ازمایش رانندگی و بررسی فنی ب ام و سری ۷ مدل ۲۰۱۷

  با بازگشت به حدود ۸ سال قبل متوجه خواهید شد که بازار خودروهای کشورمان رنگ و بوی دیگری پیدا کرده بود . صحبت از واردات ۸ و حتی ۱۲ سیلندرها بود .  

شنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲:۹۸ |

این مورد هرچند تا چندین سال هم دوام داشت . اما هم اکنون محدودیت های زیادی برای ورود مدل های مختلف در نظر گرفته می شود ، به همین دلیل تعداد سیلندرها نصف و مدل ها هم محدودتر از همیشه شده است . با این وجود نسل جدید ب ام و سری 7 جرات پیدا کرد تا در این بازار حضور یابد ، ان هم با مدل های گوناگون البته از نظر تجهیزاتی و نه پیشرانه های مختلف !

بدنه و کابین فراتر از انتظار 

ب ام و با معرفی هر نسل نو در سری 7 در واقع خط مشی طراحی و فناوری های جدید خود را به نمایش می گذارد . مقوله طراحی امری سلیقه ای بوده و با امدن و رفتن طراحان مختلف دستخوش تغییرات و دگرگونی هایی می شود اما اصول اولیه تغییر نکرده و پایبند بودن به سنت های ب ام و همیشه مد نظر طراحان ان بوده است . کافی است به خطوط ساده اما چشمگیر و ترکیب چراغ های عقب سری 7 نگاهی انداخته تا متوجه شوید که پختگی طراحی در این نسل به نهایت خود رسیده ، چراغ های جلو هر چند تا حدودی به سری 5 هم شبیه بوده اما به هر حال صحبت از بزرگترین و لوکس ترین اتاق این کمپانی است . 
در داخل کابین علاوه بر تاکید بر ارگونومی کم نظیر و راننده محور بودن سری 7 ، در صندلی عقب حس یک فرمانده به شما دست خواهد داد ، موردی که در جایگاه راننده شاید نتوانید ان را تجربه کنید . به جرات می توان گفت کیفیت متریال و مواد استفاده شده در بخش های مختلف کابین عالی است و ترکیب هنرمندانه افکت های مختلف چوب ، چوب و فلز کاملا نظر شما را به خود جلب می کند . تا حد امکان از شلوغی کابین و کنسول وسط کاسته شده و دسترسی شما به همه ادوات به بهترین نحو ممکن انجام می گردد ، به طوری که با قرار گرفتن پشت فرمان به سرعت با بخش های مختلف ان ارتباط برقرار خواهید کرد .
راحتی صندلی ها کاملا مناسب بوده و اسایش در خور توجهی را عرضه می کنند که در مقام مقایسه با نسل قبلی سری 7 کاملا برتر هستند . به خصوص صندلی های عقب که با توجه به ماهیت لوکس بودن اتومبیل در نسل قبلی کمی خشک به نظر می رسیدند اما در نسل جدید این صندلی ها با یک تشک نرم و راحت فرقی ندارند .

نهایت ارامش

اگر در را هم کامل نبندید مشکلی نیست ، سیستم مکش یا وکیوم زحمت ان را می کشد ! پس از ان سکوت کامل برقرار است و در نهایت ارامش حرکت اغاز می شود . سری 7 با کمترین میزان تکان های وارده مسیر را با کیفیت مناسب پشت سر می گذاشت . در حین حرکت مالک حالت های مختلف رانندگی را فعال کرده و البته برای سبقت گرفتن حتما به حالت اسپرت نیازی ندارید . 
پس از مدتی تصمیم گرفتیم جای خود را با مالک عوض کنیم . فرمان خوش دست و اسپرت است و با تلنگری نرم به دسته دنده جوی استیکی به راه می افتیم . خودرو در اتوبان و سرعت های بالا کانلا پایدار بوده و سواری ان نیز همانند سایر مدل های ب ام و خاص است ، یعنی تلفیقی حرفه ای از خصوصیات لوکس و اسپرت . قدرت پیشرانه با توجه به بهره گیری از فناوری توربوشارژر و گشتاوری که در بازه مناسبی از دور موتور به دست می یابد ، مطلوب بوده اما با توجه به جثه بزرگ و وزن زیاد سری 7 نمی توان انتظار زیادی از ان داشت . 
یکی از مشکلات و معضلات ما در حین رانندگی وجود اینه های کوچک جانبی بود که به نظر می رسد علاوه بر عدم تناسب با بدنه بزرگ خودرو ، دید مناسبی را هم برای راننده فراهم نمی کند . هر چند ب ام و با بهره گیری از رادارها و دوربین های پیرامون خودرو سعی کرده که در تغییر مسیر ها و نقاط کور به بهترین نحو راننده را مطلع سازد و وقتی بدون راهنما زدن قصد تعویض خطوط را داشته باشید فرمان دیگر نمی لرزد بلکه دوباره به جای خود باز می گردد . اما همین دوربین ها رادارها در صورت رانندگی در ترافیک شهری و مکان های شلوغ بیشتر باعث ترس و استرس می شوند ! زیرا به واسطه انها خودروهایی را می بینید که تنها چند سانتی متر با شما فاصله دارند و هدایت سری 7 بین انها خیلی سخت و طاقت فرسا خواهد بود . 
پس از مدتی رانندگی با ب ام و سری 7 شاید دوست داشته باشید که در صندلی های عقب قرار گرفته و حس راحتی بیشتری را تجربه کنید ، جایی که ب ام و در این قسمت غوغا کرده است . لیست تجهیزات و اپشن های موجود در صندلی عقب زیاد است و انقدر بخش های مختلف را شامل می شود که یادگیری انها نیازمند زمان طولانی است . با همه این موارد ، حال نمی دانید که با ان به رانندگی بپردازید یا اینکه با در اختیار داشتن راننده به صندلی عقب رفته و فارغ از هر انچه که در اطراف اتفاق می افتد ، محیطی گرم و لذت بخش را برای خود فراهم کنید .

پرچم دار خودروهای خوب به جز ...

ب ام و سری 7 همیشه نمادی از برتری های فناوری و سامانه های حرکتی و ایمنی در بین محصولات این کمپانی و دیگر رقبا به شمار می رفته و میرود . همچنین همیشه سعی شده تا بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات در این به صورت استاندارد وجود داشته باشد تا به نوعی برتری های کمپانی را در تمامی زمینه ها به حرفه ای ترین شکل ممکن نمایش انعکاس دهد . از طرفی چون شما حدود 950 میلیون تومان می پردازید انتظار بر این است که در تمامی زمینه ها بهترین را در اختیار داشته باشید . اما باید دید که سری 7 در این مورد تا چه میزان موفق بوده است ! 
در بازار خودروی کشورمان به دلیل عدم در نظر گرفتن خرید خودرو بر اساس کلاس بدنه و و نوع کاربری مورد انتظار ، بازه قیمتی حرف اول را می زند . به عبارتی دیگر یا با چنین مبلغی به سراغ یک گزینه کارکرده لوکس ، قدرتمندتر اما با اپشن کمتر رفته و یا با انتخاب چنین خودروی خوش بازار و مدرن بر طبق مد بازار عمل خواهید کرد .انتظارات خریداران چنین خودرویی کاملا روشن و واضح است ، می خواهند متفاوت باشند ، بهترین و پیشرفته ترین را در اختیار داشته باشند . با جو خاصی که در محافل مختلف در رابطه با سری 7 ایجاد شده و صحبت با اقشار مختلف می توان گفت که خیلی ها با داشتن بودجه مناسب ، این کلاس را با خیال راحت انتخاب می کنند و سعی می کنند با تمامی اپشن های ان به خوبی ارتباط برقرار نمایند . از طرفی گروه دیگری که زمانی از علاقمندان ب ام و بوده اند به مشکلات پیچیده و پر خرج این برند اشاره داشته و خرید یک ب ام و دیگر را یک ریسک می دانند . 
در این بین موردی که به موفقیت هر چه بیشتر ان کمک می کند ، عدم وجود رقیبان صفر کیلومتر و یا کارکرده هایی با اپشن های کمتر و قیمت های منطقی است . مرسدس S کلاس که تنها در مدل 2014 در کشور حضور دارد و با توجه به پیشرانه قوی تر و تعداد فوق العاده محدودتر ، حتی در مدل های کارکرده هم از فول ترین مدل سری 7 دو برابر گرانتر است ! از سوی دیگر همین مرسدس بنز با یک کلاس پایینتر یعنی E وارد کارزار شده ، البته فقط از لحاظ قیمتی ! به نظر شما وقتی یک دستگاه E200 مدل 2017 حدود 750 میلیون تومان قیمت داشته و اپشن های ان تا حدود زیادی با سری 7 قابل مقایسه نیست ، ایا میتوانید در برابر چنین ب ام و لوکسی به رقابت بپردازد ؟
شاید اگر بخواهیم عملکرد فنی مطلوب تر را مد نظر قرار دهیم ، مدل های کارکرده ای مانند مازراتی گرن کابریو اسپرت و یا پورشه ها و مرسدس های 8 سیلندر مورد توجه قرار بگیرند . هرچند مرسدس همیشه مرسدس است اما باید اعتراف کرد که سری 7 فعلا پرچمدار این بازه قیمتی بوده و گواه ان مشاهده 4 دستگاه دیگر از سری 7 در کمتر از 2 ساعت در روز ازمایش است .


ازمايش رانندگي و بررسي فني ب ام و سري 7 مدل 2017
ازمايش رانندگي و بررسي فني ب ام و سري 7 مدل 2017
ازمايش رانندگي و بررسي فني ب ام و سري 7 مدل 2017
ازمايش رانندگي و بررسي فني ب ام و سري 7 مدل 2017


ازمایش رانندگی و بررسی فنی ب ام و سری ۷ مدل ۲۰۱۷
نقد و بررسی

کد محتوا: ۹۲۴۳

ارسال: شنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲:۹۸

به روز شده: شنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹:۴۱

کلید واژه‌‌ها: تست فنی ب ام و سری ۷ مدل ۲۰۱۷ ، مشخصات فنی ب ام و سری ۷ جدید

نوع: نقد و بررسی

فرستنده:

منبع: مجله ماشین

بازدید: ۸۶۰

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.