۲۰۱۲ - ۲۰۱۴ . C300

مرسدس بنز   ::   C CLASS

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل

ارتفاع

۱۴۴۷میلی متر

طول

۴۵۹۱میلی متر

عرض

۱۷۷۰میلی متر

کلاس بدنه

سواری

وزن

۱۶۱۰کیلوگرم

تعداد سیلندر

۶عدد

حجم موتور

۳۴۹۸سی.سی

حداکثر توان خروجی

۲۴۸اسب بخار

نوع موتور

بنزینی

حداکثر سرعت

۲۵۰کیلومتر در ساعت

شتاب صفر تا صد

۶ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

۷لیتر در صد کیلومتر

مرسدس بنز C-Class مدل (W۲۰۴) سدان جمع و جور و کامپکتی است که توسط مرسدس بنز در طیف وسیعی در سال ۲۰۰۷ به عنوان مدل ۲۰۰۸ تولید شده است.این خودرو جانشین نسل قبل (W۲۰۳) شد و خود نیز در سال ۲۰۱۴ جای خود را به مدل W۲۰۵ داد.البته مدل کوپه آن تا سال ۲۰۱۵ تحت عنوان مدل ۲۰۱۶ در خط تولید بود.W۲۰۴ در سه مدل سدان، استیشن واگن و کوپه تولید شد.

مدل کوپه در سال 2011 همزمان با فیس لیفت مدل سدان و استیشن واگن، وارد خط تولید شد. اکثر مدل های C-Class دیفرانسیل عقب (RWD) هستند اما مدل هایی نیز به صورت چهار چرخ متحرک (4WD) تحت عنوان 4MATIC روانه بازار شده اند.لازم به توضیح است که پلت فرم استفاده شده در مرسدس بنز E-Class Coupe با کد اتاق C207 و مرسدس بنز W204 به صورت یکسان مورد استفاده هر دو اتاق قرار گرفته است.

مدل های اولیه شامل C200 Kompressor، C230، C280، C350، C220 CDI و C320 CDI بودند.W204 موفقیت عظیمی را در بازار تجربه کرد.این ماشین دومین خودروی پرفروش سدان لوکس در کانادا و آمریکا پس از BMW E90 3 Series بود.همچنین مرسدس بنز W204 محبوب ترین خودروی سدان با قیمت متوسط در کشور مکزیک به شمار می رفت.

در سال 2012 مرسدس بنز C-Class توانست در بریتانیا در لیست 10 اتومبیل پرفروش با تعداد 37261 دستگاه قرار بگیرد که این اتفاق بار اول بود که برای مرسدس بنز اتفاق می افتاد.البته در آن لیست هم پشت رقیب سنتی خود یعنی BMW 3 Series با تعداد 44521 دستگاه قرار گرفت.مرسدس بنز بالغ بر 2.4 میلیون دستگاه از W204 را در سراسر جهان به فروش رساند که پرفروش ترین خودروی مرسدس بنز نیز بود.

به طور کلی W204 از نظر تجهیزات به چهار تیپ AMG، Avantgarde، Elegance، Classic تقسیم می شود.کلاسیک به عنوان تیپ پایه در نظر گرفته شده است و در موتورهای 4 سیلندر با حجم کم پیدا می شود.صندلی با پارچه Brighton و چرم Artico از آپشن های تیپ کلاسیک است. در مدل الگانس صندلی تمام چرم Artico به عنوان استاندارد در خودرو وجود دارد.در تیپ آونگارد این گزینه به همراه چرم اصل لیورپول موجود است.

در تیپ های کلاسیک و الگانس جلو پنجره به صورت سنتی با خطوط مشبک و آرم شرکت به صورت عمود بر کاپوت نصب شده است.اما مدل آونگارد و AMG جلو پنجره ای مانند جلو پنجره مدل کوپه اسپرت دارند.در جلو پنجره سه میله افقی به همراه آرم بزرگ شرکت در وسط قرار دارند.

تمامی این مدل ها دارای تجهیزات اضافی شامل فرمان سه پره، بادی کیت AMG، سیستم تعلیق اسپرت با ارتفاع پایین تر، ارتقای کالیبر پیستون ترمز و چرخ های آلیاژی بزرگتر است.تمام این ها طراحی شده اند تا C-Class را در رده خودروی سدان اسپرت قرار دهند.برخلاف نسل های گذشته کلاس C، این خودرو از نظر طراحی و فنی اسپرت تر بوده و در تبلیغات نیز مرسدس بنز بر این موضوع تاکید فراوان داشته است.

در انگلستان مدل کلاسیک تحت عنوان SE و مدل آونگارد تحت عنوان SPORT شناخته می شوند.در موتور، خودرو طیف وسیعی از موتورهای 4 و 6 سیلندر بنزینی و دیزل را شامل می شود.و در آخر بزرگترین موتور آن که V8 با 32 سوپاپ بر روی C63 AMG قرار گرفته است.برای وسایل نقلیه مدل های 2008 تا 2011 وسط داشبورد یک پنل کشویی وجود دارد که صفحه نمایش ال سی دی رنگی در زیر آن مخفی است.

مرسدس C-Class اپلیکیشن راهنمای سخنگو برای ناوبری دارد که در یک صفحه نمایش 7 اینچی حتی زمانی که خودرو خاموش باشد نمایش داده می شود.در مدل سال 2012 پس از فیس لیفت شدن خودرو، در طرح داخلی آن نیز تغییر اساسی صورت گرفت و مانیتور با پنل کشویی جای خود را به یک مانیتور ثابت داد و داشبورد آن را بسیار شبیه به کلاس E و کلاس GLK کرد.

در سال 2010 آینه بغل های خودرو جای خود را به یک آینه بغل جدید با خطوط چراغ راهنمای LED دادند.همچنین در مدل 2011 چراغ های دایره ای مه شکن در کیت AMG نیز با چراغ های LED جایگزین شدند.البته در مدل C63 AMG شکل سپر به طور کلی با کیت AMG فرق دارد و منحصر به فرد است.

یک سیستم ویژه و منحصر به قرد در این کلاس به نام کنترل چابکی پیشرفته وجود دارد که از طریق مفهوم خاصش، چابکی بسیار عالی و کیفیت سواری را برای رانندگان به ارمغان می آورد.این سیستم با استفاده از یک مجموعه ی هیدرومکانیک که به طور مداوم شرایط جاده و عادات رانندگی را تجزیه و تحلیل می کند، کار می کند.سپس بر اساس اطلاعات بدست آمده تنظیمات سیستم تعلیق را در حالتی که بهترین تعادل ممکن بین راحتی و چابکی ایجاد شود، تنظیم می کند.

از سال 2008 خودروها مجهز به سیستم BlueEfficiency شدند.BlueEfficiency نشان دهنده ی کاهش وزن و راهکارهای دیگر برای اقتصادی کردن اتومبیل است .این کاهش وزن ها از طریق مجموعه ای از تغییرات بدست آمده است که به آن ها اشاره می کنم.توسعه شیشه ی جلوی اتومبیل که از شیشه چند لایه میباخ سدان گرفته شده و عایق صدا و همچنین مقاوم در برابر آتش و گرما است.

لاستیک های کم وزن با لغزش کم ساخت Michelin، جعبه دنده کم وزن، کاهش ضریب مستقیم هوا و رساندن آن به 0.25 توسط نصب یک روکش صاف فلزی در زیر خودرو، آب بندی مفاصل بین چراغ جلو و کاپوت و همچنین بین گلگیر و چراغ جلو، کاهش 15 میلیمتری ارتفاع، رینگ های آیرودینامیک، کاهش تکان موتور، بهینه سازی محفظه احتراق و تزریق مستقیم پاشش سوخت پیشرفته.

گزارش شده است C63 AMG اولین مرسدس AMG است که از ابتدا در شرکت AMG طراحی شده است.نسل های قبلی C-Class AMG از سُر خوردن بی امان و فرمان سنگین رنج می برد.اما در نسل جدید در سیستم تعلیق جلو تجدید نظر شده است که آن از CLK63 AMG Black Series گرفته شده است.ESP می تواند به طور کامل خاموش شود و فقط در صورت ترمز سنگین وارد عمل می شود.C63 AMG همچنین سریعترین فرمان با پاسخگویی بیشتر را در بین بقیه مرسدس ها تا آن تاریخ داشت.

موتور AMG 6.2L V8 مرسدس، اسب بخار و گشتاور بیشتری نسبت به رقبای مستقیم خود یعنی Audi RS4 و BMW M3 دارد.جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک کار انتقال قدرت را انجام می دهد و سه حالت تعویض دنده Comfort، Sport و Manual دارد.C63 AMG از صفر تا صد کیلومتر را در 3.9 ثانیه طی می کند.همچنین 1/4 مایل را در 12.3 ثانیه و با سرعت 187 کیلومتر در ساعت در می نوردد.این ارقام آن را به سریعترین سدان 4 درب در جهان در زمان تولیدش تبدیل کرد.

مرسدس C-Class W204 توانست 24 میلیون کیلومتر تست را پشت سر بگذارد! و تا سال 2009 تست شده ترین خودرو در تاریخ شرکت بود.اگرچه در سال 2009 جای خود را به E-Class W212 با 36 میلیون کیلومتر تست داد.C63 AMG اتومبیل رسمی ایمنی (Safety Car) در دومین مسابقه فصل DTM در Oschersleben شد.در فصل 2009 فرمول یک، C63 AMG Estate به عنوان خودروی رسمی پزشکی فرمول یک (F1 Medical Car) انتخاب شد.

همانند نسل های گذشته C-Class نسل جدید یعنی W204 نیز توانست موفق ظاهر شود و برنده کاپ قهرمانی در سال های 2008، 2009 و 2010 باشد.این خودرو توسط HWA مورد اصلاحات قرار گرفته بود.در بدنه خودرو با گلگیرهای برجسته ی  مسابقه ای مزین شده بود و اگزوز آن نیز از عقب به بغل برای کم کردن طول لوله اگزوز منتقل شده بود.

در پشت چرخ عقب خطوطی برای منتقل کردن هوا و ایجاد فشار رو به پایین در سرعت های بالا تعبیه شده بود و بر روی صندوق عقب اسپویلر بزرگ و بلند مرسدس خود نمایی می کرد.در پایان فصل 2013 مرسدس در جایگاه سوم با اختلاف یک امتیازی نسبت به BMW قرار گرفت.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.