سانگ یانگ

SSANG YONG

تاسیس: ۱۹۵۴

نامشخص

مـدل‌‌ها (تعداد تيپ‌‌ها)

سانگ‌یانگ، (به کره‌ای: 쌍용자동차) شرکت خودروسازی کره‌ای است، که به‌عنوان چهارمین شرکت خودروسازی بزرگ کره جنوبی به‌شمار می‌آید.

شرکت سانگ‌یونگ در سال ۱۹۵۴ تاسیس شد، در ۱۹۸۶ توسط گروه سانگ‌یونگ خریداری شد. این گروه در سال ۱۹۹۷ سانگ‌یونگ را به دوو موتورز واگذار نمود. این شرکت در نهایت در سال ۲۰۱۰ به ارزش ۴۷۰ میلیون دلار، توسط شرکت ماهیندرا خریداری شد و هم‌اکنون به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از این شرکت هندی فعالیت می‌کند. سانگ یونگ در زبان کره‌ای به معنی دو اژدها می‌باشد، که تلفظ اصلی آن سنگ یون است.

تاریخچه

ریشه‌های تاسیس شرکت سانگ‌یانگ به سال 1963 بازمی‌گردد، که شرکت ها دانگ-هاون (تاسیس 1954) و شرکت دانگ بنگ (تاسیس 1962) با یکدیگر ادغام شدند و شرکت جدید تحت نام ها دانگ-هاون تاسیس گردید.

در سال 1964، شرکت خودروسازی هادانگ هاون مونتاژ خودروهای جیپ، همچنین تولید انواع اتوبوس و کامیون را برای نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا آغاز کرد. این شرکت از سال 1976 انواع خودروهای ویژه را نیز به خط تولید کارخانجات خود اضافه کرد. در 1977، نام شرکت به دانگ-ای موتور تغییر یافت و در سال 1986 این شرکت توسط گروه تجاری سانگ‌یانگ خریداری شد، که در پی آن به سانگ‌یانگ تغییر نام پیدا کرد.

در 1991 شرکت سانگ‌یانگ مشارکت فنی خود را با شرکت دایملر-بنز آغاز نمود. در سال 1997 شرکت دوو موتورز این شرکت را از گروه سانگ‌یانگ خریداری کرد. در فوریه 2010 شرکت دوو موتورز 70٪ درصد از سهام سانگشصت و یک سال رقابت تنگاتنگ برای ترسیم آینده ای درخشان را می توان به عنوان سابقه و پشتوانه ای ارزشمند برای حضور مداوم شرکت سانگ یانگ در عرصه تولید و صنعت قلمداد نمود. سانگ یانگ که یکی از شرکت های برتر با سابقه ای درخشان در صنعت خودروی کشور کره جنوبی می باشد، با استعانت از تلاش و کوشش مجدانه کلیه کارکنان و پرسنل خود از زمان تاسیس در سال 1954، همواره به مدد طراحی خاص، منحصر به فرد و پیشرفته محصولات خود و همچنین قابلیت های برجسته این محصولات ، همواره مورد لطف، عنایت و توجه مشتریان وفادار خود در سراسر جهان و کشور کره جنوبی بوده است. با توجه به دیدگاه و خط مشی کلان سانگ یانگ برای خلق یک محصول خاص، تولید اولین خودروی شاسی بلند چهار چرخ محرک در کره جنوبی در دهه 80 میلادی را می توان به عنوان تضمینی در اجرای این تعهد و دیدگاه دانست. سرمایه گذاری ارزشمند این شرکت برای تبلور ایده تولید یک محصول منحصر به فرد در صنعت خودرو، نمایانگر گام اجرایی سانگ یانگ به عنوان مبدع تولید خودروهای شاسی بلند می باشد که با توسعه مستقل برند های موسو و کوراندو در سال های دهه 80 میلادی، تحولی ژرف را در صنعت خودروی این کشور پدید آورد. در اوایل دهه 90 میلادی، شرکت مرسدس بنز به منظور ایجاد اتحادی استراتژیک و انجام همکاری های تکنولوژیکی و مدیریتی، به سرمایه گذاری کلان در شرکت سانگ یانگ مبادرت ورزید. این پیوستگی فنی به تولید خودروهای تجاری سبک (سال 1991)، موتورهای دیزل (سال 1993)، خودروهای سواری لوکس (سال 1993) و موتورهای بنزینی (سال 1993) منجر گردید. نوآوری های فنی و مدیریتی و گسترش شبکه توزیع که ماحصل همکاری های دوجانبه دو شرکت می باشد ، شرکت سانگ یانگ را به خودروسازی برتر در زمینه تولید خودروهای مجهز به فن آوری پیشرفته در کشور کره جنوبی مشهور نمود.

سانگ یانگ به منظور گسترش سهم فروش خود در بازارهای جهانی صنعت خودرو و حفظ جایگاه رهبری در تولید خودروهای شاسی بلند ، گستره کاملی از محصولات شاسی بلند شامل رکستون (Rexton)، کایــرون (Kyron) ، اکتیــون (Actyon) و اکتیون اسپــرت (Actyon Sport) را در سال های پس از 2000 تولید نمود. همچنین خودروی چیرمن Chairman W سانگ یانگ، خودروی سدان فوق لوکس این شرکت می باشد که به موتور 5000 سی سی و گیربکس اتـوماتیک 7 سرعتـه مجهز می باشد. طراحی و عرضه این خودرو با هدف جذب سهم قابل توجهی از فروش بازار خودروهای لوکس و سدان صورت پذیرفت. در حقیقت ایـن خودرو را می توان اولین خـودروی لوکس ساخت کره جنوبی دانست. خودروی کوراندو (Korando C) نیز یک خودروی شاسی بلند شهری و اقتصادی است که از آخرین دستاوردها و افتخارات شرکت سانگ یانگ موتور می باشد. شرکت سانگ یانگ تاکنون 4 نسل از این خودرو را برای ده ها سال به طور متوالی تولید نموده است که از این جهت، درج نام برند سانگ یانگ در کتـاب رکورد های جهانی گینس به عنوان با سابقه ترین برند خودرویی کشورکره جنوبی را می توان افتخاری ارزشمند برای این شرکت دانست. خودروی تیوولی (Tivoli) جدیدترین محصول شرکت سانگ یانگ می باشد که جزو کلاس B خودروهای شاسی بلندCrossover طبقه بندی می شود. موتور 1600 سی سی تیوولی ، این خودرو را به عنوان یک خودروی کم مصرف و اقتصادی برای طرفداران خودروهای Mini SUV متمایز می سازد. در حقیقت ارائه این خودرو را می توان به عنوان نقطه عطفی در بازار خودروهای Mini SUV قلمداد نمود.

 شرکت سانگ یانگ موتور در حال حاضر با شبکه ای متشکل از 1250 نمایندگی در بیش از 96 کشور، محصولات خود را به فروش می رساند. این شرکت علاوه بر برخورداری از گستره متنوعی از موتورهای بنزینی، بازه وسیعی از موتورهای دیزل با حجم های مختلف را در سبد محصولات خود دارد. لازم به ذکر است که محصولات سانگ یانگ از استانداردهای آلایندگی یورو 5 و یورو 6 تبعیت می نمایند. این خودروها از تکنولوژی بسیار مدرنی بالاخص در طراحی موتورهای خود بهره مند می باشند و برتری چشمگیری را نیز در مقایسه با رقبای موجود در بازار دارند. همچنین وجود شاسی مستقل، قوای محرکه خطی و سیستم تعلیق چند اتصالی مدرن به موازات سایر امکانات ایمنی و رفاهی استاندارد، خودروهای شاسی بلند سانگ یانگ را در کلاس خودروهایی با قابلیت رانندگی در جاده های ناهموار (Off road) قرار می دهد. در حال حاضر سانگ یانگ تلاش جدی خود را بر ارتقاء محصولات فعلی و توسعه محصولات جدید بالاخص خودروهای شاسی بلند متمرکز نموده است. طراحی و تولید خودروهای چند منظوره و حتی خودروهای کوچک شهری نیز از برنامه های آتی و میان مدت این شرکت برای ترسیم آینده ای روشن تر می باشد. یانگ را به شرکت هندی ماهیندرا واگذار نمود.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.