بررسی و معرفی هایما ۷X لوکسترین محصول مونتاژی ایران خودرو

  هایما ۷X در حال حاضر لوکسترین و گران قیمت ترین محصول مونتاژی ایران خودرو بوده که تنها محصول این شرکت در سگمنت خودروهای مینی ون یا MPV محسوب می شود. به تازگی فرصتی پیش آمد تا از نزدیک با این خودرو ملاقات کنیم و در ادامه به بررسی و معرفی هایما ۷X خواهیم پرداخت.  

شنبه، ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷:۴۵ |

هایما ۷X در رده خودروهای مینی ون یا MPV قرار می گیرد. این سگمنت هرچند در ایران هنوز چندان جا افتاده و محبوب نیست، اما در کشورهای اروپایی و چین محبوبیت زیادی دارد که دلیل آن کابین بسیار راحت و جادار آن در مقایسه با خودروهای سدان و کراس اوور است. در این خودروها طراح بیشترین استفاده را از طول خودرو کرده و سعی شده تا حد امکان کاپوت کوتاه و طول کابین زیاد باشد تا فضای داخلی برای سرنشینان به حداکثر برسد. به همین جهت هایما ۷X را می توان یکی از مناسبترین خودروها برای سفرهای خانوادگی و خانواده های پرجمعیت دانست.
 
طراحی ظاهری
هایما ۷X توسط موسسه پینین فارینا طراحی شده و طراحی آسیایی و بسیار جذابی را به نمایش می گذارد. در بخش جلو، چراغ ها به زیبایی با جلوپنجره این خودرو ترکیب شده اند و در داخل سپر نیز چراغ هایی LED تعبیه شده اند. چراغ ها گرافیک زیبایی دارند و جلوپنجره نیز دارای المان های کرومی عمودی بومرنگ شکل است. لوگوی هایما نیز در ابعادی بزرگ داخل جلوپنجره نصب شده است.

زمانی که به نمای جانبی هایما ۷X می رسید، متوجه تفاوت آن با مینی ون ها می شوید. چراکه طول کاپوت مقداری نسبت به مینی ون ها بیشتر بوده و همین موضوع سبب شده هایما ۷X بیشتر به کراس اوورها شباهت داشته باشد. در نمای جانبی طول زیاد کابین کاملا خودنمایی می کند و نصب رینگ های خاکستری رنگ ۱۹ اینچی با تایرهایی با عرض ۲۲۵ میلی متر به زیبایی این خودرو افزوده اند.

هایما ۷X در نمای عقب هم طراحی زیبایی به نمای می گذارد. لبه چراغ ها در گلگیر عقب دارای حالت تیز و بومرنگ شکلی هستند و گرافیک چراغ ها نیز نئون تایپ بوده که زیبایی این خودرو را بیشتر کرده است. هایما تریمی دو رنگ در طراحی بدنه این خودرو استفاده کرده و برخی قسمت ها به رنگ بدنه و برخی قسمت ها به رنگ مشکی طراحی شده اند.

بررسی و معرفی داخل کابین هایما ۷X ایران خودرو
هایما ۷X ضمن ظاهر جذاب، کابین بسیار لوکسی دارد. زمانی که وارد هایما ۷X می شوید، پیشرفت متوجه پیشرفت این خودروساز چینی طی کمتر از یک دهه می شوید. کیفیت ساخت کابین به مراتب نسبت به محصولات پیشین هایما بالاتر است. رویه داشبورد از جنس پلاستیک نرم بوده که حالتی شبه چرم دارد. در قسمت میان داشبورد تریم پلاستیکی طرحداری استفاده شده و در ادامه شاهد پوشش چرم شکلاتی رنگ برای داشبورد هستیم. همین تریم دقیقا در بخش رودری ها نیز استفاده شده است.

صندلی های هایما ۷X دارای تودوزی چرمی قهوه ای رنگ بوده و در بخش نشیمن و پشتی سورخدار هستند. هایما ۷X دارای سه ردیف صندلی بوده و صندلی های ردیف دوم آن به صورت مجزا هم طراحی شده اند تا از بین آنها بتوان به سادگی به ردیف عقب دسترسی داشت. هایما ۷X دارای گواهینامه تهویه هوای تازه برای سرنشینان موسوم به CN۹۵ بوده که به لطف دریچه های متعددی که برای سیستم تهویه در سرتاسر کابین تعبیه شده، گردش هوا به مراتب بهبود یافته است.

روی داشبورد هایما ۷X دو نمایشگر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی یکی در پشت فرمان و دیگری در میان داشبورد نصب شده است. شیفتر دنده هایما ۷X هم از نوع الکترونیکی بوده که هیچ اتصال مکانیکی با گیربکس ندارد. در اطراف شیفتر دنده هم کلیدهای مربوط به قفل کودک، هشدار خروج از خط، اتوپارک، سنسورهای پارک، ترمز پارک برقی، اتوهلد و … قرار گرفته اند. یک سانروف پانورامیک بزرگ هم برای این خودرو تعبیه شده که جذابیت فضای داخلی هایما ۷X را بیشتر کرده است.

یک دوربین در سقف هایما ۷X قرار دارد که راننده به وسیله آن می تواند افرادی که در ردیف های عقب نشستنه اند را کنترل کند. این ویژگی به کنترل کودک در حین سفر کمک می کند و راننده و سرنشین جلو را از وضعیت کودکان خود در ردیف های عقب مطلع می سازد. تصویر این دوربین در نمایشگر میان داشبورد به راننده نشان داده می شود.

همچنین ردیف های دوم و سوم هایما ۷X دارای سنسور التراسونیک در چراغ های سقفی هستند که در صورتی که خودرو قفل شود و حرکتی در خودرو تشخیص داده شود، با آلارم به مالک خودرو هشدار داده می شود. این سیستم در صورتی که فرزند یا حیوان خانگی شما در خودرو جا مانده باشد، به شما یادآوری می کند.

بررسی مشخصات فنی هایما ۷X
هایما ۷X دارای موتور یکسانی با هایما ۸S بوده که نتیجه آن یک خودروی MPV یا شاسی بلند لوکس و بسیار قدرتمند شده است. هایما ۷X دارای یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI بوده که قادر به تولید ۱۹۲ تا ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۹۳ نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور پر بازده توسط یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته با قابلیت تعویض دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. این پیشرانه کاملا جوابگوی وزن ۱۶۷۰ کیلوگرمی هایما ۷X بوده و عملکرد بسیار خوبی را برای این خودرو خانوادگی لوکس حتی در حالت فول سرنشین رقم می زند.

موتور هایما ۷X  جزو ۱۰ موتور برتر حال حاضر چین دسته بندی شده و با وجود حجم کم، از نظر توان و گشتاور مشابه با موتورهای ۳ لیتری شش سیلندر قدیمیست.

هایما ۷X در میان رقبا بزرگترین ابعاد را از نظر طولی و فاصله بین دو محور دارد. همین موضوع کابین بسیار جاداری را برای این خودرو رقم زده است. هایما ۷X دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۸۱۵، ۱۸۷۴ و ۱۷۲۰ میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۸۶۰ میلی متر اعلام شده است. هایما ۷X روی پلتفرم جدید هایما که برای خودروهای کراس اوور توسعه یافته، طراحی شده است و سیستم تعلیق آن در جلو و عقب کاملا مستقل بوده که این موضوع سبب نرمی سواری و بهبود هندلینگ این خودرو شده است.

بررسی و معرفی امکانات هایما ۷X
هایما ۷X لوکسترین محصول این برند و همچنین لوکسترین محصول سواری ایران خودرو تا امروز محسوب می شود. این خودرو در زمینه تجهیزات ایمنی دارای شش کیسه ایمنی هوا، دوربین دید ۳۶۰ درجه، اتوهلد، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، هشدار خروج از خط، کمکی تثبیت خطوط حرکت، سیستم ترمز کمکی، سیستم کنترل کشش، کمکی حرکت در سربالایی، سیستم ترمز کمکی، کمکی حرکت در سرازیری، سیستم ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده و موتور سوار و خودرو، رادار نقطه کور، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، هشدار خروج امن سرنشینان(DOW)، سوییچ هوشمند، پایش فشار باد تایرها، اتو پارک بدون دخالت دست و پا، سنسور پارک عقب و دوربین دنده عقب و کروز کنترل تطبیقی است.

هایما ۷X در زمینه تجهیزات رفاهی هم دست پر بوده و دارای یک نمایشگر مالتی مدیا ۱۲.۳ اینچی در میان داشبورد با رهیاب و درگاه usb و بلوتوث، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی در پشت فرمان، امکان نمایش اطلاعات تلفن همراه، صندلی برقی راننده قابل تنظیم در ۶ جهت، صندلی برقی سرنشین جلو قابل تنظیم در ۴ جهت، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، گرمکن صندلی های جلو، فرمانپذیری صوتی، سانروف پانورامیک برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، صندوق عقب برقی با سنسور کلید و سنسور پا و … است.
 
قیمت هایما ۷X
هایما ۷X قیمتی معادل یک میلیارد و ۴۸۲ میلیون تومان داشته که به نسبت سطح امکانات ایمنی و رفاهی، ابعاد و طراحی معقول بوده و به مراتب ارزنده تر از دیگر خودروهای هم قیمت چینی است.


بررسی و معرفی هایما ۷X لوکسترین محصول مونتاژی ایران خودرو
گزارش

کد محتوا: ۲۲۶۳۸

ارسال: شنبه، ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷:۴۵

به روز شده: شنبه، ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵:۱۶

کلید واژه‌‌ها: هایما ۷X، ایران خودرو، مینی ون

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۱۹۶

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.