صفر تا ۶۰ تنها در ۲.۶ ثانیه!

شورولت کوروت Z۰۶ ۲۰۲۳ رونمایی شد

  زمانی که شورولت کوروت C۸ استینگری در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد، با عملکرد خوب خود همه را شگفت زده کرد؛ چراکه نسخه پایه استینگری کوروت C۸ شتابگیری یکسانی با نسخه پرچمدار ZR۱ نسل قبل داشت و در آن همه منتظر بودند تا ببیند عملکرد نسخه های قدرتمندتر کوروت C۸ در چه سطحیست. حال قدمی دیگر برای کوروت C۸ برداشته شده و شورولت نسخه Z۰۶ این ابرخودرو موتور وسط را رونمایی کرده است. البته این یک قدم نیست، یک پرش وحشتناک جذاب است.  

چهارشنبه، ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴:۲۲ |


مشخصات فنی شورولت کوروت C۸ Z۰۶
شورولت کوروت C۸ به یک پیشرانه هشت سیلندر با کد LT۶ مجهز شده که قادر به تولید ۶۷۰ اسب بخار قدرت و در ۸۴۰۰ دور بر دقیقه است. شورولت ادعا کرده که این قدرتمندترین پیشرانه هشت سیلندر تنفس طبیعی بوده که تا به امروز روی یک خودروی تولیدی نصب شده است. این پیشرانه ۵.۵ لیتری هشت سیلندر DOHC دارای میل لنگ تخت بوده و رد لاین دور موتور آن ۸۶۰۰ دور بر دقیقه تعیین شده که تنها ۲۰۰ دور پس از تولید بیشینه قدرت است. بیشینه گشتاور تولیدی این پیشرانه نیز ۶۲۳ نیوتن متر اعلام شده که در ۶۳۰۰ دور بر دقیقه در اختیار راننده قرار دارد. این پیشرانه دور بالا دقیقا روی نسخه مسابقه ای شورولت کوروت C۸.R نیز نصب شده است. شورولت کوروت C۸ Z۰۶ به لطف این نیروگاه قدرتمند قادر است طی ۲.۶ ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

وظیفه انتقال قدرت در این نسخه بر عهده یک گیربکس هشت سرعته دو کلاچه بوده که ضریب فاینال درایو آن کوتاهتر شده است. کوروت Z۰۶ در شتابگیری اولیه فوق سریع عمل می کند، ولی در این لحظه اطلاعی از نهایت سرعت قابل دسترسی این خودرو نداریم. با توجه به قدرت ۶۷۰ اسب بخاری پیشرانه، حدس می زنیم که این ابرخودرو قادر به حرکت با سرعتی فراتر از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت باشد.

همانطور که می دانید، نصب چنین پیشرانه قدرتمندی نیازمند هوارسانی خوب برای خنک نگه داشتن است. در تیزر منتشر شده از شورولت کوروت Z۰۶ تغییرات ظاهری چندانی نسبت به مدل استینگری مشخص نبود. طراحی پروفیل جلو مقداری تغییر کرده و هوا را به یک مبدل حرارتی مرکزی هدایت می کند که یکی از ۵ مبدل حرارتی بوده که در این ابرخودرو استفاده شده است. همچنین عرض شورولت کوروت Z۰۶ نسبت به مدل استینگری حدود ۳.۶ اینچ بیشتر شده که موجب تعادل و هندلینگ بهتر شده است. همچنین این عرض بیشتر اجازه عبور جریان هوای بیشتری را از ورودی های هوای کناری می دهد.

در پروفیل عقب هم شاهد طراحی جدیدی هستیم که در قسمت پایینی چهار خروجی اگزوز در کنار هم را جا داده است. مهندسین شورولت دو سال زمان را صرف طراحی لوله های خروجی اگزوز این نسخه Z۰۶ کوروت کردند تا اطمینان پیدا کنند صدای تولیدی این نسخه از تمام کوروت هایی که تا به امروز تولید شده، متفاوت است.

یقینا پیشرانه قدرتمند و فوق پیشرفته این ابرخودرو، چیزیست که همه در خصوص آن صحبت خواهند کرد، ولی این تنها بخشی از کوروت Z۰۶ جدید است. به لطف افزایش عرض این امکان حاصل شده تا مهندسین شورولت، کوروت Z۰۶ را به بزرگترین تایرهایی که تا به امروز روی کوروت نصب شده مجهز کنند. رینگ های ۲۰ اینچی جلو دارای تایرهای ۲۷۵/۳۰ و رینگ های ۲۱ اینچی عقب دارای تایرهای ۳۴۵/۲۵ هستند. اگر هم از دیزاین رینگ های استاندارد اسپایدر کوروت راضی نیستید، شورولت هفت طرح مختلف دیگر نیز برایتان نصب می کند.

سیستم تعلیق کوروت Z۰۶ نیز برای این خودرو کالیبراسیون شده که متفاوت از نسخه استینگری است. ولی رانندگی هم می تواند تعلیق این ابرخودرو را برای رانندگی در پیست و یا سواری روزمره تنظیم کند. سیستم ترمز به کالیپرهایی شش پیستونه برمبو در جلو مجهز شده که دارای دیسک هایی ۱۴.۶ اینچیست. در اکسل عقب هم شاهد نصب دیسک های ترمز ۱۵ اینچی هستیم که البته در صورت سفارش دیسک های کربن سرامیکی سایز آنها در جلو و عقب به ترتیب به ۱۵.۷ و ۱۵.۴ اینچ افزایش می یابد. همچنین سازه این خودرو بسیار صلب و سخت بوده؛ این سختی به حدیست که شورولت نسخه کانورتیبل هاردتاپ Z۰۶ را بی نیاز از مقاوم سازی اضافی دیده است.

از نظر آیرودینامیکی هم مدل استاندارد کوروت Z۰۶ دارای اسپلیتر جلو و یک اسپویلر ساده در قسمت عقب بوده که شورولت آن را روی لبه پروفیل عقب نصب کرده. هرچند همین اسپویلر کوچک هم نیروی رو به پایین تولیدی را افزایش می دهد، ولی افرادی که به دنبال نیروی رو به پایین بیشتر هستند یقینا سراغ پکیج کربن aero می روند که با نصب آن ظاهر Z۰۶ شبیه به نسخه مسابقه ای C۸.R می شود. به موجب این پکیج اسپلیتر بزرگتر در جلو با باله های کناری و یک بال بزرگ در قسمت عقب این ابرخودرو موتور وسط نصب می شود.

اگر اینها برایتان کافی نیست، می توانید پکیج عملکردی Z۰۷ را سفارش دهید که با نصب آن سیستم تعلیق FE۷ با قابلیت مگنتیک راید کنترل ۴ به شورولت کوروت اضافه می شود. همچنین تایرهای فوق چسبنده میشلن اسپرت کاپ ۲ R ZP برای این کوروت نصب شده که ویژه نسخه Z۰۶ توسعه یافته اند. همچنین یک دست رینگ فیبر کربنی نیز برای شورولت کوروت Z۰۶ توسعه یافته که نصب آن ۲۰ کیلوگرم از وزن این خودرو می کاهد.

شورولت ادعا کرده که کوروت جدید قادر به تحمل شتاب جانبی ۱.۲۲ جی بوده و می تواند در سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت نیروی رو به پایین ۳۳۳ کیلوگرم را تولید کند. درون کابین هم به لطف سفارش پکیج فیبر کربنی تغییراتی دیده می شود و عمده قسمت ها به تریم قرمز آدرنالین مزین شده اند.

صفر تا ۶۰ تنها در ۲.۶ ثانيه!
شورولت كوروت Z۰۶ ۲۰۲۳ رونمايي شدصفر تا ۶۰ تنها در ۲.۶ ثانيه!
شورولت كوروت Z۰۶ ۲۰۲۳ رونمايي شدصفر تا ۶۰ تنها در ۲.۶ ثانيه!
شورولت كوروت Z۰۶ ۲۰۲۳ رونمايي شدصفر تا ۶۰ تنها در ۲.۶ ثانيه!
شورولت كوروت Z۰۶ ۲۰۲۳ رونمايي شد


صفر تا ۶۰ تنها در ۲.۶ ثانیه!
شورولت کوروت Z۰۶ ۲۰۲۳ رونمایی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۲۳۹۱

ارسال: چهارشنبه، ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴:۲۲

به روز شده: چهارشنبه، ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳:۱۴

کلید واژه‌‌ها: شورولت، شورولت کوروت

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۴۷۴

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.