استعلام خلافی خودرو با چند روش ساده و فوری

  استعلام خلافی خودرو، جزو اقدامات مهم برای هر راننده و مالک خودرو است، با مکانیزه شدن نسبی سیستم جرائم رانندگی و استفاده گسترده پلیس از دوربین‌های ثبت تخلف، سیستم سنتی پرداخت جریمه‌ها هم کم‌کم در حال منسوخ شدن است و این کار بیشتر به وسیله استعلام خلافی خودرو صورت می‌گیرد.  

سه‌‌شنبه، ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴:۲۲ |

خلافی خودرو، شامل لیستی از تمامی جریمه های ثبت شده خودرو به همراه اطلاعاتی از قبیل مبلغ تخلف، نوع تخلف، مکان و زمان آن است.

روش‌های استعلام خلافی خودرو

معرفی سایت پلیس راهور ۱۲۰
پلیس راهنمایی و رانندگی روش‌های آنلاین متعددی برای استعلام و پرداخت جریمه‌های رانندگی قرار داده است. سایت راهور ۱۲۰ به‌عنوان معتبرترین راه تسویه آنلاین خلافی ماشین شناخته می‌شود.

در گذشته افراد برای انجام کارهای اداری راهنمایی و رانندگی مجبور بودند به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنند. تا اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی برای سهولت در خدمت‌رسانی به مالکان وسایل نقلیه، سایت راهور را راه‌اندازی کرد. شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت راهور از خدمات این سامانه استفاده نمایند. همچنین از جدیدترین اخبار راهور مانند اطلاعیه‌ها، جدول تخلفات رانندگی، قوانین و مقررات جدید و… اطلاع یابند.

سایت پلیس راهور ۱۲۰ و سامانه سخا، دو وب‌سایتی هستند که به‌وسیله پلیس راهنمایی و رانندگی، برای ارائه خدمات راهنمایی و رانندگی آنلاین در دسترس کلیه شهروندان قرار گرفته است. پلیس راهور ۱۲۰ و سامانه سخا امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهنـد. با مراجعه به سامانه سخا به آدرس اینترنتی sakha.epolice.ir و سایت پلیس راهور ۱۲۰، rahvar۱۲۰.ir می‌توان به‌راحتی برای دریافت استعلام خلافی خودرو و بسیاری موارد دیگر اقدام نمود.

دریافت خلافی خودرو به روش USSD
اگر دسترسی به گوشی تلفن همراه هوشمند و اینترنت ندارید، جای نگرانی ندارد. شما می‌توانید بدون مراجعه حضوری خلافی خود را استعلام بگیرید. در این روش با مراجعه به شماره گیر تلفن همراه و شماره گیری #۱۱۰* می‌توانید خلافی خودروی خود را دریافت کنید. بعد از شماره گیری این کد، باید خدمات راهور و سپس استعلام خلافی خودرو را انتخاب کنید.

در این مرحله از شما کد ۱۷ رقمی VIN خواسته می شود که با مراجعه به کارت خودروی خود می توانید این کد را وارد کنید. در انتها می توانید تنها مبلغ خلافی را مشاهده کنید و یا اینکه شناسه قبض و شناسه پرداخت را نیز دریافت کنید. با در دست داشتن شناسه قبض و شناسه پرداخت امکان پرداخت خلافی خودرو خود را از طریق دستگاه ATM خواهید داشت.

دریافت خلافی خودرو به روش ساده تلفنی
با انتخاب این روش نیازی به تلفن همراه هوشمند و اینترنت ندارید، با برقراری تماس با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۲۸۸۸۸۸ و ارائه اطلاعاتی مانند شماره پلاک خودرو، مبلغ خلافی خودرو شما برایتان ارسال خواهد شد.

استعلام خلافی خودرو به صورت حضوری
با مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ می ‌توانید اقدام به دریافت برگه خلافی کنید. برای انتخاب این روش دو نکته را باید مد نظر قرار دهید، یک اینکه این روش با پرداخت هزینه همراه است (۳۰ هزار تومان) و دوم اینکه تنها به مبالغ زیر یک میلیون تعلق می گیرد، بدین معنا که اگر خلافی خودروی شما بالای یک میلیون تومان باشد، باید به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید.

استعلام خلافی به صورت پیامکی (SMS)
رسیدیم به آسان ترین روش استعلام خلافی خودرو، استفاده از پیامک برای هر سن و سالی مقدور است و هزینه آن بسیار به صرفه است، نیازی به پشت خط ماندن و داشتن اینترنت همراه هم وجود ندارد.

برای دریافت اس ام اس خلافی خودرو تنها کافی است به کارت ماشین خود و آن کد ۱۷ رقمی که قبلا توضیح داده ایم (VIN) دسترسی داشته باشید و آن کد را به یکی از شماره های ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰،۱۱۰۰۰۵۱۵۱،۳۰۰۰۵۱۵۱ ارسال کنید و منتظر دریافت نتیجه آن باشید.

در پیامکی که دریافت می کنید علاوه بر مبلغ خلافی خودرو، شناسه قبض و شناسه پرداخت نیز برای شما ارسال می شود، که با استفاده از آن می توانید از طریق دستگاه ATM مبلغ را پرداخت کنید.

رعایت چه نکاتی برای گرفتن خلافی خودرو الزامی است؟
مهلت پرداخت خلافی‌های خودرو ۶۰ روز است؛ برای همین به شما پیشنهاد می‌کنیم که هر ماه از خلافی‌های ماشینتان استعلام بگیرید تا به مشکل نخورید. درنظر داشته باشید که گرفتن خلافی خودرو با شماره پلاک یا کارت ملی امکان‌‌پذیر نیست. متاسفانه جریمه‌های پرداخت‌شده بین سه تا هفت روز از سامانه راهور حذف می‌شوند و ارتباطی به نوع پرداخت شما ندارد. برای عوض کردن پلاک و پیگیری مشکل توقیف شدن ماشین نیز باید به مراکز خاص خودشان مراجعه کنید. اگر برای پرداخت خلافی خودرو دچار مشکل شدید یا اعتراضی داشتید، به‌صورت حضوری می‌توانید به مراکز پلیس +۱۰ بروید. همچنین برای پیگیری گواهینامه از طریق پیامک نیز می‌توانید اقدام کنید.

انواع راه‌های پرداخت خلافی خودرو

پرداخت خلافی خودرو آنلاین به کمک سایت اینترنتی راهور ۱۲۰
اصلی‌ترین مرجع پرداخت خلافی خودرو سایت راهور ۱۲۰ است. برای این کار باید پس از مراجعه به سایت راهور ۱۲۰ وارد قسمت استعلام میزان تخلفات رانندگی شوید و در سامانه سخا ثبت‌نام کنید. برای این کار کد ملی، تاریخ تولد، شماره موبایل و … را وارد کرده و با ثبت کد تأیید، ثبت‌نام شما صورت می‌گیرد.

این سایت، امکان پرداخت خلافی خودرو با شناسه قبض را برای شما فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید با یادداشت شناسه جریمه، از هر نحوه پرداخت خلافی خودرو که در نظر داشتید، خلافی خود را صاف کنید.

پرداخت جریمه با کد USSD
این روش با یک موبایل ساده هم امکان‌پذیر است. برخی اپلیکیشن‌ها برای سادگی کار، استفاده از کد USSD را برای شما فراهم کرده‌اند. البته باید توجه داشته باشید که این روش، برای استعلام خلافی طراحی شده است و پرداخت مبلغ خلافی با آن امکان‌پذیر نیست.

هرکدام از اپلیکیشن‌هایی که این قابلیت را برای شما فراهم کرده‌اند کد USSD مخصوص خود را دارند که برای اطلاع از آن‌ها لازم است به خود اپلیکیشن مراجعه کنید تا پرداخت جرایم رانندگی را به انجام رسانید.

پرداخت خلافی خودرو با سامانه پیامک
یکی از راه‌هایی که برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو وجود دارد، استفاده از سامانه SMS است. با ارسال کد VIN و یا کد بارکد به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰، می‌توانید استعلام خلافی خودرو خود را گرفته و سپس برای پرداخت آن اقدام کنید.

برای به‌کارگیری این نحوه پرداخت خلافی خودرو باید ابتدا شماره ۱۷ رقمی VIN که در پشت کارت ماشین وجود دارد را نوشته و در انتهای آن، یک ستاره یعنی * را تایپ کنید و به شماره‌ای که گفتیم ارسال کنید.

برای استعلام با بارکد نیز باید مربع یعنی # را تایپ کنید، سپس شماره ۸ رقمی بارکد را نوشته و ستاره یعنی * را بنویسید و برای شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنید.

پرداخت خلافی خودرو با مراجعه به مراکز پلیس +۱۰
این نحوه پرداخت خلافی خودرو شاید کمی سخت به نظر برسد. این که بخواهید از خانه بیرون رفته و برای پرداخت خلافی ماشین اقدام کنید، کمی ناخوشایند است. چرا که ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد. اما درصورتی‌که قصد فروش خودرو را داشته باشید و لازم باشد تا به‌سرعت خلافی شما در سیستم ثبت شود، این روش بهترین روشی است که برای پرداخت خلافی خودرو وجود دارد.

پرداخت قبض جریمه با خودپرداز
یکی دیگر از روش های پرداخت اجرائیات خودرو استفاده از سیستم خودپرداز است اکثر بانک‌ها، از جمله بانک ملی، ملت، پاسارگاد، صادرات، سپه و … امکان پرداخت جریمه رانندگی را برای افراد فراهم کرده‌اند. برای این کار، تنها به یک کارت عضو شتاب و همچنین شناسه قبض جریمه به همراه شناسه پرداخت نیاز خواهید داشت.

برای این کار، باید کارت خود را وارد کرده و در قسمت خدمات دیگر، بخش پرداخت جریمه را انتخاب نموده و سپس شناسه‌ای که بر روی قبض وجود دارد را در دستگاه وارد کنید. پس از صحت شماره، مبلغ جریمه به نمایش شما در آمده و می‌توانید جریمه خود را آنی پرداخت کنید.

سقف خلافی خودرو چقدر است؟
در گذشته سقف خلافی ۱ میلیون تومان بود، اما در حال حاضر این رقم به ۳ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. در واقع اگر مجموع جرایم رانندگی شما به ۳ میلیون تومان برسد، پلیس راهور مثل یک شاکی می‌تواند خودروی شما را توقیف و به پارکینگ منتقل کند.

تخلفاتی که عدد خلافی شما به میزان سقف نزدیک می‌کند:

تخلفاتی با مبالغ جریمه‌ بالا:

  • رد کردن چراغ قرمز
  • سبقت در محدوده سبقت‌ممنوع
  • سرعت ۳۰ کیلومتر بالاتر از حد مجاز

 تخلفاتی با مبالغ جریمه ۲ برابر:

  • جرایم تسلیمی
  • جرایم الصاقی
  • جرایم خودداری

توجه: مبالغ این جرایم در صورت عدم پرداخت، بعد از گذشت ۲ ماه ۲ برابر می‌شود.

ترفندهای کم کردن مبلغ خلافی خودرو
اگر به اشتباه جریمه‌ای به حساب خودرو شما منظور شده باشد، برای کم کردن مبلغ خلافی بایستی به پلیس راهنمایی و رانندگی محل زندگی خود مراجعه کنید و تشکیل پرونده بدهید. بعد از تشکیل پرونده، کمیسیون مخصوص این کار در پلیس راهور موضوع را با استفاده از مواردی مثل چک مجدد دوربین‌های نظارتی، ارسال قبض جریمه از استان‌های دیگر و… بررسی می‌کند. اگر برای کمیسیون مذکور محرز شود که این جریمه مربوط به خودرو شما نیست و به اشتباه در خلافی آن منظور شده است؛ بعد از دستور قاضی دارای صلاحیت، جریمه از سیستم پلیس راهنمایی و رانندگی حذف و مبلغ آن از خلافی خودرو شما کسر خواهد شد.

نحوه اعتراض به صورت وضعیت تخلفات رانندگی
اگر در لیست خلافی خود جریمه یا جرایمی می‌بینید که به‌نظرتان مربوط به ماشین شما نیست یا به مبلغ آن اعتراض دارید برای کم کردن مبلغ جریمه باید به دفاتر پلیس +۱۰ بروید و اعتراض‌تان را به صورت درخواست کتبی آنجا ثبت کنید. شکایتی که در دفاتر خدمات الکترونیکی پلیس +۱۰ ثبت می‌کنید هم به مرکز اجراییات کل کشور ارسال می‌شود. سپس این مرکز اجراییات، ظرف ۲۴ ساعت شکایت مربوطه را بررسی کرده و نتیجه برای شما ارسال می‌شود.

اگر نتیجه رای را قبول داشتید باید مبلغ جریمه را پرداخت کنید. منتها اگر همچنان به مبلغ یا موارد جریمه معترض هستید باید به واحد رسیدگی پلیس راهور مراجعه کنید. در این مرحله کارشناس پلیس راهور و یک قاضی به اعتراض شما رسیدگی و رای و حکم نهایی را صادر می‌کنند. بعد از صدور رای نهایی هم به‌هیچ عنوان اعتراض دیگری ثبت نخواهد شد.

آدرس مراکز اعتراض به خلافی خودرو در تهران بزرگ :

اداره اجرائیات راهور فاتب به آدرس بزرگراه یادگار امام (ره)، خیابان حبیب‌ الهی، خیابان زنجان شمالی
اجرائیات منطقه ۳ به آدرس بزرگراه حقانی، نرسیده به تقاطع جهان کودک، مقابل پارک آب و آتش
اجرائیات منطقه ۱۰  به آدرس اتوبان نواب، تقاطع خیابان محبوب مجاز (ویژه جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا)
اجرائیات منطقه ۱۲ به آدرس خیابان شوش، نرسیده به میدان شوش، پشت بوستان بهاران
اجرائیات منطقه ۱۴ به آدرس خیابان نبرد، میدان نبرد، انتهای خیابان شهید ابراهیم بیدی
اجرائیات منطقه ۲۰ به آدرس شهر ری، خیابان استخر، روبروی فروشگاه شهروند
اجرائیات  منطقه ۱ به آدرس بزرگراه ارتش، بلوار اوشان (شهید مژدی)، نبش میدان اوشان (واحد ۵ مستقر در منطقه یک پلیس راهور تهران بزرگ)
اجرائیات منطقه ۱ به آدرس خیابان آزادی، نبش رودکی، پشت راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ (واحد رسیدگی دادسری ناحیه ۳۲)
اجرائیات منطقه ۲۱ به آدرس ت‍هرانسر، انتهای بلوار یاس
اجرائیات منطقه ۲۲ به آدرس همت غرب، آزادگان جنوب، شهرک گلستان، بلوار گل‌ها، خیابان یاسمن جنوبی
اجرائیات منطقه ۱۶ به آدرس خیابان بعثت، خیابان شهید رجائی جنوبی، خیابان هلال‌احمر، مقابل سیلو


استعلام خلافی خودرو با چند روش ساده و فوری
گزارش

کد محتوا: ۲۲۶۴۱

ارسال: سه‌‌شنبه، ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴:۲۲

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵:۵۴

کلید واژه‌‌ها: استعلام خلافی خودرو، خلافی خودرو

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۲۰۹

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.