۲۰۱۵ - ۲۰۱۶ . نسل سوم

کیا   ::   سورنتو

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل

ارتفاع

۱۶۸۵میلی متر

طول

۴۷۸۰میلی متر

عرض

۱۸۹۰میلی متر

کلاس بدنه

شاسی بلند

وزن

۱۷۰۰کیلوگرم

تعداد سیلندر

۴عدد

حجم موتور

۲۳۵۹سی.سی

حداکثر توان خروجی

۱۸۸اسب بخار

نوع موتور

بنزینی

حداکثر سرعت

۱۸۹کیلومتر در ساعت

شتاب صفر تا صد

۹/۸ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

۱۰/۲لیتر در صد کیلومتر

سورنتو (Sorento) یکی از خودروهای موفق کمپانی کیاموتورز و سومین خودروی پرفروش این شرکت است که به عقیده مسئولین کیا، ستون اصلی این کمپانی به حساب می‌آید. پس از گذشت بیش از ده سال از نخستین حضور پرفروش ترین SUV کیا در بازارهای جهانی، شرکت کیاموتورز، سورنتوی نسل سوم یعنی مدل ۲۰۱۶ را با تغییرات قابل توجهی نسبت به نسل قبلی خود عرضه کرده است. حضور سورنتو در ایران همواره در سایه هیوندای سانتافه بوده و همیشه رقابت سختی با همتای کره‌ایش داشته است. اما در یکی دو سال اخیر و با وضع محدودیت‌های گمرکی، واردات سورنتو به ایران نیز تحت الشعاع قرار گرفت. چرا که پیشرانه‌اش بیش از ۲۵۰۰ سی سی حجم داشت و اجازه ورود به کشور را کسب نکرد. همین عامل باعث شده تا راه برای سانتافه جدید باز شود و خیلی از طرفداران سورنتو را نیز به ناچار به سمت خود بکشاند. اما حالا اطلس خودرو با کیا سورنتو ۲.۴ لیتری GDi بار دیگر به عرصه رقابت بازگشته است. یک شاسی بلند جذاب که نظر اکثر نشریات خورویی معتبر را به خود جلب کرده و تبدیل به یکی از مناسب ترین انتخاب ها در کلاس خود شده است.

طراحی بدنه

طراحی ظاهری سورنتو جدید هنر پیتر شرایر، طراح معروف کیا است. سورنتو مدل ۲۰۱۶ پیشرفت‌های زیادی نسبت به نسل قبلی خود داشته است که تشخیص آن‌ها بسیار راحت است. این نسل جثه ای عضلانی تر از قبل پیدا کرده است و در واقع ابعاد خودرو بزرگتر شده است. افزایش ابعاد بدنه اغلب برای ما خوشایند نیست اما این افزایش سایز برای سورنتو لازم بود چرا که سورنتوی قبلی با ابعاد بدنه ای که داشت در میان کلاس‌های شاسی‌بلند جمع و جور و سایز متوسط قرار می‌گرفت و شخصیت مشخصی نداشت. از طرفی افزایش سایز بدنه به سورنتو اجازه می‌دهد تا بتوان سه ردیف صندلی را در این ماشین جا داد البته به طور استاندارد سورنتو دارای دو ردیف صندلی و ۵ نفر ظرفیت است.

به لطف تغییرات جدید، ظاهر سورنتو بسیار مجلل‌تر از مدل‌های گذشته شده است هم‌چنین ضریب درگ هم کمتر شده است. جلو پنجره نسبتا بزرگ با حاشیه کرمی جذابیت خاصی به این خودرو داده است. چهره خودرو سورنتو ۲۰۱۶ مانند دیگر خودرو های رقیب بدلیل خطوط بدنه، چراغ های جلویی خودرو و پرژکتور بسیار بزرگ جلوی خودرو، جسور و خشن می باشد. چراغهای عقبی این خودرو بطور کل تغییر کرده و هیچ شبهاتی به مدلهای قبلی ندارد. طرح چراغهای عقب خودرو سورنتو ۲۰۱۶ به خودوروهای هم رده اروپایی خود بسیار شبیه می باشد.

در کل می توان گفت از نظر طراحی، فاصله زیادی با رقبای کره ای دارد. رینگ‌های ۱۹ اینچی تاثیر به سزایی روی ظاهر سورنتو داشته‌اند و فرم مناسب پنجره‌های جانبی، دید بهتری از سانتافه را برایش به ارمغان آورده است.

کابین و امکانات رفاهی

طراحی داخلی خودرو سورنتو ۲۰۱۶ بسیار ساده تر از مدل های قبلی شده است اما این سادگی دارای زیبای و هارمونی خاصی می باشد. اداوات کنترل ضبط همانند مدل های قبلی بر روی فرمان وادوات کنترل تهویه مطبوع بسیار جمع و جور و کاملا در اختیار سرنشینان جلو می باشد.

فضای داخلی این خودرو بصورت سه ردیف صندلی طراحی شده است که ردیف سوم قابلیت جمع شدن دارد. برای سرنشینان ردیف اول و دوم فضای کافی و راحت وجود دارد ولی ردیف سوم جای کافی برای بزرگسالان ندارد و فقط مختص کودکان می باشد. صندلی های جلو به صورت الکتریکی تنظیم می شوند و تنظیمات آن‌ها در سیستم حافظه قابل ذخیره است. سیستم تهویه مطبوع سورنتو قدرت مناسبی دارد و به صورت برقی برای ردیف جلو و عقب به صورت مجزا تنظیم می شود. عایق بندی کابین نیز از مدل های قبلی بهتر شده و کابین ارام تر و کم تنش تری دارد. درب صندوق بار به صورت برقی باز و بسته می شود و به حسگر نزدیک شدن افراد برای باز شدن مجهز شده است.

فضای داخل کابین به زیبایی نور پردازی شده که جذابیت خاصی در شب به این خودرو می بخشد. در سال های اخیر شاهد افزایش کیفیت محصولات کیا بوده¬ایم و سورنتو نیز در داخل کابین کیفیت بسیار خوبی را ارائه می دهد و صندلی های آن از چرم Nappa انتخاب شده است. خودرو سورنتو ۲۰۱۵ از امکانات ریز و درشت بسیار بهره می برد.بطوریکه هر آپشن که برای خودرو در نظر داشته باشید در این خودرو موجود می باشد.
از امکانات داخل ماشین می‌توان به صندلی‌های جلو مجهز به گرم‌کن و تهویه، کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار نقاط کور، سنسورهای برخورد عقب، سیستم کنترل ۳۶۰ درجه ای اطراف ماشین و سیستم هشدار برخورد اشاره کرد. سایر مشخصات فنی کیا سورنتو شامل بهره گیری از ۱۲ بلندگو و سیستم صوتی اینفینیتی با قدرت ۶۳۰ وات و صفحه نمایشگر لمسی ۸ اینچی می باشد که نقاط ضعف مدل های پیشین آن را رفع نموده است.

مشخصات فنی

کیا سورنتو ۲۰۱۶ با سه موتور ۲ ، ۲.۴ و ۳.۳ لیتری به بازار ارائه می گردد که به ترتیب ۲۴۰، ۱۸۵، و ۲۹۰ اسب بخار نیرو تولید می نمایند. اطلس خودرو این خودرو ۷ نفره کیا را با پیشرانه ۲.۴ لیتری از نوع GDi عرضه می کند که دارای ۱۸۵ اسب بخار قدرت است. گشتاور ۲۴۰ نیوتن متری این پیشرانه توسط یک گیربکس ۶ سرعنه اتوماتیک به هر چهار چرخ این خودروی AWD منتقل می شود.  موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر، موتور پایه سورنتو به حساب می آید، در هر ۱۰۰ کیلومتر طی مسافت در شهر، بزرگراه، و سیکل ترکیبی به ترتیب ۱۱.۱، ۸.۲ و ۸.۸ لیتر بنزین مصرف می کند.

روی هم رفته به لطف اصلاحات انجام گرفته بر روی مدل سال گذشته، به میزان قابل توجهی از میزان صدا و لرزش داخل کابین نیز کاسته شده است. موتور ۱۸۵ اسبی سورنتو به جز در هنگامی که هوس کنید صدای غرشش را درآورده و نهایت توان گشتاور را به خدمت بگیرید، عمدتا کارکرد روان و چابکی را به نمایش می گذارد. به لطف تغییرات صورت گرفته در ساختار شاسی، بهبود فرمان هیدرولیک و سیستم تعلیق، بهبود چشم گیری در کیفیت سواری سورنتو تجربه خواهید کرد. سه حالت رانندگی اکونومی، اسپرت و معمولی برای سورنتو تعریف شده که در نرم ترین حالت، جذب ضرباتش از سانتافه پر سر و صداتر است.
باید این نکته را به خاطر داشته باشید که نسخه AWD سورنتو را به عنوان یک نمونه طراحی شده برای آفرود قلمداد نکنید، چراکه طراحی سیستم انتقال قدرت به گونه ای است که تنها در هنگام لغزش و یا ایجاد خلل در گردش محور جلو، بخشی از نیروی گشتاور به چرخ های عقب منتقل می شود تا خودرو را از گرفتار شدن در وضعیت نامطلوب برهاند.

ایمنی

سورنتو جدید مقاوم تر و مستحکم تر از قبل است و ۵۲.۷ درصد بدنه آن از فولاد با مقاومت کششی بالا تشکیل شده که این عدد ۲ برابر قبل است. همچنین استفاده از سامانه های کنترلی نظیر نمایشگر نقطه کور، ایمنی سواری با سورنتو را تامین می کند. سورنتو ۲۰۱۶ توانسته است از موسسه تست ایمنی اروپا که بر ایمنی خودروها نظارت می کند پنج ستاره کسب کند که این امتیاز بالاترین امتیاز ممکن می باشد.

جمع بندی

سورنتو پیش از این در ایران تنها هیوندای سانتافه را به عنوان رقیب اصلی در مقابل خود می دید. اما مدل جدیدش در ایران، علاوه بر سانتافه جدید، باید با رقبای قدرتری همچون هوندا CR-V و میتسوبیشی اوتلندر نیز دست و پنجه نرم کند.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.