فلوئنس (Fluence)

رنو (RENAULT)

تيـپ‌‌ها

۲۰۰۹ - ۲۰۱۷

۲۰۰۹ - ۲۰۱۷

۲۰۰۹ - ۲۰۱۷

دنده ای

رنو فلوئنس یک سدان کامپکت فرانسوی است که در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و به بازار ایران هم راه پیدا کرد. این سدان فرانسوی، به دلایل مختلفی وضعیت خوبی را در ایران تجربه نکرد. از جمله این دلایل می‌توانیم به طراحی نه چندان جذاب، و وجود رقبای قدرتمند اشاره کنیم.
رنو فلوئنس از پلتفرم رنو نیسان C استفاده می‌کند و در کشور کره جنوبی با نام رنو سامسونگ SM۳ شناخته می‌شود. فلوئنس در سال ۲۰۱۲ فیس لیفت شد و در سال ۲۰۱۵ هم این نسخه فیس لیفت بار دیگر تغییراتی را تجربه کرد. فلوئنس یک بار در سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ با همان نسخه اولیه وارد کشور شد و پس از آن در سال ۲۰۱۶ با چهره جدید در بازار ایران عرضه شد.

فلوئنس علاوه بر بازار ایران، در دنیا هم فروش موفقی را تجربه نکرد و نتوانست انتظارات رنو را برآورده کند. بدون شک علت این اتفاق، ویژگی‌های ظاهری نه چندان جذاب و عملکرد متوسط آن بوده و در بازار رقابتی موجود، حرفی برای گفتن ندارد.

فلوئنس در بازارهای جهانی با موتورهای متعددی عرضه می‌شود اما مدل عرضه شده در ایران، از یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر با 143 اسب بخار قدرت بهره می‌برد. 

نکات مثبت رنو فلوئنس
رنو فلوئنس دارای آپشن های قابل قبولی میباشد.

سیستم تعلیق رنو فلوئنس بسیار خوب عمل میکند. 

 

نکات منفی رنو فلوئنس
 استفاده از پلاستیک خشک در رنوفلوئنس 2016 - بازار دست دوم ضعیف رنو فلوئنس

امنیت رنو فلوئنس
رنو فلوئنس با 4 ستاره ایمنی از اروپا رنو فلوئنس ایمنی بالایی دارد.

 
نقد کارشناسی رنو فلوئنس
رنو فلوئنس یک سدان کامپکت فرانسوی است که در سال 2009 معرفی شد و در سال 2012 فیس لیفت شد. البته همین مدل فیس لیفت هم در سال 2015 یک به‌روزرسانی را دریافت کرد و تغییراتی در چهره آن رخ داد. از جمله در چراغ‌ها و جلو پنجره.

فلوئنس در بازار جهانی فروش چندان خوبی را تجربه نکرد و با ورود به ایران هم به خودرو محبوبی تبدیل نشد. علت این اتفاق، علاوه بر طراحی نه چندان جذاب آن، به قیمت بالای آن بازمی‌گردد. فلوئنس در مدل قدیمی مشکلاتی داشت که رنو تصمیم به برطرف کردن این ایرادات گرفت و کیفیت سواری آن را ارتقا داد.

رنو فلوئنس جدید کمی در جزئیات متفاوت از مدل قبلی است. از جمله در چراغ‌های جلو و عقب و نیز نمای جلو به همراه جلو پنجره و ورودی‌های هوای موجود بر روی بدنه. رینگ‌ها هم کمی تغییر کرده‌اند و در مجموع باید طراحی فلوئنس 2016 را بهتر از مدل 2012 بدانیم.

طراحی کابین رنو فلوئنس را می‌توان خوب ارزیابی کرد و باوجود سادگی، بهتر از نمای بیرونی جلوه می‌کند. یک نمایشگر کوچک برای سیستم مالتی مدیا در مرکز داشبورد قرار گرفته. کنسول وسط از بخش‌های مجزایی تشکیل شده و کلیدهای مربوط به سیستم صوتی، سیستم تهویه و ورودی‌های هوا کاملا جذا از یکدیگر به نظر می‌رسند. صندلی‌های موجود در فلوئنس مدل قدیمی چندان راحت نبود ولی رنو در فلوئنس 2016 این نقطه ضعف را تاحدودی پوشش داد و کیفیت سواری فلوئنس کمی بهتر شد.

رنو فلوئنس در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود. مدل در نظر گرفته شده برای بازار ایران از یک موتور 2.0 لیتری سیلندر بهره می‌برد که قادر است 143 اسب بخار قدرت و 195 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. فلوئنس خودرو چندان سریعی نیست و نباید انتظار یک عملکرد عالی را از آن داشت اما برای یک خانواده و برای استفاده در مسیرهای شهری و جاده‌ای خودرو راحت و مناسبی است. 

فلوئنس از نظر آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی وضعیت مطلوبی دارد. از جمله آپشن‌های در نظر گرفته شده برای آن می‌توانیم به 6 کیسه هوا، تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین دنده عقب، گرمکن صندلی‌های جلو، چراغ‌های جلو هالوژنی، سانروف و کروز کنترل اشاره کنیم.

فلوئنس به هیچ وجه بازار دست دوم خوبی ندارد و به سختی به فروش می‌رسد. به علاوه اینکه خدمات پس از فروش مناسبی برای آن عرضه نمی‌شود. اگر قصد خرید خودرویی در این بازه قیمتی و این کلاس دارید، می‌توانید به سراغ کیا سراتو، مزدا 3 و هیوندای النترا بروید.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.