رانندگی روی ابرها با سیستم تعلیق بادی جدید!

نسل جدید پورشه پانامرا ۲۰۲۴ با تغییراتی سنگین رونمایی شد

  تا قبل از اینکه نسخه تمام برقی پورشه پانامرا روی پلتفرم SSP گروه خودروسازی فولکس واگن از راه برسد، فعلا فرصت این را داریم که دلمان را سومین نسل پورشه پانامرا بنزینی ۲۰۲۴ که به تازگی در شهر شانگهای چین رونمایی شده خوش کنیم.  

دوشنبه، ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱:۲۴ |

پورشه پانامرا ۲۰۲۴ به مراتب فراتر از یک بروزرسانی ساده بوده و این خودرو را باید یک نسل جدید دانست. این خودرو روی نسخه بروزرسانی شده پلتفرم MSB نسل قبلی توسعه یافته و اجزای مشترکی در این قسمت دارد. پانامرای ۲۰۲۴ دارای پیشرانه هیبریدی کاملا بروزرسانی شده، کابین متمایز و همچنین دیزاین بیرونی تکامل یافته به نسبت نسل قبلی است.

مشخصات فنی پورشه پانامرا ۲۰۲۴
پورشه پانامرا ۲۰۲۴ در ابتدا در سه نسخه مختلف عرضه می شود. نسخه پایه پانامرا و پانامرا ۴ بوده که دارای موتور ۲.۹ لیتری شش سیلندر توربوشارژ مانند نسل قبلی هستند. البته به لطف تغییرات صورت گرفته توان این پیشرانه به ۳۴۸ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن به ۵۰۰ نیوتن متر رسیده که به ترتیب ۲۳ اسب بخار قدرت و ۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می کند. نسخه عقب محرک این خودرو قادر است طی ۵ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نسخه تمام چرخ محرک پانامرا ۴ در این مدل قادر است طی ۴.۷ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت درست یابد که هر دو مدل در شتابگیری اولیه ۰.۳ ثانیه نسبت به نسل قبلی سریعتر شده اند. بیشینه سرعت قابل پیمایش این خودرو نیز ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

یک پله بالاتر پورشه پانامرا توربو E هیبرید ۲۰۲۴ بوده که دارای موتور ۴ لیتری هشت سیلندر توربوشارژ و یک موتور برقی ۱۴۰ اسب بخاری بوده که به صورت یکپارچه با گیربکس هشت سرعته دوکلاچه PDK نصب شده است. پورشه اظهار کرده که این خودرو دارای پک باتری با ظرفیت ۲۵.۹ کیلووات ساعت بوده که ۸ کیلووات ساعت نسبت به نسل قبلی پانامرای پلاگین هیبریدی بیشتر شده است. این خودرو قادر به تولید ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۹۳۰ نیوتن متر گشتاور بوده که ۲۰ اسب نسبت به نسل قبلی توربو S هیبریدی کمتر شده و گشتاور آن ۶۰ نیوتن متر افزایش یافته است. این نسخه قادر است طی ۳ ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و بیشینه سرعت آن ۳۱۴ کیلومتر بر ساعت است.

یکی از ویژگی های جذاب این خودرو سیستم تعلیق Active Ride بوده که روی نسخه هیبریدی پورشه پانامرا ۲۰۲۴ نصب می شود. این سیستم تعلیق می تواند فشار را در چرخ به صورت مجزا کنترل می کند و همین موضوع سبب می شود تا خودرو در جاده های ناهموار صاف باشد و همچنین در پیچ ها نیز چسبندگی و پایداری خودرو را بهبود می بخشد. همچنین این سیستم با تغییر ارتفاع در هنگام پارک کردن و توقف، ورود و خروج از کابین را ساده تر می کند.

پورشه پانامرا ۲۰۲۴ از نظر ابعاد مشابه با نسل قبلی است و همچنان استایل لیفتبک مانند خود را حفظ کرده است. به نظر می رسد که شیشه های درب ها با نسل قبی یکسان باشد، اما به جز آن تمامی پنل های بدنه در این خودرو جدید هستند.

داخل کابین پورشه پانامرا ۲۰۲۴
طراحی کابین پورشه پانامرای ۲۰۲۴ تا حد زیادی مشابه با تایکان و کاین فیس لیفت است. پورشه مدعیست که به بهترین شکل توانسته ترکیبی از نمایشگرهای آنالوگ و دیجیتالی را در این خودرو رقم بزند. یک کلاستر منحنی شکل ۱۲.۶ اینچی در پشت فرمان نصب شده و در میان داشبورد هم یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی قرار گرفته است. یک نمایشگر لمسی ۱۰.۹ اینچی هم روی داشبورد و مقابل سرنشین جلو به صورت آپشنال نصب می شود. سرنشینان عقب هم به نمایشگر مجزا برای تنظیم سیستم تهویه عقب و سیستم صوتی و دیگر ویژگی های خودرو دسترسی دارند.

شیفتر گیربکس پورشه پانامرای ۲۰۲۴ همانند کاین از کنسول وسط به روی داشبورد منتقل شده است. بیشتر قسمت کابین نیز دارای تریم چرم و قطعات تزیینی فلزی بوده و نورپردازی زیبایی با قابلیت تغییر رنگ در سرتاسر کابین این خودرو اجرا شده است. جالب اینجاست که دریچه های سیستم تهویه نیز همچنان به وسیله نمایشگر مالتی مدیا قابل تنظیم هستند. پورشه پانامرا ۲۰۲۴ در مدل پایه قیمتی معادل ۱۰۱ هزار و ۵۵۰ دلار داشته و در مدل پانامرا ۴ قیمتی معادل ۱۰۸ هزار و ۵۵۰ دلار دارد. پورشه هنوز قیمت نسخه پلاگین هیبریدی توربو این خودرو را اعلام نکرده است.


رانندگی روی ابرها با سیستم تعلیق بادی جدید!
نسل جدید پورشه پانامرا ۲۰۲۴ با تغییراتی سنگین رونمایی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۲۶۲۹

ارسال: دوشنبه، ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱:۲۴

به روز شده: دوشنبه، ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵:۳۶

کلید واژه‌‌ها: پورشه، پورشه پانامرا

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۲۵۰

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.