۲۰۰۲ - ۲۰۱۱ . E200

مرسدس بنز   ::   E CLASS

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل

ارتفاع

۱۴۸۳میلی متر

طول

۴۸۵۶میلی متر

عرض

۱۸۲۲میلی متر

کلاس بدنه

سواری

وزن

۱۵۸۰کیلوگرم

تعداد سیلندر

۴عدد

حجم موتور

۱۷۹۶سی.سی

حداکثر توان خروجی

۱۸۳اسب بخار

حداکثر سرعت

۲۳۲کیلومتر در ساعت

شتاب صفر تا صد

۹/۴ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

۸/۷لیتر در صد کیلومتر

هر نسل از مرسدس کلاس E تداعی کننده کیفیت، راحتی و نوآوری است و به جرات می توان گفت که برای هر کدام از آنها می شود چند کتاب نوشت. از طرفی مالکیت چندین ساله یکی از این مدل ها باعث می شود علاوه بر شناخت بیشتر این برند، کارشناس حرفه ای خودروی خود هم بشوید و واژه اعتماد بیش از پیش برایتان تعریف شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا یکی از این نمونه ها را از جنبه های کاربردی، به خصوص هزینه قطعات مورد ارزیابی قرار دهیم.

 از پونتون تا تمام انژکتوری

نسل اول کلاس E با نام پونتون در سال 1953 متولد شد. این مدل دارای چراغ های گرد جلو بوده و با کد W120 شناخته می شد و در نسل های بعدی ، از لحاظ طراحی و پیشرفت تکنولوژی دچار تغییرات گسترده ای شد . لازم به ذکر است حرف E که از W124 به بعد استفاده می شود، مخفف کلمه Einspritzung یا سیستم تمام انژکتوری بوده که برای اولین بار برای این نسل مورد استفاده قرار گرفت و نامی جدید برای آن تعریف شد . به همین علت اولین سری و نسل از کلاس E بوده وتا به حال 5 نسل از آن معرفی شده است


 بهترین مونتاژ داخل

یکی از محبوب ترین نسل ها که اتفاقا در کشورمان نیز تحت نظارت شرکت تاپ خودرو از زیر مجموعه های ایران خودرو تولید و مونتاژ می شد، نسل سوم یعنی W211  بوده که با کدهای 200، 240، 280 و 350 شناخته می شود و تا سال 2009 روی خط تولید بود و خودروی مورد بررسی مدل 2006 با کد 200 است.

رعایت اصول طراحی در نسل مذکور همیشه در کلاس خودش چشم گیر و زبان زد بوده است. چشمان گرد دوتایی آن ، در هماهنگی کامل با مه شکن های داخل سپر بوده و خطوط جدا کننده روی سپر و بخش امتداد یافته از انتهای جلو پنجره روی در موتور، در هماهنگی کامل با چراغ های جلو هستند.

دیدن آرم برجسته مرسدس از پشت فرمان که بر روی کاپوت جلو خودنمایی میکند، باعث می شودکه علاوه بر داشتن حسی لوکس بر زوایای خودرو به خصوص در هنگام هدایت در کوچه های تنگ و باریک ، احاطه داشته باشید . کشیده شدن جلو پنجره و چراغ ها به سمت عقب و انحنای ستون A، علاوه بر بهبود آیرودینامیک ، زیبایی این مدل را دو چندان کرده است.

در نمای عقب نیز از شلوغی بیش از حد خبری نیست و چراغ های مثلثی شکل بسیار زیبا طراحی شده اند . خط کناری نیز از انتهای چراغ جلو شروع شده و بدون شگستگی خاصی ، به انتهای بدنه ختم می شود . مرسدس روز آزمایش با وجود 11 سال عمر و کارکرد 137 هزار کیلومتر، کاملا سالم و سرحال نشان می دهد . نگهداری رنگ بدنه آن توسط مالک به درستی انجام شده و مات شدگی در آن دیده نمی شود .

به داخل می رویم ، روکش صندلی ها با ترکیب چرم و پارچه کاملا سالم بوده و داشبورد هم بدون ترک خوردگی است . این مورد نشان می دهد که کیفیت مرسدس و تعهد این کارخانه ، در بهترین سطح ممکن است . هرچند نگه داری اصولی و حرفه ای نیز، در این سطح کیفی تاثیری دو چندان دارد.

 

نرم و راحت

از نکات قابل توجه طراحی داخلی فضای پا و سر برای سرنشینان جلو و عقب بوده و در طول سفر، راحتی مناسبی را به ارمغان می آورد . حتی پشت صندلی های جلو، دو فرو رفتگی تعبیه شده که فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقب فراهم کرده است . فقط نفر پنجم  به دلیل دیفرانسیل عقب بودن خودرو و تونل میل گاردن فضای پا و راحتی کافی ندارد . فضای بار 540 لیتری نیز اطمینان خاطری است برای قرار دادن وسایل حجیم در هنگام مسافرت.

عایق بندی پیشرانه و کابین خوب بوده و در طول این مدت ، هیچگونه صدای اضافی در داخل خودرو شنیده نمی شد . پیشرانه کم حجم با ترکیب سوپر شارژر، کشش خوبی داشته و دنده های مرده مخصوصا در سر بالایی ها جانی تازه می گیرند ، اما به دلیل سنگین بودن اتاق نمی توان رانندگی پر شتابی را از آن انتظار داشت و کمی دیر دور می گیرد . سیستم تعلیق ماشین سواری نرم و راحتی را فراهم کرده و با پایین بودن ارتفاع خودرو راننده بر جاده تسلط داشته و هندلینگ بسیار خوبی دارد . به لطف سیستم کنترل پایداری(ESP) وسیله در سر پیچ ها و سرعت های بالا نیز عملکرد و تعادل مطلوبی دارد.

 

تعادل در آپشن ها

مرسدس E200 مورد آزمایش ، سطح تجهیزاتی آوانتگارد بوده که آپشن هایی متعدد و قابل قبولی دارد . مواردی مانند: گرم کن صندلی های جلو به همراه تنظیم برقی ، چراغ شوی ، قابلیت گردش چراغ ها با چرخش فرمان ، تنظیم اتوماتیک ارتفاع چراغ های جلو، سنسور باران، سنسور پارک جلو و عقب ، بلوتوث با کارکیت موبایل ، پشت سری برقی صندلی های عقب ، تهویه دو گانه جلو و دریچه برای سرنشینان عقب ، سانروف ، چراغ پارک و چراغ های اتوماتیک و شیشه بالابر اتوماتیک برای هر چهار شیشه . به دلیل نگهداری خوب مالک و وسواس در تعویض قطعات با نمونه های اصلی ، آخرین سرویس انجام شده در شرکت ستاره ایران نماینده فروش و خدمات پس از فروش مرسدس بنز در کشور، 26 میلیون تومان هزینه داشته است ! باید اشاره کرد که تمامی قطعات جلوبندی و جعبه فرمان با نمونه نو تعویض شده که سواری فوق العاده ای را همانند روز اول ایجاد کرده است.

دیسک های ترمز تعویض شده ، قدرت ترمز گیری در سرعت های بالا را افزایش داده است. دو عدد سنسور پارک جلو و عقب خراب شده بود که تعویض شدند . همچنین نازل شیشه شوی چراغ های جلو، متاسفانه به سرقت رفته بود که خریداری شده و مجددا نصب شدند . 

هزینه تامین و نصب قطعات مرسدس بنز بالا بوده ولی با نگهداری اصولی، E200 همچنان سرحال و بی نقص است و جمله معروفی را تداعی می کند: بنز، بنز بوده، حتی مدل های قدیمی آن!

در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.