۲۰۱۵ - ۲۰۱۶ . LE

تویوتا   ::   کمری

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل


هیچ مقداری ثبت نشده است.

تویوتا کمری یکی از خودرو های محبوب و پرفروش شرکت تویوتا می‌باشد که از سال ۱۹۸۲ در خط تولید این شرکت قرار گرفته است و شهرت آن در بین مردم به خاطر کیفیت فوق العاده و نرمی و جان سخت بودن این خودروست. جوایز دریافتی تویوتا کمری و موفقیت‌های کسب شده توسط این خودرو نیز حد و مرزی ندارد. تردد بیش از ۹۰ درصد تویوتا کمری‌های فروخته شده در ۱۰ سال اخیر با سلامت کامل در جاده‌ها و همچنین پرفروش‌ترین خودروی سدان در سگمنت خود طی ۱۲ سال اخیر تنها بخشی از موفقیت های این خودروی ژاپنی است.اما با وجود تمامی این موفقیت ها، گویا تویوتا به انتقادات گوش کرده و برای نسل بعدی این خودرو، طراحی کاملاً متفاوتی را در نظر گرفته است.
کمپانی تویوتا، کمری ۲۰۱۵ را رسماً وارد نسلی جدید از طراحی این سگمنت کرده است که با طراحی زیبا و چشم نواز خود، ظاهر کمری را جوان پسندانه‌تر کرده و واقعا جایی برای گله باقی نگذاشته است. اگر بخواهیم طراحی کمری ۲۰۱۵ را در چند کلمه وصف کنیم، می‌توانیم بگوییم که مدل جدید کمری “واقعا جدید” است. حالا هم نمایندگی رسمی این شرکت خودروسازی ژاپنی در ایران یعنی شرکت ایرتویا اقدام به واردات و عرضه گسترده این محصول در بازار کشور کرده است که البته چندی پیش هم نمونه هیبریدی کمری یعنی تویوتا کمری هیبریدی LE توسط این شرکت وارد خاک کشور شده بود.

طراحی خارجی 

در نگاه اول کمری جدید بسیار شبیه به لکسوس ES است (مخصوصاً در نمای عقب)، نمای جلو و عقب کمری کاملا در راستای امضای جدید این شرکت است که پیش از این بر روی کرولا و یاریس نیز نقش بسته بود. تویوتا با بیش از ۲۰۰۰ تغییری که در بخش‌های گوناگون و مولفه‌های مختلف خودرو اعمال کرده است، کمری را رسماً وارد نسلی جدید از طراحی این سگمنت کرده است که با طراحی زیبا و چشم نواز خود، ظاهر کمری جدید را نسبت به نسخه ۲۰۱۴ جوان پسندانه‌تر کرده و واقعا جایی برای گله باقی نگذاشته است.

طراحی قسمت جلو تویوتا کمری جدید که نسخه فیس‌لیفت شده آمریکایی آن توسط ایرتویا وارد بازار ایران شده است، بی‌شک یکی از زیباطرین طراحی‌های تویوتا تا امروز به حساب می‌آید. از نظر طراحی ظاهری به غیر از طراحی چراغ‌های پیشانی نسبتاً ساده ولی تمام LED که بحثی کاملاً سلیقه‌ای است، نمی‌توان خرده‌ای به طراحی آن گرفت و حتی برعکس، طراحی نسل جدید از طراحی نسبتاً یکنواخت و خشک نسل‌های قبلی خارج شده و حالا چهره‌ای اسپرت‌تر و دلنشین‌تر به خود گرفته که علاوه بر خانواده‌ها و مشتریان سنگین و رسمی، توانسه نظر قشر جوان را هم به سمت خود جلب کند.

در قسمت جلویی خودرو همانطور که می‌بینید، چراغ‌های اصلی پیشانی و جلوپنجره‌ای بسیار گسترده و شبیه به نسخه هیبریدی طراحی شده است، ولی طراحی و الگوهای داخلی جلوپنجره با نسخه هیبریدی فرق داشته و به جای استفاده از ستون‌های موازی افقی شکل از بالا تا پایین، تنها از دو ستون اصلی عمودی قوس‌دار استفاده شده که در لابه‌لای آن توری‌های لانه زنبوری نصب شده است. اما با نگاهی به عقب خودرو ورق دوباره برگشته و هنر نمایی تویوتا دوباره چشمان هر مخاطبی را به خود جذب می‌کند. در عقب خودرو تویوتا با اصلاح سپر عقب قدری از حجم آن کاسته و هماهنگی بیشتری را بین اجزا ظاهری خودرو به همراه منحنی‌ها و خطوط ملایم به وجود آورده است.در نیم رخ خودرو بر خلاف نمای جلو، تغییرات چندانی صورت نگرفته و تویوتا در نقاط قابل مشاهده‌ای همچون آینه‌ها، از همان آینه‌های قبلی مدل پیشین استفاده کرده است.

کابین و امکانات رفاهی

داخل خودرو بروزرسانی‌های قابل توجهی را تجربه کرده است. طراحی کابین کلاسیک و تروتمیز است. اکثر دکمه های کنترلی در اتاق خودرو بزرگ و در یک نگاه قابل تشخیص است.سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک در این خودرو نیز به خاطر سادگی و عملکرد کارآمدش قابل تحسین است.در زمینه تکنولوژی، کمری از یک نمایشگر لمسی ۶.۱ اینچی با رابط Entune تویوتا بهره می برد که خریداران می توانند آن را به یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی ارتقا دهند.گرافیک نمایش داده شده به شفافیت بهترین های این کلاس نیست اما همین نمایشگر به خوبی شما را در کنترل تمامی ویژگی های خودرو کمک می کند.

فضای داخلی کمری از گنجایش کافی برخوردار است. مواد مورد استفاده از کیفیت بالایی برخوردارند. صندلی‌ها بسیار راحت و با فضای کافی هستند. صدای داخل کابین نیز با عایق‌بندی بسیار خوبی که انجام شده، اندک است.

تویوتا کمری مدل ۲۰۱۶ یک سدان خانوادگی متوسط و پنج نفره است که در تیپ های LE، SE، Special Edition (مجهز به پشرانه چهار سیلندر) و XSE ،XLE (مجهز به پیشرانه های چهار سیلندر و شش سیلندر) در بازارهای جهانی عرضه می‌شود. تفاوت این مدل‌ها علاوه بر چهار یا شش سیلندر بودن پیشرانه های آنها، در سطح تجهیزات و نوع تزیینات اتاق و بدنه است. البته در این میان تیپ های SE و XSE نسبت به نسخه های دیگر کمری دارای ویژگی های اسپرت هستند. در ادامه تجهیزات و امکانات رفاهی تویوتا کمری آمده است که البته همان طور که گفته شد بسته به تیپ خودرو ممکن است سطح تجهیزات متفاوت باشد.

برای راحتی بیشتر سرنشینان و استفاده بهتر آن‌ها از فضای داخلی کابین هم تویوتا به طور استاندارد یک صندلی برقی تنظیم شونده ۸ حالته برای راننده و صندلی برقی دیگر ۴ حالته را برای سرنشین جلو با روکش‌های چرمی و مجهز به گرم‌کن و همچنین یک سیستم صوتی JBL با یک مانیتور ۷ اینچی لمسی مجهز به ورودی‌های USB، IPOD، AUX و بلوتوث با توانایی تشخیص صدا و پخش CD، MP۳، AM و FM را به همراه ۱۰ بلندگوی استریو در نظر گرفته است که می‌توان سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم دوگانه دما برای سرنشینان جلو و صفحه نمایشگر چند منظوره با تکنولوژی شارژ بدون سیم تلفن همراه (QI Wireless Charging) و همچنین سنسورهای باران را هم در این مجموعه گنجاند.

تویوتا برای کمک به راننده در شرایط مختلف هم یک دوربین دید عقب، سیستم تثبیت کننده سرعت خودرو (کروز کنترل)، سیستم تشخیص نقاط کور (BSM)، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، درب بازکن صندوق عقب و همچنین قابلیت روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو را در جای جای خودرو به خدمت گرفته که تاثیر بسزایی در مدیریت بهتر و سطح رانندگی خودرو گذاشته‌اند.

از دیگر امکانات استاندارد خودرو هم به طور کل می‌توان به مواردی همچون سیستم ضد سرقت به همراه ایموبلایز، تنظیم کننده عمودی صندلی راننده، برف پاک کن تناوبی، گِل پخش کن، آینه‌های کناری برقی، کولر با دریچه عقب، شیشه برقی با محافظ، ریموت کنترل، صندلی عقب تاشو با جای دست، ترمز پارک (پدالی)، گرم کن شیشه عقب تایمردار، آینه‌های بکناری و دستگیره درب‌ها همرنگ بدنه، سانروف کشویی شیشه‌ای، کروز کنترل، صفحه نمایش اطلاعات، رینگ‌های آلومینیومی، چراغ مه‌شکن جلو، سنسور عقب و… اشاره کرد.همچنین رینگ های ۱۷ و ۱۸ اینچی نیز بسته به تیپ خودرو قابل نصب است.

مشخصات فنی

در زیر کاپوت کمری ۲۱۰۶ هم یک پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر مورد استفاده قرار گرفته که تنها به یک جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته استپ ترونیک مجهز شده و در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه قادر به تولید ۱۷۸ اسب بخار قدرت و در دور موتور ۴۱۰۰ دور بر دقیقه نیز توانایی تولید حداکثر ۲۳۱ نیوتن متر گشتاور را دارد که توسط جعبه دنده شش سرعته مذکور از بخش انتهایی پیشرانه دریافت شده و پس از تبدیل دور نهایی به چرخ های جلوی خودرو ارسال می‌شود. برای مهار این نیروی تزریق شده به چرخ‌ها، تویوتا بر روی هر چهار چرخ خودرو از سیستم ترمز دیسکی استفاده کرده تا شتاب منفی مطلوب‌تری برای بازدارندگی خودرو ایجاد کند. از دیگر ویژگی‌های فنی خودرو هم می‌توان به فرمان برقی از نوع تلسکوپی، سیستم تعلیق مک فرسون بر روی هر دو محور و… اشاره کرد.

با این که تویوتا کمری جدید دستخوش تغییرات زیادی شده است ولی عملکرد و شتاب آن نسبت به قبل تغییر چندانی نکرده است. در تست سرعت، این سدان خانوادگی توانست ظرف ۹.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه دست پیدا کند. دنده معکوس کشیدن های گیربکس بسیار عالی است و در مقایسه با گیربکس سایر رقبا، می‌توان گفت گیربکس تویوتا کمری در پایین آوردن مصرف سوخت نیز نقش بسزایی ایفا می‌کند. مصرف سوخت کمری در سیکل ترکیبی ۸.۴ لیتر (۹.۴ لیتر در شهر و ۶.۷ لیتر در بزرگراه) برآورد شده است.

با چندین بهبود صورت گرفته نسبت به سال گذشته، تویوتا کمری ۲۰۱۶ نسبت به اقدامات راننده واکنش پذیرتر شده و در پیچ ها نیز عملکرد بهتری را از خود نشان می دهد.این موضوع خصوصاً در مدل های SE، Special Edition و XSE پر رنگ تر بوده و با سیستم تعلیق اسپرت خود راننده را بیشتر درگیر رانندگی می کنند. البته کمری به خاطر راحتی و بی سر و صدا بودنش شناخته شده و خوشبختانه این ویژگی ها همچنان وجود دارند.

کمپانی تویوتا ادعا می کند تمامی اجزای کمری جدید به جز سقف تغییر یافته است. کالیبراسیون جدید برای قدرت فرمان الکتریکی و یک سیستم ترمزتقویت کننده از جمله تغییرات نامحسوس این خودروی دوست داشتنی است. تویوتا به طور ویژه ای میزان سرو صدا را در کف خودرو کاهش داده است. البته باید بگوییم تویوتا صدای بیرون را به اندازه چشمگیری منزوی کرده است.

ایمنی

تجهیزات ایمنی که به صورت استاندارد برای همه تیپ های تویوتا کمری مدل ۲۰۱۵ ارائه می‌شوند، عبارتند از:سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم ترمز ضد قفل ABS، افزایش دنده قدرت در ترمزهای ناگهانی (BA)، سیستم‌های کنترل پایداری، کیسه هوای جلو، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده ای در طرفین و کیسه هوای زانویی برای صندلی های جلو (مجموعاً به تعداد ۱۰ کیسه هوا). همچنین تجهیزات ایمنی که به صورت سفارشی ارائه می‌شوند، عبارتند از: سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک عقب، سیستم هشدار عبور از خط، سیستم پیشگیری از تصادف (که برای تشخیص تصادف از حسگرهای کروز کنترل تطبیقی استفاده می‌کند). موسسه ایمنی بزرگراه ها (IIHS) در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو بالاترین رتبه ممکن، یعنی رتبه “خوب” را به تویوتا کمری مدل ۲۰۱۵ داده است. این خودرو در زمینه عدم آسیب دیدگی از طرفین، مقاومت سقف، عملکرد محافظ های سر و کمربند ایمنی نیز موفق به کسب رتبه “خوب” گردیده است.

جمع بندی

تویوتا کمری ۲۰۱۶ ویژگی‌های کیفیت، دوام و قابلیت اطمینان را از مدل‌های قبلی به ارث برده و حتی بهتر شده است. درواقع باید گفت بهترین کمری است که تا به حال عرضه‌شده، هرچند تنها یک تجدیدنظر در طراحی آن صورت گرفته اما در حال حاضر این سدان ژاپنی در اوج زندگی خود به سر می‌برد. هوندا آکورد، سوناتا LF و کیا اپتیما رقیبان جدی تویوتا کمری محسوب می شوند.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.