۲۰۰۰ - ۲۰۰۷ . C180

مرسدس بنز   ::   C CLASS

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل


هیچ مقداری ثبت نشده است.

نسل دوم مرسدس بنز C-Class یعنی W۲۰۳ خودرویی بود که از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ تولید شد و در مدل های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ وارد بازار شد.کار طراحی آن در اواسط سال ۱۹۹۴ شروع شد.طرح نهایی در دسامبر سال ۱۹۹۵ توسط هیئت اجرایی تایید شد.از سال ۱۹۹۷ خودرو مورد تست های گوناگون واقع شد و توسعه آن تا سال ۲۰۰۰ ادامه داشت.نسل دوم مرسدس بنز C-Class در مارس سال ۲۰۰۰ تولید شد.

برخلاف نسل گذشته که فقط در دو مدل سدان و استیشن عرضه شده بود.مرسدس در نسل جدید مدل کوپه دو درب را نیز اضافه کرد.مدل سدان با طیف وسیعی از موتورهای خطی 4 و 6 سیلندر بنزینی و موتورهای خطی 4 و 5 سیلندر دیزل به بازار ورود کرد.غیر از C320 که تازه تولید شده بود بقیه موتورها همان موتورهای نسل قبل بودند که توسعه یافته بودند.موتورهای دیزل با پاشش مستقیم سوخت و توربوشارژر توسعه یافته بودند.

 همچنین جعبه دنده 6 سرعته دستی برای طیف وسیعی از مدل ها به جز C320 به صورت استاندارد در دسترس بود.مرسدس بنز مدل کوپه را با عنوان C-Class SportCoupe و با کد اتاق CL203 معرفی کرد.همچنین سومین نوع بدنه نیز یک استیشن واگن با کد S203 است که در سال 2001 تولید شد.در سال 2002 برای مدل های 2003 یک سوپرشارژر برای مدل های 4 سیلندر در نظر گرفته شد و آنها را Kompressor نامیدند.

برای موتورهای C240 و C320 سیستم دو دیفرانسیل مرسدس بنز یعنی 4MATIC البته با کمی پول بیشتر در دسترس بود! تولید Sportcoupe در آمریکا و کانادا بعد از سال 2005 متوقف شد اما در بقیه بازارها تا سال 2008 ادامه داشت.در سال 2006 بالغ بر 2 میلیون دستگاه C-Class اعم از سدان، استیشن و کوپه در سراسر جهان فروخته شد که در این میان مدل سدان با 1.4 میلیون دستگاه، سهم بیشتری داشت.

آلمان با بیش از 30 درصد و آمریکا با 20 درصد بیشترین سهم فروش را به خودشان اختصاص داده بودند.آخرین سدان W203 نیز در تاریخ 14 دسامبر 2006 در کارخانه Sindelfingen تولید شد.W203 در اوایل سال 2004 فیس لیفت شد.در آمریکا فیس لیفت در مدل های 2005 منظور گردید.استایل طراحی داخلی تغییر یافت.صفحه نمایش، کنسول مرکزی و سیستم صوتی به روز شدند.کیت کامل اتصال آیپاد و سیستم بلوتوث تلفن نیز در دسترس قرار گرفت.

موتورها هم نیز دستخوش تغییر واقع شدند.موتورهای C240 و C320 جای خود را به C230 و C350 دادند.همچنین گیربکس 7 سرعته اتوماتیک جایگزین 6 سرعته دستی قبلی شد.پس از موفقیت قابل قبول مدل های AMG در نسل قبل، مرسدس بنز تصمیم گرفت دو مدل AMG را برای این مدل ارائه کند.مدل C32 AMG با یک موتور 6 سیلندر 3.2 لیتری تقویت شده بود تا آماده رقابت با BMW M3 E46 باشد.

اما به یک سوپرشارژر نیاز داشت تا بتواند 360 اسب بخار قدرت و 450 نیوتون متر گشتاور تولید کند.با توزیع وضع مناسب این خودرو در گذر از پیچ ها به یک نمره خوب دست یافت.C32 AMG مانند پیشینیان خود از یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک استفاده می کند تا با کمک آن از صفر تا صد کیلومتر را 5.2 ثانیه طی کند.C32 AMG در بین سالهای 2001 تا 2003 تولید شد.

C55 AMG دیگر AMG ارائه شده از مرسدس بود.این خودرو از یک موتور V8 به حجم 5.4 لیتر با تنفس طبیعی بهره می برد.سقف سرعت خودرو به صورت الکترونیکی در 255 کیلومتر بر ساعت محدود شده است و قادر است صفر تا صد را در 4.7 ثانیه طی کند.ناگفته نماند که قدرت تولیدی آن 375 اسب بخار و همچنین 510 نیوتون بر متر گشتاور را دارا بود.C55 AMG اولین خودروی C-Class بود که از 4 اگزوز و یک سیستم خنک کننده دیفرانسیل بهره می برد.

C55 AMG پیست Nurburgring را در 8:22 طی می کند در حالی که زمان C32 AMG برابر با 8:37 است که از علل آن می توان به سیستم تعلیق جدید و همچنین گشتاور بیشتر اشاره کرد.جالب است بدانیم که ایران دو نمونه C240 و E240 را برای خودروی پلیس ایران از شرکت مرسدس بنز خریداری کرد و این خودروها در بعضی مواقع بسته به نیاز در سه شیفت 8 ساعته!! مشغول کار بوده اند که این نشان از کیفیت بالای ساخت این خودرو دارد.

C240 های پلیس از نوع کلاسیک بوده که از تجهیزات رفاهی و تزئینی بی بهره بوده اند.جعبه دنده آنها 6 سرعته دستی بوده که تا 235 کیلومتر بر ساعت سرعت می گیرند.W203 جایگزین نسل قبل خود در مسابقات DTM شد و توانست در سالهای 2003 و 2006 به مقام قهرمانی برسد.راننده خودرو در مسابقات Bernd Schneider بود.

در مجموع در 33 مسابقه ای که حضور داشت توانست در 21تای آنها مقام اول را کسب کند.نسل دوم C-Class در طراحی نسبت به نسل گذشته خود صعود چشمگیری داشت همانطوری که از چراغ های آن پیداست مرسدس از طراحی خشک و خطی فاصله گرفته و با ورود به قرن 21 یک انقلاب در طراحی های خود به وجود آورد.چراغ های بیضی شکل در کلاس های E، CL و CLK نیز دیده می شود.

در داخل کابین طراحی ساده، شیک و دوست داشتنی است.برای مثال در درب خودرو، ترکیبی از چوب، چرم، پارچه و فلاپ را مشاهده می کنید که با آرایشی خاص در کنار هم قرار گرفته اند طوری که هر بار درب را باز کنید از دیدن آن خسته نشوید.مرسدس ایده جالبی برای قرار دادن سنسور پارک در داخل خودرو به کار برده است.

برای سنسور پارک نصب شده در سپر جلو یک نمایشگر که مانند یک برآمدگی کوچک در بالای دریچه کولر کابین وجود دارد، نصب شده است.این نمایشگر نزدیکی به مانع را در سمت چپ و راست نشان می دهد.اما برای عقب چنین نمایشگری در سقف خودرو به صورت برعکس نصب شده است که هر وقت راننده در آینه وسط، عقب را نگاه کند آن را به صورت صحیح می بیند
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.