۲۰۱۱ - ۲۰۱۶ . CT200H

لکسوس   ::   CT

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل


هیچ مقداری ثبت نشده است.

خودروهای هیبریدی را می توان حلقه گمشده بازار دانست. لکسوس CT۲۰۰ یک خودروی کلاس هاچ بک چهار در میباشد.این خودرو نخستین خودرو هیبریدی وارد شده به ایران میباشد و نیروی مورد نیاز خود را از یک موتور ترکیبی بنزینی – برقی تامین میکند.
لکسوس CT۲۰۰h ابتدا توسط بخش خصوصی وارد بازار شد اما چون مدل ۲۰۱۳ آن با ارز آزاد وارد می شد مورد استقبال چندانی قرار نگرفت. اما با صفر شدن تعرفه واردات خودروهای هیبریدی و همچنین واردات مدل ۲۰۱۴ که از زبان طراحی جدید لکسوس بهره می برد شرکت وارد کننده امید زیادی دارد که این خودرو با استقبال بیشتری مواجه شود.

طراحی خارجی

CT۲۰۰h جدید (مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶)، از سبک مخصوص لکسوس در طراحی جلو پنجره و چراغ‌های جلو پیروی می‌کند. پایین چراغ‌های جلو یک نوار LED قرار داده شده که در کنار جلو پنجره بزرگ‌نمایی زیبا خلق می‌کند. یکی از جالب‌ترین نکات ظاهری این خودروی هیبریدی، آرم شبرنگ لکسوس در جلو و عقب است. ‌همچنین در مدل‌های مجهز به پکیج F Sport، جذابیت‌های ظاهری نسبت به مدل عادی دوچندان می‌شود. جلو پنجره این مدل اسپرت از نوع مشبک است و از رینگ‌های اسپرت و سپرهای اسپرت و باله اسپرت عقب بهره می‌برد.

طراحی داخلی

با قرار گرفتن داخل کابین CT۲۰۰h ، نخستین نکته‌ای که جلب توجه می‌کند، کیفیت بسیار بالای متریال کابین و طراحی خاص اتاق است. هنگام وارد شدن به کابین، فرم خاص دسته دنده و محل قرار گیری آن آنقدر توجه را به خود جلب می‌کند که مدتی از سایر نکات کابین غافل می‌شوید. کنسول جلو به صورت شیب دار طراحی شده و دسته دنده در بالاترین نقطه این شیب قرار دارد. همه دکمه‌ها و کلیدها به خوبی در جای خود قرار گرفته‌اند و حس سواری یک ماشین لوکس را به شما می‌دهند. گرچه کیفیت پایین برخی مواد با استانداردهای لکسوس همخوانی ندارد و در مجموع انتظار بیشتری از آن می رفت.

در مدل F اسپرت شاهد ماوس متفاوت و فرمان اسپرت منقش به لوگوی F در کنار روکش استیل پدال‌ها هستیم. ‌هم‌چنین در این مدل از تریم داخلی اسپرت و چرم مشکی برای صندلی‌ها استفاده شده است. البته لکسوس با به کارگیری دریچه‌های هوای پلاستیکی به جای مدل استیل و یا عدم نصب ساعت آنالوگ روی کنسول جلو، این ‌هاچ‌بک کوچک را از سدان‌های لوکس و گران‌قیمتش متمایز کرده است.

سیستم صوتی CT۲۰۰ H بسیار پرقدرت است، صندلی‌های جلو به صورت برقی تنظیم می‌شوند و تنظیمات صندلی راننده به لطف وجود سیستم حافظه قابل ذخیره است. فضای کابین CT۲۰۰ H نسبت به یک‌ هاچ‌بک جمع‌وجور قابل قبول است. فضای ردیف عقب برای ۲ سرنشین در نظر گرفته شده و با اضافه شدن نفر سوم، از راحتی سرنشینان کاسته می‌شود. در مجموع باید گفت که فضای پای سرنشینان ردیف عقب محدود است و اگر صندلی های جلو را تا انتها به عقب بکشیم، نشستن روی صندلی‌های عقب عملا غیر ممکن می‌شود. یکی از جالب ترین سامانه‌های ایمنی در CT۲۰۰ H، سامانه WIL است که هنگام تصادف، صندلی‌های جلو را به عقب می‌کشد.

مشخصات فنی

ساده ترین تعریف از یک Hybrid Car شامل خودرویی می شود که دو نوع پیشرانه دارد. اغلب نمونه بنزینی/برقی آن رایج تر است. حالا اینکه موتور برقی در موازات با موتور بنزینی کار می کند یا اینکه موتور بنزینی مانند یک ژنراتور، منبع اصلی موتور برقی می شود بستگی به سازنده دارد. شاید اوایل کار، ماشین های هیبریدی به خودروهایی تنبل با استهلاک بالا معروف شده بودند ولی چند سالی است که شرکت های بزرگ دنیای این وسایل نقلیه را متحول کرده اند. در مورد CT۲۰۰h روش کار به این صورت است که پیشرانه بنزینی علاوه بر کارکرد مستقل و متعارف خود، موتور برقی را هم شارژ می کند که همین موتور به نیروی نهایی خودرو می افزاید.

لکسوس CT ۲۰۰h از یک موتور بنزینی به حجم ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با قدرت ۹۸ اسب بخار بهره می‌برد که به همراه موتور الکتریکی توان تولید قدرت تا ۱۳۴ اسب بخار را دارا می‌باشد. قدرت تولیدی خودرو به وسیله گیربکس اتوماتیک الکترونیکی متغیر پیوسته (E-CVT) به چرخ های جلو انتقال می یابد. در بررسی صورت گرفته CT ۲۰۰h توانست ظرف ۹.۸ ثانیه به مرز ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. نقطه قوت CT ۲۰۰h مصرف سوخت آن است که در سیکل های شهری، بزرگراه و ترکیبی به ترتیب ۵.۴، ۵.۸ و ۵.۶ لیتر می باشد.

درست مانند خودروهای تمام برقی، زیر کاپوت جلوی این خودرو بلندگوهای هشداردهنده‌ای برای عابرین پیاده در نظر گرفته شده است. از آنجایی که پیشرانه خودروهای هیبریدی مانند نسخه‌های برقی بسیار کم صدا و تقریباً بی‌صدا کار می‌کند،‌ شاید برای عابر پیاده حین گذر از خیابان خطرناک باشد. برای تشویق شهروندان به استفاده از وسایل حمل‌ونقل پاک برای حفظ محیط‌زیست به تازگی از سوی کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران تصمیمی مبنی بر عبور و مرور آزاد خودروهای هیبریدی در محدوده طرح ترافیک گرفته شد بدین ترتیب مالکین لکسوس CT ۲۰۰h می توانند به صورت آزادانه در محدوده طرح ترافیک عبور و مرور کنند.

سوار شدن بر CT ۲۰۰h مستلزم آن است که شما سطح توقعات خود را پایین بیاورید. پیشرانه هیبریدی این هاچ بک به شکلی تنظیم شده است که حداکثر مسافت ممکن را بپیماید و در نتیجه خودرو در این رده ی قیمتی خود عملکردی مشابه خودروهای اسپرت ندارد. با تمام این احوالات، رانندگی در ترافیک شهری با CT ۲۰۰h کاملا سهل و راحت است. شما به سختی متوجه تغییر پیشرانه از حالت برقی به بنزینی خواهید شد. به همین نسبت سیستم Stop-Start اتوماتیک خودرو نیز کاملا بی نقص کار می کند و پس از خاموشی خودکار پشت چراغ، به هنگام حرکت دوباره پیشرانه به نرمی شروع به حرکت می کند.

جمع بندی

در مجموع CT ۲۰۰h یک هاچ بک هیبریدی لوکس کاملا مناسب است که فرمانپذیری بسیار دقیقی را از خود به نمایش می گذارد. کیفیت سواری آن  خوب می باشد و با توجه به ابعاد و مصرف سوخت بهینه ای که دارد به عنوان یک هاچ بک شهری نظر شما را جلب خواهد کرد. ایرتویا نماینده کمپانی ژاپنی تویوتا و لکسوس در ایران قیمت ۲۰۵ میلیون تومان را برای مدل ۲۰۱۶ لکسوس CT۲۰۰h در نظرگرفته است. این در حالی است که مدل صفر کیلومتر ۲۰۱۵ این خودرو در بازار ازاد با مبلغ حدود ۱۷۹ میلیون تومان نیز معامله می شود.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.