۲۰۱۰ - ۲۰۱۶ . جوليتا

آلفارومئو   ::   جولیتا

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل

ارتفاع

۱۴۶۵میلی متر

طول

۴۳۵۱میلی متر

عرض

۱۷۹۸میلی متر

کلاس بدنه

سواری

وزن

۱۳۱۰کیلوگرم

تعداد سیلندر

۴عدد

حجم موتور

۱۳۶۸سی.سی

حداکثر توان خروجی

۱۷۰اسب بخار

نوع موتور

بنزینی

حداکثر سرعت

۲۱۸کیلومتر در ساعت

شتاب صفر تا صد

۷/۷ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

۵/۲لیتر در صد کیلومتر

جولیتا که به عنوان جانشین مدل ۱۴۷ در سال ۲۰۱۰ وارد بازار شد، حاصل همین تفکرات جدید گروه فیات کرایسلر بود و توانست باری دیگر آلفارومئو را به روزهای تحسین‌برانگیز گذشته برگرداند؛ اتومبیلی که تقریبا با یک سال تأخیر به بازار کشورمان هم راه یافت و با شعار «من جولیتا هستم» توانست نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کند. آلفارومئو جولیتا در سال ۲۰۱۱ میلادی توانست مقام دوم را پس از خودروی سال آن وقت اروپا یعنی نیسان لیف (LEAF) کسب نماید. این خودرو در حال حاضر تنها در ایتالیا و در شهر CASSINO آن کشور تولید می‌شود.

طراحی خارجی و داخلی

آلفارومئو جولیتا در سال ۲۰۱۱ میلادی توانست مقام دوم را پس از خودروی سال آن وقت اروپا یعنی نیسان لیف (LEAF) کسب نماید. این خودرو در حال حاضر تنها در ایتالیا و در شهر CASSINO آن کشور تولید می‌شود. دلیل خاص‌بودن جولیتا در برابر رقبای خود شکل‌گرفتن آن براساس تفکرات Lorenzo Ramaciotti ایتالیایی است؛ مردی که در کمپانی پینین‌فارینا در پروژه‌های طراحی اتومبیل‌هایی چون فراری انزو، فراری ۳۶۰مودنا، مزراتی کواتروپورته و گرن‌توریسمو مشارکت داشت و آثار ماندگاری از خود در صنعت خودرو به جا گذاشته است.

مهم‌ترین وجوه تمایز جولیتا‌، جلو پنجره جلو، دستگیره‌های پنهان‌شده در‌‌های عقب و چراغ‌های عقب آن است. بعضی‌ها نمای جلوی آن را خوشایند نمی‌دانند و برخی آن را می‌پسندند اما تقریبا‌ تمامی دوستداران این اتومبیل طراحی عقب جولیتا را خاص، متفاوت و زیبا می‌دانند.

استایل خاص جولیتا در نمای کلی بدنه حتی به سوئیچ این اتومبیل هم سرایت کرده و شمایل جلوپنجره آن را می‌توانید ‌روی قاب سوئیچ مشاهده کنید. خاص‌بودن در نمای داخلی جولیتا هم تکرار شده است. طراحی نشانگر‌ها، دسته دنده، پدال‌ها، کلید dna و فرمان راننده را به یک رانندگی هیجان‌انگیز دعوت می‌کنند.در مدل‌های ۲۰۱۵ مانیتور روی داشبور به وسط  منتقل شده و با اضافه‌کردن چند خط منحنی سعی شده یکنواختی این بخش کابین از بین برود. در مورد فرمان هم آلفا با اضافه‌کردن یک تریم نقره‌ای، آن را در مدل‌های جدید هیجان‌انگیزتر کرده است.

جولیتا با دارا بودن آپشن‌هایی چون کروزکنترل، Hill Holder، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم صوتی Bose با ۶ بلندگو، ترمزهای ضد‌قفل با توزیع الکترونیکی نیرو، ایموبلایزر، سانروف و تهویه مطبوع اتوماتیک Dual Zone اتومبیلی با امکانات رفاهی مطلوب به شمار می‌رود.

مواردی چون صندلی‌هایی با کیفیت و عمق مناسب حتی در ردیف عقب، تناسب و چیدمان خوب کلیدها روی داشبورد و مهم‌تر از همه ۲ سانروف که فضای عقب جولیتا را باوجود فضای سر کم، دلباز و فراخ کرده است. به طور کلی در بررسی طراحی و کیفیت جولیتا باید به این نکته توجه داشت که قیمت این اتومبیل در بازار کشوری چون بریتانیا از ۱۷ هزار پوند شروع می‌شود و به همین دلیل جولیتا را نمی‌توان با ‌هاچ‌بک لوکسی چون مرسدس‌بنز Aکلاس مقایسه کرد و باید انتظارات محدودی از آن داشت.

مشخصات فنی

زیر کاپوت جولیتای زیبا، یک پیشرانه ۴ سیلندر و ۱.۴ لیتری توربو جای گرفته که توان خروجی آن معادل ۱۷۰ اسب‌بخار و گشتاورش نیز برابر با ۲۳۰ نیوتن‌متر در حالت نرمال (NORMAL MODE) و ۲۵۰ نیوتن‌متر در حالت داینامیک (DYNAMIC MODE) می‌باشد. این نیرو از طریق یک جعبه‌دنده خودکار ۶ سرعته (با کلاچ دوبل) به چرخ‌های جلوی این هاچ‌بک ایتالیایی منتقل می‌شود. همچنین، این خودرو مصرف سوختی معادل ۵.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را، مزه مزه می‌کند که با بهره‌مندی از باک ۶۰ لیتری می‌تواند از پس مسافرت‌های نه‌چندان طولانی هم برآید. البته باید به این نکته هم توجه داشت که ترجیحا نباید در زمان سوخت‌گیری از بنزین معمولی استفاده کرد، بلکه به دلیل پیشرانه توربو آن بهتر است از بنزین سوپر استفاده شود.

علاوه بر پیشرانه ۱.۴ لیتری، نمونه متفاوت دیگری موجود است که ۱.۸ لیتر حجم دارد و خروجی توان هم آن نیز بیشتر و معادل ۲۴۰ اسب‌بخار است. جولیتاهای موجود در ایران از پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ مجهز به سیستم مولتی ایر استفاده می کنند. ایده اصلی تکنولوژی مولتی‌ایر در حقیقت کنترل الکتروهیدرولیکی سوپاپ‌هاست که باعث می‌شود سوپاپ‌ها در جهت مصرف بهینه سوخت باز یا بسته شوند. در این میان نباید از نقش گیربکس دو کلاچه TCT جولیتا هم گذشت که باعث افزایش سرعت تعویض دنده و لذت رانندگی با این اتومبیل شده است.

در حقیقت جولیتای ۱۳۱۰ کیلوگرمی با استفاده از همین گیربکس کارآمد می‌تواند در ۷.۷ ثانیه سرعت خود را از سکون کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند و بیشینه سرعت آن نیز برابر با ۲۱۸ کیلومتر بر ساعت است. البته باید به عملکرد خوب لانچ‌کنترل جولیتا هم اشاره کرد که اتفاقا بسیاری از خریداران آن نمی‌دانند چطور باید از این سیستم استفاده کرد! استفاده از این سامانه بسیار آسان است! ابتدا باید به پدال ترمز فشار وارد کرد. بعد با حرکت‌دادن دسته دنده به سمت دنده‌های منفی (-) و فشردن پا ‌روی پدال گاز ، لانچ‌کنترل فعال می‌شود.

یکی از جذابیت های جولیتا سیستم dna این خودرو است به گونه ای که شما با خرید جولیتا در حقیقت ۳ اتومبیل در زیر یک سقف داشته باشید. در شرایط عادی کلید dna روی n که به معنای نرمال است، قرار دارد. در این وضعیت دنده‌ها به صورت نرم‌تری تعویض می‌شوند و راننده با استفاده از عملکرد نرم فرمان رانندگی آرامی را تجربه می‌کند. وضعیت a برای شرایط آب و هوایی خاص مانند برف و باران است.

اما زمانی که کلید را روی حرف d (به معنی dynamic) قرار می‌دهید، جولیتا به یک اتومبیل اسپرت تمام‌عیار مبدل می‌شود. در این وضعیت فرمان سفت‌تر می‌شود تا در زمان عبور از پیچ‌ها راننده اطلاعات بیشتری از سطح مسیر داشته باشد. علاوه بر این واکنش پدال گاز هم سریع‌تر شده تا دنده‌ها با دقت بالاتری تعویض شوند.ضمن اینکه دیفرانسیل لغزش محدود (LSD) هم فعال می‌شود. با فعال‌شدن LSD زمانی که در حال عبور از دایره پیچ هستید، سرعت چرخی که در داخل پیچ قرار دارد با استفاده از نیروی ترمز کندتر شده و در عوض چرخی که در مسیر بیرونی پیچ حرکت می‌کند، سریع‌تر می‌چرخد. این کار هندلینگ اتومبیل را در زمان عبور از پیچ افزایش می‌دهد تا راننده با سرعت بیشتری بتواند از پیچ‌ها عبور کند.

این اتومبیل ‌روی پلت‌فرم جدید فیات که با نام C-Evo شناخته می‌شود، سوار شده و طبق اطلاعات منتشر شده از سوی مؤسسه EuroNCAP، جولیتا با ۵ ستاره، ایمن‌ترین خودرو در کلاس خود به شمار می‌رود. ضمن اینکه با بهره‌مندی از ترمزهای Brembo باید خیالتان از ترمزگیری در سرعت‌های بالا هم راحت باشد.

جمع بندی

در کل، جولیتا خودرویی چابک و کاملا گوش به فرمان است که با وجود قابلیت‌های بالای فنی، علاوه بر رانندگی راحت و لذت‌بخش در ترافیک‌های شهری، هیجان یک رانندگی اسپرت را نیز برای شما فراهم می‌آورد. در بحث فضای داخلی هم باید به این نکته توجه داشت که شما مالک یک‌ هاچ‌بک اسپرت هستید، پس انتظار فضای پا یا سر زیاد برای سرنشینان عقب توقع زیادی است. طبق اطلاعات به‌دست ‌آمده از نمایندگی آلفارومئو در کشورمان، جولیتا هیچ مشکلی در زمینه قطعات مصرفی ندارد. گرچه برخی از این قطعات ارزان‌قیمت نیستند اما در زمینه فراوانی قطعه مالک آن به مشکلی بر‌نمی‌خورد. مگر در موارد خاص که طبق اعلام نمایندگی در مدت ۱۵ یا ۲۰ روز قطعه مورد نظر به دست مالک می‌رسد.

کارشناسان معتقدند که پیشرانه توربو جولیتا به مراقبت خاصی احتیاج دارد و تنها خوراک مناسب برای آن، بنزین سوپر است! ضمنا استفاده از مکمل‌های بنزین متفرقه و یا توصیه نشده برای آن، نه تنها مفید نبوده بلکه موجب آسیب رسیدن به پیشرانه می‌شود. توجه داشته باشید که هزینه سرویس‌ها و قیمت لوازم یدکی آلفا نیز نسبت به دیگر رقبا بالاتر است. مدل ۲۰۱۵ جولیتا با قیمت ۱۵۹.۵ میلیون تومان (تحویل به صورت فوری) و مدل ۲۰۱۶ آن با برچسب قیمتی ۱۶۵ میلیون تومان (تحویل به صورت ۱۰ روز کاری) توسط آلفاموتور نماینده محصولات آلفارومئو در ایران عرضه می شود.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.