تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
نسل جدید چری تیگو ۸ رونمایی شد؛ بزرگتر و با دو چهره متفاوت
شرکت چری با انتشار تصاویر رسمی، از نسل جدید تیگو ۸ پردهبرداری کرد. این کراساوور سایز متوسط خانوادگی با طراحی کاملاً جدید، ابعادی بزرگتر از نسل فعلی و چیدمان پنجنفره، برای عرضه در سهماهه پایانی سال جاری میلادی آماده میشود.
معرفی منصوری وناتوس SE، لامبورگینی اوروس هیبریدی با ۱۱۰۰ اسب بخار!
منصوری با معرفی وناتوس SE، لامبورگینی اوروس پلاگینهیبریدی را به یک هیولای ۱۱۰۰ اسب بخاری تبدیل کرده است که فقط در ۲.۸ ثانیه به صد کیلومتر میرسد.
اهمیت تمیز بودن انژکتور
وظیفه سیستم انژکتوری (Injector) ترکیب کردن سوخت و هوا به میزان و نسبت لازم و سپس تزریق آن به موتور خودرو است. سیستم انژکتور همان عملکرد مشابه سیستم کاربراتور را دارد اما بنابر ماهیت اجزای تشکیل دهنده آن و برخورداری از سیستم متفاوت، عمل ترکیب کردن سوخت و هوا در آن بسیار دقیق تر می باشد و به ندرت در تنظیمات موتور خودور اختلال ایجاد می کند. نکته مهم اینکه عملکرد مناسب سیستم انژکتور باعث کاهش مصرف سوخت خودرو و همچنین کاهش میزان آلودگی هوا میگردد.
ده راه کار برای بالا بردن عمر خودرو
طبق آخرین گزارش شرکت معتبر اچ آیاس مارکیت (HIS Markit) تعداد خودروهای موجود در جهان از یک میلیارد دستگاه عبور کرده است. این در حالی است که میانگین سن هر خودرو ۶/۱۱ سال بوده و براساس همین گزارش صاحبان خودروها شش سال و نیم اتومبیلهای خود را نگهداری میکنند.
علت سفت شدن پدال ترمز خودرو چیست؟
ترمز خودرو یکی از مهمترین بخشهای آن به شمار میرود و علت سفت شدن پدال آن در این نوشتار بررسی شده است. چنین مشکلی می تواند در زمان رانندگی خطرات زیادی را در پی داشته باشد و به همین خاطر میخواهیم به دلیل رخ دادن آن در خودروهای داخلی بپردازیم. همراه ما باشید.
صدای سیستم ترمز و چگونگی رفع آن
یکی از آزار دهنده ترین صداها در خودرو، صدای جیغ لنت های ترمز در هنگام توقف است که به دلایل متعددی به وجود می آید. آنچه که صدای جیغ لنت ترمز نامیده می شود...
علت شاتون زدن موتور خودرو
قطعاتی در خودرو وجود دارد که شاید اسم آن ها را رانندگان تابحال نشنیده باشند. این قطعات کوچک نقش مهمی در سیستم خودرو ایفا می کنند و بی توجهی به آن ها می تواند سبب استهلاک و در نهایت تخریب آن ها شود. شاتون نمونه ای از این قطعات است که غلی رغم اندازه کوچکش، وظیفه مهمی را در سیستم موتور برعهده دارد و استهلاک و آسیب به آن می تواند سبب بروز مشکلاتی در موتور شود که حرکت خودرو هم دچار اختلال می شود.
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
دوشنبه، ۷ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۷
شنبه، ۵ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰
نگاهی به خودروهای نوستالژی بی ام و در ایران؛ پیرمردهای آلمانی که هنوز در خیابانها حضور دارند
دوشنبه، ۱۶ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
فرداموتورز با دست پر در بازار سدانها
ماشین MG۵ ماجراجوی جدید بازار خودرو
دوشنبه، ۱۶ بهمنماه ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷
با ۵ خودروی محبوب ایرانیها در سال ۹۸ آشنا شوید
چهارشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
برترین خودروهای بریتانیایی در طول تاریخ
چهارشنبه، ۹ مردادماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
جزئیات جالب از جک اس ۳ مدل ۲۰۱۹ که باید بدانید + فیلم
سهشنبه، ۲۴ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
چرا رنو ۵ در بازار آمریکا شکست خورد؟
رنو ۵ از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۳ با نام لوکار در آمریکای شمالی عرضه شد ولی با استقبال چندانی مواجه نشد و نهایتاً در سال ۱۹۸۷ رنو بازار آمریکا را ترک کرد.
دوشنبه، ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲:۵۱ |
سالها است که خودروهای رنو، پژو و سیتروئن در بازار آمریکا حضور ندارند ولی در دوران کوتاهی، آمریکاییها میتوانستند خودروهای فرانسوی را در جادههای سراسر کشورشان ببینند. سیتروئن در سال ۱۹۷۴ پس از ممنوعیت عرضهٔ خودروهای بزرگترش توسط NHTSA به خاطر سیستم تعلیق با قابلیت تنظیم ارتفاع، از بازار آمریکا خارج شد زیرا خودروهای کوچکترش در این کشور محبوبیتی نداشتند. رنو اما کمی بیشتر در آمریکا دوام آورد و تا سال ۱۹۸۷ خودروهای خود را در ایالاتمتحده عرضه کرد. یکی از خودروهایی که این برند فرانسوی به آمریکا فرستاد، رنو ۵ مشهور بود که با نام لوکار (LeCar) در این کشور عرضه شد. این خودرو در سال ۱۹۷۶ ابتدا با همان نام اصلی رنو ۵ راهی بازار ایالاتمتحده شد با این امید که بتواند از محبوبیت رو به رشد خودروهای کوچک در آمریکای شمالی بهره ببرد زیرا به دلیل وقوع بحران نفتی، سلیقهٔ بازار آمریکا به سمت خودروهای کوچکتر در حال تغییر بود. بااینحال، رنو ۵ فروش ناامیدکنندهای داشت و درنتیجه فرانسویها عجولانه نام این هاچبک کوچک را در سال ۱۹۷۷ به لوکار تغییر دادند تا شاید بتوانند شرایط را بهتر کنند. در سال ۱۹۷۹ نیز رنو با AMC شراکتی را آغاز کرد تا خودروهای خود را از طریق نمایندگیهای این شرکت آمریکایی در بازار ایالاتمتحده عرضه کند. بدین ترتیب، رنو که تنها ۲۵۰ نمایندگی در آمریکای شمالی داشت، حالا به ۱,۳۰۰ نمایندگی AMC دسترسی پیدا کرد. ناکامی رنو ۵ در بازار آمریکا تصمیم عجیب رنو که در شکست لوکار در بازار آمریکا نقش پررنگی داشت، عدم عرضهٔ این خودرو در کالیفرنیا و نادیده گرفتن نمایشگاه خودروی لسآنجلس بود یعنی نمایشگاهی که بهطور خاص روی خودروهای وارداتی تمرکز داشت. اگر یک ایالت در آمریکا میتوانست رنو ۵ را به موفقیت برساند، کالیفرنیا بود، جایی که خریداران بهتر از نوآوری استقبال میکردند و قانونگذاران در تلاش برای کنترل آلودگی هوای لسآنجلس بودند. بااینحال، خوشبختانه تغییر نام رنو ۵ به لوکار باعث افزایش فروش هاچبک کوچک فرانسویها در آمریکا شد و درحالیکه این خودرو در سال ۱۹۷۶ تنها حدود ۶,۸۰۰ دستگاه فروخته بود، در سال ۱۹۸۲ این رقم به ۳۷ هزار دستگاه رسید. حتی ادارهٔ پلیس واشنگتن نیز سه دستگاه لوکار خرید تا هزینهٔ سوخت خودروهای خود را کاهش دهد. هرچند فروش لوکار در اوایل دههٔ ۸۰ در آمریکا بسیار بیشتر از سالهای ابتدایی عرضه شده بود و برخلاف ایالاتمتحده، در کانادا فروش خوبی داشت ولی این برای عرضهٔ نسل دوم رنو ۵ در آمریکای شمالی کافی نبود و درنتیجه، در سال ۱۹۸۳ واردات لوکار از فرانسه خاتمه یافت و سدان جدید رنو آلیانس جایگزین آن شد. در سال ۱۹۸۷ نیز رنو بهطور کامل از بازار آمریکای شمالی خارج شد. تفاوتهای لوکار با رنو ۵ رنو ۵ یا لوکار از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۰ فقط بهصورت سهدر در آمریکا عرضه شد تا اینکه در سال ۱۹۸۱ نسخهٔ پنجدر هم راهی نمایندگیهای فروش آمریکا شد. لوکار اما برای مطابقت با قوانین ایمنی آمریکا، در بیرون تغییراتی را نسبت به رنو ۵ تجربه کرده بود. یکی از این تغییرات، سپرهای برجستهتر در جلو و عقب بود تا بتواند قانون مقاومت سپر در برابر تصادفاتی با سرعت ۸ کیلومتر بر ساعت را رعایت کند. علاوه بر این، به گلگیرهای جلو و عقب نیز چراغهای نشانگر جانبی اضافه شد و چراغهای جلو هم دایرهای شدند. البته در سال ۱۹۸۰ طراحی نمای جلوی لوکار بروز شد و چراغها مستطیلی شدند ولی هنوز هم با چراغهای اصلی رنو ۵ تفاوت داشتند. لوکار در بازار آمریکا با یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری چهار سیلندر عرضه شد که ۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۵ نیوتن متر گشتاور داشت. مزیت اصلی لوکار در دوران بحران سوخت، مصرف بنزین پایین ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر بود. علاوه بر این، هاچبک کوچک رنو به خاطر اتاق جادار، سواری نرم و پیشرانهٔ روان نیز در آزمونهای جادهای نشریات آمریکایی تحسین شد. لوکار در بازار آمریکا باید با فورد فییستا، فولکسواگن گلف و هوندا سیویک رقابت میکرد ولی درحالیکه این خودروها همگی تا چند دهه بعد همچنان در آمریکا عرضه شدند و میشوند، لوکار عمر کوتاهی داشت. چرا خودروهای فرانسوی در آمریکا محبوبیتی نداشتند؟ دلیل اصلی این موضوع، اندازهٔ کوچک خودروهای فرانسوی است درحالیکه آمریکاییها علاقهای به استفاده از خودروهای کوچک ندارند. البته فضای کابین و صندوق رنو لوکار در حد هوندا سیویک زمان خود بود ولی تصور آمریکاییها از خودروهای فرانسوی همواره ماشینهایی کوچک و تنگ بود که باعث شد علیرغم موفقیت خودروهای کوچک اروپایی و ژاپنی مثل گلف و سیویک در بازار آمریکا، همتایان فرانسوی توفیقی کسب نکنند.
کد محتوا: ۲۲۷۳۵
ارسال: دوشنبه، ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲:۵۱
به روز شده: دوشنبه، ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲:۳۹
کلید واژهها: رنو، رنو ۵
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: پدال
بازدید: ۲۲۴
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.