(۰۲۱) ۲۲۲ ۷۸ ۷۸ ۹
حذف کارت سوخت در تهران از امروز چهارم خرداد!
یکشنبه، ۴ خردادماه ۱۴۰۴ - ۰۷:۲۰:۲۶
قرار است یک شنبه چهارم خردادماه ۱۴۰۴ کارت سوخت در یکی از جایگاههای شهر تهران غیرفعال شود.
ادامه مطلب
تصاویری از گرن لوسو کوپه: به اعتقاد خیلی ها، آخرین زیبای ب ام و
دوشنبه، ۱۰ دیماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷:۲۵
ب ام و گرن لوسو کوپه نامی برای یکی از خاص ترین محصولات خودرویی جهان است که توسط باواریایی ها در همکاری با کمپانی افسانه ای پینینفارینا متولد شد.
ارزانترین و بهترین شهر برای خرید ماشین دست دوم کجاست؟
دوشنبه، ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸:۹۹
بازار خودرو ایران از حدود پنج سال گذشته تاکنون در شرایط رکود، تورم و تردید به سر میبرد. در نتیجه کاهش عرضه خودروهای صفرکیلومتر به بازار، اکنون مشتریان بیش از هر زمان دیگر به خرید خودروهای کارکرده علاقهمند شدهاند.
خریداران تارا در بورس کالا بیش از ۱۰۰ میلیون سود کردند!
شنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴:۱۸
اگر هفته پیش از بورس کالا، خودروی تارا خریداری کرده بودید، بین ۱۰۱ تا ۱۳۴ میلیون نسبت به بازار، تارا را ارزانتر دریافت میکردید!
اشتباه رایج رانندگان در مورد سن الزامی شدن معاینه فنی خودرو
شنبه، ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶:۲۶
یک باور غلط درباره سن الزامی شدن معاینه فنی خودروها وجود دارد که باعث طولانی شدن صف معاینه فنی خودرو میشود.
مهمترین نکات برای بازدید ماشین قبل از سفر
دوشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰:۲۲
قبل از شروع سفر نوروزی خود با خودرو، بررسی دقیق و کامل وضعیت خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است. این بررسی شامل بررسی سطوح مایعات، تایرها، ترمزها، باطری، چراغها و تایمینگ بلتها میشود.
فرداموتورز با دست پر در بازار سدانها
ماشین MG۵ ماجراجوی جدید بازار خودرو
دوشنبه، ۱۶ بهمنماه ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷:۰۴
شرکت فردا موتورز در تلاش است تا برای حضور پر رنگ تر در بازار خودرو ایران دست بالاتری در زمینه خودروهای سدان داشته باشد و از همین رو زنگ خطر را با محصولات ام جی به صدا درآورده است.
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۲
حفظ سلامت خودرو و مراقبت از آن یک هنر است. برای آنکه فردی خودش را یک راننده قلمداد کند، بایستی روشهای نگهداری از خودرو را به خوبی آموخته باشد.
نکات مهم در زمان خرید اقساطی خودرو
چهارشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳:۳۶
در شرایط حال حاضر خرید خودرو صفر برای قشر بزرگی از جامعه غیر ممکن شده، فروش اقساطی خودرو در شرکت های کوچک و بزرگ انجام می شود. در خرید خودروی اقساطی باید حسابی زبر و زرنگ باشید تا سر شما کلاه نگذارند؛ چون بسیاری از دلالان و کلاهبرداران به انتظار آدم هایی نشسته اند که از بازار خودرو سر در نمی آورند و به راحتی وارد بازی چنین افرادی می شوند.
راهنمای خرید MVM X۲۲؛ مشخصات فنی، آپشن ها، قیمت و شرایط فروش
چهارشنبه، ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲:۵۵
MVM X۲۲ بی شک یکی از خوش استایل ترین کراس اوورهای درون شهری بازار است اما این خودرو نقاط ضعفی را نیز همراه دارد.
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰:۰۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴ با تغییراتی همراه بوده که دانستن آنها برای هر رانندهای ضروری است. افزایش نرخ دیه، تغییر در محاسبه حق بیمه، جریمه دیرکرد و نحوه اعمال پوششها همگی نکاتی هستند که میتوانند مستقیما روی هزینهها و تعهدات شما تاثیر بگذارند.
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲:۵۱
خرید خودروی دست دوم با کارکرد بالا ریسکهای زیادی در بر دارد اما با رعایت این ۵ نکته مهم میتوانید خریدی مطمئنتر داشته باشید.
شرایط دریافت پلاک گذر موقت چیست؟ هزینه + مراحل گرفتن پلاک
دوشنبه، ۱ اردیبهشتماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۴۳:۵۰
در این مطلب میگوییم پلاک گذر موقت چیست، خودرو گذر موقت چیست، شرایط ماشین گذر موقت چگونه است.
سریع ترین راه توقیف خودرو | مراحل توقیف خودرو در کمترین زمان
یکشنبه، ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵:۰۶
این روزها خریدوفروش خودرو به یک جنجال جدید برای مصرفکنندگان ایرانی تبدیل شده است. قیمتها در هر لحظه تغییر میکنند و همین مساله باعث برهم خوردن معاملات میشود. همچنین اختلاف قیمت بازار و کارخانه، موجب حضور پررنگ سودجویان در بازار خودرو است. در چنین شرایطی نیاز مشتریان به یافتن سریع ترین راه توقیف خودرو یا سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو دور از انتظار نیست.
علت خرابی دینام خودرو چیست؟
شنبه، ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲:۲۲
دینام یا آلترناتور یکی از قطعات مهم سیستم برق خودروست که همانند هر قطعه دیگری شاید با گذشت زمان مشکلاتی را تجربه کند.
بهترین خودروهای اسپرت ژاپن در دهه ۱۹۹۰
دههی ۱۹۹۰، عصر شکوفایی خودروهای اسپرت برندهای ژاپنی بود. مدلهای تولیدی آن دوران هنوزهم در فهرست بهترینهای تاریخ خودروسازی قرار دارند.
یکشنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲:۰۰ |
پس از چند دهه آزمون و خطا، خودروسازی ژاپن در دههی ۱۹۹۰ به مرحلهای رسید که نمونههای اسپرت بهیادماندنی تولید کند. محصولات اسپرت اواخر دههی ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ خودروسازهای ژاپنی، حاصل تلاشهای شبانهروزی برای شکستدادن رقبای اروپایی و گاهی هم آمریکایی بود. باورکردنی نبود؛ اما در آن دوران، رانندگان بهترین خودروهای اروپایی مثل فراری، نگران محصولات پرفرمنس و اسپرت و پرقدرت از برندهای هوندا، مزدا، نیسان، میتسوبیشی و تویوتا شدند. بدون شک خودروهای اسپرت ژاپنی بهاندازهی محصولات اروپایی جذاب و پیشرفته بودند. این نکات را درکنار قیمت کمتر و قابلاعتمادبودن بیشتر از خودروهای اسپرت اروپا قرار دهید تا شاید دلیل جذابیت این مدلها حتی در بین نسل جدید علاقهمندان خودرو بهتر درک شود. دههی ۱۹۹۰ دورانی بود که فراری برای پیروزی بر رقبای جدید ژاپنی، در محصولاتش تغییرات اساسی باید بهوجود میآورد. امروزه، خودروسازان اروپایی در بخش مدلهای اسپرت چندان نگران شرکتهای ژاپنی نیستند. تعداد خودروهای اسپرت ژاپنی که چند دهه پیش بهطور غیرمنتظره به کشورهای مختلف رسیدند، بسیار کمتر شده است. درواقع، از بین مدلهای مختلف و متنوع، شاید فقط نیسان GT-R باقی مانده باشد. فراموش نکنیم حالوهوای خودروسازی هم با دههی ۱۹۹۰ تفاوت بسیاری دارد. برای مثال، نسل جدید تویوتا سوپرا با همکاری مهندسهای بیامو تولید میشود. با این مقدمه که احتمالا برای بسیاری از افراد آشنا و درمقابل، برای برخی افراد عجیب است، به چند مدل اسپرت ماندگار خودروسازی ژاپن در دههی ۱۹۹۰ نگاهی میاندازیم. پنج مدلی که در ادامه آورده شدهاند، پیشنهاد وبسایت موتور وان هستند. درپایان، به چند مدل دیگر اشاره میکنیم که قطعا جزو ستارههای درخشان صنعت خودروسازی ژاپن هستند. هوندا NSX تولید نسل اول از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۵ هوندا NSX که در بازار آمریکا با برند «آکورا» فروخته میشد، گرانترین خودرو این فهرست است؛ اما NSX قیمت گرانش را با انواع فناوریهای مدرن و پیشرفته جبران میکرد. این کوپهی اسپرت موتورمیانی برای رقابت مستقیم با محصولات V۸ فراری براساس مدل مفهومی HP-X محصول سال ۱۹۸۴ تولید شد. ژاپنیها NSX را کاملا طراحی کرده بودند. گفتنی است کابین این خودرو با الهام از جت جنگندهی F-۱۶ طراحی شده بود. یکی از ویژگیهای مهم هوندا NSX، دخالت مستقیم آیرتون سنا فقید در آخرین مراحل توسعه و تولید بود. تیم مهندسی هوندا در اولین مدلهای تولیدی NSX، از پیشرانهی ششسیلندر Vشکل سه لیتری با قدرت ۲۷۰ اسببخار و مجهز به فناوری VTEC و جعبهدندهی شش سرعتهی دستی (قابلسفارش با جعبهدندهی چهار سرعتهی اتوماتیک) استفاده کرد. پیشرانهی V۶ هوندا درست در پشت صندلی راننده و مرکز بدنهی آیرودینامیک از جنس آلومینیوم قرار گرفت. مدل کروک با سقف تارگا از NSX سال ۱۹۹۵ عرضه شد. در سال ۱۹۹۷، حجم پیشرانه به ۳.۲ لیتر افزایش یافت و پیش از توقف تولید، در سال ۲۰۰۲ مدل فیسلیفت با حذف چراغهای جلو مخفیشونده عرضه شد. هوندا NSX سوپراسپرتی تمامعیار بود که در آن دوران، رقیب سرسخت محصولات اروپایی شمرده میشد. نسل دوم هوندا NSX از سال ۲۰۱۶ عرضه شده که همان داستان دههی ۱۹۹۰، یعنی خودرو اسپرت خوشساخت با فناوری روز و قیمت مناسب است. نسل اول NSX هنوزهم یکی از خودروهای اسپرت پرطرفدار دنیای تیونینگ، بهخصوص در خانه است. مزدا RX-۷ تولید نسل سوم از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۲ سری RX-۷ مزدا سال ۱۹۷۸ متولد شد؛ اما نسل سوم آن با کد FD، احتمالا محبوبترین و آخرین مدل باشد. نمایندهی پیشرانهی روتری (Rotary) مزدا هنوزهم یکی از کوپههای جذاب اسپرت ژاپن با طراحی بهیادماندنی شمرده میشود. نسل سوم مزدا مجهز به پیشرانهی ۱.۳ لیتری ۱۳Bروتری با قدرت ۲۵۵ اسببخار و دو توربوشارژر و جعبهدندههای پنج سرعتهی دستی و چهار سرعتهی اتوماتیک، اولین محصول تویینتوربوشارژ خودروساز ژاپن بود که به بازار جهانی عرضه شد. RX-۷ کوپهی اسپرت قدرتمندی نبود؛ ولی سواری و فرمانپذیری این مدل نمونه نداشت. درحقیقت، RX-۷ نسل سوم هنوزهم یکی از خودروهای اسپرت خوشفرمان و بینقص جهان درنظر گرفته میشود. از مشکلات پیشرانهی خاص روتری که بگذریم، یکی از دلایل توقف تولید RX-۷ ابعاد بزرگ آن برای خیابانهای ژاپن و پرداخت مالیات بیشتر سالانهی مالک بود. پهنای بدنهی این مدل براساس استانداردهای مشخص در قوانین راهنمایی و رانندگی درخورتوجه بود. بههمیندلیل برخلاف دو نسل گذشته، در کلاس خودروهای اسپرت لوکس ژاپن قرار میگرفت. پس از توقف تولید RX-۸ در سال ۲۰۱۲ بهعنوان جایگزین RX-۷، گمانهزنیهای زیادی برای نسل جدید خودرو اسپرت مزدا با پیشرانهی روتری وجود داشته است؛ اما هنوزهم با گذشتن از سالگرد تولید پنجاه سالگی این سری، خبری از نسل جدید نیست. البته مدتی پیش، مسئولان مزدا از تولید احتمالی RX-۹ با سیستم هیبرید خبر دادند که پیشرانهی روتری، نقش کمکی در قوای فنی ایفا خواهد کرد. مزدا RX-۷ نسلهای دوم و سوم هنوزهم از انتخابهای اول طرفداران تیونینگ خودرو و دریفت و مسابقات خیابانی غیرقانونی ژاپنیها هستند. میتسوبیشی ۳۰۰۰GT تولید از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ کوپهی اسپرت، گرندتورر و موتور جلوی میتسوبیشی ۳۰۰۰GT که در بازار ژاپن با نام GTO عرضه میشد، رقیب مستقیم محصولات اروپایی و نمونههای داخلی شامل هوندا NSX، نیسان GT-R، سوبارو SVX و تویوتا سوپرا بود. مدلهای پایهی میتسوبیشی GTO برای بازار آمریکا با پیشرانهی ششسیلندر Vشکل با قدرت کمتر از ۲۰۰ اسببخار و سیستم انتقال قدرت محورجلو همراه بودند. بااینحال، نمونههای بازار ژاپن با دو توربوشارژر و قدرت ۳۰۰ اسببخار (بازار جهانی با کد VR۴)، سیستم تمامچرخ محرک (AWD)، فرمانپذیری چهارچرخ و آیرودینامیک هوشمند با تنظیم خودکار بالههای جلو و عقب خودنمایی میکردند. این مدل در سال ۱۹۹۴ فیسلیفت شد تا در سپر و چراغهای جلو، مهشکنها، در کاپوت، دریچههای هوای جانبی، سپر عقب و فضای داخلی تغییر کند. متأسفانه میتسوبیشی این روزها وضعیت متفاوتی دارد و برای فروش بیشتر، بر تولید انواع شاسیبلند و کراساور تمرکز کرده است. تقریبا ناممکن است که نسل جدیدی از کوپههای اسپرت میتسوبیشی عرضه شود. نیسان ۳۰۰ZX تولید نسل چهارم سری Z از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۰ در خانوادهی Z نیسان که از سال ۱۹۶۹ تولید شده، مدلهای مختلفی جلب توجه میکنند. مدلهای Z نیسان که در ژاپن با کد Fairlady Z عرضه میشوند، در بازار جهانی با نامهای نیسان S۳۰ ،S۱۳۰ ،۳۰۰ZX ،۳۵۰Z و ۳۷۰Z وجود دارند. نیسان ۳۰۰ZX نسل چهارم این سری است که در مدلهای کوپه و کروک با ظرفیت دو بهعلاوه دو سرنشین تولید شد. پیشرانهی ششسیلندر Vشکل سه لیتری تویینتوربوشارژ (با ۳۰۰ اسببخار قدرت) و تنفس طبیعی (با ۲۲۲ اسببخار قدرت) و سیستم فرمانپذیری تمامچرخ و طراحی متفاوت از ویژگیهای منحصربهفرد ۳۰۰ZX است. مانند تمام خودروهای اسپرت اواسط دههی ۱۹۹۰، نیسان ۳۰۰ZX هم قربانی رشد سریع شاسیبلندها و سپس، کراساورها شد. آخرین مدل و نسل ششم از سری Z نیسان، ۳۷۰Z است که از سال ۲۰۰۹ تابهامروز، تولید میشود. تویوتا سوپرا تولید نسل چهارم از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۲ اگر نیسان GT-R لقب «گودزیلا» را نمیگرفت، قطعا نسل چهارم سوپرا شایستهی بعدی این عنوان بود. مهندسان ژاپنی چهار سال تلاش کردند نسل چهارم تویوتا سوپرا با کد A۸۰، از هرنظر بهتر از مدلهای گذشته باشد. همانطورکه میدانیم، تلاشهای مجموعهی تویوتا پرثمر بود و سوپرا A۸۰ با قدرت بیشتر و وزن کمتر درمقایسهبا نسلهای قبل، موفقیتی شیرین محسوب میشد. مدل پایهی نسل چهارم سوپرا با وزن ۱۴۵۹ کیلوگرمی، از پیشرانهی شش سیلندر خطی سه لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۲۲۰ اسببخار و گشتاور ۳۲۵ نیوتنمتر استفاده میکرد. مدل توربوشارژ با قدرت ۳۲۰ اسببخار و گشتاور ۴۲۷ نیوتنمتر، برای اولینبار با جعبهدندهی شش سرعتهی دستی همراه بود تا پورشه ۹۱۱ کاررا را کنار بزند و در کمتر از پنج ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت برسد. شاید ۳۲۰ اسببخار قدرت براساس استانداردهای امروز درخورتوجه نباشد؛ اما فراموش نکنیم فراری ۳۴۸ هم فقط ۳۰۰ اسببخار داشت و در آخرین مدلهای تولیدی، از ۳۱۲ اسببخار قدرت بهره برد. نسل چهارم تویوتا سوپرا در عمر نُه سالهاش در مسابقات مختلف داخل و خارج از ژاپن جاودانه شد. سال ۱۹۹۵، سوپرا برای اولینبار در مسابقات ۲۴ ساعتهی لمانز کنار مدلهایی چون نیسان اسکایلاین GT-R، فراری F۴۰، ونتوری LM۶۰۰ و مکلارن F۱ GTR بزرگ قرار گرفت و مقام چهاردهم را کسب کرد. در لمانز سال ۱۹۹۶، عملکرد سوپرا موفقیتآمیز نبود و پس از طی ۲۰۵ دور، بهدلیل نقص فنی از مسابقه کنار رفت. بهترینهای دوران طلایی خودروهای اسپرت ژاپن همانطور که پیشتر ذکر شد، پنج مدل معرفیشده پیشنهاد وبسایت موتور وان است. بااینحال، وقتی از بهترین خودروهای اسپرت ژاپن در دههی ۱۹۹۰ صحبت میشود، باید فهرست مفصلتری داشت. درادامه مدلهای اسپرت ژاپنی دیگری آورده شده که از دیدگاه نگارنده باید در این فهرست قرار میگرفت. میتوان فهرست بلندتری از بهترین خودروهای اسپرت داشت که درآنصورت، باید از سال ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۰ را درنظر بگیریم. تویوتا MR۲ نیسان اسکای لاین GT-R نسخههای R۳۲ و R۳۳ هوندا سیویک نسل پنجم و ششم مزدا میاتا نیسان سیلویا S۱۴ هوندا اینتگرا نسل سوم میتسوبیشی لنسر ایوولوشن نسلهای اول تا پنجم سوبارو ایمپرزا نسل اول
کد محتوا: ۱۹۶۰۱
ارسال: یکشنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲:۰۰
به روز شده: یکشنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴:۰۸
کلید واژهها: هوندا، مزدا، میتسوبیشی، نیسان، خودرو اسپرت، خودرو ژاپنی
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: زومیت
بازدید: ۲۴۹۷
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
این سایت ماحصل، تلاشهای چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخابها فراهم باشد.
«کاردو» واژهی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو میباشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام میدهد تا شایسته خدمترسانی به شما باشد.
به دلیل حجم بالای آگهیهای ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آنها امکانناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز میتوانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باریرسانی استفاده کنید.
طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.