۲۰۱۶ - ۲۰۱۹ . E250 كروك

مرسدس بنز   ::   E CLASS

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل

ارتفاع

۱۴۷۴میلی متر

طول

۴۸۷۹میلی متر

عرض

۱۸۵۴میلی متر

کلاس بدنه

اسپرت

وزن

۱۶۸۰کیلوگرم

تعداد سیلندر

۴عدد

حجم موتور

۱۹۹۱سی.سی

حداکثر توان خروجی

۲۱۱اسب بخار

نوع موتور

بنزینی

حداکثر سرعت

۲۴۳کیلومتر در ساعت

شتاب صفر تا صد

۷/۴ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

۵/۸لیتر در صد کیلومتر

مرسدس E کلاس یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین سدان‌های مرسدس بنز به شمار می‌آید که اتفاقا در ایران هم هواداران زیادی دارد. از این رو تعداد محدودی از مدل کابریو آن وارد کشور شده که اکثرا از نمونه های E۲۰۰ و E۲۵۰ هستند. E کلاس کابریو که تا سال ۲۰۰۹ با نام CLK شناخته می شد، کوپه ای ۴نفره است که ماهیت اسپرت آن، از کوپه هایی همچون SLK و SL کمرنگ تر است و بیشتر به مدل سدانش که خودرویی لوکس است شباهت دارد. E کلاس کابریو به تازگی دست خوش تغییراتی شده است و تحت عنوان Eکلاس فیس لیفت یا همان مدل ۲۰۱۴، با ظاهری متفاوت خود را برای حضوری پررنگ تر در بازار مهیا کرده است.

طراحی خارجی

طراحی Eکلاس جدید دستخوش تغییراتی شده است که وسعت این تغییرات در قسمت جلو خودرو به مراتب بیشتر از سایر نقاط است. چراغ‌های جلو مجهز به سیستم هوشمند LED بوده که به غیر از ایجاد یک زیبایی توانسته بازه نور را برای راننده گسترده‌تر کرده و دید مناسبی را فراهم کند. جالب است بدانید نام مرسدس بنز به زبان انگلیسی روی گوشه چراغ‌های جلو نوشته شده که با روشن شدن نئون‌های چراغ، یک زیبایی خاص به چراغ‌های جلو می‌دهد.

در مدل قبل از فیس‌لیفت‌، ۴ چراغ جلو استفاده شده بود که در این نسل آن ۴‌ چراغ‌‌ به هم جوش خورده و با خطوط منحنی چشمان خشمگین و زیبا را به نمایش گذاشته است. تغییر شکل سپرهای جلو و عقب در زیبایی آن بی‌تأثیر نبوده و حتی نباید به‌راحتی از چراغ‌های عقب گذشت! در دل چراغ‌های عقب از ۴ ردیف افقی LED استفاده شده که ۳ ردیف آن قرمز رنگ و ردیف پایینی آن سفید رنگ است.

از دید کنار بدنه E۲۵۰، وجود نوار کروم‌رنگ با یک شیب کم در امتداد نوار روی سپر عقب خط آیرودینامیک پایین بدنه را مشخص کرده و بدنه را خوش‌قامت جلوه داده است و بی‌شک در این ماجرا رینگ‌های ۱۹ اینچی ۱۰ پره‌ای و طول ۴۷۰۳ میلی‌متر خودرو دخیل هستند‌.

فضای داخلی و امکانات رفاهی

تغییرات اعمال شده در کابین نیز به هرچه لوکس تر شدن فضا کمک شایانی کرده است. برای صندلی های جلو سیستم گرمایش گردن در نظر گرفته شده است تا هنگام باز بودن سقف برزنتی در فصول سرد، اثری از سرما روی صندلی ها احساس نشود. فضای کابین بسیار لوکس و با اصالت طراحی شده و کیفیت متریال کابین، دقیقا همان چیزی است که از یک مرسدس بنز انتظار می رود.

فضای صندلی های جلو راحت است و به خوبی سرنشینان را در بر می گیرند. فضای پای سرنشینان عقب اما، همچون سایر کوپه های چهار نفره تنگ و محدود است، اما با باز کردن سقف برزنتی، راحتی سرنشینان ردیف عقب دو چندان می شود.

سقف تاشو در این خودرو تفاوت را میان نمونه کوپه ایجاد می‌کند و می‌توان با دکمه‌های تنظیم‌کننده ‌روی کنسول وسط آن‌را باز و بسته کرد‌. برای باز و بسته شدن این سقفِ نرم تنها حدود ۲۰ ثانیه زمان لازم است و بالاتر از حداکثر ۳۷ مایل بر ساعت (۵۹٫۵ کیلومتر بر ساعت) امکان تغییر حالت آن وجود ندارد. شما می‌توانید رنگ جیر آن‌را در ۴ نمونه قهوه‌ای سوخته‌، آبی‌، قرمز و مشکی انتخاب کنید‌. با جمع‌شدن سقف فضایی که برای صندوق بار این خودرو به وجود می آید، برابر ۲۴۹ لیتر است و این در حالی است که در ب‌ام‌و ۴۲۰ این فضا به ۲۲۰ لیتر تغییر پیدا می‌کند‌.

هنگام باز بودن سقف، بادگیری برقی میان ۲ صندلی قرار می گیرد تا از بروز اغتشاش داخل کابین جلوگیری کند. هم‌چنین سیستم AIRSCRAF به وسیله فن های نصب شده در پشت صندلی ها، هنگام باز بودن سقف دمای داخل را با دمای بیرون تنظیم می کند تا حتی در فصول سرد نیز بتوانید از رانندگی با سقف باز لذت ببرید.

نکته جالب در خصوص محصولات جدید مرسدس بنز این است که فهرست امکانات ایمنی و امکانات رایج، در همه کلاس‌ها تقریبا با هم برابر شده و این نکته یعنی مرسدس‌بنز با هر بودجه ای به مشتری احترام می‌گذارد. Eکلاس جدید نیز از این قاعده مستثنی نیست و با نگاهی به فهرست سامانه‌ها و آپشن‌هایش، تشابه قابل توجهی را با بنز کلاس S جدید احساس خواهید کرد. همه مدل های مرسدس بنز E-Class دارای سیستم COMAND هستند. این سیستم دارای یک صفحه نمایشگر بزرگ، یک جوی استیک و دکمه هایی است که روی داشبورد قرار گرفته‌اند. همچنین ذکر این نکته لازم است که در E کلاس خبری از دسته دنده معمولی نیست و جای آن کنار فرمان است.

تکنولوژی چراغ‌های جلو از سیستم LED بهره می‌برند و به‌طور لحظه‌ای در وضعیت رانندگی فعال هستند تا با پرتو نور به بالا (نور بالا) با احساس کردن وسیله نقلیه در جلو خودرو (در حال حرکت) به‌صورت اتوماتیک تغییر وضعیت پیدا می‌کند تا چشمان راننده خودرو مقابل برای کاهش دید اذیت نشود‌.

مشخصات فنی

E۲۵۰ کروک دارای موتور ۴ سیلندر توربو با ۱۶ سوپاپ و حجم ۱۹۹۱ سی‌سی می باشد که می‌تواند حداکثر توان ۲۱۱ اسب بخار در دور موتور ۵۵۰۰ دور در دقیقه تولید کند و با گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده توسط شیفترهای پشت فرمان، ماکزیمم گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر در دور موتور ۱۲۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه را برای این خودروی رقم بزند. از مزیت های وجود این گیربکس (۷ G-TRONIC) بهینه‌سازی مصرف سوخت و سرعت ‌العمل بالا می باشد همچنین این جعبه دنده دارای استهلاک کم، سر و صدا و لرزش ناچیز است و می تواند گشتاوری در‌خور یک مرسدس را تقدیم راننده کند. البته توان تولیدی موتور و گشتاور آن به پای خودروهای ۶ سیلندر نمی‌رسد پس نباید توقع بالایی از آن داشت.

سیستم ترمز پیش بینی کننده مرسدس بنز همواره در دسترس بوده و فشار کافی بر روی سیستم را با پیش بینی شرایط جاده تضمین می کند. در هنگام بارندگی، سیستم خشک کننده دیسک ها باعث بهترین کیفیت ترمز می شود. سامانه کمک به حرکت در سر بالائیها، باعث جلوگیری از عقب رفت خودرو در حین شروع به حرکت در شیب ها می شود. سیستم نگهدارنده ترمز (HOLD)، حرکت در ترافیک را راحتر می کند. یکی از امکانات E کلاس که تاثیر بسزایی در مصرف سوخت اقتصادی این خودرو دارد، سیستم روشن/خاموش ECO است که این سیستم به طور خودکار موتور E کلاس را در شرایط غیر فعال خاموش کرده و در مصرف سوخت صرفه جویی می کند و هنگامی که راننده پایش را از روی ترمز بر می دارد، موتور مجددا روشن می شود. این سیستم توسط راننده در هر زمانی می تواند خاموش شود.

تجهیزات ایمنی

خودرو مرسدس بنز E۲۵۰ به سیستم Active Bonnet مجهز است و عملکرد مثبت آن بالا آمدن درپوش موتور هنگام تصادف با عابر پیاده جهت کاهش صدمات ناشی از برخورد است‌. به‌صورت استاندارد سیستم هشدار برخورد مبتنی بر رادار و سیستم ترمز تطبیقی جهت پیشگیری از برخورد نصب شده است تا بدنه با ارزش این خودرو را در یک حباب ایمن قرار دهد و البته سیستم دیگری برای کاهش توجه راننده به هر دلیل همچون خواب‌آلودگی و بی‌توجهی روی خودرو نصب شده است و با علائم مختلف راننده را آگاه می‌سازد و حساسیت آن قابل تنظیم است‌. سیستم Distronic Plus با سیستم کمک فرمان (Steering Assist) قادر خواهند بود خودرو را در خط و مسیر مشخص شده به‌صورت خودکار کنترل کنند و برای اولین بار سیستم BAS (سیستم ترمز کمکی) به‌صورت اتوماتیک براساس وضعیت پیش‌رو تشخیص بر افزایش قدرت ترمز خواهد داد‌.

با سیستم Pre-Safe Brake که روی این خودرو نصب شده به‌صورت اتوماتیک اگر سرعت زیر ۵۰ کیلومتر در ساعت باشد، خودرو قابلیت توقف کامل برای کاهش احتمال برخورد را دارد و با این سیستم حتی پس از برخورد تمام کمربند‌ها عقب کشیده می‌شوند تا مرحله ثانویه برخورد به اتمام برسد مگر آنکه در ادامه کیسه هوا خودرو باز شوند و همه سرنشینان را سورپرایز کنند‌.

هشدار‌دهنده میان خطوط از دیگر امکانات این خودرو در جهت افزایش ایمنی به‌شمار می‌رود و دوربین عقب با سنسورهای التراسونیک روی سپر جلو (۶ عدد) و سپر عقب (۶عدد) در زمان پارک خودرو یا نزدیک‌شدن خودرو‌های دیگر به بدنه (در حرکت) عملکرد راننده را برای پاسخگویی موفق‌تر بالا می‌برند.

تکنولوژی چراغ‌های جلو از سیستم LED بهره می‌برند و به‌طور لحظه‌ای در وضعیت رانندگی فعال هستند تا با پرتو نور به بالا (نور بالا) با احساس کردن وسیله نقلیه در جلو خودرو (در حال حرکت) به‌صورت اتوماتیک تغییر وضعیت پیدا می‌کند تا چشمان راننده خودرو مقابل برای کاهش دید اذیت نشود‌.

جمع بندی

از آنجایی که تعداد E کلاس های کروک فیس لیفت وارد شده به کشور بسیار محدود است، پس کمبود قطعات و لوازم فوق العاده گران قیمت از مشکلات اساسی این خودرو هستند. اما ظاهر فوق العاده خاص و جذابش کاملا جلب توجه می کند و باعث می شود تا برخی از مشکلات آن را فراموش کنید! نکته نه چندان جالبی که در مورد کلاس E های کروک موجود در بازار است قیمت آن است که کمی زیاد می‌باشد از طرفی E۲۵۰ کروک رقیب دیرینه و سرسختی چون ب‌ام‌و را دارد که به تازگی توانسته با مدل های ۲۰۱۵ سری ۳ و سری ۴ کروک (با قدرت موتور بیشتر و قیمتی رقابتی تر) عرصه رقابت را برای مرسدس بنز E۲۵۰ کروک تنگ تر از پیش کند.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.