۲۰۱۶ - ۲۰۱۷ . نسل سوم

هیوندایی   ::   توسان ( ix۳۵ )

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل


هیچ مقداری ثبت نشده است.

کمپانی هیوندای نخستین بار در سال ۲۰۰۵ نسل اول توسان، کراس اوور کوچک خود را معرفی کرد و این خودرو پس از گذشت دو سال راهی بازار کشورمان شد. اندکی بعد در سال ۲۰۰۹ جایگزین آن معرفی شد و حال، نسل سوم این کره ای به عنوان مدل ۲۰۱۶ راهی نمایندگی های هیوندای در سراسر جهان شده است. ساکنین مناطق آزاد کشورمان اولین خریدارانی هستند به استقبال این خودرو می روند. ما هم به علت اقامت چند روزه در کیش زمانی در حدود ۳ ساعت را به آزمون این ماشین اختصاص دادیم.

نسل قبلی توسان در بعضی از بازارها همچون اروپا به نام IX35 فروخته میشد، اما در نسل سوم هیوندای تصمیم گرفت این کراس اوور را در سرار دنیا با نام توسان عرضه کند.

هیوندای توسان در نسل سوم با دو موتور 4 سیلندر GDi یا همان تزریق مستقیم سوخت، و 6/1 لیتری توربو شارژر دار عرضه می شود و البته برای نمونه 6/1 توربو جعبه دنده 7 سرعته دبل کلاچ و برای نمونه 2 لیتری جعبه دنده 6 سرعته تیپ ترونیک در نظر گرفته شده است. اسپرت، اکو، SE و لیمیتد نسخه های متنوع توسان برای هر نوع سلیقه و بودجه ای هستند . نمونه مورد بررسی ما مدل نسخه SE این کراس اوور است که به عنوان مدل پایه از آن یاد می شود.


طراحی ظاهری

شاید وقتی این اتومبیل را از دور ببینید در نگاه اول آن را با سانتافه اشتباه بگیرید . تشابهی که با توجیه هویت سازی مواجه شده است . جلو پنجره شش ضلعی با 3 خط افقی و لوگوی هیوندای در میانه ، یادآور توسان نسل دوم با جلو پنجره سانتافه ای است . چراغ ها باریک و تا میان گلگیرها ترسیم شده اند . محل نصب پلاک در پایین ترین نقطه سپر دقیقا در مقابل ورودی لانه زنبوری  پایین نصب شده و در دو سوی آن مه شکن و چراغ افقی روشنایی روز که به صورت آپشن عرضه می شود قرار گرفته اند . در موتور برای فرار از تیر انتقادات با یک خط U  شکل پف کرده نقش نگاری شده است.

به نمای جانبی که برسید خط شانه که از میان گلگیر جلو تا نزدیکی های چراغ عقب کشیده شده ، نظرتان را جلب می کند. بچه گلگیرها و رکاب زیرین برای کنتراست با رنگ سفید بدنه و پر کردن این فضای خالی به رنگ مشکی درآمده اند . چراغ های عقب بیننده را یه یاد آلفارومئو جولیتا می اندازد ، البته تقارن نسبی با چراغ های جلو دارند.

مه شکن ها افقی طراحی شده اند و در بالای آن ها عبارت توسان نوشته شده است. لوگوی بزرگ هیوندای در میانه در صندوق که به صورت دو تکه باز می شود خودنمایی می کند. سقف پاناروما ، باله کوچک و چراغ سوم ترمز روی آن از دیگر شاخصه های طراحی خارجی توسان به شمار می آید . در مجموع توسان در نمای خارجی پیشرفت نسبتا چشمگیری دارداما هنوز هم می توان رد پای سلیقه آسیای شرقی  را در آن دید .

در این بین، ورودی های هوا و ادوات سیستم تهویه دستی با رعایت علم ارگونومی جای گذاری شده اند و نسبت به نسل پیشین بهتر عمل می کنند . فرمان 3 پره پلاستیکی روی خود، ادوات بلوتوث و کروز کنترل را حمل می کند و برای تنظیمات کامپیوتر سفری باید از روی آن اقدام کرد . نشان گرهای دوار سرعت و دور شمار موتور تا حدودی به نسل پیشین شباهت دارند با این تفاوت که آمپر سوخت و دمای موتور درون آنها تعبیه شده است . کامپیوتر سفری  در میانه این دو نشانگر نقش آفرینی می کند ، با استناد به پایه بودن نسخه مورد نظر ذکر این نکته خالی از لطف نیست که سیستم صوتی ورودی های AUX و USB را هم پشتیبانی می کند .

صندلی ها روکش پارچه ای داشته اما نسبت به داشبورد از کیفیت بالاتری برخوردارند . حال شاید شما هم از خود بپرسید در کابین توسان چه بهبودی نسبت به نسل قبل حاصل شده است؟ نسل سوم توسان از فضای فوق العاده سرنشینان عقب بهره مند شده ، فضایی که به راحتی سرنشینانی با متوسط قد 190 سانتی متر را در کمال آرامش میزبانی می کند.

فضای صندوق بار با صندلی ها به عدد بی نظیر 877 لیتر و در صورت خواباندنشان به عدد 1725 لیتر می رسد که بی اغراق می توان آن را با یک وانت بار مقایسه کرد . در مجموع کابین نسبت به نسل قبل از ارگونومی مناسب تری بهره می برد ، اما در نمونه پایه کیفیت پایه به شدت ضعیفی دارد و نتوانسته به مثابه طراحی خارجی پیشرفت کند.

مشخصات فنی

برای ورود و استارت موتور توسان SE باید از سوئئیچ استفاده کرد که به اقتضای تیپ پایه آن را نمی توان خرده گرفت . در بخش فنی ، تجهیز توسان به موتور 2 لیتری GDi موجب شده نه تنها نسبت به نسل قبل از مصرف پائین تری برخوردار باشد بلکه قدرتی در حد و اندازه های آن تولید کند.

GDi  (تزریق مستقیم سوخت) توسان جدید با این که 400 سی سی حجم کمتر در مقایسه با موتور نسل قبل دارد ، اما می تواند 162 اسب بخار و 204 نیوتون متر گشتاور تولید کند که تا قبل از تست فنی و روی کاغذ کاملا قابل قبول به نظر می رسند . لیکن نباید از افزایش قدرت موتور به 82 اسب بخار به ازای هر لیتر از حجم پیشرانه در مقابل 3/73 نسل قبل چشم پوشی کرد.

سیستم تعلیق چهار چرخ مستقل نتوانسته از توسان یک خودروی راحت شهری بسازد البته این آرایش ضربات به کمتری به  کابین منتقل می کند. فرمان برقی در این نسل تا حد زیادی نرم شده و برای ارائه هندلینگ بالا ، آن هم در نمونه پایه و با فقدان سیستم حالت های مختلف فرمان باید اندکی مراعاتش را کرد . همین طور که در مورد سواری و هندلینگ توسان صحبت می کردیم به مکانی رسیدیم که امکان ثبت شتاب صفر تا صد برایمان مهیا شد . توسان با قوای فنی ذکر شده و حمایت جعبه دنده 6 سرعته خود در 6/10 ثانیه شما را به صد کیلومتر در ساعت می رساند که کاهش 3/1 ثانیه نسبت به توسان 2014 را نشان می دهد . اکنون سوال اینجاست که این آمار و ارقام با وجود کاهش حجم و قدرت موتور چگونه ثبت شده است؟ در پاسخ باید گفت رژیم 72 کیلویی و هماهنگی مطلوب تر جعبه دنده با فرامین راننده از توسان یک کراس اوور چابک تر نسبت به برادر بزرگتر ساخته است . کاهش مصرف سوخت از دیگر محاسن استفاده از این سامانه است . حال توسان تنها 3/8 لیتر در شهر بنزین می سوزاند که با احتساب باک 65 لیتری می تواند تا 783 کیلومتر همرا شما باشد . و این یعنی افزایش 200 کیلومتری مسافت در بـعد شهری نسبت به توسان 4/2 لیتری قدیمی . مجموعه ترمز به همت حضور دیسک ها در هر چهار چرخ و سامانه های ضد قفل و توزیع در یاری با کاهش وزن توسان جدید به راحتی از پس این جثه 1508 کیلویی بر می آید.

نسل سوم این کراس اوور در مقابل نسل دوم در طول و عرض شاهد افزایش 65 و 29 میلی متری بوده اما از ارتفاع آن 10 میلی متر کم شده است . خلاصه کلام این که هر اندازه توسان 2016 در زمینه فنی و طراحی شاهد پیشرفت و ارتقا بوده به همان اندازه کیفیت و ساخت کابین آن پسرفت کرده است اما می توان امیدوار بود با وارد شدن گونه لیمیتد به بازار داخلی کشور به عنوان فول ترین نمونه عرضه شده توسط هیوندای همانند نسل قبل با ادوات و امکانات رفاهی مناسب تر از این نقیصه چشم پوشی کرد.

در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.