۲۰۱۲ - ۲۰۱۵ . نيو فيس نسل اول

رنو   ::   کولئوس

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل

ارتفاع

۱۶۹۵میلی متر

طول

۴۵۲۰میلی متر

عرض

۲۱۲۰میلی متر

کلاس بدنه

شاسی بلند

وزن

۱۶۲۲کیلوگرم

تعداد سیلندر

۴عدد

حجم موتور

۲۴۸۸سی.سی

حداکثر توان خروجی

۱۷۰اسب بخار

نوع موتور

بنزینی

حداکثر سرعت

۱۸۱کیلومتر در ساعت

شتاب صفر تا صد

۹/۳ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

۹/۵لیتر در صد کیلومتر

مدت گارانتی

۶۰ماه

رنو کولیوس یا کولئوس یک شاسی بلند کامپکت است که نسل اول آن در سال ۲۰۰۷ معرفی شد و در حال حاضر در دومین نسل به فروش می‌رود. رنو کولیوس در بازارهای جهانی به فروش بالایی دست پیدا کرد و در نسل دومی که وارد بازار ایران شد، تبدیل به پرفروش‌ترین شاسی بلند وارداتی شد.

نسل اول رنو کولیوس یک بار در سال ۲۰۱۱ فیس لیفت شد و این فس لیفت در نمایشگاه خودرو فرانکفورت به معرض دید عموم درآمد. نسل اول کولئوس از سال ۲۰۱۲ وارد بازار ایران شد. البته رنو فیس لیفت دیگری را هم برای کولیوس در نظر گرفت که ورود این مدل فیس لیفت به ایران به سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد. این نسل از کولیوس از نظر طراحی تفاوت زیادی با مدل جدید دارد و هرگز نمی‌توان آن را خودرو زیبایی دانست.

نقاط مثبت رنو کولیوس

فضای مناسب سرنشین و بار-میدان دید مناسب-بهبود ارگونومی

نقاط منفی رنوکولیوس

طراحی ظاهری نه جندان جذاب-کیفیت وطراحی داخلی ضعیف- هندلینگ و کیفیت سواری متوسط


نقد کارشناسی رنو کولیوس
رنو کولیوس نخستین شاسی بلند رنو است و در کلاس شاسی بلندهای کامپکت قرار می‌گیرد. کولیوس در حال حاضر در دومین نسل خود بر روی خط تولید قرار دارد که تغییرات عمده‌ای را تجربه کرده و یک خودرو کاملا جدید و محبوب است. اتفاقا این نسل از کولیوس هم در بازار کشورمان حضور دارد و به عنوان یکی از پرفروش‌ترین شاسی بلندها شناخته می‌شود.

نسل اول رنو کولیوس در سال 2007 معرفی شد و یک بار در سال 2011 و بار دیگر در سال 2013 فیس لیفت شد که مدل فیس لیفت اخیر، در بازار کشورمان حضور نسبتا موفقی داشت. طراحی نسل اول کولیوس توسط رنو و توسعه آن توسط نیسان صورت پذیرفته و در کشور کره جنوبی هم با نام رنو سامسونگ QM5 به فروش می‌رسد.

رنو کولیوس توسط نگین خودرو در بازار کشورمان عرضه شد و در ابتدا به دلیل ظاهر نه چندان جذاب، مورد استقبال خریداران قرار نگرفت. اما کمی بعد با گذشت زمان و مشخص شدن میزان کیفیت آن، اوضاع کمی بهتر شد و کولیوس رفته رفته به تعداد بیشتری در خیابان‌ها دیده شد.

بدون شک رنو کولیوس از نظر طراحی خودرو زیبایی نیست و نمی‌توان نمره قابل قبولی به آن داد. حتی رنو در فیس لیفت‌های خود هم سعی کرد تا برخی نواقص را برطرف کند اما نهایت اتفاقی که رخ داد، اتصال چراغ‌های جلو به جلو پنجره بود. از آنجا که بیشتر ما با نسل جدید کولیوس آشنایی داریم، باید بگوییم ظاهر نسل جدید یک انقلاب در مقایسه با قبل به شمار می‌رود. البته کولیوس 2014 آنقدرها هم ناامیدکننده نیست ولی در مقایسه با رقبای کره‌ای و ژاپنی خود حرف چندانی برای گفتن ندارد.

طراحی کابین کولیوس هم به همان سادگی صورت پذیرفته و با سوار شدن بر آن، حس سوار شدن به یک شاسی بلند چند صد میلیونی را نخواهید داشت. داشبورد شکل یکپارچه‌ای دارد و یک نمایشگر کوچک در مرکز آن قرار گرفته است. درکنسول مرکزی هم کلیدهای کنترلی متنوعی دیده می‌شود که البته برخی از این کلیدها شکل عجیبی دارند. کیفیت متریال به کار رفته در کابین قابل قبول است و کولیوس سواری نسبتا نرمی ارائه می‌دهد.

رنو کولیوس تجهیزات رفاهی چون 6 عدد کیسه هوا، ورود و استارت بدون کلید، سیستم صوتی BOSE با قابلیت اتصال USB - ipod و AU، تنظیم برقی صندلی راننده به همراه گرمکن صندلی‌های جلو، ایزوفیکس صندلی‌های عقب، سانروف، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرمکن، آینه وسط الکتروکرومیک، سیستم شست و شوی چراغ‌های جلو، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باران و کروز کنترل را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

رنو کولیوس با یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر در ایران حضور پیدا کرد. این موتور توانایی تولید 170 اسب بخار قدرت و 226 نیوتن متر گشتاور را دارد و به کمک جعبه دنده اتوماتیک CVT، قدرت خود را به چهار چرخ‌ انتقال می‌دهد. این قدرت برای مسیرهای معمولی کافی است اما نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید.


در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.