سیسیتالیا ۲۰۲؛ ایتالیایی ها از همان اول زیبا بودند!
خودروی سیسیتالیا ۲۰۲ محصول سال ۱۹۴۷، با طراحی منحصربهفرد خود مرزهای میان مهندسی و هنر را جابهجا کرد. این خودرو به دلیل بدنه یکپارچه و مدرن، به عنوان اولین خودروی تاریخ به مجموعه دائمی موزه هنر مدرن نیویورک (MoMA) راه یافت و لقب «مجسمه متحرک» را از آن خود کرد.
معرفی مرسدس بنز یونیماگ سفارشی: غول بیراههنوردی
واحد Mercedes-Benz Special Trucks نسخهای خاص و لوکس از خودروی افسانهای Unimog را معرفی کرده است؛ کامیونی ۴×۴ که به تواناییهای خارقالعاده در آفرود شهرت دارد، اما اینبار با امکانات رفاهی کمنظیر وارد میدان شده است.
استارلایت ۵۶۰ ؛ شاسی بلند ۸۴۰۰ دلاری را ببینید
شرک SGMW که ائتلافی با حضور سایک–جنرال موتورز–وولینگ است از طریق برند وولینگ به طور رسمی جدیدترین عضو خانواده شینگوانگ یا استارلایت با نام Xingguang ۵۶۰ را رونمایی کرد.
پژو ۳۰۹ جیتیآی؛ مطرح با قلب ۴۰۵
پژو ۳۰۹، خودروی کامپکت فرانسوی، در سال ۱۹۸۷ با معرفی مدل GTI با موتور ۱۳۰ اسب بخاری خود به یک اسپرت جمعوجور تبدیل شد؛ اما اوج عملکرد این خانواده در مدل کمیاب GTI ۱۶ بود که با موتور ۱۶۰ اسب بخاری، در مسابقات رالی درخشید.
احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
مقایسه موتور TU۵ با XU۷؛ کدام یک بهترین عملکرد را دارد؟
در این مقاله قصد داریم به بررسی دو پیشرانه مهم ایرانخودرو که روی اکثر محصولات این شرکت قرار دارد بپردازیم. در این مقایسه قرار است دو پیشرانه TU۵ و XU۷ را ازنظر توان خروجی، استهلاک، عملکرد و هزینههای جاری با یکدیگر مقایسه کنیم. بنابراین اگر سردرگم هستید که کدامیک از محصولات ایرانخودرو را انتخاب کنید و دوست دارید اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی موتور XU۷ و موتور TU۵ بهدست بیاورید با ما همراه باشید تا به مقایسه این دو پیشرانه استراتژیک و مهم ایرانخودرو بپردازیم.
انواع جعبه دنده اتومبیل
در تمام دوران تاریخچه صنعت اتومبیل گیربکس ها یا همان جعبه دنده ها نقش کلیدی در سیستم انتقال قدرت داشته اند. به طوری که در سال های اخیر انواع متنوعی از گیربکس ها در این صنعت مورد استفاده قرار میگیرند، که از مزایای یک گیربکس کارامد نداشتن لگ یا تاخیر درفواصل تعویض دنده ها میباشد که به موجب آن شتاب خودرو افزایش میابد و مصرف سوخت تا حدودی کاهش میابد.
چرا قدرت موتور خودرو کاهش مییابد؟
امروزه با توجه به پیشرفت صنعت خودروسازی و استفاده از موتورهای پیشرفته، روند عیب یابی خودروها نیز تخصصی تر از قبل شده است.
مکمل سوخت چیست و چه کاربردی دارد؟
مسلما برایتان این موضوع پیش آمده که در هنگام مراجعه به پمپ بنزین، متصدی آن به شما استفاده از مکمل سوخت را پیشنهاد کند. براساس ادعای آنها با استفاده از مکمل سوخت کارایی خودرو افزایش یافته و مصرف سوخت کمتر و یا بهینه میشود. آیا چنین موضوعی حقیقت دارد؟ برای جواب این سوال با ما همراه باشید.
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
تا به حال فکر کردهاید رنگ خاص خودرویتان چگونه خلق شده؟ سفری به فرآیند پیچیده، طولانی و هنرمندانه تولد یک رنگ، از ایده تا تولید نهایی.
اولین خودرو در مجموعه دائمی موزه هنر مدرن
شنبه، ۶ دیماه ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۳
شنبه، ۲۹ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۲
چهارشنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۸
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۶
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
پرفروشترین خودرو در کشورهای مختلف جهان
پنجشنبه، ۲ بهمنماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
بزرگترین کراس اوور های بازار جهانی
شنبه، ۱۰ خردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
تویوتا سوپرا چگونه جاودانه شد؛ نگاهی به چهل سال تکامل+فیلم
دوشنبه، ۳ دیماه ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
صنعت خودرو متحول شود تا علیه آن جوک نسازند
یکشنبه، ۱۸ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
شوالیه پر افتخار
مهم ترین خودروهای تاریخ پژو
پنجشنبه، ۲۱ مردادماه ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
معرفی پورشه تایکان توربو GT: سریعترین خودروی برقی دنیا
پورشه بهتازگی دو مدل جدید و قدرتمند از خانواده تمامبرقی تایکان را معرفی کرده است: تایکان توربو GT و تایکان توربو GT با پکیج وایساخ (Weissach). این خودروها که با تمرکز بر عملکرد و سبکسازی ساخته شدهاند، استانداردهای جدیدی را در دینامیک رانندگی خودروهای الکتریکی تعریف میکنند.
شنبه، ۱ شهریور ۱۴۰۴ - ۰۹:۲۰:۱۵ |
مدل مجهز به پکیج وایساخ با حذف صندلیهای عقب، وزن کمتری دارد تا نسبت قدرت به وزن آن بهبود یابد و برای استفاده در پیست بهینهسازی شود. هر دو مدل در حالت حداکثر قدرت، بیش از ۱۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید میکنند. در محور عقب این خودروها، از یک اینورتر پالس پیشرفته با ماده نیمههادی کاربید سیلیکون استفاده شده که باعث افزایش قدرت و کارایی میشود. پیش از ورود به بازار، تایکان توربو GT با پکیج وایساخ موفق به ثبت دو رکورد جهانی شده است. در پیست لاگونا سکا کالیفرنیا، این خودرو با رانندگی لارس کِرن، رکورد سریعترین خودروی برقی تولید انبوه را با زمان ۱ دقیقه و ۲۷.۸۷ ثانیه به نام خود ثبت کرد. همچنین، نسخه پیشتولید همین خودرو، در پیست معروف نوربرگرینگ آلمان، زمان شگفتانگیز ۷ دقیقه و ۷.۵۵ ثانیه را ثبت کرد که ۲۶ ثانیه سریعتر از رکورد قبلی تایکان توربو S است. این زمان نه تنها رکورد سریعترین خودروی برقی تولید انبوه در نوربرگرینگ را شکست، بلکه تایکان توربو GT را به سریعترین خودروی چهاردر این پیست تبدیل کرد. تایکان توربو GT برای شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت تنها به ۲.۳ ثانیه و مدل مجهز به پکیج وایساخ به ۲.۲ ثانیه نیاز دارد. این خودروها برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، بهترتیب ۶.۶ و ۶.۴ ثانیه زمان لازم دارند که تا ۱.۳ ثانیه از تایکان توربو S سریعتر هستند. حالت حمله (Attack Mode): این ویژگی که از خودروهای مسابقهای فرمول E الهام گرفته شده، با فشردن پدال پشت فرمان، تا ۱۲۰ کیلووات قدرت اضافی را برای ۱۰ ثانیه در اختیار راننده قرار میدهد. اینورترهای پالس جدید: در محور عقب این مدلها، اینورترهایی با حداکثر جریان ۹۰۰ آمپر استفاده شدهاند که قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به مدل توربو S فراهم میکنند. استفاده از کاربید سیلیکون در ساخت اینورترها، باعث افزایش چشمگیر بازدهی میشود. گشتاور حداکثری در هر دو مدل به ۱۳۴۰ نیوتنمتر میرسد. پورشه با استفاده از فیبر کربن در قطعات مختلف مانند ستونهای B، آینهها و رکابهای جانبی، وزن تایکان توربو GT را تا ۷۵ کیلوگرم نسبت به تایکان توربو S کاهش داده است. در مدل با پکیج وایساخ، با حذف صندلیهای عقب و برخی عایقها، حدود ۷۰ کیلوگرم دیگر از وزن خودرو کم شده است. تغییرات ظاهری: تایکان توربو GT با اسپویلر جلوی جدید، باله عقب ثابت فیبر کربنی و رنگهای اختصاصی، ظاهری کاملاً مسابقهای دارد. ترمزهای سرامیکی: این خودرو بهصورت استاندارد به ترمزهای سرامیکی سبکوزن مجهز شده که وزن آن را بیش از ۲ کیلوگرم کاهش داده و عملکرد ترمزگیری را بهبود میبخشد. کابین این مدل دارای صندلیهای سطلی از جنس فیبر کربن، روکش ریستکس (Race-Tex) و چرم مشکی است. لوگوی «توربو GT» روی پشتسریها حک شده و غربیلک فرمان اسپرت با نشان ساعت ۱۲، حسی مسابقهای به راننده میدهد. در مدل با پکیج وایساخ، فضای خالی صندلیهای عقب به محفظه نگهداری فیبر کربنی تبدیل شده است. پورشه تایکان توربو GT با قیمت پایه ۲۴۰ هزار یورو در آلمان عرضه خواهد شد و اولین نمونهها از بهار ۲۰۲۴ به مشتریان تحویل داده میشوند.
کد محتوا: ۲۲۷۸۳
ارسال: شنبه، ۱ شهریور ۱۴۰۴ - ۰۹:۲۰:۱۵
به روز شده: شنبه، ۱ شهریور ۱۴۰۴ - ۰۹:۲۹:۰۷
کلید واژهها: پورشه، پورشه تایکان
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: مجله ماشین
بازدید: ۵۸۸
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.