پارس خودرو

Pars khodro

تاسیس: ۱۳۳۵

ایران

مـدل‌‌ها (تعداد تيپ‌‌ها)

شرکت پارس خودرو در سال ۱۳۳۵ با نام شرکت جیپ تاسیس و به فروش خودروی جیپ ویلیز و قطعات یدکی آن اقدام نمود. در سال ۱۳۳۸ با احداث کارخانه ای واقع در جاده مخصوص کرج (محل کنونی شرکت) تولید و مونتاژ انواع اتومبیل های جیپ آغاز شد.

شرکت در سال های بعد شروع به تولید خودروهای وانت سیمرغ،آریا،شاهین (رامبلر) و آهو نمود.

در سال ۱۳۵۲ ابتدا نام شرکت به نام موتور جک و سپس به جنرال موتورز ایران (سهامی خاص) تغییر یافت و در سال ۱۳۵۳، تولید محصولات سواری لوکس آغاز شد. در همان سال خودروی شورولت ایران (اپل)و در سال ۱۳۵۵ اتومبیل های شورولت نوا و بیوک و کادیلاک به سبد محصولات شرکت اضافه گردید.

تاریخچه

بعد از انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران در سال 1359 نام شرکت از جنرال موتورز ایران به شرکت خودروسازی ایران و سپس در همان سال به شرکت پارس خودرو (سهامی عام) تغییر یافت . در این زمان به دلیل قطع رابطه با شرکت جنرال موتورز و امریکن موتورز، شرکت پارس خودرو به منظور ادامه فعالیت های خود، جیپ های توسن هندی را تولید کرد و در سال های بعد روند تولید محصولات شورولت و بیوک و کادیلاک تا سال 68 ادامه یافت.

در سال 1365 و با همکاری شرکت نیسان ژاپن، تولید خودروهای نیسان پاترول آغاز شد. خودروی لنددر سال 1369 خط تولید جیپ صحرا با موتور میتسوبیشی ژاپن راه اندازی شد. روند تولید محصولات ادامه یافت تا اینکه در سال 78 شرکت تحت پوشش شرکت خودروسازی سایپا قرار گرفت و در همان سال مقرر گردید تا محصول رنو 5 شرکت سایپا در پارس خودرو تولید و مونتاژ گردد که در نتیجه تولید این خودرو با نام سپند در شرکت شروع شد. بعد از آن با تغییر ظاهری سپند و با پایه موتور پراید، محصولی با نام پی کی در سال 80 و سپس نیوپی کی در سال 84 به سبد محصولات شرکت پارس خودرو اضافه گردید که تولید آن محصول تا سال 85 ادامه یافت.

در سال 1379 شرکت پارس خودرو با بکارگیری ظرفیت های خالی سالن های تولیدی با مشارکت شرکت سایپا تولید خودروی پراید صبا و سایپا 141 را به صورت اجرتی (کارمزدی) برای شرکت سایپا شروع کرد.

در سال 1380 شرکت با هدف توسعه بازار خودروهای لوکس با همکاری شرکت نیسان ژاپن پروژه تولید خودروی نیسان ماکسیما را کلید زد.

در همان سال نیز تولید خودروی نیسان پیکاپ (وانت تک کابین و دو کابین) و در سال بعد خودروی رونیز که جزو خودروهای دو دیفرانسیل محسوب می شود، شروع شد.

از آن سال به بعد شرکت پارس خودرو توانست در دسته بازار خودروهای سواری و تجاری اعم از خودروی سواری سبک، خودروی دو دیفرانسیل با کاربرد بیابانی SUV، وانت و خودروهای لوکس سهم قابل توجهی را در کشور کسب نماید. پس از آن مقرر گردید تا با همکاری شرکت رنو فرانسه پروژه محصولات تندر 90 و مگان در شرکت پارس خودرو آغاز گردد کی طی آن از سال 1382 احداث سالن تولیدی ال 90 در شرکت شروع شد.

 در سال های 1385 تا 1388 با بهره برداری از پروژه های سالن جدید ال 90 و افزایش ظرفیت سالن رنگ متمرکز تولید محصولات تندر 90 و مگان افزایش یافت.رور نیز مدتی در شرکت تولید گردید.طی سال های 89  تاکنون ( شهریور 94 )  عمده وقایع  و رخدادهای قابل توجه عبارتند از :

 - واردات محصول CBUمورانو و کولیوس از گروه محصولات نیسان و رنو در راستای افزایش تنوع سبد محصولات

- تولید تاکسی تندر 90 صادراتی

- تولید خودروی ویژه معلولین

- راه اندازی تولید آزمایشی محصول جدید سندرو B90 از گروه رنو فرانسه

- راه اندازی خط تولید وانت ریچ از گروه محصولات دانگ فونگ چین

- انجام مذاکرات و برنامه ریزی پروژه محصولات جدید برلینس (H330&H320)

- افزایش سرمایه شرکت از 200000000000 ریال به میزان 6773853000000 ریال (239 درصد افزایش از محل مازاد تجدید ارزیابی دارائی ها)

-  انتقال و تولید وانت ریچ در سایت شمالی شرکت پارس خودرو 
- رونمایی از محصول جدید ساندرو  و شروع تولید انبوه محصولی جدید از گروه رنو 

- تغییرکاربری وانت ریچ  حهت استفاده ارگان ها و سازمان های دولتی

- ورود خودروی ون هایس  ( مدل  H 2 L  )  با کاربری آمبولانس  بصورت  CBU  به بازار  داخلی

- ورود خودروی ون هایس در ناوگان حمل و نقل شهری و بین شهری

- شروع تولید انبوه و افزایش تیراژ تولید گروه محصولات برلیانس ( H320 & H330  )

- رکود بازار فروش داخل و بروز بحران فروش محصولات در سطح کشور برای خودرو سازان داخل
 محصولات شرکت پارس خودرو در سال 93

 

گروه پراید: GTX_ X-131 _ X-141

 

گروه رنو :

محصولات سی کی دی: مگان ( 1600) - مگان (2000) - تندر 90 - پارس تندر - سندرو (B90)

محصولات سی بی یو : کولیوس

 

گروه نیسان:

محصولات سی کی دی : وانت پیکاپ (تک کابین و دو کابین ) - تیانا- قشقایی

محصولات سی بی یو: مورانو - نیو مورانو

 

گروه چینی (دانگ فونگ و برلیانس):

وانت ریچ H330-H320


 سهامداران شرکت پارس خودرو

 - شرکت سایپا 85 درصد

- شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا 5/1 درصد

- سایر 5/13 درصد
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.