بررسی و آزمایش رانندگی با پژو ۵۰۸

  سگمنت سدان های نیمه لوکس خانوادگی یکی از پرطرفدارترین و متنوع ترین بخش های بازار خودروی کشور را تشکیل می دهند . این بخش بازار خودرویی ایران تا پیش از این در انحصار برند های کره ای و ژاپنی بود .  

شنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹:۰۷ |

سگمنت سدان های نیمه لوکس خانوادگی یکی از پرطرفدارترین و متنوع ترین بخش های بازار خودروی کشور را تشکیل می دهند . این بخش بازار خودرویی ایران تا پیش از این در انحصار برند های کره ای و ژاپنی بود اما به تازگی نمایندگان اروپایی در این رنج قیمت حسابی برای رقبای آسیایی دردسرساز شده اند . یکی از جدیدترین خودروهای این کلاس پژو 508 است . قرارداد ایران خودرو با پژو ( شرکت مشترک ایکاپ ) تنها محدود به جوینت ونچر نمی شود و خودروهای گران قیمت و لوکس پژو قرار است به صورت کاملا وارداتی در ایران عرضه شوند . پژو 508 نیز جزو همین خودرو هاست . 

در سال 1390 قرار بود پژو 508 جایگزین پژو 407 شود اما این جایگزینی چند سالی عقب افتاد تا اینکه در اواخر سال 1395 تعدادی پژو 508 وارد کشور شد . این خودرو روی پلت فرم EP6 و در شهر رن فرانسه ساخته می شود . مشخصه طراحی 508 خطوط پویا روی بدنه این خودرو است که در ترکیب با گرافیگ جذاب چراغ ها و فرم زیبای سپر ها ظاهری متناسب و چشم گیر را برای این لوکس فرانسوی رقم می زنند . آینه ها توسط پایه هایی روی بدنه نصب شده اند . این ویژگی علاوه بر بهبود وضعیت ایرودینامیک ، دید اینه ها را نیز بهبود می بخشد . جلو پنجره از خطوط افقی و عمودی تشکیل شده و چراغ های جلو مجهز به لامپ های ال ای دی هستند . پروژکتور های دی لایت روی سپر جلو نیز طراحی هوشمندی دارند و سه گانه نوار های نئونی داخل چراغ عقب کاملا چشم نواز و مد روز است . 

پژو 508 در بدو تولیدش عناوین متعددی از جمله خودروی سال اسپانیا ( سال 2011 ) و بهترین خودروی وارداتی به آلمان ( سال 2011 ) را به دست اورد . در سال 2014 پژو تصمیم گرفت ظاهر 508 را دست خوش تغییراتی کند . در این تغییر چهره سپر های جلو و عقب ، چراغ ها و کاپوت از نو طراحی شده اند و جلو پنجره جای خود را به نمونه جدید با طراحی فعلی داد . 

فضای کابین 508 به لطف فاصله محوری 2817 میلی متری جای هیچ گله ای را باقی نمی گذارد و 5 سرنشین می توانند راحتی مناسبی را در داخل 508 تجربه کنند . محفظه ها و فضاهای اضافی مختلفی در هر نقطه از کابین برای گذاشتن وسایل اضافی تعبیه شده است . سیستم تهویه اتوماتیک برای هر 4 سرنشین کابین به صورت مجزا قابل تنظیم است و سرنشینان عقب نیز از دریچه های اختصاصی بهره می برند . 

در نسخه جی تی لاین صندلی ها با چرم ناپا ترامونتان پوشیده شده اند و دوخت قرمز رنگ کابین حال و هوایی اسپرت را تداعی می کند . تریم براق پیانو بلک نیز بر ماهیت لوکس 508 تاکید دارد . در نسخه فول آپشن صندلی های جلو به صورت برقی تنظیم می شوند و تنظیمشان به لطف سیستم حافظه قابل ذخیره است . همچنین صندلی های جلو به گرمکن و ماساژور نیز مجهز شده اند تا 508 در راحتی چیزی کمتر از رقبا نداشته باشد . نمایشگر 7 اینچی لمسی قرار گرفته روی کنسول جلو توسط یک اهرم جوی استیکی نیز تنظیم می شود . سیستم صوتی به 8 بلندگو مجهز شده و کیفیت صدای مناسبی دارد . پشت فرمان 508 بدون چشم برداشتن از جاده می توانید اطلاعات خودرو را توسط سیستم هد اپ دیسپلی روی شیشه جلو مشاهده کنید .

از میان طیف گسترده پیشرانه های در نظر گرفته شده برای 508 ، نسخه مجهز به پیشرانه 1/6 لیتری توربوشارژ برای عرضه در بازار ایران انتخاب شده است . این پیشرانه کم حجم در عین مصرف سوخت مناسب می تواند 163 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور تولید کند . این پیشرانه با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک جفت می شود که برای رانندگی اسپرت تر می توانید در حالت تیپ ترونیک دنده ها را توسط شیفتر های پشت فرمان تعویض کنید .

این سدان حدود 1/5 تنی تنها 8/9 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و سقف سرعتش عدد 210 کیلومتر را نشان می دهد . ترمز پارک 508 به صورت برقی عمل می کند و می توان گفت این خودرو معجونی است از انواع سامانه های الکترونیکی کمک رانندگی و ایمنی . 508 به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ،‌ کنترل لغزش و کنترل پایداری دینامیک مجهز شده است . سیستم هشدار دهنده نقطه کور نیز در رانندگی با این خودرو بسیار کاربردی است و دوربین دید عقب ، پارک کردن این خودروی درشت هیکل را آسان می کند . 508 به 6 کیسه هوا مجهز شده و از نظر ایمنی و ساختار شاسی حرفهای زیادی برای گفتن دارد و توانسته 5 ستاره موسسه ایمنی Euro NCAP را در کارنامه خود ثبت کند . 

یکی از مهمترین نکاتی که خیال خریداران 508 را راحت می کند ، نظارت و حمایت پژو فرانسه در تامین قطعات و لوازم یدکی است . همچنین این خودرو 5 سال یا 150 هزار کیلومتر گارانتی دارد و شبکه نمایندگی های ایران خودرو به ان سرویس می دهند . پیش بینی می شود 508 با قیمتی حدود 200 میلیون تومان در بازار عرضه شود و در این سگمنت رقبایی نظیر رنو تلیسمان ، تویوتا کمری ، هوندا اکورد ، هیوندای سوناتا و کیا اپتیما را در مقابل خود میبیند .



بررسي و آزمايش رانندگي با پژو 508
بررسي و آزمايش رانندگي با پژو 508
بررسي و آزمايش رانندگي با پژو 508
بررسي و آزمايش رانندگي با پژو 508


بررسی و آزمایش رانندگی با پژو ۵۰۸
نقد و بررسی

کد محتوا: ۹۲۴۴

ارسال: شنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹:۰۷

به روز شده: شنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷:۱۵

کلید واژه‌‌ها: پژو ۵۰۸ ٫ مشخصات فنی پژو ۵۰۸

نوع: نقد و بررسی

فرستنده:

منبع: مجله تخت گاز

بازدید: ۱۳۸۲

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.