۲۰۱۴ - ۲۰۱۷ . نسل اول

دی اس   ::   ۶

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل


هیچ مقداری ثبت نشده است.

سیتروئن برای اغلب ایرانی ها یادآور برندی موفق است. اما مهمتر از آن نام DS است که اولین بار در سال ۱۹۵۵ از سوی این کمپانی به میان آمد و دوباره در سال ۲۰۰۷ تکرار شد اما این بار به عنوان یک برند مستقل لوکس همچون لکسوس تویوتا و یا اینفینیتی نیسان. مورد بررسی پرفروش ترین مدل این برند در بازار کشورمان است.

سبک جدیدی از طراحی

چراغ های بزرگ بومرنگ مانند و نوار نئون L شکلش، میزبان جلو پنجره بزرگ کروم و لوگوی DS در میان مشبک های آن هستند. در زیر جا پلاکی ورودی دیگری جهت تغذیه مناسب توربو شارژ تعبیه شده و در دو طرف آن مه شکن ها هم چون نوار نئون چراغ ها ترسیم شده اند که قابلیت گردش در سر پیچ ها را هم دارند. روی کاپوت همچون مرسدس بنز یک لوگوی کوچک دیگر حک شده و چند خط نسبتا پف کرده سادگی را از این دو بخش دور کرده اند.

رینگ های 5 پره 18 اینچی با طراحی شبیه به پره های توربین و لاستیک های ساخت میشلن با سایز 235 اولین بخش چشمگیر نمای جانبی هستند، باربند کروم سقف، تا انتهای شیشه عقب امتداد پیدا کرده و گویی از ستون C  به بعد از خودرو جداست. آینه ها طرحی زیبا و آیرودینامیک دارند و برای کنتراست بیشتر به رنگ مشکی درآمده اند. روی گلگیرها و خط شانه از اغراق بی مورد پرهیز شده و تمام خطوط نرم و آرام هستند. کمی عقب تر که بروید چراغ های بزرگ نمای عقب با آن لوگوی DS در میانه جور سادگی این بخش را می کشند. شیشه عقب کمی کوچک طراحی شده اما در بالای آن یک بال کوچک و چراغ سوم ترمز روی آن قرار گرفته است. اگزوزها با یک نوار کروم سراسری به هم متصل شده اند و ظاهری مدرن دارند. مه شکن ها در بالای اگزوز و دو طرف جا پلاکی به صورت افقی ترسیم شده اند.

 

کابینی فراتر از قیمت

به محض ورود به یاد کلماتی چون زیبا و با کیفیت می افتیم، قطعا اولین شاخصه این کابین زیبا طرح صندلی هاست که همچون بند ساعت های مچی نظرتان را به خود جلب می کند. روی این صندلی های با کیفیت که بنشینید فرمان D شکل با لوگوی DS و چرم موکا و مشکی مهر تاییدی بر لوکس بودن این ماشین می زنند. ادوات مربوط به سیستم صوتی و سیستم کروز و محدود کننده را هم روی فرمان نصب کرده اند. پشت آن صفحه نمایش دهنده دور شمار موتور، کیلومتر شمار و همچنین صفحه TFT قرار گرفته که باید گفت به هیچ وجه به ماهیت یک خودروی لوکس نمی خورند. ورودی های سیستم تهویه در وسط و دو طرف داشبورد با اشکال ناهمگون و شبیه به ذوزنقه طراحی شده اند و دور آنها با نوار کروم پوشانده اند. صفحه نمایش 7 اینچی در کنار خود دکمه استارت اتوموبیل را می بیند که درون یک قاب فیبر کربن احاطه شده اند. ادوات مربوط به سیستم صوتی، دکمه چراغ خطر و ادوات مرتبط با سیستم تهویه دو گانه در راستا ارگونومی بهتر در بخش زیرین کنسول قرار گرفته اند. دسته دنده با روکش چرم و کروم یک نقص طراحی داردف گردگیر زیرین دسته دنده، که سالهاست منسوخ شده است. دکمه الکترونیکی ترمز پارک و یک دکمه دوار پنج حالت مختلف رانندگی را برای ماشین شما تنظیم می کنند. در فضاسازی بخش عقبی، فضای سر در این کراس اوور بهتر از فضای پای ان است در مبحث فضای بار حجم 500 لیتری این بخش نیاز یک خانواده 4 نفره را به صورت کامل پوشش می دهد.

 

قلب مشترک با ب ام و

DS6 روی پلت فرم PSAPF2 پژو-سیتروئن ساخته می شود که برادران دیگرش همچون DS5 و پزو 3008 روی آن جای گرفته اند. طبق آمار و ارقام، برند DS با نزول 18 هزار دستگاهی در سال 2015 توانسته بیش از 100 هزار دستگاه در سراسر جهان به فروش برساند. به انضمام اینکه بد نیست بدانید موتور 1/6 لیتری DS حاصل سرمایه گذاری مشترک ب ام و و پژو-سیتروئن است که با ب ام و 316، موارد فراوانی داشته اما اندکی از قطعات آن ارزان سازی شده است.

 

اسپرت یا خانوادگی؟

جعبه دنده 6 سرعته ساخت Aisin ژاپن می باشد، گیربکس توسط دو دکمه بسیار کوچک در پشت دسته دنده، حالت اسپرت و برفی را تعیین می کند. DS6 به لطف تعلیق مک فرسون و غیر مستقل محور پیچشی از سواری نسبتا خشکی برخوردار است تا همان طور که اثری از لوگوی سیتروئن در آن نمی بینید خبری از حس و حال سواری نرم با آن هم نباشد. ولی نکته مثبتی که به بار آورده هندلینگ مناسب آن است. خروجی پیشرانه 1/6 لیتری توربو شارژ عدد 160 اسب بخار را نشان می دهد، همچنین می تواند تا 240 نیوتون متر گشتاور را تا دور 4500 در اختیارتان بگذارد که در عمل آن را وسیله ای نسبتا چالاک می کند.

با گذاشتن جعبه دنده در حالت اسپرت و فشار روی پدال گاز تمامی عوامل دست به دست هم دادند تا این عدد به مرز دو رقمی شدن نرسد و در کمتر از 9/9 ثانیه جثه 1/5 تنی DS را به صد کیلومتر در ساعت برسانند. موتورهای توربو نیاز به سوخت با اکتان بالا دارند. پس اگر توانایی استفاده از مکمل های سوخت استاندارد در 90 درصد سوخت گیری هایتان را ندارید به سراغ خودروهای پرخوران شده نروید.

DS هم به استناد همین موضوع نمی تواند در کامپیوتر سفری عددی کمتر از 7/8 لیتر را در سیکل های ترکیبی برایتان نمایش دهد، و از آنجایی که اکثر مالکین استفاده درون شهری بیش از سفرهای برون شهری است این عدد به 10 تا 12 لیتر در 100 کیلومتر افزایش می یابد که با احتساب باک 60 لیتری 550 تا 600 کیلومتر شما را پوشش می دهد.

اتوموبیلی که ترمزهایش در روزهای برفی سال شما را سربلند کند قطعا در تمام فصول همینطور خواهد بود. این دو رگه فرانسوی هم به لطف سیستم چهار چرخ دیسکی و سامانه های ضد قفل، توزیع الکترونیکی و ترمز اضطراری کاملا گوش به فرمان است. در مورد توانایی های آفرود یک کراس اوور نباید خیلی خوش بین باشید. قطعا فاصله 16/2 سانتی متری کف تا زمین، فاصله ای نیست که تضمین کننده هر جاده ای باشد.

اغلب این سوال پیش می آید که آیا DS دارای خدمات پس از فروش مناسب است؟ که در پاسخ باید اظهار داشت بله. بنا بر ادعای نمایندگی در صورت موجود نبودن قطعه مورد نیاز، شرکت مادر متعهد است در حداکثر سه روز کاری و به وسیله پست هوایی مرسوله مورد نظر را به دست مشتری برساند. هرچند که DS دارای سطح کیفی لازم و پیچیدگی فنی و ساختاری است اما قطعا ایرادات آن برطرف خواهند شد.

در یک نگاه

در یک نگاه اجمالی لیست بلند بالای امکانات رفاهی – ایمنی آن شامل: 6 ایربگ، تهویه دو ناحیه ای مجزا برای ردیف عقب، گرمکن و ماساژور صندلی، سنسور جلو و عقب، 5 حالت مختلف رانندگی، ترمزهای مجهز به سامانه های ایمنی، هشدار نقاط کور، کنترل پایداری، کنترل لغزش، سیستم کمکی شروع حرکت در سر بالایی، صندلی های Isofix و ... نشان می دهد که بهای پرداختی برای این امکانات و توانایی ها چندان هم گزاف نیست.

در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.