آگهی‌های برگزیده نمایش همه آگهی‌ها
موردی برای نمایش یافت نشد.

سوپراسپرت دیزلی آلمانی

  خودروی مفهومی آئودی R۸ TDI Le Mans با وجود ویژگی‌های فنی فوق‌العاده و توانایی شتاب‌گیری در ۴.۲ ثانیه، هرگز به خط تولید نرسید. دلیل این تصمیم، هزینه‌های بسیار بالای بازطراحی برای سازگاری با موتور بزرگ دیزلی عنوان شد. این کانسپت اکنون در موزه آئودی در اینگولشتات به نمایش گذاشته شده است.  

دوشنبه، ۲۷ مرداد ۱۴۰۴ - ۰۸:۱۰:۰۷ |


آئودی R۸ V۱۲ TDI (که بعدها با نام آئودی R۸ TDI لمانز شناخته شد)، یک خودروی مفهومی با موتور دیزلی بود که برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی در تاریخ ۱۳ ژانویه ۲۰۰۸ و سپس در نمایشگاه خودروی ژنو در ماه مارس همان سال به نمایش درآمد.

این خودرو مجهز به یک موتور V۱۲ به حجم ۵۹۸۴ سی‌سی بود که از فناوری توربودیزل تزریق مستقیم (TDI) گروه فولکس‌واگن بهره می‌برد.

این پیشرانه قدرتمند، ۴۹۶ اسب‌بخار در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه و ۱۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را در محدوده ۱۷۵۰ تا ۳۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کرد. خودرو از سیستم چهار چرخ متحرک دائمی کوآترو و یک گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده می‌کرد. آئودی R۸ TDI لمانز قادر بود در ۴.۲ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز به بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید.

به دلیل قدرت و وزن اضافی (۳۰۰ کیلوگرم) ناشی از جایگزینی موتور استاندارد V۸ با موتور V۱۲ TDI، سیستم تعلیق و ترمزهای خودرو تغییر یافتند. موتور V۱۲ TDI به سیستم خنک‌کننده قوی‌تری نیاز داشت، به همین دلیل یک ورودی هوای NACA در سقف خودرو تعبیه شد تا هوای بیشتری به موتور برسد.

همچنین، ابعاد دریچه‌های ورودی و خروجی هوا در جلو و عقب خودرو نیز ۲۰ درصد افزایش یافت. چراغ‌های جلوی خودرو کاملاً از نوع LED بودند که برای اولین بار در کانسپت آئودی لمانز کوآترو دیده شده بودند. در نمایشگاه دیترویت، آئودی این خودرو را با رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی به نمایش گذاشت. محفظه عقب خودرو به دلیل جای‌دادن موتور V۱۲ که ابعاد بزرگ‌تری داشت، به جلو منتقل شد و فضای پشت صندلی‌های عقب که در مدل استاندارد وجود داشت، حذف گردید.

در می ۲۰۰۹، آئودی اعلام کرد که برنامه‌های تولید R۸ TDI را متوقف کرده است. دلیل اصلی این تصمیم، هزینه بسیار بالای مهندسی مجدد شاسی R۸ برای جای‌دادن موتور دیزلی توربوشارژر دوقلو و عدم امکان جبران این سرمایه‌گذاری از طریق فروش به تنهایی بود.

این خودروی مفهومی در حال حاضر در موزه آئودی فروم در شهر اینگولشتات به نمایش گذاشته شده است.


سوپراسپرت دیزلی آلمانی
گزارش

کد محتوا: ۲۲۷۸۲

ارسال: دوشنبه، ۲۷ مرداد ۱۴۰۴ - ۰۸:۱۰:۰۷

به روز شده: دوشنبه، ۲۷ مرداد ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۸:۲۰

کلید واژه‌‌ها: آئودی

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: عصر ایران

بازدید: ۱۹

زبان: پارسی

(۵ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.