تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
نسل جدید چری تیگو ۸ رونمایی شد؛ بزرگتر و با دو چهره متفاوت
شرکت چری با انتشار تصاویر رسمی، از نسل جدید تیگو ۸ پردهبرداری کرد. این کراساوور سایز متوسط خانوادگی با طراحی کاملاً جدید، ابعادی بزرگتر از نسل فعلی و چیدمان پنجنفره، برای عرضه در سهماهه پایانی سال جاری میلادی آماده میشود.
معرفی منصوری وناتوس SE، لامبورگینی اوروس هیبریدی با ۱۱۰۰ اسب بخار!
منصوری با معرفی وناتوس SE، لامبورگینی اوروس پلاگینهیبریدی را به یک هیولای ۱۱۰۰ اسب بخاری تبدیل کرده است که فقط در ۲.۸ ثانیه به صد کیلومتر میرسد.
روش های ساده تیونینگ خودرو
سیستم پیشرانه خودرو که از موتور و قطعات مربوطه تشکیل شده به مرور دچار کاهش عملکرد می شود. در این صورت تقویت موتور به منظور افزایش بازده و عملکرد آن امری ضروری تلقی می شود. افزایش بازده و عملکرد موتور علاوه بر این که موجب بالا رفتن توان آن می شود، در مصرف سوخت نیز صرفه جویی شده، آلایندگی کاهش می یابد و هم چنین استهلاک آن نیز کمتر می شود.
اتومبیلها چگونه نامگذاری میشوند؟
نامگذاری اتومبیل ها به اندازه نامگذاری افراد مهم است. کارخانههای اتومبیل سازی نیز همواره سعی دارند با انتخاب نامهای مناسب بر فروش خود بیافزایند. در این میان آمریکاییها بیشتر ماشین خود را با اسم نامگذاری میکنند مانند فورد موستانگ، شورولت کامارو، شورولت مالیبو که اولی به معنی اسب وحشی، دومی بدون معنی و سومی نام سواحلی در اقیانوس آرام در نزدیکی لس آنجلس است.
آموزش کامل باتری به باتری (برقرسانی بین خودروها)
شاید ظاهر این مطلب برای بسیاری از علاقهمندان خودرو و رانندگان باسابقه، ساده و پیش پا افتاده باشد، اما عدهی زیادی از رانندگان، به هنگام بروز نقص در باتری، ناتوان از انجام این عمل و برقرسانی بین خودروها هستند.
آنچه باید در مورد ترمز ABS بدانید
سیستم ترمز ضد قفل برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در هواپیما به شکل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان تحولات زیادی در توسعه این سیستم در صنعت هوانوردی به وجود آمد. اما جالب بود که بررسی این سیستم برای چندین سال متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۶ برای اولین بار این سیستم در کامیونهای سنگین در آمریکا برای کاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پایداری کامیون در جاده ها مخصوصا” جاده های لغزنده مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۱۹۸۰ در تکنولوژی ایمنی خودرو تحول عظیمی رخ داد و سیستم ABS به شکل امروزی (الکترونیکی ) در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفت .
علائم روغن سوزی در موتور خودرو چیست؟
در واقع روغن سوزی در موتور خودرو به وضعیتی گفته میشود که روغن در پروسه کاری موتور به اتاق احتراق یا مناطق داغ موتور وارد شده، بنابراین روغن با قرار گرفتن در گرمای زیاد تبخیر می شود و به همراه گازهای خروجی اگزوز از موتور خارج خواهد شد.
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
دوشنبه، ۷ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۷
شنبه، ۵ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰
برترین suv های ۴x۴ جهان
شنبه، ۱۷ خردادماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
۱۰ ابرخودرو جدید، با بالاترین قیمت ها در طول تاریخ
سهشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶
بهشت چهار چرخ
مرسدس بنز ۶۰۰ W100
دوشنبه، ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
تجربه رانندگی با آئودی
چهارشنبه، ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
حضور قدرتمند تویوتا سوپرا در SEMA ۲۰۱۹
دوشنبه، ۲۰ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
بحثبرانگیزترین طراحیهای خودروی تاریخ، از موستانگ فاکس بادی تا بیامو XM
در طول تاریخ، خودروهای زیادی ساخته شدند که طراحی جنجالی و بحثبرانگیزی داشتند و به همین دلیل در یادها باقی ماندند.
شنبه، ۴ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹:۴۲ |
برخی خودروها آنقدر طراحی فوقالعادهای دارند که موردتوجه علاقهمندان خودرو قرار میگیرند و در تاریخ جاودانه میشوند. از سوی دیگر، برخی خودروها به دلیل طراحیهای جنجالی و غیرمتعارف، به شکل منفی نام خود را در کتاب تاریخ خودروسازی ثبت کردهاند. ازاینرو، قصد داریم در ادامه با خودروهایی آشنا شویم که در هنگام معرفی بیشترین جنجال را به راه انداختند. ۱-شورلت کورویر سال ۱۹۶۰ کورویر کاملاً با شورلتهای زمان خود متفاوت بود اما چیزی که در این خودرو جنجالی شد، طراحی نبود بلکه ویژگی فنی بود. ازآنجاییکه پیشرانهٔ کورویر در عقب نصب شده بود، هندلینگ خودرو بشدت موردانتقاد قرار گرفت تا جایی که نویسندهای بنام «رالف نادر» در کتاب خود کورویر را ناایمن در هر سرعتی توصیف کرد. بااینحال، بعداً مشخص شد که این انتقادات خیلی درست نبوده زیرا تحقیقات NHTSA نشان داد پایداری و هندلینگ کورویر در حد دیگر خودروهای کامپکت آن سالها بوده است. ۲-فورد موستانگ نسل سوم سال ۱۹۷۹ نسل سوم موستانگ که به فاکس بادی شهرت دارد، هنگام معرفی در سال ۱۹۷۹ جنجال زیادی بین طرفداران موستانگ به راه انداخت. دلیل اصلی این جنجالها، طراحی فاکس بادی بود که کاملاً با ظاهر کلاسیکی که تا آن زمان موستانگ را تعریف کرده بود تفاوت داشت. در نسل سوم، نمای تهاجمی که مشخصهٔ اصلی نسل اول موستانگ بود، جای خود را به فرمی بسیار ساده و بیروح داده بود که بسیاری آن را خیانت به نام بزرگ موستانگ میدانستند. بااینوجود، فاکس بادی ۱۴ سال روی خط تولید باقی ماند. ۳-مرسدس بنز A کلاس سال ۱۹۹۷ موضوعی که در نسل اول مرسدس A کلاس بیش از طراحی تخممرغی جنجالی شد، عملکرد خودرو در شرایط اضطراری بود. در سال ۱۹۹۷، یک نشریهٔ سوئدی A کلاس را تحت آزمایش گوزن قرار داد (آزمایشی که برای سنجش توانایی خودرو در تغییر مسیر ناگهانی هنگام مواجهه با یک مانع بزرگ انجام میشود) و هاچبک مرسدس واژگون شد. این اتفاق لطمهٔ بزرگی به وجهه A کلاس زد و هرچند مرسدس در ابتدا سعی کرد روی آن سرپوش بگذارد اما نهایتاً مجبور شد برای تمام نمونههایی که تا آن زمان فروخته شده بود فراخوان بدهد و سیستم تعلیق A کلاس را اصلاح کند. ۴-فیات مالتیپلا سال ۱۹۹۸ مالتیپلا را در لیست زشتترین خودروهای زیاد دیدهایم و دیلی تلگراف طراحی آن را شبیه «اردک کارتونی روانپریش» توصیف کرد. البته در سال ۲۰۰۴ فیات این خودروی بحثبرانگیز را فیسلیفت کرد و طراحی عجیب قسمت جلوی آن را با نمایی معمولیتر جایگزین کرد. با وجود این طراحی بحثبرانگیز و استقبال ضعیف در بازارهای جهان، مالتیپلا در بازار داخلی ایتالیا فروش نسبتاً خوبی را تجربه کرد زیرا با ابعاد جمعوجور میتوانست خانوادههای پرجمعیت را در جادههای باریک این کشور جابجا کند. ۵-بامو سری ۷ نسل E۶۵ سال ۲۰۰۱ دوران کریس بنگل در بامو دورانی جنجالی بود زیرا خودروهایی که توسط این طراح نامآشنا طراحی شدند، عناصر جدیدی داشتند که طرفداران بامو در ابتدا روی خوشی به آنها نشان ندادند. یکی از این مدلهای جنجالی، سری ۷ نسل E۶۵ است. موردانتقادترین ویژگی طراحی این خودرو، درب صندوق بزرگ و برآمدهٔ آن بود تا جایی که علاقهمندان به خودرو و رسانهها به تمسخر برای توصیف این طراحی اصطلاح «باسن بنگل» را ابداع کردند! البته با وجود تمام این انتقادات، خیلیها هم به طراحی E۶۵ علاقهمند شدند. ۶-پورشه کاین سال ۲۰۰۳ هرچند امروز شسیبلندهای بزرگ و لوکس بازار بسیار پررونق و پرسودی دارند ولی دو دهه پیش این مفهوم کاملاً غیرمتعارف بود. پورشه کاین که در سال ۲۰۰۳ معرفی شد نقش مهمی در تغییر این تفکر داشت. این خودرو هرچند امروز یکی از پرفروشترین محصولات پورشه محسوب میشود ولی در هنگام معرفی سروصدای زیادی به راه انداخت. اعمال عناصر طراحی خودروهای اسپرت پورشه روی یک شاسیبلند بزرگ در ابتدا با واکنش منفی طرفداران متعصب این برند آلمانی مواجه شد ولی این انتقادات نهتنها راه به جایی نبردند بلکه موفقیت کاین باعث ورود برندهای دیگری مثل لامبورگینی، آستونمارتین و بنتلی به این بخش شد. ۷-جیپ چروکی سال ۲۰۱۴ نسل پنجم جیپ چروکی که پس از یک سال وقفه با مدل ۲۰۱۴ به بازار آمد، به خاطر طراحی غیرمتعارف با انتقاد مواجه شد. چراغهای جلوی دوقسمتی با دیلایتهای باریک در بالا و طراحی عجیب جلوپنجره با شیارهای کوتاه باعث شد خیلیها ظاهر چروکی را زشت توصیف کنند. جیپ نیز این انتقادات را شنید و با یک فیسلیفت در سال ۲۰۱۸ مشکلات را برطرف کرد. البته این طراحی جسورانه و بحثبرانگیز باعث کاهش فروش چروکی نشد ولی بااینوجود، جیپ ترجیح داد طراحی این خودرو را سنتیتر کند زیرا طراحی این شرکت اعتراف کرد که طراحی چروکی به تغییر نیاز داشته است. ۸-بامو M۳ / M۴ سال ۲۰۲۰ نسل کنونی M۳ و M۴ هردو عنصری در طراحی خود دارند که انتقادات زیادی را برانگیخته است. منظور جلوپنجرهٔ بسیار بزرگی است که بیشتر جلوپنجرهٔ کبدی شکل محسوب میشود تا کلیوی شکل! یکی از دلایل اصلی انتخاب این جلوپنجرهٔ بزرگ که بخش بزرگی از دماغهٔ خودرو را اشغال کرده، جذب خریداران جهانی و خصوصاً چینیها است که به جلوپنجرههای بزرگ در خودروها علاقهٔ زیادی دارند. بااینحال، در اروپا یعنی جایی که معمولاً جلوپنجرههای کوچکتر ترجیح داده میشوند، M۳ و M۴ جنجال زیادی به راه انداختند. ۹-بامو XM سال ۲۰۲۳ بامو که انتقادات و جنجالهای حاصل از طراحی جلوپنجرهٔ M۳ و M۴ را کافی نمیدانست، با معرفی XM طراحی بحثبرانگیز را تقویت کرد! در این شاسیبلند پلاگینهیبریدی، نهتنها با حاشیههای قرمز یا طلایی، روی جلوپنجرهٔ بزرگ تأکید بیشتری شده بلکه طرفین این جلوپنجره هم چراغهای دوقسمتی طراحی شده تا عناصر جنجالی دوچندان شود. XM قرار بود پرچمدار و ویترین تواناییهای بامو باشد ولی طراحی بحثبرانگیز و قیمت بالا به فروش بسیار پایینی انجامید و درنهایت بامو تصمیم گرفت این شاسیبلند پرماجرا را در سال ۲۰۲۸ کنار بگذارد. ۱۰-تسلا سایبرتراک سال ۲۰۲۴ جدیدترین خودرو در لیست ما نهفقط به خاطر طراحی غیرمتعارف بلکه به دلایل دیگری هم به یکی از بحثبرانگیزترین خودروهای تاریخ تبدیل شده است. از مشکلات ایمنی گرفته تا فرایند طولانی تولید و عرضه، سایبرتراک را به نقل محافل خودرویی تبدیل کرده است. بااینحال، بدون شک جنجالیترین ویژگی این ماشین، طراحی عجیب با خطوط تیز و فاقد هرگونه ظرافت است. این ویژگی باعث شده به خاطر قوانین محافظت از عابر پیاده، سایبرتراک نتواند جواز تردد در اروپا را داشته باشد.
کد محتوا: ۲۲۷۴۰
ارسال: شنبه، ۴ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹:۴۲
به روز شده: شنبه، ۴ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲:۱۳
کلید واژهها: بیامو، شورلت، فورد، مرسدس بنز، فیات، پورشه، جیپ، تسلا
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: پدال
بازدید: ۲۲۴
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.