این سدان اسپرت قدرتمند با طرح بدنه فست بک در استودیوی طراحی کیا در فرانکفورت المان طراحی شده و تمامی مراحل توسعه خود را نیز در پیست مشهور نورنبرگ رینگ پشت سر گذاشته است . هدف از طراحی و ساخت این اتومبیل ، رقابت با حریفان سر سخت المانی ،شامل مرسدس بنز کلاس C ، ائودی A4 و مهمتر از همه ب ام و سری 4 گرن کوپه ذکر شده است . 
طراحی کیا استینگر زیر نظر پیتر شریر معروف صورت گرفته و ساخت شاسی ، امور مربوط به سواری و هندلینگ آن به طور کامل بر عهده البرت بیرمان ، نایب رئیس سابق بخش M-Performance ب ام و بوده است . از همین رو بی دلیل نیست اگر کیا استینگر GT را اتومبیلی کره ای با پدر خوانده های المانی بدانیم . 
از ویژگی های طراحی کیا استینگر می توان به یک کاپوت بلند و فاصله کوتاه مرکز چرخ تا لبه سپر جلو اشاره کرد . فاصله دو محور این اتومبیل نیز بسیار بلند بوده و استینگر از دو محور جلو و عقب پهن بهره می برد که به چسبندگی بیشتر آن در سرعت های بالا کمک می کنند . به علاوه استفاده از ورودی های هوای بزرگ در سپر جلو ، ابشش های کناری ، صفحه صاف زیر بدنه و دیفیوزر عقب یکپارچه موجب بهبود راندمان آیرودینامیکی آن شده است .
طراحان کیا از چرم Nappa برای روکش صندلی استفاده کرده اند . کنسول مرکزی نیز به دو بخش خاص تقسیم شده که یکی برای نصب کنترل های سیستم اطلاعات و سرگرمی و دیگری برای نصب کنترل های سیستم تهویه در زیر انها در نظر گرفته شده اند . 
در جلو داشبورد ترکیبی از نشان دهنده های عقربه ای و دیجیتال به کار گرفته شده است . صفحه نمایش TFT نیز اطلاعات مختلفی از عملکرد خودرو به نمایش می گذارد . حدود 55 درصد از شاسی استینگر از فولاد پرکشش پیشرفته ساخته شده است . مهندسین کیا نخستین سیستم ضربه گیر تطبیقی خود به نام کنترل ضربه گیر پایداری دینامیکی (DSDC) را در مدل استینگر به کار گرفته اند که پنج حالت رانندگی Personal ، اکو ، اسپرت ، کامفورت و اسمارت را شامل می شود . 
کیا دو پیشرانه توربوشارژر دار را برای آن در نظر گرفته است . پیشرانه 4 سیلندر و 2 لیتری Theta II که قدرتی معادل 255 اسب بخار دارد و گشتاور 352 نیوتن متر تولید می کند . گزینه دوم پیشرانه 6 سیلندر وی شکل و 3/3 لیتری Lambda II با 365 اسب بخار قدرت و گشتاور 510 نیوتن متر خواهد بود . 
شتاب صفر تا صد استینگر GT برای مدل قویتر 5/1 ثانیه و حداکثر سرعت آن حدود 270 کیلومتر در ساعت خواهد بود . گیربکس 8 سرعته اتوماتیک جدید برای به حرکت درآوردن چرخ های عقب در نظر گرفته شده است . این گیربکس پیشرفته که از مدل K900 به عاریت گرفته شده دارای مبدل گشتاور CPA جهت کمک به کاهش ارتعاشات پیچشی است . هر دو مدل دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل استینگر با سیستم کنترل بردار گشتاور دینامیکی عرضه می شوند .