سی‌امین سالگرد تولید مرسدس بنز سری C ۱۲۴

  از سال ۲۰۱۷ مدل های C ۱۲۴ مرسدس بنز واجد شرایط دریافت لیسانس H (تاریخی) در آلمان خواهند بود. مرسدس بنز این روزها بسیار شاد است چراکه سی‌امین سالگرد تولید سری C ۱۲۴ را جشن می گیرد. با معرفی E کلاس کوپه جدید، این کمپانی تصمیم گرفته تا تقریبا تاریخ سه دهه ای این کلاس را که با عرضه ی C ۱۲۴ در نمایشگاه خودروی ژنو ۱۹۸۷ جشن بگیرد.  

شنبه، ۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷:۱۵ |

از سال 2017 مدل های C 124 مرسدس بنز واجد شرایط دریافت لیسانس H (تاریخی) در آلمان خواهند بود.

مرسدس بنز این روزها بسیار شاد است چراکه سی‌امین سالگرد تولید سری C 124 را جشن می گیرد. با معرفی E کلاس کوپه جدید، این کمپانی تصمیم گرفته تا تقریبا تاریخ سه دهه ای این کلاس را که با عرضه ی C 124 در نمایشگاه خودروی ژنو 1987 جشن بگیرد.

در بروشور نسل اول این خودرو نوشته شده بود: “کوپه‌ی جدید میدسایز مرسدس ترکیبی متوازن از فرم انحصاری و کارایی قدرتمند، تکنولوژی جدید، ایمنی و راندمان بالا است. خصیصه‌ی ذاتی راحتی بالا در رانندگی‌های روزانه و سفرهای طولانی نمایان است. نمای خارجی این خودرو دارای استایلی ظریف و متمایز بوده و همه‌ی جزئیات آن به‌طور عالی طراحی شده است.”

با سی ساله شدن این خودرو برای دریافت نمره لیسانس H ( تاریخی ) واجد شرایط خواهد بود. اولین مدل‌های C 124 که تولید شدند CE و 300 CE بودند که پس از آن‌ها نیز دیگر نسخه‌ها نظیر 200 CE، 22 CE و 320 CE به بازار آمدند. در سال 1989 نیز پکیج اسپورت لاین با همراهی یک فیس لیفت معرفی شد. این پکیج سفارشی دارای سیستم تعلیق سفت‌تر، رینگ‌های آلیاژی سبک‌وزن 15 اینچی با لاستیک‌های پهن‌تر، صندلی‌های عقب انفرادی و غربیلک فرمان چرمی جدید بود. کمی بعدتر نیز مدل پرچم‌دار 300 CE-24 با پیشرانه‌ی 6 سیلندر 220 اسب بخاری معرفی شد.

از ژوئن سال 1993 مرسدس بنز در تمامی مدل‌های خانواده 124 تغییراتی ایجاد کرد و نام‌گذاری آن‌ها نیز به E کلاس تبدیل شد به گونه‌ای که مدل 320 CE به E 320 تغییر نام یافت. با گذشت زمان طیف وسیعی از پیشرانه‌های 4 و 6 سیلندر در این کلاس بکار رفت که بالاترین آن‌ها پیشرانه‌ی 3.6 لیتری AMG با قدرت 265 اسب بخار در E 36 AMG عرضه شده در سپتامبر 1993 بود. این خودرو یکی از اولین محصولات حاصل همکاری این دو شرکت در سال 1990 برای توسعه‌ی مشترک خودروهای پرفورمنس و جاده‌ای بود.

جدای از طراحی مختص همه‌ی زمان‌ها، مدل‌های کوپه با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های اواخر دهه‌ی 80 و اواسط دهه‌ی 90 میلادی به بازار آمدند. از جمله‌ی این موارد می‌توان به سیستم تعلیق عقبی چند اتصالی، ABS، آینه‌های گرم شونده‌ی برگرفته از S کلاس و… اشاره کرد.

این خودرو بر پایه‌ی W 124 سدان بود اما طول آن 85 میلی‌متر کوتاه‌تر شده و ستون‌های A، درب‌ها و پانل‌های بدنه تقویت شده بودند. این تغییرات ساختاری موردنیاز باعث شدند مدل کوپه اندکی سنگین‌تر از برادر 4 درب سدان خود باشد.

مرسدس بنز در سال 1996 سری C 124 را با تولید مجموع 141498 دستگاه بازنشسته کرد. محبوب‌ترین مدل از این سری 300 CE بود که در بین سال‌های 1987 تا 1992 تعداد 43486 دستگاه از آن تحویل مشتریان گردید.


سي‌امين سالگرد توليد مرسدس بنز سري C 124
سي‌امين سالگرد توليد مرسدس بنز سري C 124
سي‌امين سالگرد توليد مرسدس بنز سري C 124
سي‌امين سالگرد توليد مرسدس بنز سري C 124


سی‌امین سالگرد تولید مرسدس بنز سری C ۱۲۴
نقد و بررسی

کد محتوا: ۷۲۰۳

ارسال: شنبه، ۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷:۱۵

به روز شده: شنبه، ۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹:۱۲

کلید واژه‌‌ها: c۱۲۴ / مرسدس بنز c۱۲۴ / مشخصات فنی c۱۲۴

نوع: نقد و بررسی

فرستنده:

منبع: سایت پدال

بازدید: ۵۲۲۸

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.