۲۰۱۴ - ۲۰۱۵ . طرح جديد نسل اول

کیا   ::   کادنزا

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل

ارتفاع

۱۴۷۵میلی متر

طول

۴۹۷۵میلی متر

عرض

۱۸۵۰میلی متر

کلاس بدنه

سواری

وزن

۱۷۰۳کیلوگرم

تعداد سیلندر

۶عدد

حجم موتور

۳۳۴۲سی.سی

حداکثر توان خروجی

۲۹۳اسب بخار

نوع موتور

بنزینی

حداکثر سرعت

۲۳۰کیلومتر در ساعت

شتاب صفر تا صد

۷/۲ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

۹/۴لیتر در صد کیلومتر

کیا کادنزا خودرویی است که از سال ۲۰۱۰ ساخت آن در KIA motors آغاز شد. کلاس خودروهای بزرگ خانوادگی با وجود محصولات نسبتا گران‌قیمتی که دارد، هیچ‌گاه بدون مشتری نبوده و نیست. برندهای مختلفی هم برای کسب سهم بیشتری از بازار دوش به دوش حرکت می‌کنند اما چیزی که مسلم است تا کنون کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها بیشتر توانسته‌اند مشتریان را به خرید محصولات‌شان وسوسه کنند. در این بین کیا کادنزا پس از تجربه نسبتا موفق اپیروس، با آپدیت‌های مختلف فنی و ظاهری از برترین‌های این روزهای بازار محسوب می‌شود که با وجود قیمت به نسبت بالایش توانسته توجه دوستداران محصولات لوکس خانوادگی را به خود جلب کند.

طراحی بدنه

نمای بیرونی کادنزا، کاملاً خاص کمپانی کیا است. جلوپنجره منحصر به فرد و فرم لامپ‌های LED، همانند دیگر مدل‌های کیا، در کادنزا نیز به کار رفته است. چرخ‌های ۱۸ اینچی، طراحی تهاجمی چراغ‌ها، اگزوز دوگانه، چراغ عقب LED، آینه‌های خم‌شونده و برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران، از دیگر عناصر طراحی است که کیا در این مدل خود به کار برده است.

جلو پنجره‌ جدید و خاص کیا را هم در این خودرو می‌بینیم که در پایین آن سپری عضلانی، چهره‌ای اسپورت را به این سدان هدیه کرده است. درون سپر هم دو مه‌شکن با فرمی ‌جدید جای خوش کرده‌اند که در نهایت کنار هم قرار گفتن این اجزا چهره‌ای زیبا را برای کادنزا به ارمغان آورده‌اند.

طراحی داخلی

البته زیبایی کادنزا تنها به فرم بدنه آن خلاصه نمی‌شود بلکه طراحی کابین هم مکمل خوبی برای چهره آن است. داشبورد زیبا با طراحی خاص‌(که البته بیشتر کلاسیک است تا مدرن)  و همچنین فرمانی خوش‌دست می‌تواند لذت رانندگی را دوچندان کند.

داخل کابین کادنزا ارگونومیک بوده و حس دوستانه ای را به راننده منتقل می کند. دسترسی به کلیدهای تنظیم تهویه مطبوع و سیستم صوتی راحت بوده و چیدمان آن ها منطقی و اصولی است. ساعت آنالوگ در وسط، نمونه‌ای فوق‌العاده از طراحی‌ها در این کلاس است و تریم چوب فاکس، کاملاً بادوام و فناناپذیر به نظر می‌رسد. عایق‌کاری چرمی، باعث شده تا ورود صداهای مزاحم از بیرون به حداقل برسد و با آرامش و آسودگی خاطر، بتوان در کادنزا، رانندگی کرد. کار با سیستم راهبری نیز بسیار ساده است و واکنش‌های سریعی دارد.

کابین کادنزا کاملا جادار بوده و فضای کافی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد. صندلی های این خودرو بسیار راحت است و به خوبی از کمر و پاها محافظت می کنند. در صندلی‌های عقب، باز هم چرم ناپا (Nappa) به کار رفته و فضای موجود برای پاها، فوق‌العاده است.

با این همه نکات مثبت در مورد طراحی داخل کابین، باز هم نمی‌توان گفت که یک طراحی بی‌نقص در آن به کار رفته است. یکی از این موارد، خم نشدن صندلی‌های عقب است. کیا در سال ۲۰۱۴، خودرویی لوکس را ساخته که صندلی‌های عقب آن خم نمی‌شوند. به جای آن در وسط این صندلی‌ها، یک فاصله‌ای در نظر گرفته شده که بیشتر برای اسکی‌بازها کاربرد خواهد داشت. با این حال، عدم نوآوری و خلاقیت لازم در این مورد، یکی از تصمیم‌های بد «کیا» در طراحی داخلی کادنزا بوده است.

مشخصات فنی

موتور ۳.۳ لیتری V۶ با ۲۹۳ اسب ‌بخار قدرت و ۳۴۶ نیوتن‌متر گشتاور، باعث شده تا عملکردی بالا از کیا کادنزا شاهد باشیم و این خودرو بتواند در کمتر از ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک با قابلیت پدال‌شیفترها که بسیار آسان انجام می‌شود، یکی از عوامل راحتی و در عین حال ایجاد حس اسپرت در پشت فرمان است.

کیا کادنزا در جاده، مصرف سوخت قابل‌قبول ۸.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را دارد، ولی مصرف ۱۲.۴ لیتر در شهر، زیاد خوشایند نیست. سواری کادنزا کمی خشک است ولی از پس ناهمواری های جاده به خوبی بر آمده و تمام آن ها را دفع می کند. باید گفت که این خودرو به عنوان یک سدان نیمه‌ لوکس ساخته شده در حالی‌که سیستم تعلیق آن بیشتر شبیه به یک سدان اسپرت عمل می کند! اما به هر حال به لطف کابین بی صدا و صندلی های راحت، رانندگی لذت بخشی را با این خودرو تجربه خواهید کرد.

همانند خودروهای جدید لوکس دیگر، کیا کادنزا نیز با سیستم فرمان الکتریکی ارائه شده است. با این سیستم، تقریباً هیچ بازخوردی از سطح جاده احساس نمی‌شود و فرمان‌پذیری خودرو، عملکرد خوبی در پیچ‌ها دارد.

معرفی کیا کادنزا ۲۰۱۷ در نیویورک

لازم به ذکر است که کیا از نمایشگاه نیویورک آمریکا استفاده کرده و نسل جدید کیا کادنزا در مدل ۲۰۱۷ را معرفی کرد. در طراحی این خودرو کاملاً از خطوط تیز زیادی استفاده شده، خطوطی که قبل از آن در فیس لیفت جدید اپتیما دیده بودیم. از نظر طول این خودرو همانند نسل گذشته است اما کمی عریض تر شده و ارتفاع آن نیز نسبت به گذشته کمتر شده است. روی این کره ای جدید و محبوب، پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری نصب شده که می تواند ۲۹۰ اسب بخار را به گیربکس جدید هشت سرعته خودکار روانه کند که نسبت به گیربکس ۶ سرعته قبلی سبک تر و هوشمندتر است. . این خودرو قرار است در اواخر سال جاری میلادی راهی بازار شود.

جمع بندی

کیا کادنزا، مشخصاً برای افرادی ساخته شده که می‌خواهند طعم رانندگی با خودروهای لوکس را بچشند، ولی برای این کار، بودجه کافی را ندارند. این خودرو در زمینه آپشن‌های تجهیزات داخل کابین، با خودروهای هم‌رده خود در ب ام و و مرسدس رقابت می کند و با وجود قیمت نسبتاً کم خود از موتور V۶ استفاده می‌کند. با این‌حال، به عنوان یک کیا، باز هم نقص‌های خود را دارد و باید قبول کرد که تجربه رانندگی با آن شبیه رانندگی با آئودی، بنز یا ب ام و نیست.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.