لوکسژن

LUXGEN

تاسیس: ۲۰۰۹

تایوان

مـدل‌‌ها (تعداد تيپ‌‌ها)

یک شرکت تایوانی است که در ژانویه سال ۲۰۰۹ تأسیس شد. این شرکت در حال حاضر توسط شرکت یولون موتورز اداره می‌شود و شرکت دانگ فنگ یولون را اداره می‌کند.
محصولات این شرکت در ایران توسط شرکت آرمان موتور کویر که شریک تجاری لوکسژن است ارائه می‌شود

تاریخچه
قطعا تاکنون تعداد کمی از شما نام یولون‌موتور را شنیده‌اید! این نام مربوط به یکی از خودروسازان و واردکنندگان خودرو در کشور تایوان است. نام اولیه کمپانی مذکور لومنیزاسیون بود و در سال 1953 توسط Ching-Ling Yen تاسیس شد. این خودروساز تایوانی ابتدا در سرزمین مادری خود با همکاری نیسان و شرکای آمریکایی خود فعالیت کرده و بازار تایوان را با انبوه خودروهای تولیدی و وارداتی خود قبضه کرد. سپس در سال 2010 منابع مالی فراوانی به یولون‌موتور تزریق شد و این کمپانی به خود جرات داد که میزان همکاری خود با نیسان را بیشتر کند. اما این تمام ماجرا نبود و یولیون‌موتور به منظور گسترش بازار فروش و کاهش هزینه‌ها، ایده تاسیس برند لوکسژن را که از سال 2009 برای آن برنامه‌ریزی کرده بود، پیاده‌سازی کرد. البته تا قبل از تاسیس رسمی کمپانی لوکسژن؛ در سال 2008 خودروهایی با این نام توسط یولون تولید شده بود. اکنون دفتر مرکزی لوکسژن در Sanyi, Miaoli تایوان قرار دارد؛ اما یولون که زمانی با یک شرکت آمریکایی همکاری مشترکی برای تولید خودروهای مختلف تجاری داشت، به منظور حفظ ثبات در تولید خودروهای لوکسژن، دست به دامن چینی‌ها شده و در اواخر سال 2010 میلادی خط تولید محصولات لوکسژن به هانگژو در کشور چین منتقل شد. حاصل این انتقال تاسیس یک کمپانی مشترک به نام Dongfeng Yulon بود، که 510 میلیون دلار به عنوان سرمایه اولیه برای آن هزینه شده است. در حقیقت خودروهای لوکسژن در ظاهر تایوانی هستند؛ ولی در واقعیت مهندسان چینی کار طراحی و توسعه محصولات لوکسژن را با همکاری شرکت HAITEC انجام می‌دهند. 

 لوکسژن در ایران
 حالا بزودی دو مدل از خودروهای لوکسژن با نام‌های S3 و U6 به لطف شرکت آرمان موتور کویر در بازار خودروی ایران حضور خواهند داشت و شما می‌توانید در نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران، از نزدیک شاهد هنرنمایی آنها باشید. اما سوال این است که خودروهایی که برند لوکسژن برای بازار ایران تدارک دیده است؛ چه مشخصاتی دارند؟

مدل S3
مدل S3 از محصولات لوکسژن در سال 2016 رونمایی و عرضه شد. این خودرو محصول مشترک کمپانی Dongfeng Yulon بوده و در خاک چین تولید می‌شود. مدل 2017 این چینیِ تایوانی‌نما در مدل‌های مختلف خود به پیشرانه‌های بنزینی 1.6 و 1.5 لیتری مجهز شده و وظیفه انتقال قدرت پیشرانه‌های مذکور را یک گیربکس دستی و یا اتوماتیک 5 سرعته برعهده دارد. قدرت پیشرانه 1.6 لیتری خودروی S3 تنها 121 اسب‌بخار بوده و گشتاور آن 153 نیوتن‌متر است. مصرف سوخت ترکیبی آن با 100 کیلومتر پیمایش 6.2 لیتر بوده و استاندارد Euro V را داراست. این خودرو در نسخه فول خود به امکاناتی از قبیل؛ شش کیسه هوا، صفحه نمایش 9 اینچی، دوربین عقب، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک و… مجهز شده و پیش‌بینی می‌شود که قیمتی کمتر از 110 میلیون تومان داشته باشد.
البته باید توجه داشت که هنوز از پیشرانه انتخابی S3 و آپشن‌های آن برای بازار ایران اطلاع دقیقی نداریم و باید منتظر قیمت‌گذاری و اطلاعیه‌های شرکت آرمان موتور کویر باشیم.

مدل U6
مدل U6 از محصولات کمپانی لوکسژن همانند مدل S3 در کشور چین تولید می‌شود و چینی‌ها تمام و کمال برای ساخت این خودرو در خدمت تایوانی‌ها هستند! U6 به عنوان یک کراس‌اوور جمع و جور با پیشرانه‌های 1.8 و 2 لیتری عرضه شده است. هر دو پیشرانه مذکور توربوشارژ بوده و قدرت آنها به ترتیب 155 و 176 اسب‌بخار است.همچنین میزان گشتاور U6 با پیشرانه 2 لیتری 256 نیوتن‌متر و با پیشرانه 1.8 لیتری 230 نیوتن‌متر است. نسخه 1.8 لیتری U6 به یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک مجهز شده و در مقابل نسخه 2 لیتری آن از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند.میزان مصرف سوخت ترکیبی نسخه‌های 2 و 1.8 لیتری مدل U6 لوکسژن به ترتیب 9 و 8.7 لیتر است. نسخه فول آپشن این خودرو به امکاناتی نظیرِ؛ دوربین 360 درجه، سنسور پارک جلو و عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم تصویه هوا، 6 بلندگو، صفحه نمایش لمسی 9 اینچی و… مجهز شده و پیش‌بینی می‌شود که قیمتی کمتر از 170 میلیون تومان داشته باشد!
باید منتظر بود و دید که آیا لوکسژن و خودروهایش در بازار ایران موفق خواهند بود یا نه!
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.