تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
نسل جدید چری تیگو ۸ رونمایی شد؛ بزرگتر و با دو چهره متفاوت
شرکت چری با انتشار تصاویر رسمی، از نسل جدید تیگو ۸ پردهبرداری کرد. این کراساوور سایز متوسط خانوادگی با طراحی کاملاً جدید، ابعادی بزرگتر از نسل فعلی و چیدمان پنجنفره، برای عرضه در سهماهه پایانی سال جاری میلادی آماده میشود.
معرفی منصوری وناتوس SE، لامبورگینی اوروس هیبریدی با ۱۱۰۰ اسب بخار!
منصوری با معرفی وناتوس SE، لامبورگینی اوروس پلاگینهیبریدی را به یک هیولای ۱۱۰۰ اسب بخاری تبدیل کرده است که فقط در ۲.۸ ثانیه به صد کیلومتر میرسد.
انواع مایع خنککننده موتور و علت تفاوت رنگ آنها
آشنایی با انواع مایع خنککننده موتور خودرو: چرا خنککنندهها رنگهای گوناگونی دارند؟ تفاوت آنها چیست و چه افزودنیهایی دارند؟
انواع جعبه دنده اتومبیل
در تمام دوران تاریخچه صنعت اتومبیل گیربکس ها یا همان جعبه دنده ها نقش کلیدی در سیستم انتقال قدرت داشته اند. به طوری که در سال های اخیر انواع متنوعی از گیربکس ها در این صنعت مورد استفاده قرار میگیرند، که از مزایای یک گیربکس کارامد نداشتن لگ یا تاخیر درفواصل تعویض دنده ها میباشد که به موجب آن شتاب خودرو افزایش میابد و مصرف سوخت تا حدودی کاهش میابد.
روشها و ابزارهای تشخیص رنگ خودرو
برای تشخیص رنگ خودرو چند روش وجود دارد:
مقایسه موتور TU۵ با XU۷؛ کدام یک بهترین عملکرد را دارد؟
در این مقاله قصد داریم به بررسی دو پیشرانه مهم ایرانخودرو که روی اکثر محصولات این شرکت قرار دارد بپردازیم. در این مقایسه قرار است دو پیشرانه TU۵ و XU۷ را ازنظر توان خروجی، استهلاک، عملکرد و هزینههای جاری با یکدیگر مقایسه کنیم. بنابراین اگر سردرگم هستید که کدامیک از محصولات ایرانخودرو را انتخاب کنید و دوست دارید اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی موتور XU۷ و موتور TU۵ بهدست بیاورید با ما همراه باشید تا به مقایسه این دو پیشرانه استراتژیک و مهم ایرانخودرو بپردازیم.
آنچه باید در مورد ترمز ABS بدانید
سیستم ترمز ضد قفل برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در هواپیما به شکل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان تحولات زیادی در توسعه این سیستم در صنعت هوانوردی به وجود آمد. اما جالب بود که بررسی این سیستم برای چندین سال متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۶ برای اولین بار این سیستم در کامیونهای سنگین در آمریکا برای کاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پایداری کامیون در جاده ها مخصوصا” جاده های لغزنده مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۱۹۸۰ در تکنولوژی ایمنی خودرو تحول عظیمی رخ داد و سیستم ABS به شکل امروزی (الکترونیکی ) در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفت .
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
دوشنبه، ۷ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۷
شنبه، ۵ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰
۴ مزیت جذاب هیوندای سوناتا
سهشنبه، ۲۳ دیماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
نگاهی به لوتوس Evora GT۴۱۰ Sport
سهشنبه، ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
با سریعترین سدانهای حال حاضر دنیا آشنا شوید
شنبه، ۱۸ اردیبهشتماه ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
تزریق هیجان به جعبه دنده های CVT توسط تویوتا؛ e-CVT چگونه کار می کند؟
پنجشنبه، ۱۲ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
تویوتا GR یاریس معرفی شد؛ فلفلی بسیار ریز اما خیلی تند + فیلم
شنبه، ۲۱ دیماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
مزدا EZ-۶ هیبریدی و برقی آفتاب خودرو؛ مشخصات و قیمت در ایران
جدیدترین خودروی وارداتی با پیشرانه هیبرید و مدل تمام برقی، عرضه میشود. مزدا EZ-۶ هم از نظر قوای محرک و هم طراحی، برای مخاطب ایرانی جذاب خواهد بود.
شنبه، ۱۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳:۱۵ |
پیشتر اعلام شده بود گروه بهمن، مزدا ۳ جدید را وارد ایران خواهد کرد؛ اما ظاهرا آفتاب خودرو موفق شده برای ورود مزدا ۳ سدان و کراس اور CX۳۰ و EZ۶ مجوز بگیرد. مزدا یکی از خودروسازان برجستهی دنیا و برند باسابقهی ژاپنی است. بعد از نیسان و تویوتا و هوندا که سهگانهی بزرگترین شرکتهای خودرویی ژاپن را تشکیل میدهند؛ برندهای مزدا و سوزوکی و سوبارو دیده میشوند که البته باکیفیت و سودآور هستند. از سویی دیگر، تقریبا تمام خودروسازان ژاپنی محصولات اصلی برای کشورهای متمول و خودروهای ارزانقیمت مخصوص مناطق کمترتوسعه یافته مثل امریکای جنوبی و هند و شرق آسیا دارند. به همین دلیل شرکتهای مثل مزدا، کارخانههای متعدد در چین، ویتنام، هند و مکزیک دارند. میتوان اطمینان داشت، تمام مدلهای جدید مزدا برای ایران، ساخت چین باشند. این شرایط، البته جای گلایه ندارد؛ چراکه بسیاری از خودروهای مزدا ساخت کارخانههای داخل چین، مثل مزدا- چانگان، کیفیت ساخت بالا و نزدیک به استاندارد اروپا فراهم میکنند. البته بعضی از محصولات هم، مخصوص کشورهای آسیایی تولید میشوند و طبیعتا امکانات مشابه خودروهای مخصوص اروپا یا امریکا، ندارند. مزدا EZ-۶ متفاوت از مزدا ۶ سدان، با همکاری چانگان، روی پلتفرم شرکت چینی تولید میشود. این خودرو، فعلا خط مونتاژ خارج چین ندارد اما برای ورود به اروپا و استرالیا آماده میشود. ظاهرا مدیران مزدا تصمیم گرفتهاند عرضهی مزدا ۶ را در اروپا و بسیاری از دیگر نقاط جهان متوقف کنند، تا EZ-۶ همراه پیشرانههای پلاگین هیبرید و برقی، جایگزین شود. طراحی بدنه و نمای بیرونی مزدا EZ۶ جدیدترین سدان مزدا مشابه دیگر خودروهای این شرکت در سالهای اخیر، سبک طراحی اسپرت و جوانپسند را ادامه داده است. علاوهبر زیبایی خودرو، رویکرد آیندهنگر و آیرودینامیک نیز به وضوح در EZ-۶ دیده میشود. در نمای روبرو، الگوبرداری از مزدا ۶ قدیمی وجود دارد؛ اما برای EZ-۶ چراغها باریکتر و جلوپنجره بزرگتر شده است. پهنای نسبتا زیاد سپر تا نزدیکی زمین، حالت آروارهای و تهاجمی خودرو را افزایش میدهد. از معدود نکات منفی در طراحی EZ-۶ میتوان به ادوات پلاستیکی در پایین سپر و جلوپنجره اشاره کرد؛ ضمن اینکه خط لبهی کاپوت نیز به وضوح دیده میشود. در نمای جانبی، حالت مواج و چشمنواز برای EZ-۶ وجود دارد. شیشهی عقب تا نزدیک صندوق کشیده شده و طرح فستبک این سدان را نشان میدهد. حجمدهی بدنه، کاملا ملایم است و همراه دستگیرههای مخفیشونده، حس یکنواخت EZ-۶ را تقویت میکنند. مدلهای مختلف از رینگ ۱۷ تا ۱۹ استفاده میکنند و پوشش پلاستیک سیاه در رکاب تا قاب گلگیرها، ارایه میشود. در نمای پشت، چراغهای باریک و اسپورت، شبیه به مدلهای سوپراسپرت استفاده شدند. برخلاف ترکیب جلوی خودرو، سپر عقب EZ-۶ فاصلهی نسبتا زیادی با سطح زمین دارد و نزدیک به کلاس کراساور دیده میشود. دیگر نکتهی جالب در طراحی EZ-۶، بازشدن شیشهی عقب با درپوش صندوق است که امکان جابهجایی وسایل بزرگ را فراهم میکند. سدان مزدا EZ-۶ با طول ۴,۹۲۱ و عرض ۱,۸۹۰ و ارتفاع ۱,۴۸۵ و فاصله محوری ۲,۹۰۰ میلیمتر، ابعاد مشابه تویوتا کمری ۲۰۱۷ موجود در ایران دارد. طراحی داخلی و نمای کابین مزدا EZ۶ تصاویر منتشر شده از EZ-۶ مربوط به مدل سطح بالا (فول آپشن) هستند و مشخص نیست برای نسخهی وارداتی در بازار ایران نیز، چنین مشخصاتی ارایه شود. نمایشگر بزرگ، ادوات چرم در داشبورد و تودری، همراه صندلیهای اسپرت، ممکن است در مدلهای ارزانقیمت، موجود نباشند. مانیتور سیستم سرگرمی در مرکز داشبورد، ۱۴/۶ اینچ است و اگر وارد ایران شود، برتری محسوب نسبت به خودروهای چینی بازار خواهد داشت. پنل دیجیتال پشت فرمان نیز تمام رنگی ۱۰ اینچ است. روی داشبورد، از پلاستیک سخت ساخته شده اما ساده و خستهکننده محسوب نمیشود. حذف کلیدهای فیزیکی، همراه با طراحی جذاب فرمان و خروجی هوای تهویه مطبوع، کابین EZ-۶ را کاملا مدرن نشان میدهد. فاصله محوری ۲۹۰۰ میلیمتر، راحتی بسیار خوب برای سرنشینان فراهم میکند. صندلیهای چرم و صندوق عقب ۴۸۰ لیتر با قابلیت جمع کردن ردیف عقب و حمل بار ۱۱۰۰ لیتر، دیگر مشخصات مزدا EZ-۶ هستند. پیشرانه و تجهیزات فنی مزدا EZ۶ در نسخهی تمام برقی تک موتوره، ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتنمتر گشتاور وجود دارد. نسخهی دو موتوره چهار چرخ محرک، ۲۵۵ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتنمتر است. توان پیمایش مزدا EZ۶ در ارزانترین مدل، ۶۰۰ کیلومتر (طبق استاندارد چین) خواهد بود. مزدا EZ-۶ مدل EREV با سیستم پلاگین -هیبرید شامل پیشرانه ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی با ۹۵ اسببخار قدرت و موتور الکتریکی ۱۶۰ کیلووات (۲۱۴ اسببخار) تولید میشود. این مدل همراه ۳۲۰ نیوتنمتر گشتاور، از پیشرانه درونسوز فقط به عنوان شارژر استفاده میکند. توان حرکتی این خودرو در حالت برقی، با باتری ۱۸.۹ یا ۲۸.۴ کیلووات ساعت، ۱۳۰ تا ۲۰۰ کیلومتر و در حالت هیبرید، ۱.۳۰۰ کیلومتر است. در تمام مدلهای مزدا EZ-۶ نهایت سرعت به ۱۷۰ کیلومتر برساعت محدود شده است. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت برای مدل هیبریدی، حدود ۸ ثانیه خواهد بود و نسخهی برقی دو موتوره در زمان ۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد. قیمت مزدا EZ۶ در بازار جهانی و پیشبینی برای ایران شایعات تازه در اروپا، نسخهی خاصی از مزدا EZ-۶ تمام برقی را آگهی دادهاند که تنها ۱۹ هزار دلار قیمت دارد. از سویی دیگر، قیمت مدل الکتریکی با امکانات کامل، برای مشتری چینی حدود ۴۰ هزار دلار هزینه خرید داشته و نسبت به محصولات همرده ساخت رقبای اروپایی، چندان گران نیست. همچنین برای مزدا EZ-۶ پلاگین هیبرید، قیمت ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار وجود دارد. اگر قیمت نسخهی وارداتی آفتاب خودرو را حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار فرض کنیم و تخفیف مالیاتی مخصوص مدلهای برقی یا پلاگین هیبرید را در نظر بگیریم، مزدا EZ-۶ وارداتی در ایران ۲/۵ تا ۳ میلیارد تومان خواهد بود. این ارقام، باتوجه به قیمت مدلهای دست دوم کمری، سوناتا و اپتیما ۲۰۱۷ میتواند مشتریان متمول را جذب کند.
کد محتوا: ۲۲۷۱۰
ارسال: شنبه، ۱۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳:۱۵
به روز شده: شنبه، ۱۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵:۰۳
کلید واژهها: مزدا، مزدا EZ-۶ ، خودرو هیبریدی، خودرو وارداتی
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: پدال
بازدید: ۴۰۷
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.