۲۰۰۴ - ۲۰۱۰ . CLS 500

مرسدس بنز   ::   CLS CLASS

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل

ارتفاع

۱۴۳۰میلی متر

طول

۴۹۱۷میلی متر

عرض

۱۸۷۳میلی متر

کلاس بدنه

اسپرت

وزن

۱۸۳۵کیلوگرم

تعداد سیلندر

۸عدد

حجم موتور

۵۴۶۱سی.سی

حداکثر توان خروجی

۳۸۷اسب بخار

نوع موتور

بنزینی

حداکثر سرعت

۲۵۰کیلومتر در ساعت

شتاب صفر تا صد

۵/۴ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

۱۱/۷لیتر در صد کیلومتر

یکی از ساختار شکنان و متفاوت ترین خودرو های دو دهه اخیر در جهان، مرسدس بنز کلاس CLS است. اتومبیلی که با شعار ترکیب نکات مثبت فرم های کوپه و سدان معرفی شد و توانست به قدری در بازار موفق و تاثیر گذار ظاهر شود، که پس از مدتی تمامی خودروسازان به سراغ ترکیب فرم های مختلف و نامتعارف بدنه آن بروند.تقریبا همزمان با عرضه نسل اول CLS بود که واردات خودرو به کشورمان آزاد شد و بدین ترتیب، این اتوموبیل نو ظهور به بازار تشنه ایران راه یافت و در ادامه نسل دوم آن نیز در خیابان های کشورمان به خودنمایی و دل فریبی پرداخت.

نسل اول

همه ماجرا در ابتدای قرن بیست و یکم و با معرفی خودروی مفهومی CLS توسط مرسدس بنز آغاز شد . در یک اقدام هوشمندانه و جسورانه، طراحان مرسدس بنز به سراغ ترکیب فرم سدان و کوپه رفتند و سعی کردند تا یک سدان با خط شانه و فرم سقف خودروهای کوپه بسازند.

حاصل کار طراحان مرسدس بنز یعنی یعنی مایکل فینک، تحت عنوان vision CLS در نمایشگاه فرانکفورت 2003 معرفی شد . با آن که ظاهر CLS بسیار نو آورانه بود اما بر خلاف بیشتر خودروهای مفهومی، سری مذکور مرسدس بنز به یک محصول تولید انبوه بسیار نزدیک بود . به لطف استقبال قابل توجه مردم و متخصصان از این خودرو، در نهایت کمپانی مذکور آن را راهی خط تولید کرد.

این نسل کلاس CLS با کد W219 و بر پایه پلتفرم کشیده شده نسل W211 کلاس E  ساخته شد و در آن پیشرانه های 6 و 8 سیلندر بنزینی و شش سیلندر دیزل قابل سفارش بود . زبان طراحی استفاده شده در کلاس CLS به تدریج به سایر محصولات مرسدس بنز نیز نفوذ کرد. در ایران نیز نمونه های 6 و 8 سیلندر بنزینی CLS از ابتدای واردات خودرو، حضوری پررنگ داشتند که باید ظاهر جذاب و جوان پسند آن در کنار عملکرد فنی خوب را، از عواملی دانست که بسیاری را توجیه می کرد تا این مدل را به برادر سنتی آن ، یعنی کلاس E  ترجیح  دهند. همین محبوبیت در میان جوانان سبب شده تا امروزه یافتن یک نمونه بکر و دست نخورده CLS بسیار دشوارتر از محصولاتی همانند کلاس های E وS باشد که در دو رده قیمتی بالا و پایین آن قرار گرفته اند . به همین دلیل باید در خرید نسل اول CLS به نکات متعددی دقت کرد.

همانند بیشتر خودروهای مدرن باید از خرید نمونه هایی که از رینگ غیر اصلی استفاده می کنند خودداری شود چرا که عمر سیستم تعلیق ایرماتیک این خودرو را به طور قابل توجهی کاهش داده هزینه تعمیر اصولی آن ممکن است تا بیست درصد قیمت خودرو هم برسد. علاوه بر این، وجود تاریخچه سرویس مدون (ترجیحا انجام شده در نمایندگی مجاز) و به موقع بودن این سرویس ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است . یکی از راه های تشخیص کارکرد نمونه های نسل اول، از طریق وضعیت چرم صندلی ها، غربیلک فرمان و میزان کدرشدگی چراغ های اصلی است.

متاسفانه برای مدل های CLS  موجود در کشورمان استفاده از رینگ و کیت های اسپرت غیر فابریک و مات کردن رنگ خودرو، خصوصا برای نسل اول ( باتوجه به پایین تر بودن قیمت) رایج شده است . با توجه  به خاص بودن کلاس مذکور این خودرو در آینده نزدیک قطعا خودرویی کلاسیک و ارزشمند خواهد بود و استفاده از رینگ و لاستیک و کیت های متفرقهسبب خواهد شد تا علاوه بر آسیب دیدن خودرو، در طولانی مدت ارزش آن کاهش یابد.

برای کیت های فابریک بهتر است نمونه های اصلی نام های معتبری همانند Lorinser AMG,Kleeman, MEC  مورد نظر باشد . تعویض دیر هنگام روان سازها و استفاده از مواردی که برای خودرو استاندارد مشخص شده ای ندارند ، عمر پیشرانه و گیربکس را به شدت کاهش می دهد . روغن موتورو روغن گیربکس را باید به ترتیب استانداردهای mb229.5  و236.14  را داشته باشند و روغن گیربکس برخلاف آنچه در دفترچه راهنمای خودرو عنوان شده ، به جای هر 60 هزار کیلومتر، هر 40 هزار کیلومتر تعویض شود.

همانند سایر مرسدس بنزهای تولید شده بین سال های 2004 و 2008 ، کنترل سلامت ساعت گیربگس(Valve body) و خود گیربکس ضروری است.

در مورد خرید نمونه های تولید شده تا سال 2008 ، باید به این نکته توجه کرد که پیشرانه های 350 با کد M272 که شماره سریال موتور آن ها پایین تر از 2729xx30468993 است . در بخش چرخ دنده شفت بالانس کننده ، مستعد مشکل هستند که کارکرد بالا و استفاده از روغن غیر استاندارد می تواند به حادتر شدن مشکل کمک کند . نکته دیگر شکسته شدن تنظیم کننده پلاستیکی منیفولد ورودی هواست که عمرش بر اثر کارکرد  نامناسب پیشرانه می شود . البته می توان با تعویض این قطعه با نمونه فلزی ، در اغلب موارد مشکل را رفع کرده و به تعویض کل منیفولد با هزینه ای گزاف نیازی نیست. متاسفانه این روش رفع عیب هنوز در کشورمان چندان همه گیر نشده است.

علاوه بر این برای مدل های تولیدی 2005 و 2006 سیستم ترمز سنسوترونیک SBC  باید کنترل شود. تعویض روغن ترمز هر دو سال یک بار و تعویض به موقع فیلتر هوا برای عدم ایجادمشکل در سیستم ایرمس ضروری است. استفاده از مایع شیشه شوی معتبر و مناسب نیز برای حفظ وضوح نور چراغ ها لازم است.  
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.