۲۰۱۳ - ۲۰۱۵ . نسل ششم - ES350

لکسوس   ::   ES

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل


هیچ مقداری ثبت نشده است.

ذات محصولات لکسوس در کیفیت فوق العاده، فهرست چشمگیر آپشن‌ها و البته کیفیت سواری قابل توجه خلاصه می‌شود. اگر بخواهیم جایگاه خودروی ES را در بین محصولات لکسوس مشخص کنیم باید گفت که این خودرو از نظر قیمت بین سدان فول سایز ‏GS‏ و سدان کامپکت ‏IS‏ قرار دارد ولی از ‏نظر سایز و ابعاد مشابه ‏GS‏ و از نظر امکانات و تجهیزات مشابه ‏IS‏ می باشد.‏

طراحی خارجی

ذات محصولات لکسوس در کیفیت فوق العاده، فهرست چشمگیر آپشن‌ها و البته کیفیت سواری قابل توجه خلاصه می‌شود. اگر بخواهیم جایگاه خودروی ES را در بین محصولات لکسوس مشخص کنیم باید گفت که این خودرو از نظر قیمت بین سدان فول سایز ‏GS‏ و سدان کامپکت ‏IS‏ قرار دارد ولی از ‏نظر سایز و ابعاد مشابه ‏GS‏ و از نظر امکانات و تجهیزات مشابه ‏IS‏ می باشد.‏ به ‏ES‏ از دید یک کمری بنگرید که برای مشتریانی در نظر گرفته شده که خواهان ‏امکانات لوکس بیشتری هستند.

نسل قبلی ES در ایران با استقبال مناسبی رو به رو شد. علیرغم پیشرانه قدرتمندی که روی مدل قبلی قرار داشت، طراحی بدنه و کابینش، در عین لوکس بودن، تا حدودی کسل کننده و بی روح به نظر می‌رسید. اما داستان نسل جدید ES تفاوت زیادی با مدل قدیمی دارد. در مدل جدید ES شاهد یک طراحی جا افتاده و هماهنگ از لکسوس هستیم. چراغ LED های نمایشی با چینش پیکانی خود علاوه بر تقویت نورپردازی و گستره دید، چهره تهاجمی و متمایزی به خودرو بخشیده اند. چراغ جلوهای هوشمند در مسیر باز و بدون تردد شدت نور بالا را افزایش داده و با نزدیک شدن خودرو از رو برو بصورت خودکار به حالت نور پایین سوییچ می شوند.

فضای کابین و امکانات رفاهی

فضای کابین نیز همچون طراحی بدنه از طراحی بسیار شکیل و کلاسیک بهره می‌برد و ایرادی به کیفیت پوشش‌های کابین و چرم و چوب استفاده شده در این قسمت وارد نیست. لکسوس در ESجدید و سایر محصولات جدیدش، طراحی کابین مدل‌های قدیمی را به فراموشی سپرده و با استفاده از المان‌هایی نظیر غربیلک سه شاخه فرمان با طراحی ظریف، دریچه‌های مستطیلی شکل سیستم تهویه، محل قرار گیری صفحه نمایشگر ۸ اینچی و البته استفاده از ساعت آنالوگ در وسط کنسول جلو، باعث شده تا کابین ES جدید جذاب‌تر و دلنشین‌تر از مدل قبلی باشد.

در بخش فضای کابین نه تنها قسمت جلوی آن جادار است بلکه فضای کافی برای سرنشینان عقب نیز وجود دارد تا ‏حدی که افرادی با قد ۱٫۹ متر فضای سر کافی خواهند داشت. از نظر فضای زانوها ‏نیز مشکلی وجود ندارد و بر اساس بررسی های انجام شده فضای زانوها در ردیف دوم ‏صندلی ها از مرسدس بنز ‏S‏ کلاس هم بیشتر است.‏ ایرادی که می توان به صندلی های عقب این خودرو گرفت این است که کامل جمع ‏نمی شود تا بتوان فضای حمل بار بیشتری ایجاد کرد. در زمینه امکانات رفاهی نیز لکسوس در سدان لوکسش از هیچ چیز دریغ نکرده و امکاناتی مانند سیستم تهویه مطبوع ‏Dual-Zone، سیستم کنترل فاصله هنگام پارک کردن، ‏بلوتوث، پورت ‏USB، سقف پانوراما، دوربین دید عقب و صفحه نمایش اطلاعات به همراه ‏سیستم مکان یاب ماهواره ای تنها بخشی از امکانات و تجهیزات استاندارد این خودرو ‏هستند.‏

مشخصات فنی

خودروی ES۲۵۰ مورد بحث ما از یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی به حجم ۲۴۹۴ سی سی بهره می‌برد. این سدان ژاپنی ۱۶۶۰ کیلویی توانایی تولید ۱۸۴ اسب بخار قدرت را دارد که در دور ۶۰۰۰ به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. بیشینه گشتاور نیز به ۲۳۵ نیوتون متر می‌رسد و همه این اعداد و ارقام دست به دست هم داده اند تا این لکسوس به شدت راحت، چندان چابک نباشد و شتاب صفر تا صد برابر ۹٫۸ ثانیه داشته باشد. نیروی موتور از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخها انتقال می یابد. ‏فقدان شیفترهای پشت فرمان در لکسوس ‏ES۲۵۰‎‏ حاکی از آن است که راننده باید ‏امر رانندگی را به عهده خودرو سپرده و زیاد درگیر آن نشود یا به عبارتی خبری از ‏هیجان رانندگی در این خودرو نیست.

حالت رانندگی با ES جدید در سه برنامه ECO، NORMAL و SPORT تنظیم می‌شود که در حالت اسپرت، با تعویض دنده‌ها در دورهای بالا، سفت شدن کمک فنرها و حساس‌تر شدن فرمان،ES این اجازه را به راننده می‌دهد تا اندازه محدود شده‌ای از هیجان را تجربه کند. در حین رانندگی سیستم هدآپ دیسپلی اطلاعات ضروری را روی شیشه جلو نمایش می‌دهد و هنگام پارک کردن سیستم‌های کنترلی هوشمند و دوربین‌های دید عقب، نقش موثری در آسودگی خاطر راننده دارند.

جمع بندی
 
از همه تغییرات نسل جدید لکسوس ES گفتیم، اما باید قبول کرد که جای خالی پیشرانه ۶ سیلندر قدرتمند نسل قبلی در این مدل کاملا احساس می‌شود. در حقیقت به خاطر قوانین گمرکی و محدودیت های عجیب و غریب، شرکت وارد کننده اقدام به وارد کردن یکی از ضعیف ترین مدل‌های ES جدید کرده است. حجم موتور لکسوس ES نسبت به رقبایی نظیر ب ام و سری ۵ و بنز E کلاس جدید بیشتر است، اما فراموش نکنیم لکسوس از توربوشارژر در پیشرانه محصول جدیدش استفاده نکرده است. بنابراین می توان روی موتور این ژاپنی زیبا که با تنفس طبیعی کار می کند حساب ویژه تری باز کرد چرا که پیشرانه های مجهز به توربوشارژر علی رغم توان خروجی بیشتر و مصرف سوخت کمتر، همچنان با مشکلاتی نظیر حساسیت به کیفیت بنزین مصرفی در کشور دست و پنجه نرم می کنند.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.