۲۰۱۳ - ۲۰۱۵ . 4C

آلفارومئو   ::   ۴C

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل

ارتفاع

۱۱۸۳میلی متر

طول

۳۹۸۹میلی متر

عرض

۱۸۶۴میلی متر

کلاس بدنه

اسپرت

وزن

۱۱۷۵کیلوگرم

تعداد سیلندر

۴عدد

حجم موتور

۱۷۴۲سی.سی

حداکثر توان خروجی

۲۳۷اسب بخار

نوع موتور

بنزینی

حداکثر سرعت

۲۵۸کیلومتر در ساعت

شتاب صفر تا صد

۴/۵ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

۶/۸لیتر در صد کیلومتر

آلفا رومئو ۴C مدل ۲۰۱۵ یک خودروی اسپرت دوست‌داشتنی است که با وجود حفظ شخصیت قدیمی و کلاسیک، از تکنولوژی‌های جدید بهره برده است. خودروساز ایتالیایی از سال ۱۹۱۰ تا کنون در حال فعالیت می‌باشد و در این مدت خودروهای بی‌نظیری طراحی کرده است و اگرچه طی یک دهه گذشته قافیه را به خودروسازان کوچک و بعضا بی نام ونشان باخته بود، اما با سعی و تلاش دوباره، جای خود را در میان خریداران باز کرده است. آلفارومئو ۴C در دو مدل کوپه (Coupe) و اسپایدر (Spider) در بازارهای جهانی عرضه می شود و در ایران شرکت آلفا موتور اقدام به عرضه این خودرو در بازار داخلی کرده است.

طراحی خارجی

با نگاهی به طراحی ظاهری این خودرو متوجه می‌شوید که اگرچه ممکن است از دور شبیه یک فراری کوچک به نظر برسد، اما هیچ چیز نمی‌تواند شما را در خصوص ماهیت آن به اشتباه بیندازد و این هنر لورنزو راماچیوتی(Lorenzo Ramaciotti)، طراح ارشد این کوپه ایتالیایی، را به معرض نمایش می‌گذارد. راماچیوتی برای طراحی این مدل از آلفا رومئوی ۳۳ استرادال سال ۱۹۶۷ الهام گرفته و یک بدنه فریبنده با ساختمان فیبرکربنی ارائه داده است. در نهایت کار با عنصر مخصوص آلفا رومئو در طراحی جلو پنجره V شکل خاتمه یافته است تا جلوه‌ای منحصر به فرد برای خودرو ایجاد کند. جلوپنجره مخصوص آلفارومئو، کاپوت کشیده و چراغ‌هایی که به اعتقاد برخی افراد شبیه حشره است، زینت بخش نمای جلوی کوپه ایتالیایی هستند. طراحی نمای عقب ۴C نیز، بسیار شبیه محصولات فراری است.

اگرچه استفاده زیاد از قطعات فیبرکربن تاثیر بسزایی در تناسب وزن با قدرت ۴C داشته است، اما آنچه کوپه ایتالیایی را به خودرویی بی‌نظیر مبدل ساخته، استخوان بندی آن است. چندین دهه خودروسازان ایتالیایی سوپر خودروهای خود را با وزن کم، تجهیزات بسیار و البته قیمت‌های گزاف به صورت محدود و سفارشی تولید می‌کردند؛ اما کمپانی آلفارومئو با تولید ۴C این سنت را شکست. حال این کوپه زیبا، لذت رانندگی با یک سوپرخودروی کوچک را با قیمتی بسیار پایین برای شما فراهم آورده است.

فضای داخلی، فقر امکانات رفاهی در آلفارومئو ۴C

داخل کابین یک صفحه نمایش کوچک TFT به ابعاد ۷ اینچ در مقابل راننده قرار گرفته که یک کیلومترشمار و سرعت‌سنج دیجیتالی را در خود دارد. همچنین می‌توان حالت DNA خودرو را انتخاب کرد؛ دینامیک (Dynamic)، طبیعی (Natural) و تمام‌فصل (All-Weather) . این حالت‌های رانندگی وضعیت مصرف سوخت، گیربکس و سیستم کنترل پایداری را تغییر می‌دهد. علاوه بر این حالات رانندگی که در تمامی محصولات آلفارومئو مشاهده می شود در ۴C حالت رانندگی Race نیز وجود دارد، در این حالت به جز خاموش شدن سیستم های کنترلی، صدای اگزوز نیز تغییر می کند.

از نظر امکانات رفاهی اما ۴C تقریبا چیزی برای عرضه ندارد. البته دلیل آن، مدیریت بهینه وزن برای رسیدن به بهترین عملکرد فنی بوده. برای مثال، خودرو به‌صورت استاندارد فاقد سیستم تهویه است اما درصورت سفارش، بدون هزینه اضافی روی آن نصب می‌شود. حتی صندلی سرنشین برای صرفه‌جویی در وزن، فاقد مکانیسم تنظیم ارتفاع و فاصله است. همچنین، با وجود اینکه ۴C موتور وسط است و می‌شد از فضای زیر کاپوت جلو به عنوان فضای باری جادار بهره بُرد، مهندسین آلفا باز هم به دلیل صرفه‌جویی در وزن و مدیریت بهینه آن، فضای بار را پشت موتور، آن هم در ابعادی محدود (تنها ۱۱۰ لیتر) تعریف کرده‌اند. با این حال اما این چند قلم ضعف نمی‌توانند آنچنان مشکل‌آفرین باشند چراکه۴C برای مسافرت‌های طولانی مدت و یا جابه‌جایی بار ساخته نشده است.

مشخصات فنی

در حقیقت در این خودرو به جای افزایش قدرت پیشرانه، تصمیم بر این شده است که از وزن خودرو، تا حد ممکن کاسته شود. این چالش، طراحی تک تک اجزاء این خودرو را تحت تاثیر قرار داده است. نتیجه شگفت انگیز است: وزن خودرو بدون سرنشین، کمتر از ۹۰۰ کیلوگرم می باشد و توسط توانی معادل ۲۴۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر به پیش رانده می شود، که نسبت وزن به توان را به کمتر از ۴ کیلوگرم بر اسب بخار می رساند. ترکیبی که چالاکى و عملکرد واقعی یک خودروی سوپر اسپورت را تضمین می نماید و شتاب صفر تا صد ۴٫۵ ثانیه ای الفا رومئو ۴C خود گویای این ماجراست. این کاهش وزن باورنکردنی، با استفاده از مواد فوق العاده سبک مانند فیبر کربن، آلومینیوم و کامپوزیت که همگی برای اکتساب حداکثر بهره وری دینامیک خودرو، بکار گرفته شده اند، حاصل شده است. موتور آلومینیومی خودرو در مرکز آن نصب شده است. این عمل به شکل قابل توجهی از وزن خودرو می کاهد زیرا دیگر نیازی به میل گاردان نیست، همچنین با تمرکز وزن موتور در نزدیکی مرکز ثقل خودرو توزیع وزن خودرو بهینه سازی شده و امکان کنترل و هدایت بهتری برای راننده امکان پذیر می شود. همچنین برای اطمینان از حداکثر میزان پایداری و جلوگیری از لغزیدن خودرو، تحت هر شرایطی، ۴C، مجهز به تایرهایی با قطرهای متفاوت ۱۷-۱۸ اینچی یا ۱۸-۱۹ اینچی می باشد، که برای هدایت و کنترل بهتر، تایرهای بزرگتر در چرخ های عقب نصب شده اند.

قدرت تولید شده و توازن وزن روی این خودرو آنچنان خوب هماهنگ هستند که گویا شما در وسط تمام آن چیزی هستید که دارد در خودرو اتفاق می افتد و باعث می شود که هندلینگ و کنترل بسیار خوبی را روی خودرو داشته باشید. قدرت تولید شده از همین موتور ۱٫۷ لیتری بیش از حد انتظار است و با هر بار تعویض دنده حتی در سرعت های بالا خودرو به جلو پرتاب می شود و راننده به صندلی کوبیده می شود و مجدد هیجانی برای افزایش بیش از پیش سرعت در شما ایجاد خواهد شد به طوریکه در یک چشم به هم زدن متوجه می شوید که سرعتی نزدیک به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت دارید!

جمع بندی

هم اکنون الفارومئو ۴C حدود ۵۸۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. قیمتی که آن را هم رده خودروهایی مثل بی ام و M۴، شورلت کوروت و یا پورشه کیمن S قرار می دهد. رقیبانی که هیچ کدام جز کیمن S در بازار داخل وجود ندارند ولی اگر واردات آنها (مخصوصاً مدل کیمنS ) از سر گرفته شود می توانند رقیبی جدی و سرسخت برای ۴C باشند. اما این روزها فعلاً ۴C یکه تاز خودروهای سوپر اسپرت در ایران خواهد بود و یقیناً تعداد بسیار کم آن می تواند خاص بودن آن را بیش از پیش افزایش دهد و نظر افرادی را به سوی خود جلب کند که می خواهند یک سوپراسپرت صفر و بسیار خاص با قابلیت های رانندگی فوق العاده و تکنولوژی مدرن ایتالیایی را زیر پای خود داشته باشند.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.