(۰۲۱) ۲۲۲ ۷۸ ۷۸ ۹
حذف کارت سوخت در تهران از امروز چهارم خرداد!
یکشنبه، ۴ خردادماه ۱۴۰۴ - ۰۷:۲۰:۲۶
قرار است یک شنبه چهارم خردادماه ۱۴۰۴ کارت سوخت در یکی از جایگاههای شهر تهران غیرفعال شود.
ادامه مطلب
تصاویری از گرن لوسو کوپه: به اعتقاد خیلی ها، آخرین زیبای ب ام و
دوشنبه، ۱۰ دیماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷:۲۵
ب ام و گرن لوسو کوپه نامی برای یکی از خاص ترین محصولات خودرویی جهان است که توسط باواریایی ها در همکاری با کمپانی افسانه ای پینینفارینا متولد شد.
ارزانترین و بهترین شهر برای خرید ماشین دست دوم کجاست؟
دوشنبه، ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸:۹۹
بازار خودرو ایران از حدود پنج سال گذشته تاکنون در شرایط رکود، تورم و تردید به سر میبرد. در نتیجه کاهش عرضه خودروهای صفرکیلومتر به بازار، اکنون مشتریان بیش از هر زمان دیگر به خرید خودروهای کارکرده علاقهمند شدهاند.
خریداران تارا در بورس کالا بیش از ۱۰۰ میلیون سود کردند!
شنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴:۱۸
اگر هفته پیش از بورس کالا، خودروی تارا خریداری کرده بودید، بین ۱۰۱ تا ۱۳۴ میلیون نسبت به بازار، تارا را ارزانتر دریافت میکردید!
اشتباه رایج رانندگان در مورد سن الزامی شدن معاینه فنی خودرو
شنبه، ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶:۲۶
یک باور غلط درباره سن الزامی شدن معاینه فنی خودروها وجود دارد که باعث طولانی شدن صف معاینه فنی خودرو میشود.
مهمترین نکات برای بازدید ماشین قبل از سفر
دوشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰:۲۲
قبل از شروع سفر نوروزی خود با خودرو، بررسی دقیق و کامل وضعیت خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است. این بررسی شامل بررسی سطوح مایعات، تایرها، ترمزها، باطری، چراغها و تایمینگ بلتها میشود.
فرداموتورز با دست پر در بازار سدانها
ماشین MG۵ ماجراجوی جدید بازار خودرو
دوشنبه، ۱۶ بهمنماه ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷:۰۴
شرکت فردا موتورز در تلاش است تا برای حضور پر رنگ تر در بازار خودرو ایران دست بالاتری در زمینه خودروهای سدان داشته باشد و از همین رو زنگ خطر را با محصولات ام جی به صدا درآورده است.
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۲
حفظ سلامت خودرو و مراقبت از آن یک هنر است. برای آنکه فردی خودش را یک راننده قلمداد کند، بایستی روشهای نگهداری از خودرو را به خوبی آموخته باشد.
نکات مهم در زمان خرید اقساطی خودرو
چهارشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳:۳۶
در شرایط حال حاضر خرید خودرو صفر برای قشر بزرگی از جامعه غیر ممکن شده، فروش اقساطی خودرو در شرکت های کوچک و بزرگ انجام می شود. در خرید خودروی اقساطی باید حسابی زبر و زرنگ باشید تا سر شما کلاه نگذارند؛ چون بسیاری از دلالان و کلاهبرداران به انتظار آدم هایی نشسته اند که از بازار خودرو سر در نمی آورند و به راحتی وارد بازی چنین افرادی می شوند.
راهنمای خرید MVM X۲۲؛ مشخصات فنی، آپشن ها، قیمت و شرایط فروش
چهارشنبه، ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲:۵۵
MVM X۲۲ بی شک یکی از خوش استایل ترین کراس اوورهای درون شهری بازار است اما این خودرو نقاط ضعفی را نیز همراه دارد.
شرایط دریافت پلاک گذر موقت چیست؟ هزینه + مراحل گرفتن پلاک
دوشنبه، ۱ اردیبهشتماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۴۳:۵۰
در این مطلب میگوییم پلاک گذر موقت چیست، خودرو گذر موقت چیست، شرایط ماشین گذر موقت چگونه است.
سریع ترین راه توقیف خودرو | مراحل توقیف خودرو در کمترین زمان
یکشنبه، ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵:۰۶
این روزها خریدوفروش خودرو به یک جنجال جدید برای مصرفکنندگان ایرانی تبدیل شده است. قیمتها در هر لحظه تغییر میکنند و همین مساله باعث برهم خوردن معاملات میشود. همچنین اختلاف قیمت بازار و کارخانه، موجب حضور پررنگ سودجویان در بازار خودرو است. در چنین شرایطی نیاز مشتریان به یافتن سریع ترین راه توقیف خودرو یا سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو دور از انتظار نیست.
علت خرابی دینام خودرو چیست؟
شنبه، ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲:۲۲
دینام یا آلترناتور یکی از قطعات مهم سیستم برق خودروست که همانند هر قطعه دیگری شاید با گذشت زمان مشکلاتی را تجربه کند.
چگونه روغن موتور ماشین را خودمان در منزل تعویض کنیم
دوشنبه، ۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳:۳۲
در بحث نگهداری خودرو، کمتر چیزی به اندازه پایبندی به برنامه زمانی تعویض روغن، آسان و در عین حال مهم است. مزایای تعویض به موقع روغن موتور بسیار زیاد و غیرقابل کتمان است. تعویض منظم روغن، عملکرد موتور را بهبود میبخشد، طول عمر آن را افزایش میدهد و به خودرو کمک میکند تا به بالاترین بازده مصرف سوخت دست یابد. روغن تمیز برای روغن کاری مناسب و تضمین عملکرد روان موتور و تمیز ماندن اجزای داخلی پیشرانه کاملا ضروری است.
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
دوشنبه، ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹:۵۶
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
پورشه ۹۶۳ RSP رونمایی شد، هایپرکار لمان برای جاده!
پورشه ۹۶۳ RSP، نسخه خیابانی خودروی مسابقهای LMDh، با کابین لوکس، تجربهای بینظیر از یک ماشین لمانز را برای جادهها به ارمغان میآورد.
شنبه، ۱۷ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۷:۱۲:۱۸ |
سالها پیش، تفاوت بین خودروهای خیابانی و مسابقهای لمان چندان مشخص نبود اما تا دهه ۱۹۶۰، مسیر خودروهای خیابانی و پروتوتایپهای برتر از هم جدا شد. حالا، خودروهایی که در پیست لمان میبینید، بیشتر به ماشینهای فرمول یک شباهت دارند تا مثلاً یک پورشه ۹۱۱ و به همین دلیل است که پورشه ۹۶۳ RSP اینقدر قابلتوجه است. این یک خودروی واقعی ۹۶۳ LMDh است که فقط به اندازه کافی برای استفاده خیابانی رام شده و پلاکهای فرانسوی دارد. در مسابقه پایانی فصل IMSA سال گذشته، گروهی از افراد پورشه گرد هم آمدند تا درباره چگونگی بزرگداشت پنجاهمین سالگرد ساخت نسخه خیابانی پورشه ۹۱۷ بحث کنند. تیم بهسرعت تشخیص داد که ساخت نسخهای کاملاً منطبق با استانداردهای خیابانی از هایپرکار لمان ۹۶۳ غیرممکن است. چنین خودرویی بیش از حد از الزامات خودروهای خیابانی فاصله دارد و بنابراین پورشه مجبور بود آن را تا حدی تغییر دهد که دیگر قابلشناسایی نباشد. در عوض، پورشه تصمیم گرفت یک مدل تکساخت تولید کند که تا حد ممکن به خودروی مسابقهای وفادار بماند و بتواند مجوز ویژهای برای استفاده محدود در جادهها دریافت کند. بدیهی است که پورشه باید با تیم پورشه پنسکه موتوراسپرت همکاری میکرد تا این خودرو به واقعیت تبدیل شود و تیم به این نتیجه رسید که راجر پنسکه مالک ایدهآلی برای این خودرو خواهد بود. پورشه موتوراسپرت در آلمان یک شاسی جدید برای ۹۶۳ RSP آماده کرد. «جاناتان دیوگید»، مدیرعامل پورشه پنسکه موتوراسپرت، میگوید:
تغییرات زیادی در سیستم تعلیق و سایر سیستمها اعمال شده تا خودرو رامتر و شبیهتر به یک خودروی خیابانی شود، اما همچنان اصالت ۹۶۳ مسابقهای را حفظ کند. علاوه بر این، گروه بازسازی سطح کیفیتی را ارائه کرده که اصلاً با خودروی مسابقهای همخوانی ندارد.
این به این معنا نیست که خودروهای مسابقهای پنسکه کامل نیستند اما سطح پرداخت پانلهای فیبرکربنی آنها خشن است درحالیکه در اینجا، صنعتگران بدنه فیبرکربنی را صیقل دادند و آن را با همان رنگ نقرهای مارتینی ۹۱۷ رنگآمیزی کردند. کابین نیز با آلکانترا به رنگ قهوهای روشن ۹۱۷ تزئین شده و روی فرمان چرم کار شده است. همچنین تغییراتی هم در بدنه اعمال شده است. قوانین مسابقهای به دریچههای بزرگ بالای گلگیرها نیاز دارند تا در صورت چرخش خودرو، از واژگونی جلوگیری کنند. برای RSP، پورشه قطعاتی طراحی کرد که این شکافها را تا حدی میبندد اما همچنان تهویهای را فراهم میکند. همچنین، تیم مجبور بود فضایی برای پلاکهای جلو و عقب در نظر بگیرد. با وجود این امکانات، این خودرو همچنان یک ۹۶۳ خالص است و از همان پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V۸ توئین توربو به همراه یک سیستم هیبریدی استاندارد موتور الکتریکی از بوش و گیربکس هفتسرعته سکوئنشال XTrac بهره میبرد. باتری یک واحد لیتیوم یونی ۸۰۰ ولتی کوچک از Fortescue Zero است که از زیر به شاسی فیبرکربنی متصل میشود. موتور از V۸ تنفس طبیعی هایپرکار پورشه ۹۱۸ اسپایدر گرفته شده که خود توسعهیافته از خودروی LMP۲ اسپایدر در دهه ۲۰۰۰ بود. حدود ۸۰ درصد قطعات این موتور با پیشرانهٔ ۹۱۸ اسپایدر مشترک است، بنابراین تطبیق آن برای استفاده خیابانی چندان دشوار نبود. با این حال، تنظیم موتور V۸ برای کار با بنزین جادهای چالش بزرگی بود. پورشه پنسکه موتوراسپرت همچنین نحوه عملکرد سیستم هیبریدی را اصلاح کرد تا برای رانندگی با سرعت پایین در خیابان نرمتر باشد. پورشه قدرت ۹۶۳ RSP را اعلام نکرده اما خودروی مسابقهای حدود ۷۰۰ اسب بخار تولید میکند که بسته به تعادل عملکرد بین سیستم هیبریدی و V۸ تقسیم میشود. ۹۶۳ RSP از همان لاستیکهای بارانی میشلن استفاده میکند که خودروهای مسابقهای در هوای بارانی به کار میبرند و روی رینگهای ۱۸ اینچی OZ قرار دارند. پورشه ارتفاع از زمین را تا حد ممکن بالا برد و کمکفنرها را در نرمترین تنظیمات قرار داد تا خودرو در خیابان قابلراندن باشد هرچند احتمالاً کیفیت سواری همچنان کمی سفت خواهد بود. ۹۶۳ RSP حتی راهنما و بوق هم دارد. روشن کردن ۹۶۳ اما کمی پیچیده است و نیاز به لپتاپ و کمک تیم مسابقهای دارد که نحوه کار خودرو را بداند؛ بنابراین، پنسکه باید کمی برنامهریزی کند اگر بخواهد از خودرو استفاده کند، هرچند پورشه اشاره میکند که او صاحب یک پیست مسابقه و یک تیم مسابقهای است، پس استفاده از ۹۶۳ RSP چندان دشوار نخواهد بود. پورشه از مقامات فرانسوی مجوز ویژهای برای رانندگی با این خودرو در جادههای اطراف لمان دریافت کرد و پلاکهایی که روی آن نصب شده برای آزمایش پروتوتایپهای خودروسازان است. پنسکه باید کمی صبر کند تا خودرو را به خانه ببرد زیرا این خودرو در لمانز به نمایش درمیآید و سپس به موزه پورشه منتقل میشود. ماه آینده، پورشه قصد دارد آن را به فستیوال سرعت گودوود ببرد تا در مسابقه تپهنوردی شرکت کند. سپس، خودرو در ماه آگوست برای هفته اتومبیل مونتری در کالیفرنیا و تحویل نهایی به پنسکه آماده خواهد شد. در حال حاضر، پورشه برنامه خاصی برای ساخت نسخه خیابانی دیگری از ۹۶۳ ندارد اما این به معنای صفر بودن احتمال چنین اتفاقی نیست. «اورس کوراتله»، رئیس پروژه LMDh پورشه، میگوید:
البته ما دقیقاً همین خودرو را دوباره نمیسازیم چون این پروژه ماهیت خاصی دارد اما همانطور که گفتم، هرگز نگو هرگز. ما در پورشه عاشق فروش خودرو هستیم و اگر فرصتی برای تکرار این کار در آینده وجود داشته باشد، چرا که نه؟ اما در حال حاضر، برنامهای وجود ندارد.
کد محتوا: ۲۲۷۶۳
ارسال: شنبه، ۱۷ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۷:۱۲:۱۸
به روز شده: شنبه، ۱۷ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۷:۲۸:۱۱
کلید واژهها: پورشه
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: پدال
بازدید: ۳۴
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
این سایت ماحصل، تلاشهای چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخابها فراهم باشد.
«کاردو» واژهی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو میباشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام میدهد تا شایسته خدمترسانی به شما باشد.
به دلیل حجم بالای آگهیهای ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آنها امکانناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز میتوانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باریرسانی استفاده کنید.
طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.