۲۰۱۴ - ۲۰۱۶ . E250

مرسدس بنز   ::   E CLASS

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل

ارتفاع

۱۴۷۴میلی متر

طول

۴۸۷۹میلی متر

عرض

۱۸۵۴میلی متر

کلاس بدنه

اسپرت

وزن

۱۶۸۰کیلوگرم

تعداد سیلندر

۴عدد

حجم موتور

۱۹۹۱سی.سی

حداکثر توان خروجی

۲۱۱اسب بخار

نوع موتور

بنزینی

شتاب صفر تا صد

۷/۴ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

۵/۸لیتر در صد کیلومتر

مرسدس E کلاس یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین سدان‌های مرسدس بنز به شمار می‌آید که اتفاقا در ایران هم هواداران زیادی دارد. خودرویی که ۸ نسل از تولیدش می‌گذرد، توانسته خود را میان خودروهای سدان لوکس سایز متوسط جا کند و یکی از بهترین‌های این کلاس پر‌طرفدار شود‌.

طراحی خارجی
 
طراحی E کلاس جدید دستخوش تغییراتی شده است که وسعت این تغییرات در قسمت جلو خودرو به مراتب بیشتر از سایر نقاط است. چراغ‌های جلو مجهز به سیستم هوشمند LED بوده که به غیر از ایجاد یک زیبایی توانسته بازه نور را برای راننده گسترده‌تر کرده و دید مناسبی را فراهم کند. جالب است بدانید نام مرسدس بنز به زبان انگلیسی روی گوشه چراغ‌های جلو نوشته شده که با روشن شدن نئون‌های چراغ، یک زیبایی خاص به چراغ‌های جلو می‌دهد. در مدل قبل از فیس‌لیفت‌، ۴ چراغ جلو استفاده شده بود که در این نسل آن ۴‌ چراغ‌‌ به هم جوش خورده و با خطوط منحنی چشمان خشمگین و زیبا را به نمایش گذاشته است. تغییر شکل سپرهای جلو و عقب در زیبایی آن بی‌تأثیر نبوده و حتی نباید به‌راحتی از چراغ‌های عقب گذشت! در دل چراغ‌های عقب از ۴ ردیف افقی LED استفاده شده که ۳ ردیف آن قرمز رنگ و ردیف پایینی آن سفید رنگ است.

طراحی داخلی

تغییرات اعمال شده در کابین نیز به هرچه لوکس تر شدن فضا کمک شایانی کرده است و با کابین کلاس C بی شباهت نیست. با قرار گرفتن در کابین Eکلاس، حسی مابین حس اسپرت کلاس C و حس لوکس S کلاس به سرنشینان منتقل می‌شود. نکته جالب در کابین مدل جدید، اضافه شدن ساعت آنالوگ گران قیمت روی کنسول جلو است، که پیش از این فقط در سدان‌های بزرگ و مجلل مرسدس بنز دیده می‌شد.

سراسر کابین با پوشش چرم طبیعی پوشانده شده و کیفیت عالی متریال کابین کاملا قابل لمس است. نکته جالب در خصوص محصولات جدید مرسدس بنز این است که فهرست امکانات ایمنی و امکانات رایج، در همه کلاس‌ها تقریبا با هم برابر شده و این نکته یعنی مرسدس‌بنز با هر بودجه ای به مشتری احترام می‌گذارد. Eکلاس جدید نیز از این قاعده مستثنی نیست و با نگاهی به فهرست سامانه‌ها و آپشن‌هایش، تشابه قابل توجهی را با بنز کلاس S جدید احساس خواهید کرد.

همه مدل های مرسدس بنز E-Class دارای سیستم COMAND هستند. این سیستم دارای یک صفحه نمایشگر بزرگ، یک جوی استیک و دکمه هایی است که روی داشبورد قرار گرفته‌اند. همچنین استفاده از سیستم Hands Free Access در این خودرو کاملا بجا بود؛ با وجود این سیستم اگر از فروشگاه خرید منزلتان را دست گرفته‌اید و نمی‌توانید در صندوق را باز کنید، کافی است پای خود را زیر سپر عقب ببرید تا توسط سنسور دستور باز شدن در ارسال شود و در صندوق بار باز شود و بتوانید دست‌تان را سبک کنید.همچنین یکی از امکاناتی که در E کلاس وجود سقف پانوراماست که این آپشن در رقیب این خودرو یعنی ب ام و سری ۵ دیده نمی شود.

مشخصات فنی

E۲۵۰ دارای موتور ۴ سیلندر توربو با ۱۶ سوپاپ و حجم ۱۹۹۱ سی‌سی می باشد که می‌تواند حداکثر توان ۲۱۱ اسب بخار در دور موتور ۵۵۰۰ دور در دقیقه تولید کند و با گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده توسط شیفترهای پشت فرمان، ماکزیمم گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر در دور موتور ۱۲۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه را برای این خودروی رقم بزند. از مزیت های وجود این گیربکس (۷ G-TRONIC) بهینه‌سازی مصرف سوخت و سرعت ‌العمل بالا می باشد همچنین این جعبه دنده دارای استهلاک کم، سر و صدا و لرزش ناچیز است و می تواند گشتاوری در‌خور یک مرسدس را تقدیم راننده کند. البته توان تولیدی موتور و گشتاور آن به پای خودروهای ۶ سیلندر نمی‌رسد پس نباید توقع بالایی از آن داشت. بنابراین می توان گفت که شتاب صفر تا صد ۷٫۴ ثانیه برای آن معقول می باشد هرچند که این زمان برای رقیب سرسخت E۲۵۰ یعنی بی ام و مدل ۳۲۸i برابر با ۶٫۲ می باشد و با این حساب می توان گفت که رقیب باواریایی مرسدس بنز E۲۵۰ از شتاب و چالاکی بیشتری برخودار است.

یکی از امکانات E کلاس که تاثیر بسزایی در مصرف سوخت اقتصادی این خودرو دارد، سیستم روشن/خاموش ECO است که این سیستم به طور خودکار موتور E کلاس را در شرایط غیر فعال خاموش کرده و در مصرف سوخت صرفه جویی می کند و هنگامی که راننده پایش را از روی ترمز بر می دارد، موتور مجددا روشن می شود. این سیستم توسط راننده در هر زمانی می تواند خاموش شود.

برای مرسدس بنز E-Class می‌توان پکیج سیستم تعلیق بادی AirMatic را نیز سفارش داد که سواری نرم‌تری را به ارمغان آورده و امکان تنظیم ارتفاع و انتخاب حالت سواری را فراهم می‌سازد. کلید‌های مربوط به این سیستم معمولا روی کنسول وسط و در کنار موس سیستم COMAND نصب می‌شوند.

E کلاس جدید، به پیروی از سنت دیرینه مرسدس بنز، در ایمنی حرف اول را می‌زند. مهم‌ترین و جالب ترین سیستم ایمنی به کاررفته در E کلاس، سیستم Pre Safe است که به نوعی از تصادف پیشگیری می‌کند و با سایر سامانه‌های ایمنی خودرو در ارتباط است،که حتی توانایی تشخیص برخورد از عقب خودرو را هم دارد.

جمع بندی

شاید بتوان با نصف مبلغ پرداختی برای خرید Eکلاس، یک سدان آسیایی در همین کلاس انتخاب کرده که اکثر آپشن‌های Eکلاس را نیز شامل می‌شود (البته از نظر‌ایمنی و تکنولوژی موتور یک رده پایینتر است)، انتخاب کرد. اما کسانی سراغ‌این خودرو می‌روند که حاضرند بهای خاص بودن را بپردازند. همانهایی که نام و نشان خودرو برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است و اصالت برند و کیفیت یکی از مهمترین پارامترهایشان است. نزدیک‌ترین رقبای Eکلاس در ایران، ب‌ام‌و سری ۵ جدید و لکسوس ES جدید به شمار می‌آیند،که وارد شدن Eکلاس جدید در نمونه‌های پایه و با ضعیف‌ترین پیشرانه‌اش کار را برای رقبا راحت‌تر کرده است.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.