پژو ۳۰۹ جیتیآی؛ مطرح با قلب ۴۰۵
پژو ۳۰۹، خودروی کامپکت فرانسوی، در سال ۱۹۸۷ با معرفی مدل GTI با موتور ۱۳۰ اسب بخاری خود به یک اسپرت جمعوجور تبدیل شد؛ اما اوج عملکرد این خانواده در مدل کمیاب GTI ۱۶ بود که با موتور ۱۶۰ اسب بخاری، در مسابقات رالی درخشید.
احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
معرفی تویوتا GR GT کانسپت: سوپراسپرت هیبریدی
تویوتا با رونمایی از GR GT Concept، چشمانداز خود برای ساخت نسل تازهای از خودروهای پرفورمنس با ریشه کاملاً مسابقهای را نشان داده است. این مدل بههمراه نسخه مسابقهای خود یعنی GR GT۳، پرچمداران جدید برند Toyota Gazoo Racing (TGR) محسوب میشوند؛ خودروهایی که فلسفه «ساختن خودروهای بهتر از طریق مسابقه» در آنها کاملاً متجلی است.
بازآفرینی موستانگ باس ۴۲۹ با ۷۱۰ اسب بخار و قیمت گرانتر از فراری!
شرکت روولوجی، موستانگ باس ۴۲۹ افسانهای را با قدرتی دو برابر و قیمتی فراتر از یک فراری صفرکیلومتر، به قرن بیست و یکم بازگردانده است.
مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
علت خرابی دینام خودرو چیست؟
دینام یا آلترناتور یکی از قطعات مهم سیستم برق خودروست که همانند هر قطعه دیگری شاید با گذشت زمان مشکلاتی را تجربه کند.
چگونه رنگ شدگی خودرو را تشخیص دهیم؟
خرید خودروهای کارکرده یا دست دوم به یکی از رخدادهای مرسوم در بازار خودرو ایران تبدیل شده است. به دلیل کمبود عرضه خودروهای صفر کیلومتر و کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان، بازار خرید و فروش خودروهای کارکرده بسیار داغ است و از این رو لازم است تا مصرفکنندگان تکنیکهای تشخیص رنگ شدگی خودرو را به خوبی آموخته باشند.
اجزای جلوبندی خودرو و علائم خرابی آن ها
جلوبندی یکی از قسمت های خودرو است که در قسمت جلو و زیرین خودرو قرار دارد. وظیفه مجموعه قطعات آن راحتی در رانندگی و ایجاد تعلیق یا هندلینگ خودرو به هنگام عبور از سطوح ناهموار همانند دست اندازها و چاله ها است. قطعات جلوبندی شامل سیبک ها، دستگاه تعلیق، اکسل، سیستم فرمان، کمک فنر، فنر، سگ دست، شغال دست، طبق، میل تعادل و میل موجگیر است.
مواردی که دانستن آنها خوشایند تعمیرکارها نیست!
اکثر رانندگان با اتکا به نظر مکانیکها، خودروهای خود را به دست آنها میسپارند تا ایرادهای آن را پیدا کرده و برطرف کنند. اما برخی نکات هستند که مکانیکها به هیچ عنوان دوست ندارند که رانندگان از آن مطلع شوند تا حتما برای رفع ایراد به آنها مراجعه شود.
شیشه گرم کن عقب
شیشه گرم کن در واقع یک المنت است که با برقراری جریان در آن شروع به گرم کردن شیشه میکند.
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۶
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
شنبه، ۱۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۹
شنبه، ۸ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۴
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
برترین suv های ۴x۴ جهان
شنبه، ۱۷ خردادماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
ام وی ام ایکس ۳۳ / MVM X۳۳؛ مشخصات فنی و قیمت و هرچه درباره آن باید بدانید
پنجشنبه، ۲۵ مهرماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
مراحل قانونی تعویض ارکان و رنگ خودرو؛ مجازات تعویض خودسرانه چیست؟
پنجشنبه، ۱۷ تیرماه ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
رویارویی نسخه های کروکی فوردماستنگ ۲۰۱۲ و کامارو RS
پنجشنبه، ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
برترین خودرو های ساخت برند SRT
سهشنبه، ۱۱ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
سانتافه ۲۰۲۴؛ جوجه اردک زشت کره ای در نمایشگاه خودرو پکن
یکی از پرحاشیه ترین خودروهای جهان مهمان نمایشگاه بین المللی خودرو پکن است. نسل جدید سانتافه که از زمان معرفی تا کنون همچنان کانون نقد کارشناسان حوزه خودرو قرار دارد.
چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱:۳۵ |
همه چیز از رندرهای یک وب سایت بسیار مطرح در اواخر مهر ماه سال ۱۴۰۱ شروع شد(اینجا)، رندرهایی از نسل جدید سانتافه در فضای مجازی منتشر شد که هیچ ارتباطی با دو نسل قبلی آن نداشت. یک شاسی بلند ۱۰۰ درصد جعبه ای که چالشی ترین قسمت آن مربوط به پروفایل عقبش می شد. در آن زمان عملا کسی باور نمی کرد که هیوندای تن به چنین ریسکی بدهد و چنین خودروئی را روانه بازار کند. شاید هم عده زیادی این رندرها را از واقعیت بسیار فاصله دار می دیدند. اما همانطور که اشاره شد، سابقه بسیار موفق مرجع نشر دهنده این رندرها در پیش بینی محصولات آینده صنعت خودرو، موجب شده بود تا منتقدان از همان زمان نقدهای تند و آتشین خود را آغاز کنند. حدودا ۸ ماه پس از انتشار رندرها، هیوندای تصاویر رسمی سانتافه جدید را منتشر کرد. رویکرد جسورانه کره ای ها از جمله موارد خاص صنعت خودرو محسوب می شود. تغییر زبان طراحی یک برند عملا کار آسانی نیست و ریسک بالائی را همراه دارد اما به هرترتیب کره ای ها این ریسک را به جان خریده بودند. در نمایشگاه خودرو پکن نیز که مجموعه ای از خودروهای روز و آینده نگر دنیا حضور دارند و شاهد دلبری های خطوط و زوایای چشم نواز در قالب پکیج طراحی صنعتی هستیم، هیوندای، سانتافه ۲۰۲۴ را پیش روی مخاطبان قرار داده است! سانتافه ۲۰۲۴ در بازار آمریکا و صرفا تریم های بنزینی از ۳۵۳۴۵ دلاردر تریم SE قیمت می خورد. تغییرات آپشن در تریم های SEL ، XRT ، Limited و Calligraphy بالا می رود. به ترتیب اشاره، قیمت سانتافه جدید ۳۷۸۴۵ ، ۴۱۹۹۵ ، ۴۴۷۴۵ و ۴۷۸۹۵ دلار است. گروهی که پیرو کمینه گرائی هستند سانتافه جدید را یک رویکرد موفق به سبک مذکور می دانند و حتی آن را تحسین نیز می کنند. به هر ترتیب حاصل کار نه به اندازه نقدهای آتشین ضعیف و بدترکیب است و نه چنان دلرباست که آن را پرچمدار مینیمالیسم خودروئی بدانیم. سانتافه ۲۰۲۴ از منظر ابعاد برابر با ۴۸۳۱ میلیمتر در طول، ۱۹۰۰ میلیمتر در عرض، ۱۷۲۰ میلیمتر در ارتفاع و ۲۸۱۴ میلیمتر در فاصله بین محورها توسعه یافته است. رینگ های آلومینیومی نیز در اندازه ۲۱ اینچی ارائه می شوند. با توجه به شرایط طراحی و مخصوصا ارتفاع زیاد ستون آخر، فضای بار قابل توجهی در اختیار مالک خودرو قرار دارد که با تغییر حالت صندلی ردیف آخر(سوم) بیشتر هم می شود. به قول یکی از نویسندگان مطالب خودرو، این سانتافه خوراک اسباب کشی است! سری به نیروگاه این حاشیه ساز کره ای بزنیم: برای تمام تریم های بنزینی سانتافه ۲۰۲۴ از تپنده ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با ۲۷۷ اسب بخار خروجی و گشتاور ۴۲۲ نیوتن متر استفاده شده است. سامانه تمام چرخ محرک فقط در حالت آپشن ارائه می شود. وظیفه انتقال نیرو نیز عهده یک جعبه دنده ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک است. در رابطه با بحث فنی اگر بسیار کوتاه و مختصر بخواهیم نظری را مطرح کنیم باید بگوئیم این پیشرانه نفس بسیار خوبی دارد و به خوبی سانتافه ۲۰۰۳ کیلوگرم را جا به جا می کند اما نقطه تاریک ماجرا به سیستم تعلیق و هندلیگ آن مربوط می شود که البته با توجه به نوع طراحی و ضرایب مربوط به علم ائروداینامیک دور از انتظار هم نبوده است. شاخص صفر تا ۹۶ کیلومتر برای تریم مجهز به سامانه تمام چرخ محرک Calligraphy برابر با ۶.۳ ثانیه محاسبه شده است. شاخص یدک کشی ۲۰۴۱ کیلوگرم است که برای مشتریان ماجراجو با انتخاب تریم اکس آر تی و سفارش پکیج مرتبط با آن در حالت آپشن، افزایش خواهد داشت. شاخص مصرف سوخت سانتافه جدید در نسخه محور جلو برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر ۱۱.۸ لیتر و در بزرگراه ۸.۱ لیتر است. حضور آپشن تمام چرخ محرک، میزان مصرف در بزرگراه را به ۸.۴ لیتر افزایش می دهد. تریم آفرودی اکس آر تی در این آمار شرایط بدتری دارد زیرا در شهر ۱۲.۴ لیتر و در بزرگراه ۹ لیتر مصرف می کند. تریم دیگر ۱.۶ لیتری توربوشارژ هیبرید است که مجموعا ۲۲۶ اسب بخار خروجی دارد. این مدل به ۹.۵ ثانیه نیاز دارد تا از حالت توقف کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد. این تریم با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک ارائه می شود و سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارد. کابین سانتافه جدید کاملا با شرایط طراحی بدنه هماهنگ شده و البته محیط جالبی را شکل داده است. اینجا امتداد اکثر خطوط تند و تیز هستند و کمترین میزان خمیدگی را شاهد هستیم. سه ردیف صندلی، دو پد شارژ بی سیم در کنسول میانی، گرم کن صندلی ردیف جلو، وای فای هات اسپات، دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعات کیلومتر و تنظیمات سیستم سرگرمی در قابی یکپارچه، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، پورت تایپ-سی، محفظه میکروب زدایی اشیا یو وی-سی و... از جمله امکانات کابین هستند. در بحث ایمنی نیز با مجموعه ای کامل روبرو هستیم که راننده را همراهی می کنند. مواردی مانند: کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، ترمز اضطراری، سنسورهای هشدار برخورد و...
کد محتوا: ۲۲۶۶۲
ارسال: چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱:۳۵
به روز شده: چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱:۵۰
کلید واژهها: سانتافه، سانتافه ۲۰۲۴
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: عصر ایران
بازدید: ۳۴۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.