رنو سامسونگ XM۳ در ایران عرضه می‌شود، بازگشت برند فرانسوی محبوب

  براساس آن‌چه تاکنون می‌دانیم،‌ یکی از خودروسازان خصوصی کشور تصمیم به عرضه رنو سامسونگ XM۳ گرفته است که در واقع همان رنو آرکانا است.  

شنبه، ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰:۰۳ |


از گذشته‌های دور تا به امروز،‌ رنو برندی محبوب در ایران بوده است و خودروهای رنو همواره متقاضیان زیادی در ایران داشته‌اند. شهرت رنو از دهه ۱۳۸۰ و پس از مونتاژ رنو تندر ۹۰ و رنو ساندرو به شدت افزایش یافت. این برند به همراه دیگر شرکت‌های خارجی پس از تحریم‌ها ایران را ترک کرد اما اکنون با رنو سامسونگ XM۳ بار دیگر به کشورمان بازگشته است.

براساس آن‌چه تاکنون می‌دانیم،‌ سروش دیزل تصمیم به عرضه رنو سامسونگ XM۳ گرفته است. تصاویر این خودرو مدتی پیش در ایران منتشر شدند تا مهر تاییدی بر حضور محصول رنو در بازار ایران باشد. برخی رسانه‌های خودرویی از مونتاژ این کراس‌اوور در ایران خبر داده‌اند اما هنوز مشخص نیست که این خودرو با چه روشی در بازار کشورمان عرضه خواهد شد.

نگاهی به رنو سامسونگ XM۳
رنو سامسونگ XM۳ در واقع نسخه کره‌ای رنو آرکانا است. این دو خودرو از نظر ظاهری شباهت بسیاری به یکدیگر دارند اما براساس پلتفرم‌های متفاوتی ساخته شده‌اند. در نتیجه مدل کره‌ای رنو آرکانا یک کراس‌اوور دیفرانسیل جلو است،‌ در حالی که مدل‌های اروپایی از سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک بهره می‌برند. عرضه مدل کره‌ای رنو آرکانا از سال ۲۰۲۰ میلادی آغاز شده است و تا به امروز ادامه دارد. این خودرو یکی از بزرگترین فضاهای بار را در کلاس خودش ارائه می‌دهد. بخش بار این خودرو ۵۱۳ لیتر حجم دارد. همچنین فضای قابل توجهی برای سرنشینان ردیف عقب در این خودرو تعبیه شده است.

رنو سامسونگ XM۳ با دو نوع پیشرانه به بازار کره جنوبی عرضه شده است که شامل موتور ۱.۳ لیتری توربوشارژر و پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی هستند. خوشبختانه نسخه تنفس طبیعی این خودرو برای عرضه به بازار ایران در نظر گرفته شده است. این پیشرانه ۱۲۱ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس CVT‌ نیسان موسوم به جعبه دنده ایکس ترونیک نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده دارد. تیپ پایه این خودرو موسوم به SE با موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۱۴۷۰۰ دلار قیمت دارد که با نرخ فعلی ارز،‌ حدود ۷۶۵ میلیون تومان می‌شود. انتظار داریم تا سروش دیزل در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۲،‌ از رنو سامسونگ XM۳ به صورت رسمی رونمایی کند.


رنو سامسونگ XM۳ در ایران عرضه می‌شود، بازگشت برند فرانسوی محبوب
گزارش

کد محتوا: ۲۲۶۴۳

ارسال: شنبه، ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰:۰۳

به روز شده: شنبه، ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲:۵۰

کلید واژه‌‌ها: رنو، رنو سامسونگ XM۳

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: digiato

بازدید: ۱۵۱

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.