عبور از مرز ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت!

بوگاتی پادشاه جدید سرعت جهان شد + فیلم

  با وجود اینکه بوگاتی اظهار کرده بود تمایلی به شکستن رکورد فعلی سرعت ندارد، یک نسخه ویژه از شیرون اسپرت را به پیست Ehra-Lessien آلمان برد تا پادشاه جدید سرعت در بین ابرخودروهای دنیا شود.  

سه‌‌شنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸:۴۰ |

این خودرو به سرعت شگفت انگیز و حیرت آور ۴۹۰.۴۸۴ کیلومتر بر ساعت توسط اندی والاس دست یافت و این رکورد توسط موسسه TUV آلمان به صورت رسمی تایید شده است. این بدان معناست که این رکورد به رسمیت شناخته شده و بوگاتی برای بار دیگر پادشاه سرعت جهان شده است!

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کند، این خودرو یک شیرون اسپرت معمولی نیست، بوگانی با کمپانی Dallara و میشلن در توسعه شاسی و تایرهای این خودرو همکاری کرده تا بتواند ابرخودرویی تولید کند تا از مرز سرعت ۴۸۴ کیلومتر بر ساعت عبور کند. ظاهرا این کمپانی طی شش ماه گذشته در حال طراحی این خودرو بوده و نتیجه به دست آمده واقعا حیرت آور است. این نسخه ویژه شیرون حدود ۲۵ سانتی‌متر نسبت به شیرون اسپرت استاندارد کشیده‌تر بوده که این طول بیشتر نمای بسیار زیبایی به این ابرخودروی ۱۶ سیلندر بخشیده است.

به جای بال بزرگ عقب و ترمز هوایی، یک اسپویلر ثابت بر لبه انتهایی این پادشاه جدید سرعت نصب شده است. هدف از این تغییر، کاهش ضریب مقاومت هوای این ابرخودرو تا حد ممکن بوده است. تغییر دیگر در این خودرو، کنترل ارتفاع تعلیق با لیزر و تغییر خودکار آن است تا خودرو همواره بهترین ضریب مقاومت هوا را با توجه به سرعت و عوامل تاثیرگذار اطراف داشته باشد.

نکته دیگر نحوه طراحی خروجی‌های اگزوز این بوگاتی است، چراکه دو جفت اگزوز عمودی در پروفیل عقب درست همانند بوگاتی Centodieci نصب شده است. مهندسین بوگاتی این اگزوزها را با هدف بهبود آیرودینامیک و خروج سریع‌تر دود پیشرانه طراحی کرده‌اند.

در این لحظه هیچ تصویری از فضای داخلی کابین این ابرخودرو در دسترس نیست، اما تاپ گیر بیان کرده که این خودرو تنها یک صندلی برای راننده داشته و به جای فضای نشیمن برای سرنشین، چندین کامپیوتر کنترلی نصب شده بود. بوگاتی یک صدلی ایمن با انبوهی از آهن کشی برای حفظ ایمنی راننده درون کابین این نسخه ویژه شیرون نصب کرده بود، بدین ترتیب مقداری به وزن این خودرو اضافه شده بود که از طریق حذف صندلی سرنشین مقداری از آن جبران شد.

درست همانند Centodieci، قلب تپنده این پادشاه جدید سرعت همان پیشرانه هشت لیتری ۱۶ سیلندر چهار توربوشارژه معروف بوگاتی بوده که بیشینه قدرت تولیدی آن در این خودرو ۱۵۷۸ اسب‌بخار است. این سطح بالای قدرت توسط یک جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه ریکاردو به هر چهار چرخ این ابرخودرو منتقل می‌شود.

شاید در خصوص خط کشی نارنجی رنگ روی بدنه این نسخه بوگاتی برایتان سوال ایجاد شده باشد، اما باید اظهار کنیم که بوگاتی با اعمال این تریم قصد داشته به همه بگوید شیرون سوپر اسپرت در راه است. این تریم نارنجی رنگ درست همان تریمی است که در ویرون سوپر اسپرت نیز مشاهده شده بود. با توجه به اینکه این بوگاتی رکورد شکن در این لحظه پروتوتایپی نزدیک به تولید است، می‌توان انتظار تولید شیرون سوپر اسپرت را در آینده‌ای نزدیک داشت.

بدین ترتیب بوگاتی موفق شد با شکستن رکورد سرعت ۴۴۶.۹۷ کیلومتر بر ساعتی آگرا RS، بار دیگر لقب سریع‌ترین ابرخودرو دنیا را به خود اختصاص دهد. حال برندهایی همچون کونیخزگ، SSC و هنسی برای رسیدن به بوگاتی باید به مراتب بیشتر تلاش کنند. در واقع بوگاتی اولین برندی است که موفق شد از مرز سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت(۴۸۴ کیلومتر بر ساعت) عبور کند، حال خودرویی که بخواهد قصد کنار گذاشتن این نسخه ویژه شیرون را داشته باشد، باید بتواند به مرز ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد، اما چه برندی قادر است به چنین سرعت وحشتناکی برسد؟


عبور از مرز ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت!
بوگاتی پادشاه جدید سرعت جهان شد + فیلم
گزارش

کد محتوا: ۲۰۷۸۵

ارسال: سه‌‌شنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸:۴۰

به روز شده: پنج‌‌شنبه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰:۵۱

کلید واژه‌‌ها: بوگاتی، خودرو اسپرت

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۱۱۰۴

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.