بنزی که توسط پورشه ساخته می‌شد!

  AMG از حدود سال ۱۹۶۷ تاکنون مشغول انجام وظیفه بوده است؛ اما تا سال ۱۹۹۹ مرسدس بنز کنترل این شرکت را به دست نگرفته بود و در سال ۲۰۰۵ مرسدس باقی مانده‌ی سهام این شرکت را نیز خرید تا آن را به بخش پرفورمنس خودش بدل نماید.  

سه‌‌شنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷:۲۳ |

AMG از حدود سال 1967 تاکنون مشغول انجام وظیفه بوده است؛ اما تا سال 1999 مرسدس بنز کنترل این شرکت را به دست نگرفته بود و در سال 2005 مرسدس باقی مانده‌ی سهام این شرکت را نیز خرید تا آن را به بخش پرفورمنس خودش بدل نماید. در بین این فاصله‌ی زمانی مرسدس با پورشه (!) برای ساخت سدان پرفورمنس 500 E همکاری نمود.

این خودرو که بی‌شک یکی از پرفورمنس ترین سدان های اوایل دهه‌ی 90 بود با کد W124 شناخته شده و از پیشرانه‌ 8 سیلندر 5 لیتری با قدرت 326 اسب بخار استفاده می‌کرد. در همین زمان بود که ب ام و M5 هنوز از پیشرانه‌ 6 سیلندر خطی با حجمی کمتر از 4 لیتر استفاده می‌کرد که خروجی یکسان اما گشتاور بسیار کمتری داشت .

این خودرو در تأسیسات مرسدس و پورشه در ناحیه‌ی اشتوتگارت و با تمامی بهبودهای عملکردی ساخته شد. پهنای این خودرو نسبت به E کلاس استاندارد افزایش یافته بود و از چهار صندلی انفرادی ریکارو و ترمزهای قرض گرفته شده (همانند پیشرانه) از رودستر SL سود می‌برد.

اندکی بیشتر از 10 هزار دستگاه از این سدان پرفورمنس در نیمه‌ی اول دهه‌ی 90 میلادی و پیش از پایان تولید ساخته شد. در سال 1993 تنها 1596 دستگاه از آن ساخته و در کل تنها 1528 دستگاه از 500 E به ایالات‌متحده صادر شد .

یکی از این خودروها در هفته‌ی آینده در حراج شرکت خواهد کرد و تخمین زده می‌شود که با بهای بین 50 تا 60 هزار دلار فروخته شود که برابر با بهای یک E کلاس پایه‌ی امروزی یا یک AMG C43 است. 


بنزي كه توسط پورشه ساخته مي‌شد!
بنزي كه توسط پورشه ساخته مي‌شد!
بنزي كه توسط پورشه ساخته مي‌شد!
بنزي كه توسط پورشه ساخته مي‌شد!


بنزی که توسط پورشه ساخته می‌شد!
نقد و بررسی

کد محتوا: ۸۲۲۸

ارسال: سه‌‌شنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷:۲۳

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷:۲۳

کلید واژه‌‌ها: E۵۰۰ / W۱۲۴ / AMG

نوع: نقد و بررسی

فرستنده:

منبع: سایت پدال

بازدید: ۱۳۶۲

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.