سگمنت سدان های نیمه لوکس خانوادگی یکی از پرطرفدارترین و متنوع ترین بخش های بازار خودروی کشور را تشکیل می دهند . این بخش بازار خودرویی ایران تا پیش از این در انحصار برند های کره ای و ژاپنی بود اما به تازگی نمایندگان اروپایی در این رنج قیمت حسابی برای رقبای آسیایی دردسرساز شده اند . یکی از جدیدترین خودروهای این کلاس پژو 508 است . قرارداد ایران خودرو با پژو ( شرکت مشترک ایکاپ ) تنها محدود به جوینت ونچر نمی شود و خودروهای گران قیمت و لوکس پژو قرار است به صورت کاملا وارداتی در ایران عرضه شوند . پژو 508 نیز جزو همین خودرو هاست . 
در سال 1390 قرار بود پژو 508 جایگزین پژو 407 شود اما این جایگزینی چند سالی عقب افتاد تا اینکه در اواخر سال 1395 تعدادی پژو 508 وارد کشور شد . این خودرو روی پلت فرم EP6 و در شهر رن فرانسه ساخته می شود . مشخصه طراحی 508 خطوط پویا روی بدنه این خودرو است که در ترکیب با گرافیگ جذاب چراغ ها و فرم زیبای سپر ها ظاهری متناسب و چشم گیر را برای این لوکس فرانسوی رقم می زنند . آینه ها توسط پایه هایی روی بدنه نصب شده اند . این ویژگی علاوه بر بهبود وضعیت ایرودینامیک ، دید اینه ها را نیز بهبود می بخشد . جلو پنجره از خطوط افقی و عمودی تشکیل شده و چراغ های جلو مجهز به لامپ های ال ای دی هستند . پروژکتور های دی لایت روی سپر جلو نیز طراحی هوشمندی دارند و سه گانه نوار های نئونی داخل چراغ عقب کاملا چشم نواز و مد روز است . 
پژو 508 در بدو تولیدش عناوین متعددی از جمله خودروی سال اسپانیا ( سال 2011 ) و بهترین خودروی وارداتی به آلمان ( سال 2011 ) را به دست اورد . در سال 2014 پژو تصمیم گرفت ظاهر 508 را دست خوش تغییراتی کند . در این تغییر چهره سپر های جلو و عقب ، چراغ ها و کاپوت از نو طراحی شده اند و جلو پنجره جای خود را به نمونه جدید با طراحی فعلی داد . 
فضای کابین 508 به لطف فاصله محوری 2817 میلی متری جای هیچ گله ای را باقی نمی گذارد و 5 سرنشین می توانند راحتی مناسبی را در داخل 508 تجربه کنند . محفظه ها و فضاهای اضافی مختلفی در هر نقطه از کابین برای گذاشتن وسایل اضافی تعبیه شده است . سیستم تهویه اتوماتیک برای هر 4 سرنشین کابین به صورت مجزا قابل تنظیم است و سرنشینان عقب نیز از دریچه های اختصاصی بهره می برند . 
در نسخه جی تی لاین صندلی ها با چرم ناپا ترامونتان پوشیده شده اند و دوخت قرمز رنگ کابین حال و هوایی اسپرت را تداعی می کند . تریم براق پیانو بلک نیز بر ماهیت لوکس 508 تاکید دارد . در نسخه فول آپشن صندلی های جلو به صورت برقی تنظیم می شوند و تنظیمشان به لطف سیستم حافظه قابل ذخیره است . همچنین صندلی های جلو به گرمکن و ماساژور نیز مجهز شده اند تا 508 در راحتی چیزی کمتر از رقبا نداشته باشد . نمایشگر 7 اینچی لمسی قرار گرفته روی کنسول جلو توسط یک اهرم جوی استیکی نیز تنظیم می شود . سیستم صوتی به 8 بلندگو مجهز شده و کیفیت صدای مناسبی دارد . پشت فرمان 508 بدون چشم برداشتن از جاده می توانید اطلاعات خودرو را توسط سیستم هد اپ دیسپلی روی شیشه جلو مشاهده کنید .
از میان طیف گسترده پیشرانه های در نظر گرفته شده برای 508 ، نسخه مجهز به پیشرانه 1/6 لیتری توربوشارژ برای عرضه در بازار ایران انتخاب شده است . این پیشرانه کم حجم در عین مصرف سوخت مناسب می تواند 163 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور تولید کند . این پیشرانه با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک جفت می شود که برای رانندگی اسپرت تر می توانید در حالت تیپ ترونیک دنده ها را توسط شیفتر های پشت فرمان تعویض کنید .
این سدان حدود 1/5 تنی تنها 8/9 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و سقف سرعتش عدد 210 کیلومتر را نشان می دهد . ترمز پارک 508 به صورت برقی عمل می کند و می توان گفت این خودرو معجونی است از انواع سامانه های الکترونیکی کمک رانندگی و ایمنی . 508 به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ، کنترل لغزش و کنترل پایداری دینامیک مجهز شده است . سیستم هشدار دهنده نقطه کور نیز در رانندگی با این خودرو بسیار کاربردی است و دوربین دید عقب ، پارک کردن این خودروی درشت هیکل را آسان می کند . 508 به 6 کیسه هوا مجهز شده و از نظر ایمنی و ساختار شاسی حرفهای زیادی برای گفتن دارد و توانسته 5 ستاره موسسه ایمنی Euro NCAP را در کارنامه خود ثبت کند . 
یکی از مهمترین نکاتی که خیال خریداران 508 را راحت می کند ، نظارت و حمایت پژو فرانسه در تامین قطعات و لوازم یدکی است . همچنین این خودرو 5 سال یا 150 هزار کیلومتر گارانتی دارد و شبکه نمایندگی های ایران خودرو به ان سرویس می دهند . پیش بینی می شود 508 با قیمتی حدود 200 میلیون تومان در بازار عرضه شود و در این سگمنت رقبایی نظیر رنو تلیسمان ، تویوتا کمری ، هوندا اکورد ، هیوندای سوناتا و کیا اپتیما را در مقابل خود میبیند .