۲۰۱۲ - ۲۰۱۴ . نسل پنجم

هیوندایی   ::   آزرا

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل

ارتفاع

۱۴۷۰میلی متر

طول

۴۹۱۰میلی متر

عرض

۱۸۶۰میلی متر

کلاس بدنه

سواری

وزن

۱۶۷۵کیلوگرم

تعداد سیلندر

۶عدد

حجم موتور

۲۹۹۹سی.سی

حداکثر توان خروجی

۲۴۷اسب بخار

نوع موتور

بنزینی

حداکثر سرعت

۲۴۰کیلومتر در ساعت

شتاب صفر تا صد

۸/۴ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

۹/۶لیتر در صد کیلومتر

نسل قبلی آن با نام آزرا شناخته می‌شد و در حال حاضر با نام Grandeur وارد بازار شده است. پنجمین نسل از سدان نیمه‌لوکس هیوندای به شمار می‌رود و در نسل جدید با نام گرنجور روانه بازار شده و کاملاً طراحی آن متفاوت شده است. اولین مدل‌های هیوندای آزرا که وارد بازار ایران شدند، در واقع نسل چهارم آن به حساب می آمدند و محصول سال ۲۰۰۶ میلادی بودند و تا سال ۲۰۱۱ روی خط تولید هیوندای قرار داشتند. البته در این بین و در سال ۲۰۱۱ و تنها کمی قبل از معرفی نسل جدید و پنجم از آزرا، یک جراحی کوچکی روی آن انجام شد و فیس‌لیفت آن نیز برای مدت بسیار کوتاهی به بازار عرضه شد. اما هیوندای برای نسل جدید آزرا (که در برخی از بازارها به آن گرنجور نیز می‌گویند) فکرهای جدیدی در سر داشت و با صرف وقت بیش از سه سال و پرداخت هزینه‌ای در حدود ۴۵۰ میلیون دلار، خودرویی با طراحی و نگرشی جدید را معرفی کرد و برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی خودروی لس‌آنجلس در سال ۲۰۱۱ به نمایش عموم گذاشت. این نسل از آزرا نیز به سرعت وارد بازار ایران شد.

طراحی بدنه

نسل قبلی آن با نام آزرا شناخته می‌شد و در حال حاضر با نام Grandeur وارد بازار شده است. پنجمین نسل از سدان نیمه‌لوکس هیوندای به شمار می‌رود و در نسل جدید با نام گرنجور روانه بازار شده و کاملاً طراحی آن متفاوت شده است. ورود یکی از مطرح‌ترین طراحان شرکت BMW در کمپانی کره‌ای هیوندای، انقلاب بزرگی را به راه انداخته است. (کریستوفر چپمن) با سابقه درخشان خود در شرکت BMW توانست موفقیت بزرگی را در هیوندای کسب کند. هیوندای گرنجور نیز یکی دیگر از طرح‌های موفق این طراح به حساب می‌آید. اولین مدل‌های هیوندای آزرا که وارد بازار ایران شدند، در واقع نسل چهارم آن به حساب می آمدند و محصول سال ۲۰۰۶ میلادی بودند و تا سال ۲۰۱۱ روی خط تولید هیوندای قرار داشتند. البته در این بین و در سال ۲۰۱۱ و تنها کمی قبل از معرفی نسل جدید و پنجم از آزرا، یک جراحی کوچکی روی آن انجام شد و فیس‌لیفت آن نیز برای مدت بسیار کوتاهی به بازار عرضه شد. اما هیوندای برای نسل جدید آزرا (که در برخی از بازارها به آن گرنجور نیز می‌گویند) فکرهای جدیدی در سر داشت و با صرف وقت بیش از سه سال و پرداخت هزینه‌ای در حدود ۴۵۰ میلیون دلار، خودرویی با طراحی و نگرشی جدید را معرفی کرد و برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی خودروی لس‌آنجلس در سال ۲۰۱۱ به نمایش عموم گذاشت. این نسل از آزرا نیز به سرعت وارد بازار ایران شد.

در طراحی این خودرو، از فرم کلی نسل جدید سوناتا استفاده شده و آشکارا می توان تقلید از بنز سیالاس را در آن مشاهده کرد و ترکیب همه اینها با فرم نسل قبلی آزرا، خودرویی زیبا پدید آوردهاست. در نمای جلو با به کارگیری چراغهای هالوژنی و استفاده از نئون در کنار آنها، یکی از زیباترین طرحهای هیوندای به وجود آمده است و علاوه بر اینها، خطوط روی بدنه و کاپوت، تا حد زیادی طراحی خودرو را به سوی محصولات اروپایی سوق میدهد. در پشت این خودرو، مانند نسل قبلی، چراغ ها از بالای محل پلاک به هم متصل شدهاند و در بالای آنها، با به وجود آمدن یک برآمدگی، یک اسپویلر زیبا در عقب ماشین جای گرفته است. همچنین هیوندای آزرا از نمای کناری طرحی سیال دارد و خطوط بکار رفته در آن کاملاً هماهنگ هستند.

کابین و امکانات رفاهی

با وارد شدن به کابین اولین چیزی که جلب توجه می‌کند طراحی مدرن شکل کنسول میانی است که به خوبی توانسته انبوهی از امکانات را در خود جای دهد. به هر قسمتی از کابین آزرا که نگاهی بیندازید، چند دکمه‌ای برای فعال و یا غیر فعال کردن یک سیستم وجود دارد.

در بالای کنسول میانی یک صفحه نمایش رنگی قرار دارد که نمایشگر اطلاعات سیستم صوتی Infinity است و به کمک ۱۲ بلندگو و یک ساب‌ووفر کیفیت بسیار خوبی را به سرنشینان ارایه می‌دهد. در ادامه سیستم تهویه مطبوع خودکار و جداگانه برای سرنشینان جلو است که نه تنها کیفیت هوا را به صورت خودکار بررسی می‌کند بلکه برای سرنشینان عقب نیز دو خروجی تعبیه شده است.

فضای درون کابین نیز بسیار مناسب و بزرگ است. یکی از مزایای هیوندای گرنجور برخورداری از ۲۸۴۵ میلی‌متر فاصله بین دومحور جلو و عقب است. این فاصله به خوبی فضای مناسبی را برای سرنشینان هر دو ردیف فراهم ساخته است. حتی در گرنجور نیز می‌توانید در ردیف عقب سه سرنشین را حمل کنید. البته باید به نرمی و راحتی داخل کابین و همچنین عایق بندی بسیار خوب آن نیز اشاره کرد.

برای صندلی‌های جلو گرمکن و سردکن قرار دارد و برای صندلی راننده ماساژور با دو حالت مختلف در نظر گرفته شده است. برای سرنشینان عقب و غربالک فرمان نیز گرمکن قرار دارد. در اطراف اهرم دنده چندین دکمه قرار دارد که می‌توان به کمک آن‌ها سنسورهای پارک، پرده عقب، ترمز برقی و گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو را فعال کرد.

از دیگر امکاناتی که روی این کره‌ای نصب شده می‌توان به سقف دو تکه پانوراما، پرده برای درب‌های عقب، ۹ کیسه هوا در ۱۳ نقطه (۲ عدد در جلو، ۴ عدد جانبی، ۶ عدد پرده‌ای و ۱ عدد برای زانوی راننده)، سیستم‌های پایداری ESP، CBC، TCS، BAS، ABS، EBD، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سنسور نور و باران، کروز کنترل و بلوتوث اشاره کرد.

مشخصات فنی

پیشرانه ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه آزرا که دقیقاً ۲۹۹۹ سی‌سی حجم دارد، این پیشرانه حداکثر می‌تواند ۲۴۷ اسب‌بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۸۵ نیوتن‌متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه را تولید کند. گیربکس از نوع ۶ دنده اتوماتیک است و قدرت موتور به چرخ های جلو منتقل می شود.

هیوندا ادعا می کند که این خودرو در عرض ۸.۴ ثانیه به سرعت ‏‏۱۰۰ می رسد ولی در تستی که در نشریه‎ Autoreview ‎انجام شد ۹.۵ ثانیه طول کشید تا سرعت به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت‏‎ ‎برسد. البته به محض فشار روی پدال گاز، موتور حجیم آزرا بدون تاخیر عکس‌العمل نشان می‌دهد و این کره‌ای بزرگ با قدرت به سمت جلو شتاب‌گیری می‌کند. پیشرانه آزرا به راحتی شما را راضی می‌کند اما این نکته را هم باید در نظر داشت که در ازای شتاب و قدرت بالایی که در اختیار راننده قرار گرفته، مصرف سوخت این خودرو نیز در شهر بسیار بالاست. در مورد سیستم تعلیق خودرو نیز باید گفت که هیوندای آزرا هماهنگی خوبی بین جذب ناهمواریها و نرمی و راحتی سواری ایجاد می کند و در دست اندازها بسیار خوب عمل می کند و می تواند به خوبی ضربات را جذب کند به طوری که حتی سرنشینان عقب نیز ضربات ناشی از سطح جاده را آنچنان حس نمی‌کنند.

جمع بندی

شاید سنگین بودن خودرو و همچنین شتاب‌گیری نه‌چندان دلچسب و تأخیر در تعویض دنده، سطح انتظار در گرنجور را پایین آورده است. اما برای آنکه بتوان دلیل قانع کننده‌ای برای خرید این سدان پیدا کنید، می‌توان طراحی منحصربه‌فرد و همچنین امکانات و تجهیزات رفاهی و لوکس خودرو را در نظر بگیرید. این موارد در کنار قیمت تقریبی ۱۹۵ میلیون تومان کاملاً خرید هیوندای گرنجور را توجیه خواهد کرد. البته رقابت تنگاتنگ میان کیا کادنزا با قیمت ۱۹۶ میلیون و تویوتا آریون جدید SE با قیمت ۱۹۸ میلیون تومان در کنار هیوندای گرنجور، انتخاب خودروی مناسب را بسیار سخت و دشوار ساخته است.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.