۱۹۸۲ - ۱۹۹۳ . E190

مرسدس بنز   ::   E CLASS

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل


هیچ مقداری ثبت نشده است.

مرسدس بنز W۲۰۱ اولین خودروی جمع و جور تولید شده توسط مرسدس بنز بود که در سال ۱۹۸۲ معرفی شد و پایین تر از خودرو های E-Class و S-Class قرار گرفت و در بازارهای فروش تحت عنوان Mercedes Benz ۱۹۰ به فروش رسید.W۲۰۱ دارای یک سیستم تعلیق ۵ اتصاله به همراه میله ضد چرخش جلو و عقب، سامانه ضد شیرجه، کیسه هوا، ترمز ABS و کمربندهای ایمنی پیش کشنده بوده است.

این خودرو به baby benz نیز معروف بوده است.W201 در اروپا فروش بسیار قوی داشت اما عکس این مسئله در ایالات متحده اتفاق افتاد و از این ماشین استقبال جالبی به عمل نیامد.در 13 آوریل 1993 خط تولید این خودرو پس از تولید 1.8 میلیون دستگاه متوقف شد.190 و انواع مختلف آن به عنوان یک کلاس خودروی جمع و جور موفق عمل کردند و مرسدس بنز پس از توقف خط تولید این خودرو، C-Class را با الهام از 190 به عنوان کلاس خودروی جمع و جور مرسدس بنز به بازار معرفی کرد.

مرسدس بنز بیش از 600 میلیون یورو خرج تحقیق و توسعه 190 کرد و پس از آن گفت که 190 چیزی فراتر از مهندسی است.190E از سیستم تزریق سوخت انژکتوری به جای کاربراتوری بهره می برد که حرف E نشان دهنده همین مسئله است.این مدل با استفاده از تزریق نقطه به نقطه سوخت به وسیله Jetronic قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتر را برای 190E به ارمغان آورده است.

در سال 1982 اولین مدل های موجود فقط مدل های 190 و 190E بودند.که هرکدام دارای موتور بنزینی به حجم 1997 سی سی بودند.مدل 190 دارای 90 اسب بخار قدرت بود در حالی که 190E دارای 122 اسب بخار قدرت بوده است.در سپتامبر 1983 مدل 190E 2.3 به حجم 2299 سی سی فقط برای بازار آمریکای شمالی وارد بازار شد.هر چند بعداً این مدل برای بقیه کشورها نیز در دسترس بود.این مدل 113 اسب قدرت داشت.علت این کاهش قدرت به خاطر استاندارد تولید گازهای گلخانه ای در بازار آمریکای شمالی در آن زمان بود.

سیستم های مکش منیفولد، میل بادامک و تزریق سوخت در سال 1984 اصلاح شدند و از موتور فوق 122 اسب قدرت تولید شد.در همین سال مدل 2.3-16 Cosworth نیز به بازار معرفی شد.مدل W201 190D بخاطر قابلیت اطمینان و استحکام بالا شناخته شده است.این خودرو همچنین آزمایش های متفاوتی را پشت سر گذاشته است و 500000 کیلومتر را بدون حتی یک نقص فنی پشت سر گذاشته است.190D دارای سه موتور به حجم های 2.0، 2.2 و 2.5 لیتری توربو بود که مدل آخر در بین مابقی موتورهای دیزل محبوبیت بیشتری داشت.

مرسدس بنز برای شرکت در مسابقات قهرمانی آلمان معروف به DTM نسخه 190E Cosworth را معرفی کرد که موتور آن را با همکاری شرکت مهندسی Cosworth تولید کرد.این مدل را در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش گذاشت و خیلی سریع پله های ترقی را طی کرد.این خودرو در مرکز آزمایش پیست Nardo در ایتالیا شرکت کرد و موفق شد سرعت متوسط 247.97 کیلومتر را به ثبت برساند.این خودرو همچنین در قسمت دوم فصل پانزدهم مجموعه بسیار محبوب تخت گاز توسط جیمز می تست شد.

موتور این خودرو خطی 4 سیلندر به حجم 2.3 لیترر و تعداد 16 سوپاپ بود که توان تولید 185 اسب بخار قدرت و 237 نیوتون بر متر گشتاور را داشت. خط قرمز موتور در 7 هزار دور بر دقیقه قرار داشت و در زیر هشت ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می رسید و سقف سرعت آن 230 کیلومتر برساعت بود.مدل دیگری که با همکاری شرکت Cosworth تولید شد 2.5-16 بود.که یک موتور 2.5 لیتری جایگزین موتور 2.3 لیتری قبلی شد.

مدل Evolution

همزمان با رونمایی از BMW M3 اسپورت اوولوشن که رقیب مستقیم مرسدس محسوب می شود مشخص شد که 2.5-16 نیازمند بروز رسانی است تا بتواند پا به پای رقیبش بتازد.در سال 1989 ورژن تکامل یافته 2.5-16 تحت عنوان EVO l معرفی شد.اسپویلر جدید و قوس گلگیر کاملاً مشهود است.اما بسیاری از تغییرات اجزاء مربوط به زیر پوست خودرو مانند ترمز و سیستم تعلیق می شود.همه این تغییرات باعث می شود که که خودرو در دور یک پیست بسیار مؤثرتر عمل کند.

قدرت این خودرو 202 اسب بخار بود و تنها 502 دستگاه از این Evolution در انطباق با DTM تولید شد.Evolution تکامل یافت و در ماه مارس 1990 در نمایشگاه ژنو تحت عنوانEVO ll معرفی شد.با موفقیت مدل نخست، مدل دوم نیز راه همان را ادامه داد و حتی قبل از پرده برداری بیش از 500 دستگاه از آن فروخته شد.قیمت این مدل در سال 1990 چیزی حدود 80 هزار دلار بود. اوو دوم به صورت استاندارد شامل AMG PowerPack بود که دارای سیستم تعلیق جدید بود و به راننده اجازه می داد تا ارتفاع خودرو را با یک سوییچ از داخل خودرو تنظیم کند.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.