید کرد که 20 درصد آنها استیشن و مابقی سدان بودند.در سال 1996 خودرو Facelift شد و سپرهای جلو و عقب، خط روی درب و طرح خطوط آن دستخوش تغییر شد.البته مدل های C200 و C230 بعد از فیس لیفت به Supercharger مجهز شدند که به آنها Kompressor گفته می شود.

با شروع سال 1994 مرسدس بنز با W202 DTM در مسابقات DTM که مخفف Deutsche Tourenwagen Masters به معنی تور مسابقات آلمان می باشد شرکت کرد.و تا سال 1996 برنده بی چون و چرای تمام مسابقات بود.در DTM فقط سه شرکت آلمانی AUDI, BMW و Mercedes Benz شرکت می کنند.البته OPEL در بین سال های 2000 تا 2005 در مسابقات شرکت داشت اما پس از آن کنار گذاشته شد.

در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.