سوبارو

SUBARU

تاسیس: ۱۹۵۳

ژاپن

مـدل‌‌ها (تعداد تيپ‌‌ها)

سوبارو، (به ژاپنی: スバル) شرکت خودروسازی ژاپنی است، که به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت صنایع سنگین فوجی، وظیفه تولید خودروهای سواری آن را بر عهده دارد. عمده شهرت سوبارو به علت موتورهای تختی است، که در خودروهای خود از آن استفاده می‌کند.

شرکت سوبارو در مدل‌های سفارشی نظیر سوبارو امیپرزا نیز، از موتورهای توربو شارژر استفاده می‌نماید. این مدل بیشتر در مسابقات اتومبیل‌رانی مطرح است.

صنایع سنگین فوجی که سازنده خودروهای سوبارو است از شرکای تجاری شرکت تویوتا به‌شمار می‌آید، به طوری که تویوتا ۱۶٪ درصد از سهام آن را در اختیار دارد.

سوبارو در زبان ژاپنی به معنی یکی‌کردن و گردآوردن دور هم است. لوگوی این شرکت مجموعه‌ای از شش ستاره است که بزرگترین ستاره در آن، نمایانگر صنایع سنگین فوجی و پنج ستاره دیگر نماد شرکت‌های تابعه آن می‌باشند.

تاریخچه

 نقطه آغاز فعالیت شرکت سوبارو به سال 1917 بازمی‌گردد، زمانی که ناکاجیما آزمایشگاه تحقیقات هواپیمایی را تاسیس کرد که بعدها در سال 1932 ‌به نام شرکت هواپیمایی ناکاجیما و به عنوان اولین شرکت ساخت هواپیما در ژاپن شناخته شد. در طول جنگ جهانی دوم انواعی از هواپیماهای جنگی را تولید کرد.

سال 1946 و همزمان با پایان جنگ جهانی دوم شرکت هوایی ناکاجیما شرکتی جداگانه به نام شرکت موتورفوجی را ایجاد کرد ، سپس در سال 1950 این شرکت به شرکت‌های کوچک تقسیم شد و بعد از آن با ادغام دوباره آنها صنایع سنگین فوجی شکل گرفت که در این میان شرکت خودروسازی سوبارو نیز به وجود آمد.

سوبارو در انگلیسی یعنی (to get together) که در فارسی به معنای با هم بودن یا پیوند است. اولین خودروی سوبارو به‌نام سوبارو 1500 سال 1955 تولید شد. در سال 1968 شرکت نیسان 20 درصد از سهام شرکت سوبارو را خریداری کرد و از سهامداران عمده شرکت شد. شرکت سوبارو خودروهای معروف و زیادی را تولید و عرضه کرد که اغلب این خودروهای لوکس به آمریکا صادر و با استقبال خوبی هم مواجه شد.

شرکت سوبارو همچنین دارای تیم‌های ورزشی متعددی در مسابقات رالی است و خودروهای زیادی را نیز به این مسابقات روانه کرده است. خودروهایی مثل RXTURBO، RX-SRX و SEDAN DL که بین سال‌های 1980 تا 1989 به مسابقات رالی جهانی راه یافتند.

خودروهای ورزشی سوبارو تا آنجا شهرت یافتند که تیم رالی انگلیس با خودروهای سوبارو توانست به موفقیت زیادی برسد. پس از آن تیم‌های رالی از ایتالیا و آمریکا نیز با خودروهای سریع سوبارو به موفقیت رسیدند.

شرکت سوبارو در ارائه خودروهای پیشرفته و تکنولوژی‌های مدرن نیز شهرت دارد، مثل ارائه اتوبوس‌هایی با شبکه کنترل یکپارچه و پیشرفته (CAN) در بازارهای آمریکا و کانادا، استفاده از آلومینیوم در موتور و دیگر قسمت‌های خودروهای تولیدی، رعایت تمام استانداردهای زیست محیطی و چرخه بازیافت در تولید خودرو که این امر سبب دریافت جایزه زیست محیطی سال 2006 در آمریکا شد.

سال 2006 سوبارو همچنین خودروهای برقی و الکتریکی خود را نیز به بازار عرضه کرد خودروهایی مثل G4E و سوبارو R1E. سوبارو با شرکت‌های معروفی چون تویوتا نیز محصولات مشترکی مانند COUPE دو در‌ و FT-85 را نیز عرضه کرده است. در حال حاضر نیز شرکت سوبارو خودروهای معروف و باکیفیتی را به بازارهای جهانی عرضه کرده و می‌کند و از خودروسازان موفق در ژاپن و دنیا محسوب می‌شود.



 

 

 
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.