۲۰۱۱ - ۲۰۱۳ . نسل سوم

کیا   ::   اُپتیما

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل


هیچ مقداری ثبت نشده است.

اپتیما را باید یکی از موفق‌ترین خودروهای کیا در ایران دانست. خودرویی که توسط اطلس‌خودرو، نماینده رسمی کیا در ایران، عرضه می‌شود و در بازار داخل مورد استقبال خوبی قرار گرفته است. کیا اپتیما از سال ۲۰۰۰ وارد چرخه محصولات کیا شد. این سدان اندازه متوسط تاکنون سه بار پوست انداخته و سه نسل را تجربه کرده است. کیا اپتیما با نسل دوم خود به طور رسمی‌وارد ایران شد و در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ نتوانست فروش خوبی را تجربه کند. نسل سوم این خودرو از سال ۲۰۱۰ معرفی و تحت عنوان مدل ۲۰۱۱ و با چهره ای جدید وارد بازار ایران شد.

طراحی خارجی و داخلی

نسل سوم اپتیما در بازار اروپا، کانادا و اندونزی با نام Magentis و در کره جنوبی با نام K۵ شناخته می‌شود. طراحی این خودرو کار طراح معروف کیا، پیتر شرایر است. در سال ۲۰۱۴ جزئیاتی برای زیبایی ظاهری خودرو در نظر گرفته شد.

چراغ‌های LED در بالای چراغ‌های جلو و چراغ‌های مه شکن چهار تایی و پنجره مشبک رادیاتور با سبک معروف به پوزه ببر با برجستگی بیشتر به رنگ مشکی پیانویی که تا قاب چراغ‌ها، امتداد یافته‌اند، از جمله همین جزئیات می‌باشند. چرخهای ۱۶ تا ۱۸ اینچی آلومینیومی هم با طراحی قدیمی و کلاسیک، هماهنگی خوبی با بدنه دارند. روکش کروم دستگیره درها و آینه‌های گرم شونده جانبی مجهز به چراغ راهنما را نیز باید به این فهرست افزود. همچنین طراحی چراغ‌های عقب کمی تغییر کرده‌اند و لوله اگزوز دوتایی در دو طرف هم، جلوه ای اسپرت به این خودرو بخشیده است. ارتفاع کوتاه، عرض زیاد، جلو پنجره معروف کیا، سقف شیشه‌ای و طراحی زیبای رینگ‌ها، از اپتیما جدید یک خودرو مدرن ساخته‌اند، به طوری که مخالفان سرسخت خودروهای کره‌ای هم آن را تحسین می‌کنند.

در نگاه اول کنسول جلو شلوغ و گیج کننده به نظر می‌رسد، ولی ترتیب قرار گیری دکمه‌ها و ابزارک‌ها و همچنین کنسول مرکزی متمایل به سمت راننده، کار کردن با آنها را راحت ساخته اند. از ویژگی‌های مثبت کابین اپتیمای جدید، می‌توان به ارگونومی‌بالای کابین اشاره کرد. به عنوان مثال، محل کروز کنترل تغییر یافته و به سمت راست فرمان منتقل شده است. طراحی غربیلک فرمان به شکل D درآمده و دیگر به شکل یک دایره کامل نیست. بدین ترتیب، فضای بیشتری برای پاهای راننده نیز مهیا شده است. شیشه جلو هم برای کاهش سرو صدا و عایق بهتر، ضخیم‌تر شده است. سقف تمام شیشه ای، نور کافی را به کابین وارد می‌کند.

نمونه‌های فول آپشن اپتیما از امکاناتی هم‌چون گرمکن و سرکن صندلی‌های جلو، گرمکن عقب و گرمکن فرمان، حافظه صندلی راننده، صندلی برقی راننده و شاگرد، سقف پانارومیک، کروز کنترل، سیستم تهویه دوگانه، سیستم صوتی اینفینیتی با ساب‌ووفر، سنسور نور و باران، چراغ‌شور، زنون، استارتر، پرده عقب برقی، دیلایت، فرمان برقی با قابلیت تعویض حالت عملکرد، آینه تاشو برقی در هر دو خودرو، ترمز پارک برقی با اتوهلد و سنسور پارک جلو بهره می‌برند. البته اپتیما ۲۰۱۵ فول آپشن تعبیرهای مختلفی دارد و امکان دارد آپشنی مثل ۵ گرمکن بودن صندلی ها به سختی در آن‌ پیدا شود.

خودروهای اتوماتیک قابلیت عقب نرفتن در سربالایی‌ها یا به اصطلاح نیم‌کلاچ خودکار را دارند. اپتیمای جدید علاوه بر این مورد دارای سیستم ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیب‌دار (HAC) نیز می باشد. در مجموع تنوع آپشن‌ها در این خودرو، چیزی از سدان‌های گران‌قیمت‌تر کم ندارد و از این نظر کمپانی کره ای سخاوتمندانه محصول خود را به خوبی تجهیز کرده است.

مشخصات فنی

شرکت کیا برای نسل سوم اپتیما از یک پیشرانه ۲.۴ لیتری با ۱۷۷ اسب بخار قدرت بهره برده است. قدرت این پیشرانه با حجم دقیق ۲۳۵۹ سی‌سی و تنفس طبیعی، از طریق گیربکس ۶ سرعته تیپ‌ترونیک (با قابلیت تعویض دنده با استفاده از شیفتر‌های پشت فرمان) به محور حرکتی جلو منتقل می‌شود. این خودرو، فناوری پاشش سوخت رایج یعنی MPi را دارد و در برخی نسخه‌های محدود در کشور ما با فناوری پاشش سوخت مستقیم یا GDi وارد شده‌اند. حال برخی سایت‌ها و نشریات خودرویی به اشتباه برای ذکر مشخصات فنی اپتیما اعداد و ارقام نسخه GDi را اعلام می‌کنند که کاری اشتباه است و خریداران را گمراه می‌کند. با مراجعه به سایت رسمی‌سازندگان خودرو می‌توانید به این اطلاعات برسید که نسخه MPi اپتیما، ۱۷۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و عدد ۱۹۰ و ۲۰۰ اسب بخار برای نسخه GDi است.

شتاب‌گیری ۹.۵ ثانیه‌ای برای این سدان ۱.۵ تنی نسبتا قابل قبول است، ولی سنگینی اتاق نسبت به موتور، در شتاب‌گیری‌ها و مانورهای ناگهانی اندکی قابل لمس است.طبق اعلام رسمی کارخانه، اپتیما در هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی به ۸.۱ لیتر سوخت نیاز دارد که آن را از باک ۷۰ لیتری خود تغذیه می‌کند.

در مجموع رانندگی با اپتیما قطعا” دلپذیر است. این خودرو با سیستم تعلیق اسپرت، دارای هندلینگ نسبتا خشکی می باشد، ولی برای رانندگی روزمره ، اپتیما دارای قدرت کافی و ایمنی خوب و رانندگی دلپذیری میباشد. از نظر ایمنی نیز اپتیما در سطح خوبی قرار دارد و دارای ۶ کیسه هوا (که به اشتباه به‌خاطر شمارش پولکی ایربگ بجای محفظه ایربگ، ۱۰ کیسه هوا در بازار شمرده می‌شود!) و سیستم ضد قفل ABS، ESC، TCS، BAS و HAC است.

جمع بندی

طبق اعلام مرکز آماری J.D Power آمریکا، برند کیا از هیوندای قابل اعتماد‌‌تر است. زیرا خودروهای کیا از هیوندای کمتر به نمایندگی به خاطر خرابی مراجعه می‌کنند و رضایتمندی مشتری بیشتری دارند. همچنین قابل ذکر است که اپتیما در سال ۲۰۱۵ و به طور خیلی محدود با این ظاهر در مدل ۲۰۱۶ عرضه می‌شود و تولید عمومی ‌شرکت کیا برای اپتیما ۲۰۱۶، بر پایه نسل چهارم است. در اصل از اولین روز سال ۲۰۱۶، کیا اپتیما نسل سوم از رده خارج حساب می‌شود و با ورود نسل چهارمش، گرایش به سمت نسخه به‌روز شده می‌شود و احتمال دارد که دیگر اپتیما ۲۰۱۵ آن چنان به چشم نیاید. در مجموع اگر برای خرید یک سدان متوسط، میان سوناتا و اپتیما شک دارید و جوان هستید و ظاهر هیجان انگیز و اسپرت را می‌پسندید، همچنین از سواری خشک و اسپرت لذت می‌برید، اپتیما را انتخاب کنید، در غیر این صورت سوناتا گزینه نرم‌تر و مناسب‌تری است.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.