پژو ۳۰۹ جیتیآی؛ مطرح با قلب ۴۰۵
پژو ۳۰۹، خودروی کامپکت فرانسوی، در سال ۱۹۸۷ با معرفی مدل GTI با موتور ۱۳۰ اسب بخاری خود به یک اسپرت جمعوجور تبدیل شد؛ اما اوج عملکرد این خانواده در مدل کمیاب GTI ۱۶ بود که با موتور ۱۶۰ اسب بخاری، در مسابقات رالی درخشید.
احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
معرفی تویوتا GR GT کانسپت: سوپراسپرت هیبریدی
تویوتا با رونمایی از GR GT Concept، چشمانداز خود برای ساخت نسل تازهای از خودروهای پرفورمنس با ریشه کاملاً مسابقهای را نشان داده است. این مدل بههمراه نسخه مسابقهای خود یعنی GR GT۳، پرچمداران جدید برند Toyota Gazoo Racing (TGR) محسوب میشوند؛ خودروهایی که فلسفه «ساختن خودروهای بهتر از طریق مسابقه» در آنها کاملاً متجلی است.
بازآفرینی موستانگ باس ۴۲۹ با ۷۱۰ اسب بخار و قیمت گرانتر از فراری!
شرکت روولوجی، موستانگ باس ۴۲۹ افسانهای را با قدرتی دو برابر و قیمتی فراتر از یک فراری صفرکیلومتر، به قرن بیست و یکم بازگردانده است.
مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
بهترین فیلتر روغن در بازار کدام است ؟
فیلتر روغن نقش مهمی در فرآیند سوخت خودرو دارد. قطعاً نمیتوانید ارزانترین یا اولین فیلتر روغن را برای خودروی خود خریداری کنید، بلکه باید در انتخاب خود نهایت دقت را داشته باشید و بهترین فیلتر روغن را نصب کنید.
گرمای تابستان با تایر خودرو چه میکند؟!
از آنجا که گرما، اثر جدی در خالی شدن باد یا ترکیدگی تایرها دارد؛ بدین سبب کارشناسان تصریح زیادی بر توجه رانندگان به این مقوله به ویژه در فصل تابستان دارند. ترکیدگی لاستیک در هوای گرم یکی از شایع ترین عواملی است که خطرات زیادی برای خودروها ایجاد میکند؛ به صورتی که یکی از عوامل اصلی خیلی از تصادفات جاده ای در فصل تابستان ترکیدگی لاستیک به علت های گوناگون است.
علت سفت شدن پدال ترمز خودرو چیست؟
ترمز خودرو یکی از مهمترین بخشهای آن به شمار میرود و علت سفت شدن پدال آن در این نوشتار بررسی شده است. چنین مشکلی می تواند در زمان رانندگی خطرات زیادی را در پی داشته باشد و به همین خاطر میخواهیم به دلیل رخ دادن آن در خودروهای داخلی بپردازیم. همراه ما باشید.
تفاوت خودروی دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب
یکی از مشغولیات فکری برای افرادی که در زمینه خودرو فعالیت دارند و یا علاقه وافری به اتومبیل دارند ، اینست که اتومبیل های دیفرانسیل عقب برتر هستند یا اتومبیل های دیفرانسیل جلو ؟
روش های ساده تیونینگ خودرو
سیستم پیشرانه خودرو که از موتور و قطعات مربوطه تشکیل شده به مرور دچار کاهش عملکرد می شود. در این صورت تقویت موتور به منظور افزایش بازده و عملکرد آن امری ضروری تلقی می شود. افزایش بازده و عملکرد موتور علاوه بر این که موجب بالا رفتن توان آن می شود، در مصرف سوخت نیز صرفه جویی شده، آلایندگی کاهش می یابد و هم چنین استهلاک آن نیز کمتر می شود.
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۶
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
شنبه، ۱۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۹
شنبه، ۸ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۴
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
افزایش سطح کیفی روغن موتور، به وسیله مکمل
جمعه، ۲۲ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
با تویوتا اینووا کریستا آشنا شوید
سهشنبه، ۲۰ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶
بهترین هاچبکهای سال ۲۰۱۹
سهشنبه، ۲۳ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
تجربه رانندگی با پورشه کاین GTS مدل ۲۰۱۳
دوشنبه، ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
معرفی ۵ خودروی جذاب و اسپرت که احتمالاً نامشان را نشنیدهاید
یکشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
تست رانندگی کیا K۴ مدل ۲۰۲۵
درست بیرون آستین تگزاس در یک جاده دوطرفه باریک، نزدیک بود تصادف کنیم. من در صندلی سرنشین کیا K۴ GT-Line مدل ۲۰۲۵ بودم که یک تویوتا راو ۴ در بالای تپه ظاهر شد. شاسی بلند به سرعت در حال نزدیک شدن به ما بود و کاملا در شرایط شاخ به شاخ شدن قرار داشتیم.
شنبه، ۱ دی ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹:۳۰ |
با دست راستم دستگیره در را گرفتم، در حالی که با دست چپم کمربند ایمنی را روی سینهام محکم گرفته بودم. راننده ترمز گرفت و خودرو را کمی منحرف کرد تا راه برای راو ۴ باز شود. به سختی از تصادف قسر در رفتیم، در حالی که راو ۴ چرخید و از دید ما خارج شد. حتی در چنین شرایط سخت و وحشتناکی، K۴ کاملا قابل کنترل بود و ما را از مرگ نجات داد. خوشبختانه، در بقیه مسیری که کیا برای ما انتخاب کرده بود، حادثه دیگری رخ نداد. در واقع ما جان خود را مدیون سیستم تعلیق عقب چنداتصالی اسپرت GT-Line و کمکفنرهای سوپاپی SFD۳ جلوی کیا هستیم، که در حین جلوگیری از برخورد با خودروی روبهرویی، K۴ را به خوبی کنترل کرد. این سیستم ناهمواریهای مختلف جاده در بقیه مسیر را نیز جذب کرد. اما GT-Line اسپرتترین تیپ K۴ نیست. موتور ۲ لیتری چهارسیلندر تنفس طبیعی در کنار گیربکس متغیر پیوسته، توان ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۳۲ پوند فوت تولید میکند. این خودرو حتی در بزرگراههای خارج از مرکز تگزاس ضعیف به نظر نمیرسد، اما چندان سریع هم نیست. با توجه به مصرف سوخت ۴۰ مایل در هر گالن در بزرگراه، واضح است که K۴ کارایی را به جذابیت ترجیح میدهد. حالت اسپرت با فرمانپذیری سفتتر و واکنش بهتر دریچه گاز تجربه رانندگی بهتری ارائه میدهد، اما اجازه نمیدهد فراموش کنید که یک گیربکس متغیر پیوسته بین موتور و چرخها قرار دارد. به همین دلیل تیپ GT-Line Turbo وجود دارد. این نسخه از K۴ دارای موتور ۱.۶ لیتری چهارسیلندر توربوشارژ و یک گیربکس هشتسرعته اتوماتیک معمولی است که با انتخاب حالت اسپرت، امکان تعویض دنده را در بالاترین محدوده دور موتور فراهم میکند و به راننده اجازه میدهد تا از نهایت قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۳ پوند فوت بهره ببرد. مدل توربو از همتای غیرتوربوی خودش سریعتر است، اما خیلی هم سریع نیست. K۴ GT-Line Turbo در سرعتهای عادی و دور موتور پایین، هیجانانگیز و جذاب است، اما قدرت آن در دور موتور بالاتر به سرعت افت میکند. در داخل کابین کمی نویز به گوش میرسد، اما شیشهها و تایرهای آکوستیک به خوبی فضای داخلی را آرام نگه میدارند. GT-Line با پکیج پریمیوم و نسخه توربو که من با آن رانندگی کردم دارای تمام امکانات، از جمله صندلیهای جلو با تهویه در نسخه بالارده و سه صفحه نمایش شامل دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی پنل ابزار و سرگرمی و یک صفحه نمایش سوم بین آنها برای اطلاعات تهویه بود. اما حتی لیست استاندارد امکانات با اپل کارپلی و اندروید اتو بیسیم بسیار عالی به نظر میرسد. خوشبختانه K۴ هنوز هم از کلیدهای فیزیکی برای سیستم تهویه در زیر ردیفی از دکمهها برای کنترل نمایشگر سرگرمی بهره میبرد. اما متاسفانه محل قرارگیری فرمان، بیشتر صفحه نمایش جذاب آن را از دید راننده مخفی میکند. K۴ طویلتر و عریضتر از مدل فورته است که جایگزین آن میشود و بخش زیادی از این فضای اضافی به سرنشینان عقب تعلق میگیرد. کیا ادعا میکند که این سدان جدید با ۳۸ اینچ فضای پا و ۳۷.۳ اینچ فضای سر در عقب، از این نظر بهترین عملکرد را در بین رقبا دارد. من فضای زیادی پشت صندلی راننده داشتم، اما حضور سرنشینان قدبلند در صندلی جلو این فضا را کاهش میدهد و صندلیهای جلوی پلاستیکی را به زانوهای سرنشین عقب فشار میدهد. کیا K۴ با وجود بزرگ شدن هنوز هم یک سدان جمعوجور است، بنابراین به طور کلی از کمبودهای این کلاس رنج میبرد. دستگیره در که در لحظات نزدیک به تصادف آن را گرفتم حس خوبی القا میکرد، اما در کنار پلاستیک مشکی قرار داشت که شیشه و قفلها را احاطه کرده بود. کیفیت آن خیلی پایین به نظر نمیرسید، اما از کیفیت بالایی هم برخوردار نبود. در حالی که هنوز پلاستیک زیادی در سراسر کابین وجود دارد، اما کیا برای جبران این کمبود فناوریهای موردنیاز مشتریان جوان را به آن اضافه کرده است. شیشهها و تایرهای آکوستیک میتوانند علاوه بر ایجاد حس لوکس بودن، معایب ناشی از کیفیت پایین مواد داخل کابین را مخفی کنند، اما اکثر خریداران احتمالا این آپشنها را سفارش نخواهند داد. کیا K۴ دارای نمایشگرهای بزرگ، اتصال بیسیم، مجموعهای جذاب از تجهیزات ایمنی استاندارد (هشت کیسه هوا، دستیار حفظ مسیر، اجتناب از برخورد از جلو، هشدار برخورد از عقب و غیره) است و مصرف سوخت بسیار خوبی دارد. صندلیهای مجهز به گرمکن در تیپ GT-Line با قیمت اولیه ۲۶۳۴۵ دلار موجود هستند. این پکیج نظر خریداران جوانتری که بیشتر از عملکرد به دنبال امکانات فراوان هستند را جلب میکند. تنها چیزی که میتواند خریداران بالقوه را ناامید کند، طراحی ظاهری خودرو است. در پشت سقف، ستون C و رکابها یک چینخوردگی در بدنه به چشم میخورد که از زوایای خاصی ناموزون و زشت به نظر میرسد. چراغ عقب سراسری بین چراغهای عمودی در گوشهها ظاهر پهنتری به خودرو میدهد و به لطف پوشش مشکی در پایین، باعث میشود ارتفاع خودرو کمتر از واقعیت به نظر برسد. بهترین زاویه K۴ نمای عقب آن است، به ویژه با چینهای ظریفی که در پشت سقف دیده میشود. کیا فروش K۴ را از چند ماه پیش در آمریکا آغاز کرده است. البته شرکت ژاپنی تاکنون فقط تیپهای پایینرده این سدان کامپکت را عرضه کرده است. مدلهای جذاب GT-Line و GT-Line Turbo به تازگی در حال ورود به نمایندگیهای سراسر ایالات متحده هستند.
کد محتوا: ۲۲۷۲۴
ارسال: شنبه، ۱ دی ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹:۳۰
به روز شده: شنبه، ۱ دی ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲:۳۷
کلید واژهها: کیا، کیا K۴ مدل ۲۰۲۵
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: خودرو بانک
بازدید: ۲۹۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.