۲۰۱۱ - ۲۰۱۶ . نسل اول

هیوندایی   ::   ولوستر

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل

ارتفاع

۱۴۰۰میلی متر

طول

۴۲۲۰میلی متر

عرض

۱۷۹۰میلی متر

کلاس بدنه

هاچ بک

وزن

۱۱۷۲کیلوگرم

تعداد سیلندر

۴عدد

حجم موتور

۱۵۹۱سی.سی

حداکثر توان خروجی

۱۳۸اسب بخار

نوع موتور

بنزینی

حداکثر سرعت

۲۰۰کیلومتر در ساعت

شتاب صفر تا صد

۱۰ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

۶/۴لیتر در صد کیلومتر

هیوندایی ولاستر یا ولستر (Hyundai Veloster) خودرویی کوپه سه در است. که از سال ۲۰۱۱ تا کنون در کره جنوبی تولید شده‌است. تا به امروز هیوندای به اندازه‌ کافی توانایی و پتانسیل خود را با ارائه محصولاتی که نسل به نسل بهتر می‌شوند اثبات کرده است تا محصولات آن به راحتی به فروش برسند و حتی طرفدارانی نیز در سراسر دنیا پیدا کرده است، زمانی که یک خودروساز به چنین جایگاهی برسد و اعتماد مشتریانش را جلب کند قادر به معرفی محصولاتی با طراحی اغراق‌آمیز و متفاوت نیز خواهد بود، از این رو در سال ۲۰۱۱ هیوندای به دنبال خلأ ناشی از خروج مدل کوپه، ولوستر را معرفی کرد که مستقیماً قشر جوان و از طرفی کوپه‌های اسپرت میان قیمت را نشانه رفته بود، این خودرو توسط آسان‌موتور به ایران آمد تا در دل جوانان جایی باز کند .

طراحی خارجی

یکی از نمونه‌های وارداتی که به‌ظاهر هاچ بک است اما دعوی کوپه بودن را در سر می پروارند، خودروی ولوستر ساخته هیوندای است. این مدل با توجه به ظاهر نامانوس خویش بسیار مورد توجه اقشار گوناگون جامعه و علی‌الخصوص جوانان قرار گرفته است. نمای ظاهری این خودرو را می‌توان تنها در یک کلمه توصیف نمود: غیرعادی. اما از جمله موارد عادی که در این مدل یافت می‌شود، سقف پانورامیک و چراغ‌های LED جلوست که به آراستگی هر چه بیشتر این هاچ بک کره ای مدد رسانده است.

خودروی هیوندای ولستر با بدنه ای به طول ۴.۲۱ متر و عرض ۱.۷۹ متر دارای طراحی اسپرت بدنه با خطوط منحنی و گلگیرهای عضلانی ، متعلق به فلسفه طراحی Fluidic Sculpture کمپانی هیوندای است. فاصله بین محور عقب و جلو ۲.۶۵ متر است که در یک خودروی هاچ بک اسپرت، اندازه مناسبی محسوب می گردد. ولستر در نمای جلو طراحی جنسیس کوپه ۲۰۱۳ را به عاریت گرفته، چراغ‌های کشیده و جلوپنجره بزرگ. اما در نمای پشت کاملا منحصربه‌فرد است. شیشه عقب بسیار کوچک، دوربین در زیر آرم هیوندای که تصویر عقب را در مانیتور ۷ اینچی نمایش می‌دهد، ارتفاع کم قسمت انتهایی، بالچه برای تعادل عرضی، اگزوز دوبل وسط سپر و چراغ عقب با ترکیب نئون و LED معجونی جذاب برای قسمت عقب خودرو ساخته‌اند. آینه های جانبی و دستگیره ها به رنگ بدنه طراحی شده اند و خط منحنی که از گلگیر جلو تا گلگیر عقب در زیر در جانبی امتداد یافته ، ظاهری اسپرت به نمای جانبی خودرو داده است.

 ولستر فقط یک درب عقب آن هم سمت شاگرد دارد و به همین منظور به آن ۳ درب می گویند. طراحی خاص این اتاق باعث شده که درب جلو سمت شاگرد کوچک‌تر و ستون آن جلوتر از ستون سمت راننده (که درب عقب ندارد) باشد. در مجموع باید گفت که ولستر طراحی عجیبی دارد که باعث شده است این مدل ماشین نسبت به رقبا تفاوت بسیاری داشته باشد.
 
طراحی داخلی

طراحی داخلی هیوندای ولستر با تمرکز بر راحتی راننده و با هدف ارائه سواری اسپرت انجام گرفته است. با وارد شدن به کابین اولین نکته‌ای که جلب توجه می‌کند، اصرار سازنده بر متمایز بودن شکل ادوات است، به عنوان مثال روپوش دایره‌ای شکلی که سطح پایین دسته دنده را پوشانده، روکش ترکیبی طرح برجسته که اولین بار در ب‌ام‌و X۶  دیده شده، دستگیره‌های بزرگ و متفاوت درب جلو، حکاکی نوشته Veloster روی صندلی‌های جلو و شیشه عقب دو تکه و منحنی که به همراه سقف پاناروما تقریبا حس و حال سقف تمام شیشه‌ای را به سرنشین هدیه می‌دهد.

نشیمن‌گاه‌های جلو نسبتاً راحت می‌باشند ولی فضای رقت‌انگیز سر در بخش پشتی خودرو که با فقدان دریچه‌های تهویه مطبوع ترکیب شده است، اسباب گله و شکایت هر فردی را در تمامی لحظات یک سفر فراهم می‌سازد.

تجهیزات و امکانات رفاهی

ذکر این نکته که ولستر موفق به کسب ۵ستاره ایمنی از EuroNCAP شده است کافی است تا از دیدن فهرست تجهیزات ایمنی آن هیجان زده نشوید، فهرستی که شامل ۶کیسه‌های هوای ایمنی به همراه سیستم تشخیص وجود سرنشین(OCS)، سیستم‌های ABS،EBD، کنترل الکترونیکی کشش (TCS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، مدیریت پایداری خودرو (VSM)، پشت‌سری‌های فعال، نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها و.. می‌شود.

همچنین در بخش تجهیزات رفاهی مانند هر هیوندای، این مدل به نحو بسیار خوبی و تا آنجایی که تکنولوژی اجازه می‌دهد تجهیز یافته است. تجهیزات استانداردی که در این مدل به کار رفته است شامل مواردی همچون کروز کنترل، پورت USB و AUX، کنترل‌های روی فرمان،لامپ‌های مه شکن، دکمه استارت خودرو، پوشش چرمی صندلی‌ها و نیز تنظیمات برقی صندلی راننده، می‌گردد. اما اگر تمایل به این دارید که تجهیزات بیشتری در اختیارتان قرار گیرد،می‌توانید انتظار دریافت امکاناتی همچون گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها، سیستم ضد بخار شیشه‌ها و همچنین سیستم ناوبری را هم در مدل های فول آپشن داشته باشید.

مشخصات فنی

در زیر کاپوت این هاچ بک کره ای یک موتور ۴ سیلندر با حجم ۱.۶ لیتر مستقر است که به همراه یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، توان درخوری، برابر با ۱۳۸ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور بر دقیقه و گشتاوری معادل با ۱۶۶ نیوتن متر در ۴۸۵۰ دور بر دقیقه را ارائه می‌دهد. شرکت سازنده مدعی است که این خودرو در زمانی معادل ۱۱.۵ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر شتاب می‌گیرد. در مورد مصرف سوخت هم باید گفت که ولستر توانسته مصرفی در حدود ۷.۸ لیتر را در سیکل ترکیبی ثبت کند.

دنده‌ها در هیوندای ولستر به سرعت و به نرمی عوض می‌شوند و هرگاه احساس نیاز برای شتاب‌گیری بیشتر کنید گیرباکس با یک معکوس سریع به دادتان می‌رسد. در واقع هیوندای کمبود اسب بخار را با ریزتر‌کردن دنده ها جبران کرده است. فرمان ولستر به طور قابل توجهی تیز و حساس است و مانند یک سرباز گوش به فرمان به هر درخواستی بهترین پاسخ را می‌دهد. ابعاد جمع و جور آن به راننده اطمینان می‌دهد تا کمی هیجان را چاشنی رانندگی کند. از سیستم تعلیق خشک و اسپرت که بگذریم، فرمان کوچک، رینگ بزرگ و دیواره کوتاه لاستیک نیز به افزایش لذت مانورپذیری این ۳ درب کره‌ای کمک می‌کنند.

با وجود اینکه ولستر دارای پدال‌های آلومینیمی و نیز آپشن تعویض دنده بر روی فرمان می‌باشد و همچنین به پیشرانه ای مجهز است که تا ۶۵۰۰ دور/دقیقه خیز برمی‌دارد، اما باید اذعان داشت که این خودرو به روشنی و در معنای حقیقی‌اش برای رانندگی سریع و سخت ساخته نشده است. هیوندای با ارائه این مدل جوانان را آماج خویش قرار داده است و درواقع ولوستر بیشتر یک خودروی مد روز و سبک شهری است و نه یک هاچ بک داغ، آنچنان که به آن تظاهر می‌کند.

جمع بندی

فاکتور مصرف مناسب و ایمنی بالا درکنار ظاهری جذاب و متفاوت امتیازات مثبت هیوندای ولستر هستند که به واسطه اعتبار برند هیوندای در ایران می‌توانند فروش خوبی را برای این خودرو رقم بزنند. ولستر خودرویی جوان‌پسند است که اگر نسخه توربو آن به جای نمونه فعلی وارد کشور می‌شد حرف‌های بیشتری برای گفتن داشت، اکنون آلفارومئوجولیتا و می‌تو و کیاسراتوکوپ اصلی‌ترین رقیبان آن هستند. در آخر هم گفتنی است که آسان موتور طبق قیمت اعلام شده در وبسایت رسمی این نمایندگی، هیوندای ولستر مدل ۲۰۱۶ را با برچسب قیمتی ۱۲۶ میلیون  و ۷۰۰ هزار تومان با موعد تحویل ۶۰ روز کاری به فروش می‌رساند. این در حالی است که در بازار آزاد هیوندای ولستر ۲۰۱۶ (به صورت وارداتی) قیمتی حدود ۱۱۶ تا ۱۲۲ میلیون تومان دارد.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.