
اگر با کدهای جنسیس آشنا باشید، حتما میدانید اعداد ۷۰، ۸۰ و ۹۰ به ترتیب برای اشاره به سایز و کلاس هر مدل کاربرد داشته و به ترتیب نشاندهنده کامپکت، میانسایز یا فولسایز بودن خودرو هستند. حرف G هم برای مدلهای سدان و حروف GV برای کراساوورها به کار برده میشوند.

طبق فرمول فوق، GV۷۰ در کلاس کراساوورهای کامپکت قرار میگیرد. این خودرو بر اساس زبان طراحی جدید کمپانی خلق شده و هنگام مواجهه با آن کاملا مشخص است که با محصولی از جنسیس روبرو هستیم.

مثل دیگر مدلهای اخیر جنسیس، GV۷۰ نیز به واسطه چراغهای اصلی دوگانه و جلوپنجره بزرگ الماسیشکل چهره متمایزی در کلاس خود پیدا کرده است. به طور کلی این کراساوور را میتوان نسخه کوچکتر کراساوور GV۸۰ توصیف کرد، با این تفاوت که به خاطر ستون C خاص و خروجیهای بزرگ و ایستاده اگزوز، در مقایسه با آن جذابتر دیده میشود.

جنسیس GV۷۰ در دو نسخه استاندارد و اسپرت عرضه خواهد شد. در نسخه اسپرت برخی قسمتهای بدنه به رنگ مشکی درآمده و خروجیهای اگزوز آن گرد هستند.

در داخل کابین GV۷۰، طراحان جنسیس فضایی مینیمال اما لوکس ایجاد کردهاند. داشبورد این کراساوور خوشاستیل کرهای ساختار سادهای داشته و مثل برادر بزرگتر خود یعنی GV۸۰، در قسمت فوقانی میزبان یک نمایشگر عریض ۱۴.۵ اینچی لمسی برای سیستم اینفوتینمنت است. وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده را نیز نمایشگر ۱۲.۳ اینچی حاضر در پشت فرمان بر عهده دارد.

با توجه به تصاویر اولیه، به نظر میرسد جنسیس بر استفاده از مواد با کیفیت در قسمتهای مختلف کابین GV۷۰ تاکید داشته است.

در رابطه با قیمت یا مشخصات فنی جنسیس GV۷۰ فعلا اطلاعاتی منتشر نشده؛ با وجود این میتوان حدس زد که نیروبخش مدل پایه همان موتور ۲.۵ لیتری به کار گرفته شده در سایر مدلها خواهد بود. این موتور چهار سیلندر توربو توانایی تولید ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. نسخه اسپرت هم به احتمال زیاد نیروی خود را از موتور ۳.۵ لیتری شش سیلندر با قدرت تقریبی ۳۷۵ اسب بخار و گشتاوری در حدود ۵۰۰ نیوتن متر دریافت خواهد کرد.
گفتنی است جنسیس GV۷۰ در بازارهای جهانی، رقبای مطرحی چون بامو X۳، مرسدس بنز GLC، آئودی Q۵، لکسس NX و ولوو XC۶۰ را پیش روی خود دارد. انتظار میرود این خودرو به عنوان مدل ۲۰۲۲ به فروش برسد.
|