ببری با نیش زنبور

  سرانجام اتومبیل کیا استینگر GT در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷ معرفی شد .  

شنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱:۰۳ |

این سدان اسپرت قدرتمند با طرح بدنه فست بک در استودیوی طراحی کیا در فرانکفورت المان طراحی شده و تمامی مراحل توسعه خود را نیز در پیست مشهور نورنبرگ رینگ پشت سر گذاشته است . هدف از طراحی و ساخت این اتومبیل ، رقابت با حریفان سر سخت المانی ،‌شامل مرسدس بنز کلاس C ، ائودی A4 و مهمتر از همه ب ام و سری 4 گرن کوپه ذکر شده است . 

طراحی کیا استینگر زیر نظر پیتر شریر معروف صورت گرفته و ساخت شاسی ، امور مربوط به سواری و هندلینگ آن به طور کامل بر عهده البرت بیرمان ، نایب رئیس سابق بخش M-Performance ب ام و بوده است . از همین رو بی دلیل نیست اگر کیا استینگر GT را اتومبیلی کره ای با پدر خوانده های المانی بدانیم . 

از ویژگی های طراحی کیا استینگر می توان به یک کاپوت بلند و فاصله کوتاه مرکز چرخ تا لبه سپر جلو اشاره کرد . فاصله دو محور این اتومبیل نیز بسیار بلند بوده و استینگر از دو محور جلو و عقب پهن بهره می برد که به چسبندگی بیشتر آن در سرعت های بالا کمک می کنند . به علاوه استفاده از ورودی های هوای بزرگ در سپر جلو ، ابشش های کناری ، صفحه صاف زیر بدنه و دیفیوزر عقب یکپارچه موجب بهبود راندمان آیرودینامیکی آن شده است .

طراحان کیا از چرم Nappa برای روکش صندلی استفاده کرده اند . کنسول مرکزی نیز به دو بخش خاص تقسیم شده که یکی برای نصب کنترل های سیستم اطلاعات و سرگرمی و دیگری برای نصب کنترل های سیستم تهویه در زیر انها در نظر گرفته شده اند . 

در جلو داشبورد ترکیبی از نشان دهنده های عقربه ای و دیجیتال به کار گرفته شده است . صفحه نمایش TFT نیز اطلاعات مختلفی از عملکرد خودرو به نمایش می گذارد . حدود 55 درصد از شاسی استینگر از فولاد پرکشش پیشرفته ساخته شده است . مهندسین کیا نخستین سیستم ضربه گیر تطبیقی خود به نام کنترل ضربه گیر پایداری دینامیکی (DSDC) را در مدل استینگر به کار گرفته اند که پنج حالت رانندگی Personal ، اکو ، اسپرت ، کامفورت و اسمارت را شامل می شود . 

کیا دو پیشرانه توربوشارژر دار را برای آن در نظر گرفته است . پیشرانه 4 سیلندر و 2 لیتری Theta II که قدرتی معادل 255 اسب بخار دارد و گشتاور 352 نیوتن متر تولید می کند . گزینه دوم پیشرانه 6 سیلندر وی شکل و 3/3 لیتری Lambda II با 365 اسب بخار قدرت و گشتاور 510 نیوتن متر خواهد بود . 

شتاب صفر تا صد استینگر GT برای مدل قویتر 5/1 ثانیه و حداکثر سرعت آن حدود 270 کیلومتر در ساعت خواهد بود . گیربکس 8 سرعته اتوماتیک جدید برای به حرکت درآوردن چرخ های عقب در نظر گرفته شده است . این گیربکس پیشرفته که از مدل K900 به عاریت گرفته شده دارای مبدل گشتاور CPA جهت کمک به کاهش ارتعاشات پیچشی است . هر دو مدل دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل استینگر با سیستم کنترل بردار گشتاور دینامیکی عرضه می شوند . 


ببري با نيش زنبور
ببري با نيش زنبور
ببري با نيش زنبور
ببري با نيش زنبور


ببری با نیش زنبور
نقد و بررسی

کد محتوا: ۹۲۴۷

ارسال: شنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱:۰۳

به روز شده: شنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷:۰۶

کلید واژه‌‌ها: کیا استینگر ٫ مشخصات فنی کیا استینگر

نوع: نقد و بررسی

فرستنده:

منبع: مجله ماشین

بازدید: ۵۷۰

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.