تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
نسل جدید چری تیگو ۸ رونمایی شد؛ بزرگتر و با دو چهره متفاوت
شرکت چری با انتشار تصاویر رسمی، از نسل جدید تیگو ۸ پردهبرداری کرد. این کراساوور سایز متوسط خانوادگی با طراحی کاملاً جدید، ابعادی بزرگتر از نسل فعلی و چیدمان پنجنفره، برای عرضه در سهماهه پایانی سال جاری میلادی آماده میشود.
معرفی منصوری وناتوس SE، لامبورگینی اوروس هیبریدی با ۱۱۰۰ اسب بخار!
منصوری با معرفی وناتوس SE، لامبورگینی اوروس پلاگینهیبریدی را به یک هیولای ۱۱۰۰ اسب بخاری تبدیل کرده است که فقط در ۲.۸ ثانیه به صد کیلومتر میرسد.
روغنهایی که دشمن سیستمهای الکترونیکی خودرو میشوند
یکی از چالشهای تولیدکنندگان روغنموتور، یک استارت راحت و بیدردسر در هوای سرد است. اما یکی از این چالشها، انتقال نیروی برق زیادی است که در حرکت اولیه موتور و از طریق روغن به بدنه خودرو و پس از آن به سایر تجهیزات الکتریکی موتور منتقل میشود.
انواع مایع خنککننده موتور و علت تفاوت رنگ آنها
آشنایی با انواع مایع خنککننده موتور خودرو: چرا خنککنندهها رنگهای گوناگونی دارند؟ تفاوت آنها چیست و چه افزودنیهایی دارند؟
دلایل سوختن ECU
عامل اصلی در سوختن قطعات حساسی نظیر ecu نوسانات ولتاژ و وارد شدن شوک های متعدد به این قطعات است.
چرا گیربکسهای دستی همیشه بهترین نیستند؟
شاید برای بسیاری از رانندگان و عاشقان خودرو لذت رانندگی با جعبهدنده دستی بسیار بیشتر از جعبهدنده خودکار باشد. لذتی که میتواند حس خوب تعویض دنده را برای راننده ایجاد کند.
روش های ساده تیونینگ خودرو
سیستم پیشرانه خودرو که از موتور و قطعات مربوطه تشکیل شده به مرور دچار کاهش عملکرد می شود. در این صورت تقویت موتور به منظور افزایش بازده و عملکرد آن امری ضروری تلقی می شود. افزایش بازده و عملکرد موتور علاوه بر این که موجب بالا رفتن توان آن می شود، در مصرف سوخت نیز صرفه جویی شده، آلایندگی کاهش می یابد و هم چنین استهلاک آن نیز کمتر می شود.
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
دوشنبه، ۷ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۷
شنبه، ۵ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰
قدرتمندترین اسب هیبریدی تاریخ
فراری SF۹۰ Stradale رونمایی شد + فیلم
دوشنبه، ۱۳ خردادماه ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
نگاهی عمیق به شورولت کامارو توربو ۱LE مدل ۲۰۱۹+فیلم
یکشنبه، ۹ دیماه ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
خودروهای ۲۰۲۰ که کلاسیکهای آینده خواهند شد
دوشنبه، ۱ اردیبهشتماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
بهترین خودروهای اسپرت ۲۰۱۹ با قیمت مقرونبهصرفه
یکشنبه، ۲۵ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
بهترین و قابل اطمینان ترین خودروهای سال ۲۰۱۹ از دید نشریه Consumer Reports
دوشنبه، ۶ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
تویوتا راش در ایران؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند وارداتی
تویوتا راش، یکی از جدیدترین خودروهایی است که مجوز واردات به ایران گرفته. این مدل، ابعادی متناسب با شاسیبلندهای خانوادگی بازار کشورمان مثل هیوندای سانتافه دارد.
دوشنبه، ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴:۲۶ |
تویوتا راش، در واقع محصولی از شرکت دایهاتسو است که خارج از ژاپن مونتاژ میشود. نام اصلی این خودرو، تریوس (Terios) است و فقط در مالزی و اندونزی خط مونتاژ دارد. نسل اول تریوس که سال ۱۹۹۷ معرفی شد، شاسیبلند با ابعاد کوچک مشابه سوزوکی جیمنی بود اما از نسل سوم که سال ۲۰۱۷ تا امروز روی خط تولید باقی مانده است، تغییرات بنیادین را تجربه کرد. دایهاتسو یک گروه خودروساز ژاپنی است که اتفاقا برای غالب مردم ایران و بسیاری دیگر کشورهای دنیا، شهرت چندانی ندارد. این مجموعه از سال ۱۹۰۷ فعالیت خود را آغاز کرد؛ اما سال ۱۹۵۱ به شکل برند مستقل درآمد و امروزه بیش از ۱/۵ میلیون دستگاه تولید سالانه دارد. دایهاتسو طی ۷ دهه فعالیت تجاری، تمرکز ویژه بر خودروهای اقتصادی و کممصرف را حفظ کرد تاجایی که سال ۲۰۱۶ تماما به مالکیت تویوتا درآمد و متحول شد. احتمالا دلیل بهبود ظاهری و فنی خودروهای دایهاتسو طی سالهای اخیر نیز، سرمایهگذاری تویوتا است. استفاده از برندهای متنوع برای کشورهای مختلف، چندان عجیب نیست. مثلا خودروهای دایهاتسو در مالزی به نام پردوئا (Perodua) فروخته میشوند و در بسیاری دیگر مناطق دنیا، برند تویوتا دارند. از سویی دیگر میتوان اطمینان داشت، مدلهای ساخت کارخانههای دایهاتسو مثل تریوس (تویوتا راش)، کیفیت ساخت و توانایی فنی مشابه راو۴ یا هایلندر نداشته باشند. تویوتا راش هماکنون خودرویی شناخته شده در امریکای لاتین، افریقای جنوبی و جنوب شرق آسیا است. این محصول از تستهای تصادف منطقهی آسهآن (َASEAN NCAP) که مخصوص مالزی، ویتنام، فیلیپین، سنگاپور و تایلند و اندونزی محسوب میشود، ۵ ستاره ایمنی دارد. بیشترین فروش تویوتا راش (دایهاتسو تریوس) سال ۲۰۲۲ در کشور اندونزی گزارش شده و حدود ۷۰ هزار دستگاه بوده است. طراحی ظاهری و نمای بیرونی تویوتا راش فرم کشیده و اسپرت چراغها برای تویوتا راش، حالت خاص در هایلندر و کرولا کراس جدید را تداعی میکند؛ هرچند که پیش از سال ۲۰۱۷ طراحی شده است. ظاهرا، تویوتا راش تحت تاثیر فورچونر نسل دوم محسوب میشود که سال ۲۰۱۵ رونمایی شد. هماهنگی چراغهای اصلی با ابعاد جلوپنجره، چشمنواز و جذاب به نظر میرسد. مدلهای لوکس (آپشنال با تجهیزات سفارشی)، دارای ادوات فلزی برای سپر هستند و کروم براق داخل جلوپنجره دارند. این موارد، هرماه شیب کاپوت جلو و حجمدهی بدنه، حس اسپرت تویوتا راش را تقویت میکنند. مدلهای پایه، دارای جلوپنجرهی سیاه پلاستیکی هستند. در نمای جانبی، حجمدهی ساده و متناسب با دیگر اجزا دیده میشود. رکاب و فریم پیرامون چرخ، مواد پلاستیکی سیاهرنگ دارد که البته برای کراساورهای اقتصادی ساخت آسیا، عجیب نیست. تویوتا راش، ارتفاع سقف ۱/۷ متر و طول بدنهی ۴/۵ متر دارد اما در کمال تعجب برای مدل استاندارد، همراه رینگ ۱۶ و ۱۷ اینچ فروخته میشود. مجموع این تجهیزات، کمی ناهماهنگ و ارزانقیمت محسوب میشوند. برای پشت خودرو، چراغهای بزرگ و سپر پلاستیکی، جذابیت خودرو برای بیننده را کاهش میدهند. حالت ۶ ضلعی برای جایگاه پلاک هم، عجیب به نظر میرسد. نصب آنتن کوسهای و بال عقب، نکات مثبت در طراحی تویوتا راش هستند و حجمدهی درپوش صندوق نیز، قابل قبول است. طول ۴,۴۳۵ میلیمتر، عرض ۱,۶۹۵ میلیمتر و ارتفاع سقف ۱,۷۰۵ میلیمتر با فاصله محوری ۲,۶۸۵ میلیمتر برای تویوتا راش وجود دارد. این خودرو، ارتفاع و فاصله محوری مشابه هیوندای سانتافه موجود در ایران فراهم میکند اما از نظر طول و عرض، کوچکتر است. طراحی داخلی و نمای کابین تویوتا راش نمیتوان از یک کراساور اقتصادی مخصوص بازار اندونزی و مالزی، انتظار فضای لوکس داشت اما ترکیب اجزا برای داشبورد تویوتا راش، عامهپسند و دارای حداقل استانداردهای لازم است. کابین و ادوات داخل اتاق، دارای برتری واضح نسبت به کراساورهای چینی مثل جک S۵ یا هایما ۷S هستند اما در مقایسه با مدلهای جدیدتر، شامل لاماری ایما و تیگو ۸ پرو، قدیمی به نظر میرسند. نمایشگر لمسی ۷ اینچ با پنل پشت فرمان عقربهای، آپشن ثابت تویوتا راش ۲۰۲۳ هستند اما این خودرو در بعضی کشورها، فاقد مانیتور عرضه میشود. مادهی اصلی تشکیلدهنده برای سطح داشبورد و تودریها، پلاستیک سخت است اما بخشهایی از کابین دارای تزئینات چشمنواز با چرم رنگ روشن نیز دیده میشوند. کلیدهای گردان و دکمههای روی فرمان، مشابه خودروهای قدیمی هستند. برای صندلی غالب مدلهای تولید شده در بازار شرق آسیا، پارچهی ساده با کمترین استفاده از چرم دیده میشود. چهار سرنشین بلندقد در تویوتا راش، فضای مناسب برای سفرهای طولانی مدت دارند. صندوق بار نیز، حدود ۵۵۰ لیتر برای حمل بار فراهم میکند. ظاهرا نسخهی سه ردیف صندلی هم برای تویوتا راش ساخته شده است که طبیعتا، صندوق عقب را بسیار کوچک میکند. پیشرانه و تجهیزات فنی تویوتا راش مهمترین نقطه ضعف تویوتا راش، عرضه با پیشرانهی ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی است. این خودروی ۱۲۵۰ کیلوگرمی، ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۳۶ نیوتنمتر گشتاور دارد. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت برای تویوتا راش، ۱۳ تا ۱۴ ثانیه اعلام شده است. براساس اطلاعات موجود، این خودرو حدود ۹ لیتر در صد کیلومتر، میانگین مصرف بنزین دارد. نسلهای قبلی تویوتا راش با سیستم دو دیفرانسیل به عنوان آپشن سفارشی تولید شدند اما مدل جدید، صرفا محرک عقب است. گیربکس دستی ۵ سرعته یا اتوماتیک ۴ سرعته در فهرست امکانات این خودرو دیده میشود. تجهیزات رفاهی و امکانات ایمنی تویوتا راش ترمز خودکار و هشدار برخورد از جلو، مهمترین فناوریهای ایمنی برای تویوتا راش هستند که البته در نسخههای آپشنال قابل استفاده خواهند بود. مدل پایه، دو کیسه هوا برای سرنشینان ردیف اول دارد و مجموعا ۶ کیسه هوا به خریداران نمونههای سفارشی ارائه میکند. ترمز ضد قفل ABS با توزیع الکترونیک EBD و فناوری حفظ تعادل VSC نیز در تمام مدلها وجود دارد. کروز کنترل، سیستم حفظ خودرو در شیب، نمایشگر لمسی ۷ اینچ، دوربین پارک، حسگر برخورد جلو و عقب، ناوبری ماهوارهای، سیستم صوتی با ۶ یا ۸ بندگو، صندلیهای غیر برقی فاقد گرمکن و سردکن، امکانات داخلی تویوتا راش هستند. صندلی و فرمان چرم، فقط برای مدلهای آپشنال وجود دارد. همچنین در تصاویر منتشر شده از این خودرو در کشورهای مختلف، سانروف دیده نمیشود. قیمت تویوتا راش در بازار جهانی و هزینه خرید بازار ایران قیمت مدل دنده اتوماتیک تویوتا راش با تجهیزات استاندارد، حدود ۲۰ تا ۲۲ هزار دلار است. با این شرایط، اگر تعرفه واردات خودرو مشابه انتظار باشد؛ هزینه خرید تویوتا راش برای مصرفکننده ایرانی بازار آزاد، تقریبا ۲ میلیارد تومان خواهد بود. پس از کاهش قیمت خودروهای چینی نسبت به اواخر سال ۱۴۰۱، کراساورهای متنوع مثل لاماری ایما، فیدلیتی و دیگنیتی و تیگو ۷ پرو، قیمت زیر ۲ میلیارد دارند. این شرایط، موقعیت مناسب برای تویوتا راش ایجاد میکند تا از خوشنامی برند سازنده استفاده کند. هرچند که رقبای چینی، قدرت و گشتاور بیشتری دارند اما یک کراساور که با نام تویوتا روی بدنه عرضه شود، عامهی مردم ایران را جذب خواهد کرد.
کد محتوا: ۲۲۶۰۱
ارسال: دوشنبه، ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴:۲۶
به روز شده: دوشنبه، ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷:۴۰
کلید واژهها: تویوتا، تویوتا راش، شاسی بلند، هیوندایی، سانتافه، واردات
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: پدال
بازدید: ۷۹۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.