تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
نسل جدید چری تیگو ۸ رونمایی شد؛ بزرگتر و با دو چهره متفاوت
شرکت چری با انتشار تصاویر رسمی، از نسل جدید تیگو ۸ پردهبرداری کرد. این کراساوور سایز متوسط خانوادگی با طراحی کاملاً جدید، ابعادی بزرگتر از نسل فعلی و چیدمان پنجنفره، برای عرضه در سهماهه پایانی سال جاری میلادی آماده میشود.
معرفی منصوری وناتوس SE، لامبورگینی اوروس هیبریدی با ۱۱۰۰ اسب بخار!
منصوری با معرفی وناتوس SE، لامبورگینی اوروس پلاگینهیبریدی را به یک هیولای ۱۱۰۰ اسب بخاری تبدیل کرده است که فقط در ۲.۸ ثانیه به صد کیلومتر میرسد.
سرقت خودرو و روش های جلوگیری از آن
هنوز هم پراید و سپس خانواده پژو بیشترین آمار سرقت را در کشورمان به خود اختصاص داده اند.
مبدل کاتالیزور اگزوز چگونه کار می کند؟
مبدل کاتالیزوری مورد استفاده در اگزوز اتومبیل ها ، کاربرد جدیدی از کاتالیزور سطحی است
صدای سیستم ترمز و چگونگی رفع آن
یکی از آزار دهنده ترین صداها در خودرو، صدای جیغ لنت های ترمز در هنگام توقف است که به دلایل متعددی به وجود می آید. آنچه که صدای جیغ لنت ترمز نامیده می شود...
روغنهایی که دشمن سیستمهای الکترونیکی خودرو میشوند
یکی از چالشهای تولیدکنندگان روغنموتور، یک استارت راحت و بیدردسر در هوای سرد است. اما یکی از این چالشها، انتقال نیروی برق زیادی است که در حرکت اولیه موتور و از طریق روغن به بدنه خودرو و پس از آن به سایر تجهیزات الکتریکی موتور منتقل میشود.
علت قفل کردن گیربکس های اتوماتیک در حالت پارک ( P )
در واقع گیربکس های اتوماتیک پیچیدگی های فنی زیادی دارند و همین موضوع موجب می گردد، مالکین این خودروها نگرانی هایی در مورد آن ها داشته باشند. گیر کردن دنده در وضعیت P (پارک) یکی از این موارد می باشد که البته این وضعیت به ندرت رخ می دهد و جای نگرانی چندانی ندارد.
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
دوشنبه، ۷ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۷
شنبه، ۵ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰
با ب ام و آلپینا B7 مدل ۲۰۱۷ آشنا شوید
پنجشنبه، ۲۲ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
برترین خودروهای ۸ سیلندر ساخت ایتالیا
دوشنبه، ۳۰ فروردینماه ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
تویوتا سوپرا چگونه جاودانه شد؛ نگاهی به چهل سال تکامل+فیلم
دوشنبه، ۳ دیماه ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
برترین مدلهای شورولت کامارو
شنبه، ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
رندرهای جذاب از مدل سال ۲۰۵۰ موستانگ، کرولا، کوروت و سیویک
چهارشنبه، ۱۰ دیماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
تمام خودروهای ایرانی جدید که تا پایان سال ۱۴۰۳ به بازار خواهند آمد
تا پایان سال جاری، خودروسازان داخلی قرار است مدلهای جدید نسبتاً زیادی را به بازار عرضه کنند که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.
شنبه، ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴:۱۳ |
خودروسازان داخلی هرچند همچنان وابستگی شدیدی به خودروهای قدیمی دارند اما طی یکی دو سال اخیر، این شرکتها که بازاری انحصاری را در اختیار دارند، سعی در توسعه و تولید خودروهای جدیدی داشتهاند. البته اکثر این خودروهای بهاصطلاح جدید صرفاً تغییرات و ارتقاءهایی جزئی روی همان خودروهای قدیمی هستند که با نام یا پسوند جدیدی به بازار عرضه خواهند شد ولی بااینوجود، همین مدلها هم میتوانند تنوعی ظاهری به بازار کمتنوع و کسلکنندهٔ خودروهای داخلی ببخشند. طبق گفتههای مسئولان خودروسازان داخلی، بسیاری از این پروژهها تا پایان امسال به سرانجام خواهد رسید و طی شش ماه آینده خودروهای جدید نسبتاً زیادی را در بازار خواهیم دید. ازاینرو، قصد داریم در ادامه با تمام خودروهای ایرانی جدیدی که قرار است تا پایان سال ۱۴۰۳ به بازار عرضه شوند آشنا شویم. سهند برای اولین بار دو سال پیش در اولین دورهٔ نمایشگاه تحول صنعت خودرو بود که مدلهای جدید سایپا اطلس و سهند دیده شدند و هرچند اطلس ماهها است که به دست خریداران رسیده اما هنوز خبری از سهند نیست. البته سایپا از ابتدای امسال پیشفروش این خودرو را آغاز کرده و نمونههای ثبتنامی تا پایان سال به خریداران تحویل داده خواهند شد. سهند اساساً فیسلیفتی روی ساینا محسوب میشود که در قسمت جلو و عقب کاملاً بازطراحی شده است. این خودرو مثل اطلس، در داخل هم از داشبورد کاملاً جدیدی با تریم دورنگ بهره میبرد. سهند همچنان از همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری هشت سوپاپ M۱۵ خانوادهٔ ساینا و کوییک استفاده میکند اما این موتور با بهروزرسانیهای جزئی مثل تجهیز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ، حالا کمی قویتر شده و ۹۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. هنوز قیمت سهند مشخص نیست ولی با توجه به پیشپرداخت ۲۲۷ میلیون تومانی در طرحهای پیشفروش، قیمت نهایی این خودرو باید چیزی در حدود ۴۵۰ میلیون تومان باشد. دنا جوانان اولین بار در دیماه ۱۴۰۱ ایرانخودرو نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ پیشرانهٔ EF۷ توربو را در دنا پلاس اتوماتیک معرفی کرد و حدود شش ماه بعد با اعلام مشخصات رسمی این نسخه، متوجه شدیم که ایرانخودرو قصد دارد از نام محبوب و خاطرهانگیز جوانان برای آن استفاده کند که در دههٔ ۴۰ و ۵۰ شمسی زینتبخش نسخهٔ قویتر و جذابتری از پیکان بود. پس از گذشته حدود یک سال و نیم، به گفتهٔ مدیر پروژهٔ دنا جوانان، قرار است نهایتاً از مرداد امسال عرضهٔ این خودرو به بازار آغاز شود. مهمترین ویژگی دنا جوانان برخورداری از نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ پیشرانهٔ EF۷ توربو است که با تغییراتی مثل تجهیز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها دوگانه، خروجی کمی بالاتری برابر با ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. دنا جوانان در ظاهر صرفاً با زه قرمزرنگ دور جلوپنجره، تریم قرمزرنگ داخل چراغهای جلو و تریم نقرهایرنگ روی رکابها با نوشتهٔ TURBO از دنا پلاس معمولی متمایز شده است. شاهین پلاس سایپا که سالها است به دنبال برطرف کردن مشکل اصلی شاهین یعنی پیشرانهٔ توربوشارژ قدیمی و کمبازده بوده، بیش از یک سال پیش در اواخر فروردین ۱۴۰۲ طی مراسمی در محل کارخانهٔ مگا موتور از شاهین پلاس با موتور جدید رونمایی کرد. این خودرو به پیشرانهٔ ME۱۶ مجهز شده که در اصل نسخهٔ سایپا از موتور TU۵ یا بهعبارتدیگر، نسخهٔ ایرانیزهٔ موتور EC۵ پژو-سیتروئن محسوب میشود که از قراردادهای دوران برجام به سایپا رسید. سایپا بهتازگی کاتالوگ رسمی شاهین پلاس را منتشر کرده و قرار است بهزودی فروش آن را آغاز کند. این خودرو ابتدا در نسخهٔ اتوماتیک عرضه خواهد شد که به گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک ساخت DAE مجهز است یعنی همان گیربکسی که در تارا و دنا پلاس هم میبینیم. برای داخل شاهین پلاس تریم دورنگ مشکی و کرم در نظر گرفته شده و به لیست امکانات آن سه مورد جدید شامل تنظیم برقی ۶ جهته صندلی راننده، گرمکن صندلیهای جلو و شیشههای دودی عقب اضافه شده است. پارسخودرو P۹۰ اواخر فروردین ۱۴۰۲ سایپا در کنار شاهین پلاس، خودروی جدید دیگری بنام P۹۰ را هم رونمایی کرد. این خودرو درواقع نسخهٔ ایرانیزهٔ رنو تندر ۹۰ محسوب میشود که به دلیل در اختیار داشتن امتیاز پلتفرم و وجود زیرساختهای تولید در کشور، سایپا قصد دارد از طریق پارسخودرو آن را دوباره به خط تولید بازگرداند. P۹۰ در طراحی بیرونی در قسمت جلو و عقب کاملاً بازطراحی شده و شباهتی به تندر ۹۰ ندارد اما در داخل از همان داشبورد قدیمی استفاده میکند که از ساندرو گرفته شده است. زیر کاپوت این خودرو هم بجای موتور اصلی رنو، همان پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری ME۱۶ قرار میگیرد که با شاهین پلاس مشترک است. انتقال نیروی این موتور در P۹۰ هم توسط گیربکس پنج سرعتهٔ دستی شاهین صورت خواهد گرفت. طبق برنامهٔ اعلامی پارسخودرو، قرار است امسال ۴۰ هزار دستگاه از P۹۰ تولید شود اما ازآنجاییکه این خودرو هنوز در حال آزمایش است، تحقق چنین برنامهای بعید به نظر میرسد. ریرا بیش از دو سال پیش در بهار سال ۱۴۰۱، ایرانخودرو از اولین کراساوور خود با نام ریرا رونمایی کرد و حالا سرانجام پس از طی شدن پروسهای طولانی، این خودرو آمادهٔ عرضه به بازار شده است. ریرا روی پلتفرم نسل اول پژو ۲۰۰۸ ساخته شده است که این پلتفرم هم در دوران برجام به ایران رسید. این کراساوور ایرانی به همان پیشرانهٔ دنا جوانان یعنی نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ موتور EF۷ توربو با ۱۶۰ اسب بخار قدرت مجهز است و انتقال نیرو هم توسط همان گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک DAE صورت میگیرد. البته گفته شده بعداً تیپهای دیگر ریرا با پیشرانهٔ TU۵P هم تولید خواهد شد. چندی پیش قیمت ریرا یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان اعلام شد اما بلافاصله وزیر صمت در مصاحبهای اعلام کرد این خودرو با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان از شهریورماه عرضه میشود؛ بنابراین، هنوز قیمت نهایی کراساوور ریرا مشخص نیست ولی عرضهٔ آن طی سال جاری قطعی به نظر میرسد. کیامسی ایگل درحالیکه تمام خودروهای این لیست از ایرانخودرو و سایپا بودند، کرمان موتور هم قصد دارد تا پایان امسال اولین خودروی ملی خود را به بازار عرضه کند. این خودرو اما در اصل فیسلیفتی روی جک J۴ محسوب میشود که کرمان موتور امتیاز پلتفرم آن را از شرکت چینی خریده است. برای اولین بار، ایگل در اولین دورهٔ نمایشگاه تحول صنعت خودرو در شهریور ۱۴۰۱ در قالب پروتوتایپی ماکت مانند دیده شد و سرانجام در بهمن ۱۴۰۲ در نمایشگاه خودروی تهران، نسخهٔ نهایی و تولیدی آن به نمایش درآمد. در ایگل شاهد طراحی جدیدی در قسمت دماغه هستیم که البته چندان زیبا به نظر نمیرسد و صرفاً از J۴ متفاوت است. در داخل هم همان داشبورد جک را میبینیم که صرفاً با تریم دورنگ برای صندلیها و رو دریها همراه است. زیر کاپوت ایگل هم پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر J۴ قرار گرفته است که ۱۰۴ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی خود را به همان گیربکس CVT قبلی تحویل میدهد اما طبق گفتهها، احتمال ارائه یک گیربکس پنج سرعته دستی هم وجود خواهد داشت. پژو ۲۰۷ صندوقدار ۲۰۷ صندوقدار خودروی جدیدی نیست و قبلاً در بازار کشورمان حضور داشته اما قرار است امسال با تغییراتی دوباره به خط تولید بازگردد. این خودرو اولین بار در خرداد ۱۳۹۷ به دست خریداران رسید و پس از مدت کوتاهی، در سال ۱۳۹۹ با افزایش فشار تحریمها و توقف واردات گیربکسهای اتوماتیک، ایرانخودرو به تولید آن پایان داد. سپس در آذر ۱۴۰۲ در حاشیهٔ دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، مسئول بخش توسعه ایرانخودرو از بازگشت ۲۰۷ صندوقدار به خط تولید ایرانخودرو خبر داد و طبق جدیدترین اخبار، ۲۰۷ صندوقدار در برنامهٔ تولید ایرانخودرو برای سال ۱۴۰۳ قرار گرفته و قرار است در دو نسخهٔ دستی و اتوماتیک به بازار عرضه شود. مهمترین تغییر ۲۰۷ صندوقدار جدید نسبت به نمونهٔ قبلی، تجهیز به پیشرانه TU۵P است که ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور دارد. در بخش انتقال نیرو هم این پژوی صندوقدار با گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک جدید ایرانخودرو ارائه میشود اما ایرانخودرو قصد تولید نسخهٔ دستی ۲۰۷ صندوقدار را هم دارد.
کد محتوا: ۲۲۶۸۳
ارسال: شنبه، ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴:۱۳
به روز شده: شنبه، ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۵:۴۹
کلید واژهها: سهند، دنا جوانان، شاهین پلاس، پارس خودرو، P۹۰، ریرا، پژو ۲۰۷
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: پدال
بازدید: ۳۱۷
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.