۲۰۱۱ - ۲۰۱۳ . E350 كروك

مرسدس بنز   ::   E CLASS

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل

ارتفاع

۱۳۹۸میلی متر

طول

۴۶۹۸میلی متر

عرض

۱۷۸۶میلی متر

کلاس بدنه

اسپرت

وزن

۱۸۰۵کیلوگرم

تعداد سیلندر

۶عدد

حجم موتور

۳۴۹۸سی.سی

حداکثر توان خروجی

۳۰۶اسب بخار

نوع موتور

بنزینی

حداکثر سرعت

۲۵۰کیلومتر در ساعت

شتاب صفر تا صد

۶/۴ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

۷/۳لیتر در صد کیلومتر

با وضع محدودیتهای گمرکی و عدم ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی، میل به خرید خودروهای وارداتی دست دوم اما قدرتمند بیشتر از قبل شده است. اگر یک جوان عشق ماشین خوش سلیقه باشید و موجودی ۵۰۰ میلیون تومانی حساب بانکی تان اماده خرج کردن باشد، به جای خریدن یک سری ۴ کانورتیبل صفر کیلومتر با موتور ۲ لیتری می توانید سراغ یکی از جذاب ترین و خوش استایل ترین بنزهای بازار بروید.

این نسل بنز کلاس E که با کد اتاق W212 شناخته می شود، در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و در ابتدا انتقادهای زیادی را متوجه خود کرد. اما به مرور زمان به یکی از اتاق های محبوب مرسدس بنز تبدیل شد و اتفاقا استقبال خوبی از آن به عمل آمد. بعد از ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی، مدلی فیس لیفت E کلاس که در سال ۲۰۱۳ و با مدل ۲۰۱۴ معرفی شد، با ظاهری متفاوت و پیشرانه کم حجم ۲ لیتری مجهز به توربو شارژر، جای نسخه قبل از فیس لیفت را گرفت.

مرسدس بنز E کلاس در انواع سدان، کوپه و کابریولت وارد کشور شد. که از این میان نسخه سدان فروش قابل توجهی داشت و فروش مدل کابریو نیز نسبت به نسخه کمیاب کوپه بیشتر بود. اما با وجود این محدودیتهای گمرکی، این اتاق بنز حکم طلا را در بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم پیدا کرده و با وجود رکود بازار، نسخه کابریو E کلاس ظرف مدت کوتاهی به فروش می رود. توجه داشته باشید که نسخه کوپه و کابریو بنز E کلاس باکد C207 شناخته می شوند. محبوب ترین و گران ترین ترکیب رنگ E کلاس کاپریو، نمونه مجهز به سقف قرمز و رنگ بدنه مشکی است که قیمتی حدود ۴۶۰ الی ۵۰۰ میلیون تومان دارد. نکته جالب اینجاست که وضعیت نگهداری اکثر این E کلاس ها مناسب بوده و هم چون SLهای دست دوم، شاهد نمونه های فروشی با کارکرد بالا و وضعیت فنی نامناسب نیستیم. مدل بالاترین E کلاس های کابریو پیش از فیس لیفت نیز مدل ۲۰۱۳ هستند. 

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری این کوپه گران قیمت، ترکیبی هنرمندانه از مدرنیته و حس و حال کلاسیک مرسدس بنز است که هر بیننده ای را به وجد می آورد. فرم چراغهای جلو با نمونه خطوط کلی بدنه، بی شباهت با نسخه سدان نیستند. جنس سقف E کلاس از برزنت ضخیم است. یکی از مواردی که در خرید این خودرو باید به آن توجه کنید، پارگی های جزیی روی سقف است. از این مساله به سادگی عبور نکنید، چرا که با توجه به قابلیت جمع شوندگی سقف، میزان این پارگیهای به مراتب بیشتر می شود. 

طراحی داخلی

داخل کابین مدل کابریو، علی رغم این که با نمونه سدان شباهتهای زیادی دارد، اما حس و حال متفاوتی دارد. پشت فرمان E کلاس سدان مواردی نظیر اهرم دنده پشت فرمان، ساعت انالوگ و قطعات فلزی کنسول جلو، شما را به ارامش و یک رانندگی شیک و رسمی دعوت می کند. اما در کابین نسخه کابریو، تغییراتی اعمال شده که کفه ماهیت اسپرت طراحی کابین را از کفه ماهیت لوکس و رسمی سنگین تر می کند. اما این به این معنی نیست که داخل کابین احساس راحتی نمی کنید. صندلی های چرمی جلو راحت وجادار هستند و در هر ۲ طرف به صورت برقی تنظیم می شوند و به سیستم حافظه، گرمکن و سرد کن مجهز شده اند. در پیچ ها کیسه های مخصوص در لبه صندلی ها باد شده تا تعادل بدن راننده را حفظ کند. اما در این میان خبری از دکمه خارج کردن سیستمهای کنترل کشش و کنترل هرزگردی از مدار نیست و تنها یک دکمه برای تنظیم حالت اسپرت رانندگی تعبیه شده است. این یعنی مرسدس بنز در این کوپه باکلاس شما را به رانندگی مسالمت آمیز دعوت می کند. حتی برای صندلیهای عقب که با فضای کوچک شان برای افراد قد بلند دردسر ساز می شوند هم دریچه های مجزای سیستم تهویه در نظر گرفته شده است. برای بستن کمربند ایمنی، اهرم نگهدارنده جلوتر از وضعیت استانداردش آمده تا سرنشین راحت تر باشد. بر خلاف نسخه سدان، اهرم تعویض دنده میان ۲ صندلی جلو قرار دارد. 

نقد و بررسی فنی

مدل کوپه و کابریو نسـخه پیـشن از فیس لیفت E کلاس تنها در مدل E350 وارد کشور شدند. E350 کابریو یک پیشرانه ۶ سیلندر تنفس طبیعی را در دل خود جای داده که با ۳.۵ لیتر حجم، ۳۰۶ اسب بخار قدرت تولید می کند. مزیت این پیشرانه نسبت به پیشرانه های جدید مجهز به توربو، حساسیت کمتر است که با نسبت تراکم ۱۲ به یک با بنزین و آب و هوای ایران بیشتر هماهنگی دارد. اما همین حجم بیشتر، مصرف سوخت بیشتری را هم برای این کوپه خوش اشتها به ارمغان می آورد. فراموش نکنید که این مدل E کلاس یکی از آیرودینامیک ترین خودروهای زمان خود بوده. حس شتاب گیری با آن و فرورفتن در صندلیها واقعا لذت بخش است. گشتاور ۳۷۰ نیوتن متری در میانه دور ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ به محور عقب منتقل می شود. اما جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک جی ترونیک، نسبت به جعبه دنده مدل های جدید که بهینه سازی شده اند، تاخیر و به اصطلاح خنگی بیشتری دارد. اما این مساله به هیچ عنوان مشهود نیست و اگر خیلی وسواس به خرج دهید و آن را با مدلهای جدید مقایسه کنید، متوجه خواهید شد.

 E کلاس کابریو در جایگاه میانه کوپه های اسپرت و لوکس جای می گیرد و بیشتر به کوپه های گرند تورر شباهت دارد تا کوپه های اسپرت هیجانی. اما در کلاس و پرستیژ واقعا در ایران و در این کلاس بی رقیب است و هنوز هم نسخه های دست دوم ان مشتریان زیادی دارند.

پیشنهاد نهایی

بنزE کلاس کابریو تعریفی از یک کوپه لوکس و در عین حال اسپرت است. یعنی هم ویژگی های خودروی گرند تورر را دارد هم در مواقع لازم دست راننده را در شیطنت بازمی گذارد. یکی از خوش بازارترین ماشینهاست اما با توجه به اینکه تنها مجبور به خرید نسخه دست دومش هستید، باید بعضی ریسکها را قبول کنید.

راحتی و امکانات 5 ستاره
کیفیت و استهلاک 5 ستاره
خدمات پس از فروش 4 ستاره
ارزش در مقابل پرداخت 5 ستاره
امتیاز نهایی 5 امتیاز

رقبای داخلی و خارجی

Porsche Carrera
Lexus ls350
Bmw 650i

نکات مثبت

1.بازار داغ خرید و فروش
2. ظاهر جذاب و موتور پر قدرت

نکات منفی

 فضای کم ردیف عقب و صندوق بار کوچک هنگام باز بودن سقف

امکانات و تجهیزات

پوشش چرمی صندلیها، فرمان و پنل درها، فرمان مجهز به سنسور سرعت، تهویه اتوماتیک مجهز به دریچه های مجزا برای ردیف عقب، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو، حافظه یکپارچه دو صندلی جلو، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، سقف برقی.

آینه های تاشو برقی مجهز به گرمکن، چراغ های اتوماتیک، برف پاک کن اتوماتیک، کروز کنترل، سیستم کمکی پارک سیستم هشدار خواب آلودگی، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم کنترل حرکت بین خطوط سیستم صوتی هارمن کاردن مجهز به 12 بلندگو.

حدود قیمت در بازار ایران (کارکرده): از 2012 تا 2013 از 350 تا 460 میلیون تومان

در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.